Aihe: Banzai Musical Products - halpaa rojua
1 2 3 4 5
Jebe-
02.07.2007 21:33:36
En asioi enään tuossa puljussa vaikka möisivät ilmaseksi.

Oikein! Mulle ja kaverillekin tuli ensin Olafilta viesti, että kotelot on matkassa, mutta eipä niitä ole edelleenkään näkynyt. Kun ollaan nyt uudestaan kyselty, joskus ollaan saatu joltain naishenkilöltä sähköpostia tai sitten ei vastausta ollenkaan. Varmaan vuosi ja risat meidän tavarat olleet matkalla.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
Limes
02.07.2007 23:20:47
Tässä on tainut käydä vanhanaikaisesti,jos näin voi ilmaista nettikaupan osalta.
Putiikkia pyörittää yksi tai muutama tyyppi. Edulliset hinnat ja hyvä palvelu
tuo maineen kiirittyä asiakkaita enemmän kuin putiikin rahkeet riittää.
Kyse ei ole kymmenestä asiakkaasta kuukaudessa vaan sadoista tai
jopa tuhannesta. Näin kävi Shinrockin muuntajien kohdalla.
Omia 18w muuntajia odottelin 11 kuukautta ja silloinkin tarvittiin pariakin
ulkopuolista hemmoa 18watt.com sivuilta hommaa vauhdittamaan.
Ongelmaksi Shinrockille koitui 18watt saitin ulostulomuuntajien sokkotestin voitto.
Päivätyön ohessa muutaman muuntajan viikossa kääminyt tyyppi olisi
yhtäkkiä pitänyt käämiä satoja kuukaudessa.

Itsellä on ollut onni saada kaikki tavara Banzailta ja suht ajallaan,alle
kuukausessa toimitettu. Uutta ei enää uskalla tässä valossa laittaa,joskus
täytyy minunkin tuuri loppua.
eddieher
03.07.2007 11:15:47

Olen tilannut Banzailta kymmenkunta kertaa ja kaikki toimitukset ovat olleet perillä viikon/parin sisällä. Kerran puuttui osia, joita toimitettiin pikakirjeenä huomautuksen jälkeen.

En voi muuta kuin kehua :-))
Twinkle
03.07.2007 14:56:16
Mielenkiinnolla jään odottamaan, kokeilun vuoksi pistin menemään tilauksen tohon firmaan. Eli tänään, 3. heinäkuuta 2007 klo 14:55 tilaus on luovutettu ja maksettu banzaille.

Varmuuden vuoksi pitää nuo vuosiluvutkin laittaa.
Insane Kane
04.07.2007 10:39:44
Tässä on tainut käydä vanhanaikaisesti,jos näin voi ilmaista nettikaupan osalta.
Putiikkia pyörittää yksi tai muutama tyyppi. Edulliset hinnat ja hyvä palvelu
tuo maineen kiirittyä asiakkaita enemmän kuin putiikin rahkeet riittää.
Kyse ei ole kymmenestä asiakkaasta kuukaudessa vaan sadoista tai
jopa tuhannesta. Näin kävi Shinrockin muuntajien kohdalla.
Omia 18w muuntajia odottelin 11 kuukautta ja silloinkin tarvittiin pariakin
ulkopuolista hemmoa 18watt.com sivuilta hommaa vauhdittamaan.
Ongelmaksi Shinrockille koitui 18watt saitin ulostulomuuntajien sokkotestin voitto.
Päivätyön ohessa muutaman muuntajan viikossa kääminyt tyyppi olisi
yhtäkkiä pitänyt käämiä satoja kuukaudessa.

Itsellä on ollut onni saada kaikki tavara Banzailta ja suht ajallaan,alle
kuukausessa toimitettu. Uutta ei enää uskalla tässä valossa laittaa,joskus
täytyy minunkin tuuri loppua.

