Aihe: Privaattien toivebiisit
1 2 3 4 5 6 7
juguli
11.07.2007 19:35:03 (muokattu 11.07.2007 19:35:16)
Turakaiset on alkaneet kuvitella, että bändi on joku jukepoksi. Toiveita tulee toiveiden perään ja ne toiveet alkaa olla jo osasta aika kaukana normaalista tanssiorkesterille sopivasta ohjelmistosta. Ja varsinkin häissä on aina joku morsiamen serkku tulossa laulamaan.

Jos näille sanoo jatkuvasti ei, kohta on sellainen maine kylillä, jotta eihän ne soita mitään. Jos toiveille antaa pikkusormen, lähettää kaaso seuraavalla viikolla settilistan, mikä pitäisi häissä soittaa..

Ongelma onkin seuraava: pitäisikö nämä privaatit hinnoitella sen verran yläkanttiin, että pari toivebiisiä ei vielä hatuta vai tehdä hinnasto normitaksan (4x45min) päälle ja aina napsahtaa toiveesta lisähintaa. Pari häävalssia ollaan aina luvattu "kaupantekijäistä".
omarklah
11.07.2007 20:14:07

Meillä on käytäntönä se, että jos toivebiisit löytyy harjoitellusta materiaalista, soitamme ne ilman lisäveloitusta. Erikseen treenattavista biiseistä laskutamme erikseen.
Lisäksi edellytämme, että kaikki säestys- yms. jutut pitää olla tiedossa n. kuukausi ennen keikkaa - keikkapaikalla emme poikkea ennalta sovitusta. Ja kaikki tietysti paperilla.
Tuo ehkä raakkaa joitain keikkoja pois, mutta on itsellä ainakin varmempi olo, kun tietää mitä on sovittu.
...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis...
baron
11.07.2007 20:46:33

Häävalssit toiveen mukaan kuuluu hintaan.
Muut toivepiisit jos ne sattuu olemaan ohjelmistossa tai meille toimitetaan nuotit ja äänite ja ne ei oo ylivoimaisen vaikeita.
Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born"
omarklah
11.07.2007 20:58:08

Näin toki myös meillä.
...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis...
jon lord
11.07.2007 21:04:04
Muut toivepiisit jos ne sattuu olemaan ohjelmistossa tai meille toimitetaan nuotit ja äänite ja ne ei oo ylivoimaisen vaikeita.

Hah !! Viikon päästä perjantaina häät kirkossa ja hääparin toivebiisit Verdin Aidan juhlamarssi kirkkoon tullessa ja pois mennessä Händelin Saban kunigattaren saapuminen Solomon oopperasta. Kaikkea sitä tulee luvattua,olis pitänyt sanoa ettei mulla ole kuin se Mendelssohn ja Melartin. No täytyypä vähän treenata.
COVS jäsen N.o 3
Fuzzy Boner
11.07.2007 21:26:46
On kyllä monta kertaa settibreikillä ipodin ääressä opeteltu joku biisi. On se semmosta se toiveshow. Yleensä jengi toivoo hääkeikoilla metallicaa.
KoskPaavo
11.07.2007 21:46:03
Hah !! Viikon päästä perjantaina häät kirkossa ja hääparin toivebiisit Verdin Aidan juhlamarssi kirkkoon tullessa ja pois mennessä Händelin Saban kunigattaren saapuminen Solomon oopperasta. Kaikkea sitä tulee luvattua,olis pitänyt sanoa ettei mulla ole kuin se Mendelssohn ja Melartin. No täytyypä vähän treenata.

Huh, oot kuitenkin oikeampi mies vetämään noita kuin esim. minä. Olis kyllä mulla menny pulla väärään kurkkuun nuo kuullessani.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Fuzzy Boner
11.07.2007 21:47:15
Huh, oot kuitenkin oikeampi mies vetämään noita kuin esim. minä. Olis kyllä mulla menny pulla väärään kurkkuun nuo kuullessani.

Sama täällä- ei taittuis.
vanhami
11.07.2007 22:24:57
Vitut!

Siihen pompotteluun ei tule loppua, kun siihen lähtee.

Meillä on selkee linja.

Häävalssi opetellaan jos ei osata, mutta siihen pitää pokalla olla pahvit, jos ei ole pahveja niin hommataan ja se maksaa.

Ylimääräiset komppaukset vedetään, jos kuuluu ohjelmistoon,
toiveet vedetään jos kuuluu ohjelmistoon.

Kaikki mikä ei kuulu settiin ja joutuu opettelemaan, maksaa.

