Aihe: EMG aktiivit (85/81)
1 2
oiva tumpeloinen
10.03.2007 20:26:31
Tosta 85:sta lähtee kyllä kaulassa ihan uskomattoman hienot leadit. Tiedä sitten miksen aiemmin ole saanut tälläisiä aikaan. Tuota maadoitusta tallaan en nyt laittanut minnekään kun EMG:n ohjeissa kiellettiin ?

Etkä laitakaan sitä maadoitusta mihinkään tallaan. Se kierto on suljettu noiden aktiivien kanssa. Passiivit sitten maadoitetaan sinne tallaan.......
hannlain
13.03.2007 09:58:23
perskules... saitte ylipuhuttua : ) täytynee kokeilla 85:ia tuohon KH-602:eeni (leppärunko, vaahterakaula)...
Zeni
13.03.2007 21:18:13
On tämä testaaminen hankalaa :) helpottaisi huomattavasti jos olisi molemmille mikeille omat volume ja tone säätimet, pitää kyllä hankkia jos tuon setin päätän jättää entisen Phat-cat/JB setin sijaan.

Microcube alkaa ikävästi honottamaan kun on rankempi meno päällä. Pitänee siis odottaa viikonloppuun että pääsee vetelemään marshallin läpi. 85 toimii kyllä molemmissa paikoissa hyvin, mutta tallassa saisi löytyä vielä tuo 81:n hönkä. 81 taas vasteeltaan miellytä niin paljon kuin 85 ja kaulassa siinä on taasen jo liikaa hönkää. Aika vaikea tuota settiä on saada balanssiin keskenään, oli miten päin tahansa.

En ilmeisesti ole kovinkaan hifisti koska en korkeutta säätämällä mitään kovin traagisia vaikutuksia saanut aikaan, outputti taisi nousta mitä lähemmäs kieliä mikin laittoi mutta sustainissa en huomannut eroa oli tuo 85 tallassa sitten alhaalla tai melkein kielissä kiinni.
Insane Kane
13.03.2007 21:47:11
On tämä testaaminen hankalaa :) helpottaisi huomattavasti jos olisi molemmille mikeille omat volume ja tone säätimet, pitää kyllä hankkia jos tuon setin päätän jättää entisen Phat-cat/JB setin sijaan.

Microcube alkaa ikävästi honottamaan kun on rankempi meno päällä. Pitänee siis odottaa viikonloppuun että pääsee vetelemään marshallin läpi. 85 toimii kyllä molemmissa paikoissa hyvin, mutta tallassa saisi löytyä vielä tuo 81:n hönkä. 81 taas vasteeltaan miellytä niin paljon kuin 85 ja kaulassa siinä on taasen jo liikaa hönkää. Aika vaikea tuota settiä on saada balanssiin keskenään, oli miten päin tahansa.

En ilmeisesti ole kovinkaan hifisti koska en korkeutta säätämällä mitään kovin traagisia vaikutuksia saanut aikaan, outputti taisi nousta mitä lähemmäs kieliä mikin laittoi mutta sustainissa en huomannut eroa oli tuo 85 tallassa sitten alhaalla tai melkein kielissä kiinni.

Tuon mikin vaikutuksen sustainiin huomaat hyvin helposti kun näppäät esim. G kieltä 22 nauhalta. Ilman vahvistinta...
"Ei jumalauta mitä Ville 5-vee toimintaa!!"
hannlain
11.07.2007 10:35:15
perskules... saitte ylipuhuttua : ) täytynee kokeilla 85:ia tuohon KH-602:eeni (leppärunko, vaahterakaula)...

No niin... Joku aika sitten hankin yhen 85:n ja asensin sen tallaan => heti oli selvää, että se tulee myös siinä pysymään. Nyt vihdoin sain kokeiltua kyseistä 85:sta myös kaula-asemassa => ja kyl nyt lähtee toinenkin 85 hankintaan. Varsinkin cleaneilla 85 kaulassa pesee 81:n mennen tullen. Säröillä tallamikillä riffitellessä en saanut 81:stä kuulostamaan mieluisalta ankarankaan säädön jälkeen. Aikaisemmat kuvaukset sirinästä ja munattomuudesta vastaavat omia vaikutelmianikin. Mutta 85 tallassa => me like!
-Hannu
pekurides
12.07.2007 00:22:31

Se on kans vaffarista ja sen säädöistä kiinni... pitäisi ensin säädellä ihan huolella uuden mikin kanssa vaffaria uusiksi ennekuin ehtii jonkun mikin hätäpäissään dumaamaan.

