Aihe: Gibson sg silverburst
1 2 3
tilikum
12.07.2007 15:45:34
Joo eli omistaako joku muukin tämän "helmen" kuin minä? Tuosta Gibsonin sivuille linkki, jossa sitä voi ihailla(varmaan suurin osa on kyllä nähnytkin);) : http://www.gibson.com/en-us/Divisio … ar%20of%20the%20Week/SG%20Standard/
Mielestäni aivan upea kitara soittaa ja soundit ovat juuri sopivat sekä fiilistelyyn, että mättöön. Mutta kommentoikaa toki ulkonäköä ynnä muuta. Omia silverburstin kuvia laitan sitten, kun pääsen kameran kanssa yhteisymmärrykseen:) Suomeksi en kitarasta löytänyt käytännössä mitään, joten sen vuoksi päätin tehdä uuden topicin pelkästään tälle "editionille".
kitara+marsu -onnellisia yhdessä
Dunga
12.07.2007 15:46:13 (muokattu 12.07.2007 15:48:29)
Onhan tuo ihan hieno, mistä hankit?

Mitäs tuosta nyt keskustelisi, stankku sg eebenotelaudalla ja eri virittimillä :)
"Robot minds of robot slaves, lead them to atomic rage"
tilikum
12.07.2007 15:48:12 (muokattu 12.07.2007 15:53:17)
Onhan tuo ihan hieno, mistä hankit?
Top soundista (Seinäjoelta)
Niin, eipä siinä käytännössä muuta eroa "normaaleihin" ole kuin tuo väritys, joka miellyttää omaa silmää enemmän kuin musta. Tuota kun on tehty rajoitettu erä, niin siltä kantilta kiinnostaisi tietää, jos löytyisi kyseisen kitaran omaavia henkilöitä.
McNulty
12.07.2007 15:53:56
Mä en tiedä mikä siinä on, mutta itselleni ei kolahda burstit, ei yhtään. Solid-värit tai sitten ns. naturaalit, lakatut ja öljytyt kelpaa kyllä. Itse tykkään kovasti tuosta Gibson SG Special Faded-sarjan "Worn Brown" väristä. SG on kyllä hieno kitara, siitä ei pääse mihinkään. Itselleni olisi kelvannut tuollainen, mutta kokonaan "hopeisena"... mieluiten mustana ja valkoisena.

Onnea uuden värkin johdosta! Nättihän se vaikka tuo väri ei olekaan "mun juttu".
if the shit fits... wear it!
Dunga
12.07.2007 15:59:57 (muokattu 12.07.2007 16:01:31)
Niin, eipä siinä käytännössä muuta eroa "normaaleihin" ole kuin tuo väritys, joka miellyttää omaa silmää enemmän kuin musta. Tuota kun on tehty rajoitettu erä, niin siltä kantilta kiinnostaisi tietää, jos löytyisi kyseisen kitaran omaavia henkilöitä.

Juu, nää on makuasioita kuten Bonecrusher tuossa mainitsikin. Itsellekin uppoaa musta SG paremmin kuin tuo bursti mutta ei se tuosta rumaa tee. Päinvastoin livenä tuo on varmasti edustavamman näköinen kuin tuossa kuvassa, joten niitä oikeita valokuvia odottelen :)

Saako kysyä, paljonko jouduit tuosta pulittamaan?
Nacher
12.07.2007 16:00:25
Itse tykkäilen kovasti omasta Gibson SG Voodoostani. Sen verran persoonallinen SG, ettei ihan heti tule vastaavaa eteen. Sounditkin sopivan räyhäkkäät, kun nuo keraamiset mikit vakiona. Enpä ole myöskään toista SG:tä (tai vissiin mitään kitaraa) soittanut, jossa puunsyyt/urat ym kolot ovat pinnassa ihan kädellä tunnettavissa. Mukavan puunläheinen tuntuma. Melkein kuin tuossa ei olisi lakkaa yhtään, tai sitten se puu on vain todella pehmeää. Melkein saa kynnellä raaputettua uusia uria, jos tarvitsee. Miinusta toki se, että etenkin kitaran selkäpuolesta ja jakin ympäristöstä tulee väkisinkin aika kynnetyn näköistä, mutta sopii tyyliin.
tilikum
12.07.2007 16:03:40 (muokattu 12.07.2007 16:06:44)
Joo midnight burst pitäisi vielä saada jostain, niin sitten kokoelmani olisi "täydellinen". Muut "burstit" ovat minunkin mielestäni rumia. En tuota silverburstin ostoakaan ollut suunnitellut, myyjä vain lykkäsi sellaisen käteen sanoen: "tossolis kunnon kitara", katsellessani muita kitaroita. Heti tunsin, että tämä pitää saada, maksoi mitä maksoi:).