ASiakkaalle sanotaan, että katsokaa settilistaa ja merkatkaa mitä ette halua kuunnella ja minkä ehdottomasti haluatte kuunnella, jos setti ei miellytä, hakekaa toinen bändi.

Joskus aikoinaan tuli oltua liiankin höveli, nykyään ei enään jaksa.
Timi
11.07.2007 23:12:59
Vitut!

Siihen pompotteluun ei tule loppua, kun siihen lähtee.

Meillä on selkee linja.

Häävalssi opetellaan jos ei osata, mutta siihen pitää pokalla olla pahvit, jos ei ole pahveja niin hommataan ja se maksaa.

Ylimääräiset komppaukset vedetään, jos kuuluu ohjelmistoon,
toiveet vedetään jos kuuluu ohjelmistoon.

Kaikki mikä ei kuulu settiin ja joutuu opettelemaan, maksaa.

ASiakkaalle sanotaan, että katsokaa settilistaa ja merkatkaa mitä ette halua kuunnella ja minkä ehdottomasti haluatte kuunnella, jos setti ei miellytä, hakekaa toinen bändi.

Joskus aikoinaan tuli oltua liiankin höveli, nykyään ei enään jaksa.

Näin se menee!On aivan turhaa lähteä repimään jotain joka ei onnaa!Laitan itse biisilistan tarjouksen mukaan,jotta selviää missä mennään!Jos suunta on hyvä:jutellaan lisää.
Kylmän viileesti!
baron
12.07.2007 00:01:06

Jollekin privaattihumppakeikalle me saatiin 30 piisin toivelista, joista suurin osa ei kuulunut meidän ohjelmistoon eivätkä oikein olleet tanssimusiikkiakaan.

Kun liksa oli aika hyvä ja keikkapaikka kiva (Fiskiksen pyöreä sali), onnistuin neuvottelemaan muutaman "must"-piisin ja tilaaja oli loppujen lopuksi tyytyväinen.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
Riksteri
12.07.2007 00:04:41 (muokattu 12.07.2007 00:27:27)
Aika paradoksaalista mielestäni on se, että toivotaan kappaleita, ei musiikkia.

ed: Hieman niinkuin ravintolassa, sanotaan tarjoilijalle tarkalleen mitä halutaan alkupalaksi, pääruoaksi ja sitten jälkiruoaksi. Ruokajuoma on myös tiedossa, samoin tiedetään tarkalleen miltä noiden ruokalajien pitäisi maistua, miltä ne näyttävät ja missä järjestyksessä ja kuinka ne tarjoillaan. Spudarillakin on kivaa kun näkee ruoan valmistuvan ja voi valita mausteet, yleensä kaikilla mausteilla tai sitten ilman jotain inhokkia. Ihan eri juttu kuitenkin kuin kotona laittaa mikroon jokin valmisburgeri. Stokkallakin on mukava käydä syömässä kun voi vierestä seurata wokin valmistumista ja voi pyytää jotain lisää ja jotain vähemmän. Kulinarismin ylin muoto on kyllä sellainen, että ravintola-annoksessa onkin jotain yllätyksellistä, sanoo vaan tarjoilijalle haluavansa syödä hyvin. Seisova pöytäkin on oikeastaan aika hyvä, voi hakea omaan tahtiin ihan mitä vaan mieli tekee, tietenkin tarjotuista lukuisista vaihtoehdoista.
Tankero
12.07.2007 01:07:03
Aika paradoksaalista mielestäni on se, että toivotaan kappaleita, ei musiikkia.

ed: Hieman niinkuin ravintolassa, sanotaan tarjoilijalle tarkalleen mitä halutaan alkupalaksi, pääruoaksi ja sitten jälkiruoaksi. Ruokajuoma on myös tiedossa, samoin tiedetään tarkalleen miltä noiden ruokalajien pitäisi maistua, miltä ne näyttävät ja missä järjestyksessä ja kuinka ne tarjoillaan. Spudarillakin on kivaa kun näkee ruoan valmistuvan ja voi valita mausteet, yleensä kaikilla mausteilla tai sitten ilman jotain inhokkia. Ihan eri juttu kuitenkin kuin kotona laittaa mikroon jokin valmisburgeri. Stokkallakin on mukava käydä syömässä kun voi vierestä seurata wokin valmistumista ja voi pyytää jotain lisää ja jotain vähemmän. Kulinarismin ylin muoto on kyllä sellainen, että ravintola-annoksessa onkin jotain yllätyksellistä, sanoo vaan tarjoilijalle haluavansa syödä hyvin. Seisova pöytäkin on oikeastaan aika hyvä, voi hakea omaan tahtiin ihan mitä vaan mieli tekee, tietenkin tarjotuista lukuisista vaihtoehdoista.

