Muhwi 21.01.2004 21:07:13 | |
---|
Pleximarsu kovalla. Piste. Ne jotkaa tietää, tietää, ne jotka ei, ei. Selittää ei pysty. It wasn't me, it was the Other Guy. |
onde 21.01.2004 22:51:03 | |
---|
Minkälainen on Sinulle mieleinen soundi? Mikä siinä miellyttää sinua? Minkälainen tämä soundi on? Oletko monimakuinen tämän asian suhteen? Morjens! Toi soundi politiikka on tosi vaikee.Mun mielestä paras soundi on nykyisessä Warwickissa, muta kun soitaa mun toisella koneella eli Rickenbacker 73- vuosimallia olevaa niin kyllä sitä osattiin jo 70-luvulla tehdä soittimia! Mun mielestä toi soundi homma on siitä kiinni mitä soittaa ja milloin! |
chief 22.01.2004 07:42:28 (muokattu 22.01.2004 07:42:41) | |
---|
Morjens! Toi soundi politiikka on tosi vaikee.Mun mielestä paras soundi on nykyisessä Warwickissa, muta kun soitaa mun toisella koneella eli Rickenbacker 73- vuosimallia olevaa niin kyllä sitä osattiin jo !!!!!! 70-luvulla tehdä soittimia! Mun mielestä toi soundi homma on siitä kiinni mitä soittaa ja milloin! Vai että Jo 70-luvulla? vrt. Fender precision. EDIT: hymiiö A woman asks a store clerk "Maam, does Barbie come with Ken?" the clerk replies, "Nah, she fakes it with Ken, she comes with G.I. Joe". |
Maisteri 22.01.2004 10:24:05 | |
---|
Pleximarsu kovalla. Piste. Ne jotkaa tietää, tietää, ne jotka ei, ei. Selittää ei pysty. Kyllä. Putkimarsu. Hankala selittää tosiaan. Lämpöä ja putkisäröä. Voi muuten viedä hetken enneku oppii löytämään optimisaundia tollasesta gainittomasta koneesta, jos on aiemmin pelannut vain uudenaikaisten hifitrankkumööpeleiden kanssa. |
Voi muuten viedä hetken enneku oppii löytämään optimisaundia tollasesta gainittomasta koneesta, jos on aiemmin pelannut vain uudenaikaisten hifitrankkumööpeleiden kanssa. Laita vaan täysille kaikki potikat!:) |
lfc 22.01.2004 16:28:22 (muokattu 22.01.2004 18:30:22) | |
---|
Pleximarsu kovalla. Piste. Ne jotkaa tietää, tietää, ne jotka ei, ei. Selittää ei pysty. Yksi ääni lisää putkimarsulle. Ja jos vielä rantasaunan ja asiaankuuluvan nupin saisi. The harder you play, the better it sounds. |
MrQ 22.01.2004 17:28:10 | |
---|
Normaalitilassa kolmenpykälän equssa basso yli puolenvälin, middle mitäkuinkin nollassa ja trebleä runsaasti, yleensä täböt. Mutta itse säädän kyllä aika vinhaan tahtiin niitä knöödejä, jos piisi vaatii sellaista. Kappaleiden mukana siis mennään, eik'ä mitään yleuispätevää vastausta mielestäni tähän kysymykseen ole. |
Royal Banzai 23.01.2004 21:41:03 (muokattu 23.01.2004 21:41:46) | |
---|
Sellainen plekusaundi mikä John Paul Jonesilla on esim. Heartbreakerissa ja Black Dogissa. Miten hitsissä se oikein saa sellaisen ihmeen rouhean soundin? EDIT: siis tällä hetkellä... (lempi)maku muuttuu alvariinsa |
2541 23.01.2004 22:04:41 | |
---|
Sellainen plekusaundi mikä John Paul Jonesilla on esim. Heartbreakerissa ja Black Dogissa. Miten hitsissä se oikein saa sellaisen ihmeen rouhean soundin?