Juu, voihan se näinkin olla.
Banzai on ymmärtääksi kattavin romuliike EU:ssa.
Mulla ongelmat alkoi tuosta kun ne putket mitä alunperin tahdoin, JJ 12AX7, olivat loppu ja meni jälkitilaukseen. Muut hilkkeet kilahteli "ajallaan" postiluukkuun.
Kerrottiin että putkia tulee heille 17.4. Eipä tullut ilmeisesti ikinä. Nyt sitten vaihdoin tilausta ja JJ:t muuttu Tungsoleiksi. Kerroin että enään en perkele odota kuukautta. Eipä mitiä, rahat otettiin jälleen mieluusti vastaan. Siihen taas yhteydenpito loppui, perkele. Reilu 2 viikkoa taas odoteltu.
Musikdingistä on romut kolahdellu ilman ongelmia tässä banzaita odotellessa...
Ei näin! >=)
Twinkle
05.07.2007 18:19:37
Mielenkiinnolla jään odottamaan, kokeilun vuoksi pistin menemään tilauksen tohon firmaan. Eli tänään, 3. heinäkuuta 2007 klo 14:55 tilaus on luovutettu ja maksettu banzaille.

Varmuuden vuoksi pitää nuo vuosiluvutkin laittaa.

Ja tänään, 5. heinäkuuta 2007 klo 18:19 tilaus on ilmoitettu lähetetyksi. Jään odottamaan.
Insane Kane
06.07.2007 13:56:13
Ja tänään, 5. heinäkuuta 2007 klo 18:19 tilaus on ilmoitettu lähetetyksi. Jään odottamaan.

Ei saatana tuota toimintaa.
Ei näin! >=)
Twinkle
06.07.2007 15:35:18
Ei saatana tuota toimintaa.

Aika hyvin osuu allekirjoitus ja viestin sisältö kyllä yhteen. Saattaa olla että onnistuvat minun tilauksen hoitamisessa niin nopeasti koska se ei sisällä mitään hirveän erikoista tavaraa. Jotkut putket esimerkiksi saattaa olla kiven alla tai jotakin, ei noista koskaan tiedä.

Odotellaan nyt vielä että tilaus saapuu niin pääsee ihmettelemään mitä puuttuu.
Twinkle
09.07.2007 19:36:21 (muokattu 09.07.2007 19:37:04)
Ja kun kerran kaikkia kiinnostaa, niin viiään tämä loppuun:

Ja tänään 9. heinäkuuta 2007 voin todeta tilauksen toimitetuksi kokonaisuudessaan. Mitään ei puuttunut ja kaikki oli täysin mitä luvattiin.

Tilauksen suorittamiseen kokonaisuudessaan meni 4 työpäivää, joista postin kanssa käytettiin 3 päivää.
Jebe-
09.07.2007 23:09:44
Ja kun kerran kaikkia kiinnostaa, niin viiään tämä loppuun:

Ja tänään 9. heinäkuuta 2007 voin todeta tilauksen toimitetuksi kokonaisuudessaan. Mitään ei puuttunut ja kaikki oli täysin mitä luvattiin.

Tilauksen suorittamiseen kokonaisuudessaan meni 4 työpäivää, joista postin kanssa käytettiin 3 päivää.

Sulla kävi hyvä tuuri.
slowfinger
11.07.2007 02:15:57
Hyvin tuli paketti Saksanmaalta koti Suomeen. N. 170e:llä tilasin ja n. 1 1/2 viikon päästä kaikki osat, jälkitoimituksena tullutta kondensaattoria lukuunottamatta, tulivat perille. Hyvin sujui tilaus vaikka etukäteen vähän jännitti luettujen kommenttejen perusteella.
http://www.stonerrock.com/
niskel
11.07.2007 19:24:40
Kävin pikaiseen hinnastoa läpi niiltä osin, kuin mitä olen tilannut roinaa vahvistinprojekteihin Uraltonelta. Eipä voi väittää kovin kummoiseksi hintaeroja loppujen lopuksi. Jotkin yksittäiset komponentit olivat ehkä noin 10-20% halvempia, mutta vastaavasti taas osa tavarasta oli kalliimpaa. Muuntajavalikoimakin on melko suppea, ja vieläpä varsin kallis.

