JPQ 09.07.2007 21:30:31 | |
---|
Miten montaa apuviivaa eri musasoftat tukee ? viittaan nuotti kirjoitus puolen niissä ja syy jotkut soittimet (kontrabasso ihan esimerkkinä) tarvitsevat niitä todella paljon jos soivalle kirjoitan ja säveltäessä se on minulle helpompaa. |
gravehill 09.07.2007 22:24:21 | |
---|
Kaikki softat mitä itse olen nähnyt tukevat kyllä niin montaa apuviivaa ettei niille kirjoitettuja nuotteja oikeasti enää kukaan lue... Puhutaan siis kymmenistä. http://www.chaosresearch.de |
JPQ 10.07.2007 03:30:39 | |
---|
Kaikki softat mitä itse olen nähnyt tukevat kyllä niin montaa apuviivaa ettei niille kirjoitettuja nuotteja oikeasti enää kukaan lue... Puhutaan siis kymmenistä. Hyvä ja VAIN sävellysvaiheessa käytän ylenpalttisesti apuviivoja nuotinnus vaiheessa toki täytyy muuttaa. PS. jotkut soittimet tosian tarvii niin paljon että puistattaa. |
Hyvä ja VAIN sävellysvaiheessa käytän ylenpalttisesti apuviivoja nuotinnus vaiheessa toki täytyy muuttaa. PS. jotkut soittimet tosian tarvii niin paljon että puistattaa. Mikset käytä 8va-merkintöjä? |
JPQ 12.07.2007 00:33:47 | |
---|
Mikset käytä 8va-merkintöjä? Jotenkin noi viivat helpompia hahmottaa tässä vaiheessa vähitellen opettelen tokikin "normaali tavoille". |
moscowian 12.07.2007 00:34:47 | |
---|
Miten montaa apuviivaa eri musasoftat tukee ? viittaan nuotti kirjoitus puolen niissä ja syy jotkut soittimet (kontrabasso ihan esimerkkinä) tarvitsevat niitä todella paljon jos soivalle kirjoitan ja säveltäessä se on minulle helpompaa. Heh.. Eihän kontrabasso tarvitse kuin yhden apuviivan viivaston alle :) Tuskin bassolle niin koukeroista melodiaa kirjoitat, että et pärjää sillä helpolla sisäistyksellä, että se soi oktaavin verran kirjoitettua alempaa... Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
JPQ 12.07.2007 03:29:25 | |
---|
Heh.. Eihän kontrabasso tarvitse kuin yhden apuviivan viivaston alle :) Tuskin bassolle niin koukeroista melodiaa kirjoitat, että et pärjää sillä helpolla sisäistyksellä, että se soi oktaavin verran kirjoitettua alempaa... Katsoo ny ja tuo oli esimerkki soitin muita en nyt keksinyt. |
manne 12.07.2007 07:17:21 | |
---|
Esteetikko murtuu. |
John Titor 12.07.2007 13:57:24 | |
---|
Heh.. Eihän kontrabasso tarvitse kuin yhden apuviivan viivaston alle :) Tuskin bassolle niin koukeroista melodiaa kirjoitat, että et pärjää sillä helpolla sisäistyksellä, että se soi oktaavin verran kirjoitettua alempaa... Mmm... kuka sanoi että alle? Soolobiiseissähän kontralle kirjoitetaan jatkuvasti g-avaimelle kun mennään niin korkealla että apuviivoille kirjoittamisessa ei ole mitään järkeä. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
manne 12.07.2007 14:01:58 | |
---|
Kauhiasti oktaaveja noissa kontrabassoissa. |
JPQ 12.07.2007 15:23:53 (muokattu 12.07.2007 15:26:27) | |
---|
Mmm... kuka sanoi että alle? Soolobiiseissähän kontralle kirjoitetaan jatkuvasti g-avaimelle kun mennään niin korkealla että apuviivoille kirjoittamisessa ei ole mitään järkeä. niinpä kuka sanoi alle nyt kun tarkemmin muistan tuota äänialaa ja toisekseen mä teen sävellysvaiheessa älyttömin apuviiva määrin ja muutan lopputuotteeseen valitan kun hahmotus kyvyssä meillä jollain on vajavaisuuksiakin. PS. Kontrabasso on vieläpä vain yksi esimerkki noita soittimiahan on loputtomasti. |