Heartbreakerissä bassot on muuten vedetty Leslien läpi, nopea pyöritys. Mutta Jonesilla on tosiaan loistavia soundeja. Black Dogin lisäksi esim biisit Houses Of the Holy, The Ocean ja Rover sisältävät minunkin suosikki-Jones soundia. Jazzbasso plekulla ja mitä luultavimmin Acousticin kamat. Nobody's Fault But Minen 8-kielinen basso on myös muikea. Eräästä haastattelusta luin, että Jones käytti flatwoundeja siihen asti kunnes siirtyi Alembiceihin, eli joskus 1976, toisessa sanoi käyttäneensä roundwoundeja jo Fendereissään? |
onde 24.01.2004 02:18:05 (muokattu 24.01.2004 02:55:38) | |
---|
!!!!!! Vai että Jo 70-luvulla? vrt. Fender precision. EDIT: hymiiö Moro! Muistaakseni oon jostain lukenut että Rickenbacker on tehnyt ensimmäisen sähkösen kielisoittimen vuonna 1931.Oli nimeltään suomeks paistinpannu, eli johkin ukuleleen tai havaji kitaraan viritteli mikin.Tästä rintaröyheenä voi sanoo että Herra Rickenbacker oli kehissä ennen Leoa sähkösten soittimien kehittelyssä. Ps.Tosin Rikun eka basso tais tulla vasta vuonna 1957. |
sirdickyj 24.01.2004 12:26:50 | |
---|
Tumppu. Näin on. Keskiäänet on kitaristeille. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Royal Banzai 24.01.2004 14:00:44 | |
---|
Heartbreakerissä bassot on muuten vedetty Leslien läpi, nopea pyöritys. Mutta Jonesilla on tosiaan loistavia soundeja. Black Dogin lisäksi esim biisit Houses Of the Holy, The Ocean ja Rover sisältävät minunkin suosikki-Jones soundia. Jazzbasso plekulla ja mitä luultavimmin Acousticin kamat. Nobody's Fault But Minen 8-kielinen basso on myös muikea. Eräästä haastattelusta luin, että Jones käytti flatwoundeja siihen asti kunnes siirtyi Alembiceihin, eli joskus 1976, toisessa sanoi käyttäneensä roundwoundeja jo Fendereissään? juu, acousticcia muistelisin että hän käytti. mitä tarkoitat tuon heartbreakerin kanssa? en ihan ymmärtänyt.. |
2541 24.01.2004 14:45:22 | |
---|
mitä tarkoitat tuon heartbreakerin kanssa? en ihan ymmärtänyt.. Soitettu pyörivän Leslie -kaiuttimen läpi. Leslietä käytetään yleisesti urkujen kanssa ja toisinaan kitarankin, bassossa harvemmin. |
Pallisti 24.01.2004 15:51:18 | |
---|
Midlet pois, triblet ja bassot täysille. |
Pallisti 24.01.2004 15:52:10 (muokattu 24.01.2004 15:52:48) | |
---|
Midlet pois, triblet ja bassot täysille. EDIT: omakuvasta näkyy mun EQ-käyrä =) EDIT: Vittu kun ei osaa painaa niitä oikeita nappuloita.. |
poppamies 24.01.2004 17:46:42 | |
---|
EDIT: omakuvasta näkyy mun EQ-käyrä =) .. No saattaa se olla käyräkin kun se ei näy kunnolla tuossa kuvassa... "G-strings are for strippers" |
käki 24.01.2004 20:19:18 (muokattu 24.01.2004 20:22:47) | |
---|
Morjens! Toi soundi politiikka on tosi vaikee.Mun mielestä paras soundi on nykyisessä Warwickissa, muta kun soitaa mun toisella koneella eli Rickenbacker 73- vuosimallia olevaa niin kyllä sitä osattiin jo 70-luvulla tehdä soittimia! Mun mielestä toi soundi homma on siitä kiinni mitä soittaa ja milloin! Tilanteen mukaan soundi, juu. Hartkeni EQ-käyrä menee silti lähes aina samalla tavalla eli: Contour-säädöt: basso +5, high end 0. EQ-käyrä: alimmat taajuudet läheltä nollaa kasvaen ylös 250 Hz:iin, joka on aika lailla tapissa. 500 Hz leikattu kokonaan alas. Loppukäyrä melko liki nollatasoa. Eli ala-keskiääniä korostan, puree hyvin läpi antaen ryhtiä ja tarkkuutta pyöristämättä soundia liian ympäripyöreäksi. Vaihtoehtosäädöt lähtevät sitten basson namikoista, kun tarvetta on. edit: niin se 500:n leikkaaminen perustuu kait sitten siihen, että keskiäänille jää muille soittimille tilaa soitella. Ottaa selkeästi vähemmän korvaan noin leikattuna. Asialliset hommat hoidetaan vasurilla, muuten tehdään töitä kuin ellun kanat. |
Spetsnaz 26.01.2004 17:28:59 | |
---|
yksi parhaista soundeista on John Myungin bassosoundi biisissä Fatal Tragedy. Oikein kunnon murinaa... kunpa tosta p*skasta saisi samanlaisia ulos. Vahvari on joku tod. kämäinen H||H:n 60w, josta saa irti kivan overdriven kun tarpeeksi lujalle laittaa xD |
Maisteri 26.01.2004 17:45:49 | |
---|
Yksi ääni lisää putkimarsulle. Ja jos vielä rantasaunan ja asiaankuuluvan nupin saisi. Huuto.netistä löytyy asiaankuuluva JCM 800-nuppi. Lähtöhinta 470e, eikä hintavarausta. Osta pois. ;) |
Basismi 26.01.2004 21:21:33 | |
---|
EDIT: omakuvasta näkyy mun EQ-käyrä =)
Kukas se outo hyypiö siinä kuvassa on? :) It's hard to be humble when you're so fucking big! |