Aion suosia jatkossakin Uraltonea, sillä hintataso näyttää kestävän vertailun ja palvelu pelaa todella hyvin. Sitäpaitsi, mikäli palvelu tökkäisi joskus pahasti, niin Vallilaan minulla on puolen tunnin matka kuristamaan toimitusjohtaja henk. kohtaisesti, ei tarvita lentolippuja. ;)
Anodit loimuaa punaisena ja rautalanka soi!
Twinkle
11.07.2007 20:05:37
Kävin pikaiseen hinnastoa läpi niiltä osin, kuin mitä olen tilannut roinaa vahvistinprojekteihin Uraltonelta. Eipä voi väittää kovin kummoiseksi hintaeroja loppujen lopuksi. Jotkin yksittäiset komponentit olivat ehkä noin 10-20% halvempia, mutta vastaavasti taas osa tavarasta oli kalliimpaa. Muuntajavalikoimakin on melko suppea, ja vieläpä varsin kallis.

Tässä hiljakkoin tilattiin erään m.netin jäsenen kanssa komponentit kahteen pedaaliin. Kummallakin siis samat kaksi pedaalia, erona vain oli se että toinen tilasi kaikki osat Banzailta, toinen Uraltonesta. Seuraavassa yhteenvedot tilauksista:

Firma 1:
- osat maksoi 74 euroa.
- osat laadukkainta mitä löytyy: switchcrafteja, carling ja hammond-koteloita.
- tilaus saapui 5 arkipäivässä.
- kaikki osat löytyi tarkalleen hyllystä sellaisina kuin ne ohjeissa luki.

firma 2:
- osat maksoi vähän päälle 80 euroa.
- osa komponenteista budjettiversioita.
- tilausajasta ei ole varmuutta, en tie onko jo toimitettu ja kauanko kesti.
- Osassa komponenteissa joutui tyytymään välimallin komponentteihin koska katalogista ei löytynyt sopivia.

Näillä eväillä siis, itse olen tullut siihen johtopäätökseen että komponentit ja pedaalien sisällöt tulen vastaedes tilaamaan banzailta. Myös IC-piirejä on merkittävästi suurempi valikoima kuten myös kaikkia puolijohteita ja passiivikomponentteja.

Uraltonen katalogissa puolestaan on elementtejä, muuntajia sun muuta vahvistimiin liittyvää tauhkaa, joten ne on helpompi tilata sieltä. Myös postin toimituskulut kyseisillä tuotteilla tekee siitä kannattavampaa, koska Banzailla verotetaan grammamäärien mukaan. Ison ja painavan rojun siirtäminen täällä on merkittävästi halvempaa. Myös putket ostan mieluummin uralilta, koska Banzai yleisten kokemusten perusteella hieman epäilyttää niiden suhteen.

Tässä katsoin, että seuraavaksi rakennusprojektiksi ottamani JCM800-klooni tulee halvimmaksi siten, että ostan uralilta muuntajat ja kotelot. Kaikki komponentit, putkenkannat ja mekaaniset osat tulee Banzailta. Jos tilauksen jakaa kahteen paikkaan, niin komponenteissa säästää kohtuullisen paljon.
niskel
11.07.2007 21:34:14
Näillä eväillä siis, itse olen tullut siihen johtopäätökseen että komponentit ja pedaalien sisällöt tulen vastaedes tilaamaan banzailta. Myös IC-piirejä on merkittävästi suurempi valikoima kuten myös kaikkia puolijohteita ja passiivikomponentteja.

Uraltonen katalogissa puolestaan on elementtejä, muuntajia sun muuta vahvistimiin liittyvää tauhkaa, joten ne on helpompi tilata sieltä. Myös postin toimituskulut kyseisillä tuotteilla tekee siitä kannattavampaa, koska Banzailla verotetaan grammamäärien mukaan. Ison ja painavan rojun siirtäminen täällä on merkittävästi halvempaa. Myös putket ostan mieluummin uralilta, koska Banzai yleisten kokemusten perusteella hieman epäilyttää niiden suhteen.