Sinä se jaksat höpöttää.
Varmasti, vissiin.
jeppeq
12.07.2007 04:16:03
Täytyy myöntää, että ainakin häähommat on muuttuneet ammoisista hommista. Ei ole enää tanssimeininkiä, on biletystä ja rankempaa biletystä ja sitten kaikkea mikä ei varmasti kuulu settiin, pyydellään lennosta. Eipä ole vielä esim. puutarhan Y-lannoitetta (apulantaa) ohjelmistossa, onkohan siellä sellaisia biisejä missä on vähän melodiaakin mukana? Minä olen humppamies, enimmäkseen.

Pari viikkoa sitten rapsautettiin yhdet häät ja täysin kenguru bestman kävi sekunnin välein toivomassa "nuorisomusiikkia". No mentiin kaikki mitä on varannossa, mutta nykysukupolvi ei tunne ehkä noita "hyviä biisejä", get on yms. ja kiinnostus oli suurempi ilmaiseen viinaan. No sehän ei koskaan mene hukkaan. "Juominen kannattaa aina" sanoi paikallisen valintatalon myyjäkin, kun ostin parit twelwepackit karjalaa.

Ravintolabändien (ok ohjelmisto, ei humppaosasto) kannattais tehdä noita hääkeikkoja, jos vaan hermo kestää venaamisen. Triolla "hyvin puhuen" toista tonnia ja klo 24 ohjelmistolla käyntiin. Toisaalta, jollain on budjetti alta 100e/musiikkipaletti.

Kaippa se olis pari settiä katottava pelkkää heviä tms., josko tuo sillä asettuis. Nyt taitaa tulla kuvioon jo tuo reenaaminenkin. Nuohan on sitten baarikeikoilla ihan käypää tavaraa. Rupeaa joillakin lavoillakin olemaan jo tilanne, että siellä voi soittaa kohta ihan mitä vaan.

Niin se aika muuttuu... Kaippa se on rakennettava humppapirtelöönkin sequt kohta peliin ja tietty kummallisemmat kun toisilla ;)

Renaultti on muuten hyvä konjakki, pistää runoilemaan.
"Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa"
Jäärä
12.07.2007 08:20:02
Ne toiveet on aika usein ennalta-arvattavia, ne on usein niitä biisejä, mitä jengi kuuntelee joltain Novalta, tai sitten kasaria. Ja usein toivotaan biisiä joltain bändiltä, ei mitään tiettyä biisiä, tyyliin "Soittakaa Van Halenia/Shakiraa/Popedaa!"
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
isojussi
12.07.2007 08:31:10
...normitaksan (4x45min)....

Tätä mä en edelleenkään suostu ymmärtämään.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Jzzka
12.07.2007 09:01:52

Mennessäni itse naimisiin, mulla oli tuo Aida muistaakseni sisäänmenomarssina. Uruissa tuttu kanttura kuoroajoilta pyyhki hikeä kun olimme marssineet ulos. Sanoi vain myöhemmin hääpaikalla toivovansa olevansa eläkkeellä ennen pikkusiskoni naimisiinmenoa, kun isosiskollani oli häämarsseina Bachia ja Händeliä. Ei kuulemma enää jaksaisi niin älyttömästi treenata yksiä häitä varten...

Off-topic.
Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS
paice60
12.07.2007 14:10:03
Tätä mä en edelleenkään suostu ymmärtämään.

Ei sun tarttekaan kun et tee tätä päätoimisesti. Jossain paikoissa jopa 6 kertaa 45 (en löytänyt kertomerkkiä).
Vittu näitä hommia.
Ukko
12.07.2007 16:22:39

Mennessäni itse naimisiin, mulla oli tuo Aida muistaakseni sisäänmenomarssina. Uruissa tuttu kanttura kuoroajoilta pyyhki hikeä kun olimme marssineet ulos. Sanoi vain myöhemmin hääpaikalla toivovansa olevansa eläkkeellä ennen pikkusiskoni naimisiinmenoa, kun isosiskollani oli häämarsseina Bachia ja Händeliä. Ei kuulemma enää jaksaisi niin älyttömästi treenata yksiä häitä varten...

Mä olen aina luullut että kun ammattilaiselle iskee nuotit eteen niin lähtee tosta vaan eli samanlailla kuin meillä harrastelijoilla kirjan lukeminen kylmiltään. Ei pitäis tuottaa mitään vaikeuksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)