Aihe: Musiikkiliikkeitä Viron puolella..?
1
Hutte
11.07.2007 22:52:23

Tallinan puolelta ainakin löytyy Kaubamaja (vai mikä lie) nimisen ostoskeskuksen yläkerrasta ihan mukavan oloinen musiikkiputiikki. Hirveästi ei soittimia ollut myynnissä mutta jotain kuitenkin. Itse etsiskelin sopranosaksofonia ja kun siitä tiskiltä kysäisin että löytyisikö heiltä sellaisia, niin he ohjasivat minut kuvallisten ohjeiden kera viereiseen musaliikkeeseen joka oli ihan kävelymatkan päässä. Taisi olla saman firman kauppa. Tämä toinen liike oli huomattavasti suurempi, ja sieltä kyllä löysi kaiken miksereistä viuluihin. Kaikki liikkeet kuitenkin myivät ns. halpistavaraa, ja esim. laatukitaroiden tarjonta oli melko pieni.

Hintataso ei kuitenkaan ollut mitenkään merkittävästi matalampi kuin suomen, joten sen toivossa matkalle on ehkä turha lähteä. Esim. kitarankielten, piuhojen yms. hinnat pyörivät täysin samoissa hinnoissa kuin suomen musiikkiliikkeissäkin.
" - Minä en käske ketään, mutta olen vakuuttava kehottamaan" - P.Walli
meitu
11.07.2007 22:57:54

Onkohan Fenderin kitarat Virossa saman hintaisia ku Suomessa ja onkohan niitä edes saatavilla? Siis Tallinnassa..
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
ahvenonkala
12.07.2007 15:57:18

Itse asustelin tuossa 1,5 vuotta sitten siellä puolisen vuotta. Kiertelin muutamia kauppoja läpi ja olin itse asiassa aika pettynyt tarjontaan. Niin sanottuja merkki soittimia ei oikein löytynyt, lähinnä Vantage linjaa. Ja hintataso ei tosiaan ollut paljon alhasempi jos ollenkaan.
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
käsi
29.09.2007 23:21:30

Itse asustelin tuossa 1,5 vuotta sitten siellä puolisen vuotta. Kiertelin muutamia kauppoja läpi ja olin itse asiassa aika pettynyt tarjontaan. Niin sanottuja merkki soittimia ei oikein löytynyt, lähinnä Vantage linjaa. Ja hintataso ei tosiaan ollut paljon alhasempi jos ollenkaan.

Viime reisulla tutustuin viron musaliikkeisiin, yhden ihan ok paikan köysin. Noin parin kilsan päästä vanhasta kaupingista. Sellainen pieni "kellarikauppa". Tosiaan hintataso sama kuin suomessa. Paikan ns laatu soittimet olivat ltd,epiphone jne, ei siis kalliita merkkejä.

Pedaaleista oli yllättävän laaja valikoima ja mukaan lähtikin snarling dog, ihan ok hintaan. Mutta piuhat, plugit jna sälä oli halpaa, siis oikeasti halpaa. Laadusta sitten en tiedä.
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)