Aikamoisia eroja omissa säätelyissä tullut eri mikeillä vastaan ja eniten vehtaamista ehkä ollut nuiden keskialueen äännähtelyiden kanssa.. scuuped or not scuuped?

...ja Sitten kun haluatten vaihtelua EMG:stä nii kokeilkaa BKP Warpig.. on sairaan kova!
Tunteella päin vittua.
Ziggy Bubba
12.07.2007 03:11:18

Varsinkin cleaneilla 85 kaulassa pesee 81:n mennen tullen.

Mun korvaan tuo 85 ei ole kyllä kaulamikkinä kliineillä maistunut, aivan liikaa tehoa (syö näet yläpään herkut). Mulla on SG:ssä tallassa 81 ja kaulassa tuo 85 - pitää muuten testata vaihtaa mikit ympäri...
You said a' what now?
jusbe
12.07.2007 08:34:22
Joo no nyt vähän aiheen ohi mutta olkoon. Eli asensin kyseisen ZW-setin kitaraan ja nyt on ilmennyt semmoinen homma ettei tuota volumea saa oikein säädettyä kitaran kautta pois ollenkaan. Kyllähän aikaisemminkin lespassa oli silleen, että vaikka laittaisin kitarasta volat nollille, niin silti sitä mökää tuli. Mutta nyt tuntuu kuin siitä lähtisi suunnilleen vain muutama "pykälä" sitä volumea kun ennen kuului vain hennot cleanit vaikka olisi millä tapposäröllä soittanut. Toisin kuin nyt siitä sondista lähtee vain se "muna" pois (tuntuu kuin säätäisi tonen nollille). Ja kolvaukset on tarkistettu moneen kertaan ja ne on oikein, niin onko tuo vain emg:n ominaisuus vai mikä mättää?
Life has a strange way to kick you in the nuts - Ozzy
hannlain
12.07.2007 10:25:24
Mun korvaan tuo 85 ei ole kyllä kaulamikkinä kliineillä maistunut, aivan liikaa tehoa (syö näet yläpään herkut). Mulla on SG:ssä tallassa 81 ja kaulassa tuo 85 - pitää muuten testata vaihtaa mikit ympäri...

eipä noista kumpikaan kovin 'heleä' cleaneilla ole, imo. Ainakaan taannoin kun yritin reenikämpillä Mesan F-30 -combon kans jotain äänitellä, en 81-kaulamikillä millään saanut heleitä cleaneja. Eq:lla sai kyllä kirkkaaksi, mut samalla meni soundi turhan riipiväksi. Kiinnostais kokeilla puolitettavaa 89-mallia kans kaulapositiossa, mut budjetti ei täl kertaa salli...
-Hannu
hannlain
12.07.2007 11:01:25
Kiinnostais kokeilla puolitettavaa 89-mallia kans kaulapositiossa..
EMG:n sivuilta poimittua :"The dual-coil mode consists of two Alnico loaded coils opposite one another creating a pickup similar to the EMG-85." Nyt rupes 89 kiinnostamaan entistä enemmän... Onko kukaan tehnyt vertailua 85:n 89:n välillä nimenomaan tuossa dual-coil modessa? Single coil -moodissa 89:n luulis olevan omiaan cleaneilla, mutta toimiiko dual-coil moodissa esmes leadeissä 85:n veroisesti? Hieman vähemmän 89:ssä taitaa olla RMS outputtia, vaikka peak output voltage onkin sama kuin 85:ssa.
-Hannu
joukov
12.07.2007 12:18:07
Jos 89:siä miettii kaulaan niin kannattaa harkita 89R-mallia, jolloin saa kaulanpuoleisen kelan yksinään toimimaan ja tekstin oikeinpäin. Tosin saman saa aikaan jos kääntää normaalin 89:n. :)

(Muistaakseni mallin nimi oli 89R)
SWR: An army of rats ate your gear. Stanley Clarke: Yeah. Its amazing.
valdemberg
12.07.2007 14:26:16
En tiedä onko kukaan muu vastaavaa huomannut, mutta mielestäni se 81 toimii paremmin mahonkirunkoisen luutun tallassa kuin 85.

Heh, mulla on taas just päinvastoin. Charvel Model 88:ssa kokeilin molempia ja 85 siihen jäi, kuulosti vaan kokonaisuutena paremmalta. Ehkä olen vain maximum output voltage freak ja soundeilla ei niin väliä?

V.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
Fingolfin
12.07.2007 15:37:20 (muokattu 12.07.2007 15:39:06)
Heh, mulla on taas just päinvastoin. Charvel Model 88:ssa kokeilin molempia ja 85 siihen jäi, kuulosti vaan kokonaisuutena paremmalta. Ehkä olen vain maximum output voltage freak ja soundeilla ei niin väliä?