Juu, itse en oikeastaan ole kovin innostunut pedaalien teosta, joten IC:t jäävät hyllyyn. Koen sen aikamoisena mukavuustekijänä, että ei tarvitse monesta firmasta raapia osia kasaan. Säästö ei mielestäni korvaa sitä ylimääräistä vaivaa. Lisäksi jos on kiireempi projekti, niin Uraltonen toimitusajat ovat olleet varsin nopeat, vaikka heilläkin hommia piisaa riittämiin.

Hyvä juttuhan se kuitenkin on, että alalla ei ole kenelläkään monopolia, joten hinnat varmaan pysyvät useimmissa paikoissa kurissa.
Anodit loimuaa punaisena ja rautalanka soi!
Twinkle
11.07.2007 21:47:54
Hyvä juttuhan se kuitenkin on, että alalla ei ole kenelläkään monopolia, joten hinnat varmaan pysyvät useimmissa paikoissa kurissa.

Joo, itse olen aika yllättynyt että Uraltonen kaltainen firma suomessa pärjää noilla hinnoilla, koska ei tuo rakenteluharraste ostamalla suomesta hintaan tule kaatumaan. Parempi vaan että on enemmän valinnan varaa mistä ostaa, tällä hetkellä minulla ei oikeasti ole kummastakaan firmasta pahaa sanottavaa. Uraltonessa on myös hyvä puoli se, että sieltä saa myös paljon opastusta tarvittaessa, banzaista en tiedä saako sieltä mitään joten on parempi tietää mitä ostaa.

Kuten sanottua, molempi parempi ja koko asiakkuuttani en kokonaisuudessa tule saksaan siirtämään kun ne edut eivät niin hyvät ole.
efunkelist
11.07.2007 23:43:55

eräs ilmoittautuu :)

- osa komponenteista budjettiversioita.

ei kun ne potikat olikin alpha-potikoita eli eivät liene ihan budjettiluokan kamaa kuitenkaan? kotelo on valu-alu eli "hammond-kopio" mutta kylläkin ihan ehtaa tavaraa, joten se on ainoa kohta missä on otettu edukkaampi vaihtoehto. muuten on laatukytkintä ja jakkia.

ainoat miinukset on pari vastus-arvoa mitä ei löytyny listalta ja germanium-diodi joka on eri tyyppimerkintää, joskaan en tiedä onko vastaava vai ei.
efunkelist
11.07.2007 23:45:49

Kuten sanottua, molempi parempi ja koko asiakkuuttani en kokonaisuudessa tule saksaan siirtämään kun ne edut eivät niin hyvät ole.

suosi suomalaista ja sano se ulkomaisille yrittäjille ;)
riippuuhan se että mitä tilaa, mistä kannattaa... ensisijaisesti pyrin hommaamaan suomesta mutta jos ei saa tai on selvästi halvempaa ulkopuolelta niin sieltä sitten.

money talks jne
Insane Kane
12.07.2007 03:23:07
Huh. 9.7 lähetetty mun roinat tulemaan.
Kylkiäisiksi tuli vielä maili, jossa kertoi "It is a pleasure doing business with you."
Ja seuraavasta tilauksesta 10% pois...
Joopa joo, sano...
Ei näin! >=)
Jebe-
12.07.2007 15:05:45
Huh. 9.7 lähetetty mun roinat tulemaan.
Kylkiäisiksi tuli vielä maili, jossa kertoi "It is a pleasure doing business with you."
Ja seuraavasta tilauksesta 10% pois...
Joopa joo, sano...

Jumaliste, taitaa Olaf lukea tätä ketjua!
Ehkä voisi kaivaa vanhat sähköpostit esille ja kysellä vielä kerran mun ja kaverin koteloita. Saisi monelle uudelle pedaalille kotelot tai ehkä hyvällä tuurilla edes rahat takasin... niin vissiin :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)