jiggy 12.07.2007 12:32:10 | |
---|
Elikkä omistan meksikolaisne '60 fender classic stratocasterin jossa on tehtaan single coil mikit. Olen kuitenkin aikomassa jyrsiä talla mikin koloa ja asettaa siihen humbuckeri mikin tujumman soundin toivossa, mitä mikkejä suosittelisitte kun haussa olisi semmonen vanhan-ajan progressiiviinen soundi mikä kuitenkin oisi jytymmän puoleinen kuten esimerkiksi TOOLilla. Toinen probleemani on, että kannattaako kahteen muuhun single coiliin puuttua vai riittääkö pelkkä talla mikin vaihto? Erilaisia ehdotuksia otetaan vastaan, itse olen pohtinut tallaan seymour duncanin custom sh-5 mikkiä, mutta mitä olette mieltä? |
kojones 12.07.2007 12:34:12 | |
---|
Onhan noita yksikelaisen kokoisia humbuckereitakin, mutta ei ne soundiltaan ihan samaa ole kuin oikeat. http://www.thomann.de/fi/humbuckerit_yksikelaisen_koossa.html Jyrsintä melkein pudottaa jälleenmyyntiarvoakin ja saattaapa rungon sointikin pikkaisen muuttua. Hyvään vai huonoon suuntaan, sitäpä ei tiedä. |
Uskallan kompata tuota SH-5... juuri siksi että siinä on paljon PAF-mikille ominaista, mutta se on esim. Gibsonin '57 Classicia kuumempi. Toimii puolitettuna, toimii retrommassa kuin myös modernimmassa ja gainikkaammassa musiikissa. Toinen homma mistä täytyy mainita, on tuo routtaaminen. Ota ensin pleksi auki Stratostasi ja katsahda onko siellä pleksin alla tuo kuuluisa "uima-allas". Jos on, niin se voi pelastaa teikäläisen muilta jyrsintätouhuilta. Ei jää muuta kuin pleksi ja mikki vaihdettavaksi. Muistithan myös, että humbuckereita saa singlecoil-kokoisina, jolloin jyrsintöjä ei tarvitse suorittaa! if the shit fits... wear it! |
jiggy 12.07.2007 12:46:01 | |
---|
Kiitoksia, olin kyllä tietoinen yksikelaisista humbuckereista, mutta kun jyrsintä ei ole niin vakavaa nyt tämän kitaran kohdalla niin ajattelin kyllä ihan kaksikelaisen hankkia, josko se siintä sitten. |
kojones 12.07.2007 13:14:36 | |
---|
Jeps. Itse en ehkä Stratoon kovin kirkassoundista mikkiä laittaisi jos Tool soundi-ihanteena on. Ehkä jollain Tone Zonella tai vastaavalla lähtisin kokeilemaan. |