V.

Sitten pitää hommata SD:n Livewire Metal. ;)
Perhaps the worlds highest output pickup. Designed and voiced for the most brutally extreme tone.
Strength and Honor
Explorer
12.07.2007 19:17:34
Onko kukaan tehnyt vertailua 85:n 89:n välillä nimenomaan tuossa dual-coil modessa? Single coil -moodissa 89:n luulis olevan omiaan cleaneilla, mutta toimiiko dual-coil moodissa esmes leadeissä 85:n veroisesti?

Mulla oli LP johon laiton aluksi 85:n kaulaan, ja sitten 89:n. Ihan samalta 89:n humpparitila kuulosti kuin 85.

Samaisessa kitarassa oli yhteen aikaan 81 tallamikkinä, mutta vaihdoin sen liian ohkasen soundin takia sitten 85:een jolla lähti Soundi. Toisaalta mulla on toisessa Explorerissa tallassa 81 joka on todella munakas juuri siinä kitarassa.
pekurides
13.07.2007 02:18:48

Mä suosittelen SD:n aktiiveita. Sotapossut jätti vähän kylmäksi meikeläisen, ei mitään maata mullistavaa.

hmm. jossain puhuttiin että ne livewiret olisi lähinnä turboahdetut jb:t... vai mihkä niitä sitten voisi verrata? D-activator?

Mulla ainakin lähti EMG81 ja Dimebuckerit samantien torille kun warpigin
U.S.A Rhoadsiin heitin ja loppu siihen paikkaan mikkiralli!
(d-sonic ja tonezone jäivät varalle)

Hiukan tuli semmonen fiilis että tuo warpigin eq vähän kuin emg81 ja dimen väliltä +brutaalimpi ja rikassointisempi sekä hiukan alemmissa vireissä toimii ehkä parhaiten, normissa oli ehkäpä hitusen kireen oloinen..

en kyllä löydä heti warpigista mitään häiritsevää ominaisuutta mikä yleensä mikeissä vikana että joku asia ärsyttää... se soi "luonnollisesti" ainakin meikän makuun eikä korosta mitään tiettyä aluetta erikseen vaan kaikkia reilusti tuutaten!
(alapäätä ja keskisiä paljonkin isolla kädellä reilummin:)

kaipa se kitarasta kiinni EMG:lläkin, pulttikaulaisessa Charvelissa sama EMG81 toimi ja soi hyvin ja sitten tässä jenkkirhoadsissa oli suarastaan aivan paska!
ihmejuttu, mutta todella steriili ja tylsän tumppu saundi... ehkäpä 85 olisi...
Tunteella päin vittua.
hannlain
13.07.2007 12:18:48
Jos 89:siä miettii kaulaan niin kannattaa harkita 89R-mallia, jolloin saa kaulanpuoleisen kelan yksinään toimimaan ja tekstin oikeinpäin. Tosin saman saa aikaan jos kääntää normaalin 89:n. :)
No nyt on sit 89 hankittu kaulamikiksi : ) Toivottavasti kerkiin viikonlopun aikana asentamaan & vähän testailemaan. Musamaailmassa myyjä ei ainakaan tiennyt mitään tuosta 89R-mallista, enkä löytänyt siitä EMG:n sivuiltakaan mitään mainintaa. No mennään logo väärinpäin...
-Hannu
Wespa
13.07.2007 13:11:38
No mennään logo väärinpäin...

Älä turhaan, hyvin toimii logo oikeinpäinkin.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
hannlain
13.07.2007 14:51:41
Älä turhaan, hyvin toimii logo oikeinpäinkin.
no tuo mun Kh-602 on kuitenkin 24-nauhaisella kaulalla varustettu, joten kaulamikki on jo "sweet spotista" sivussa... katellaan jaksaako kokeilla kumminkin päin, jos ees huomaa eroa korvalla :)
nyt lomille lomps!
-Hannu
Wespa
13.07.2007 15:18:22
no tuo mun Kh-602 on kuitenkin 24-nauhaisella kaulalla varustettu, joten kaulamikki on jo "sweet spotista" sivussa...

Nii on mun Ibakin, eikä missään vaiheessa oo tullu ees mieleen heittää tota 89:siä "väärinpäin", vaikka oliskin kaukana sweet spotista. Sikäli kun semmosesta kannattaa tommosessa halvassa (mutta tietenkin helvetin hyvässä) ritsassa edes puhua. :)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)