Hintaa oli ~1400€

Ja livenä on tosiaan huomattavasti komeampi kuin kuvissa, kuvia pyrin laittamaan heti kun tekniikka pelaa.
rheinone
12.07.2007 16:13:16
Makee skitta. Ei tuu joka kadunkulmassa vastaan noita.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
1976
12.07.2007 16:18:54
Makee skitta. Ei tuu joka kadunkulmassa vastaan noita.

Nyt olisi toinenkin vähän oudomman värinen SG tarjouksessa thomannilla:
http://www.thomann.de/fi/gibson_sg61reissue_sb.htm
76' the best of the bunch.
tilikum
12.07.2007 16:48:19
Nyt omissa kuvissani koreilee upouusi gibsonini, katsokaa jos haluatte nähdä.
Dunga
12.07.2007 16:53:15
Ohan se nätti kun mikä, onnea uuden kepin johdosta vielä.
M.U.
12.07.2007 16:56:54
Eikös noita silverbursteja tuotu vain tietty määrä Suomeen ja niistä kaikki olisi Top Soundissa? Tai jotain tuollaista muistan lukeneeni.
rheinone
12.07.2007 17:28:55
Nyt omissa kuvissani koreilee upouusi gibsonini, katsokaa jos haluatte nähdä.

Upee on. Ai katos vaa, siinon Groverin virityskoneisto. Varmaan hyvä.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
rock-kukko
12.07.2007 17:46:29
oli kyllä aika ruma toi sininen sg
Sanetium
12.07.2007 18:25:09 (muokattu 12.07.2007 18:26:31)
oli kyllä aika ruma toi sininen sg

Komp komp. Mielestäni tuo silverburst on kaikista komein SG:n väri. Kirkkaanpunainen ja tummanpunainen ovat ihan ok, tuo sininen oli aika ärsyttävä.

Eli jos ostaisin SG:n niin se olisi luultavasti tuo bursti. Aivan upea.

EDIT. Ja onnea perheenlisäyksen johdosta.
tilikum
12.07.2007 19:11:05 (muokattu 12.07.2007 19:27:50)
Eikös noita silverbursteja tuotu vain tietty määrä Suomeen ja niistä kaikki olisi Top Soundissa? Tai jotain tuollaista muistan lukeneeni.

Joo jotakin tuonsuuntaista Top soundin myyjä sanoi minulle.
Tuo oma kuva ei kyllä mielestäni tee kuitenkaan täyttä oikeutta kitaran komeudelle, sillä livenä esimerkiksi kiilto tulee huomattavasti paremmin esille.
Ja kiitokset kaikille onnitelleille -on hienoa kuulla, ettei omista muiden mielestä maailmankaikkeuden ruminta kitaraa:D.
McNulty
12.07.2007 19:32:38
Joo jotakin tuonsuuntaista Top soundin myyjä sanoi minulle.
Tuo oma kuva ei kyllä mielestäni tee kuitenkaan täyttä oikeutta kitaran komeudelle, sillä livenä esimerkiksi kiilto tulee huomattavasti paremmin esille.
Ja kiitokset kaikille onnitelleille -on hienoa kuulla, ettei omista muiden mielestä maailmankaikkeuden ruminta kitaraa:D.

Ei muuta kuin avatar ja nimimerkki vaihtoon :)
if the shit fits... wear it!
tilikum
12.07.2007 19:37:39
Ei muuta kuin avatar ja nimimerkki vaihtoon :)

Joo itse asiassa olen laittanut nimimerkin vaihtoanomuksen sisään jo aikoja sitten, mutta mitään ei ole tapahtunut eikä kuulunut, ei vissiin ollut tarpeeksi hyviä perusteluja...(mutta eikö hylkäävästä päätöksestä lähetetä edes pikaviestiä?) Sitten kun suostuvat vaihtamaan nimimerkkini, niin avatar menee myös vaihtoon:D.
SRV1
12.07.2007 19:40:14
Minkälainen kaula tuossa SG standardissa on, paksu vai ohut?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)