Aihe: Schallerin tallat?
1
Simplex
22.01.2004 13:58:42

Elikkä vanha stratoni on nauha/talla remontissa ja vanha talla todettiin siinämäärin paskaksi ettei sitä kannata kitaraan jättää. Kun vaatimukseni oli saada tallasta sen verran avoin liikkeiltään että sitä voipi vatkata molempiin suuntiin niin korjaaja ehdotti kelluvaa tallaa, Schallerin sellaista. Onko kokemuksia(ylipäänsä kelluvista)? Kuvia (Schallerin)?
Omat kokemukseni kampitalloista ovat lähinnä straton perustalloista ja yhdestä varhaisnuoruuteni aikoihin sijoittuvasta floikasta jota olen niistä ajoista asti koettanut välttää, hyh.
I might as well go back over yonder...
Mase
22.01.2004 14:27:40
Eikös noissa vanhoissa HM sarjan stratoissa ollut alunperin kahlerin floikka? Muistaakseni isoveljen kepissä on semmoinen ja hyvin se on ainakin toiminut... Muista kelluvista on sen verran kokemusta, että joskus omistin Ibanezin Steve Lukatherin, jossa oli Ibanezin Pro Rock'r ja se oli ainakin asiallinen peli. Vire pysyi ja pystyi kampeamaan molempiin suuntiin. Tällä hetkellä kuitenkin parhaalta tuntuu am. straton normaali talla, siis se kahdella pultilla oleva uudempi malli. En kyllä kovin äkkiä laittaisi tähän kitaraan mitään kelluvaa tallaa, menisi hyvä kitara pilalle ;) Jos nyt kuitenkin päädyt laittamaan sen schallerin, niin ei se varmaan huono vaihtoehto ole, onhan ne tehneet ainakin muuten asiallisia osia(virittimet yms.)
Janne19691
22.01.2004 14:48:52

Kyllä mä laittaisin vanhaan stratoon stratotallan. Jo soundin puolesta en edes harkitsisi floikkaa. Tosin riippuu just minkä tyylin musiikkia veivaat mutta jos vähänkään perinteisempää niin sitten perinteinen tallakin
Rule #1: There are no rules.
Simplex
22.01.2004 22:44:51

Kyllä mä laittaisin vanhaan stratoon stratotallan. Jo soundin puolesta en edes harkitsisi floikkaa. Tosin riippuu just minkä tyylin musiikkia veivaat mutta jos vähänkään perinteisempää niin sitten perinteinen tallakin

Ymmärsinkö väärin vai ymmärsitkö väärin? Minä puhuin kelluvasta tallasta, en tähdentänyt jotta "floikka". Eikös nämä Floyd Roset ole tietyn laisia kelluvia talloja... vai?
Näin tarkensi kitarani viilaaja, itse olen melko tietämätön näissä talla hommeleissa.
Mase
23.01.2004 07:56:55
Ymmärsinkö väärin vai ymmärsitkö väärin? Minä puhuin kelluvasta tallasta, en tähdentänyt jotta "floikka". Eikös nämä Floyd Roset ole tietyn laisia kelluvia talloja... vai?

Floikaksi nyt yleensä sanotaan "lähes" kaikkia talloja, joita pystyy kampeamaan molempiin suuntiin. Esimerkki aiheesta: http://www.mircweb.com/floyd.html
Valmistajia on sitten pilvin pimein ja suurin osa on "Licensed by floyd-rose", esim. Kahler, Schaller, Ibanez yms.

Eihän sen välttämättä tarvitse olla tuollainen, jos sitä haluaa molempiin suuntiin vääntää, kyllähän se onnistuu normaalilla stratonkin tallalla. Jättää vaan jouset pikkaisen löysemmälle, vireen pitävyydestä en mene takuuseen...

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että laita siihen normaalitalla, se on aina helpompi vaihtoehto... Onkos se sun nykyinen talla uutta vai vanhaa(vintage) mallia eli kuudella vai kahdella pultilla etureunasta kiinni? Mikäli se on 6-pulttinen versio, niin siinähän joutuu oikeasti "asentamaan" sen uuden kelluvan tallan. Siihen 2-pulttiseen saattaisi saada jopa sellaisen kelluvan tallan, joka istuu suoraan ankkuripultteihin, niin ei tarvitsisi niitä tehdä uusiksi...
Simplex
23.01.2004 10:20:53

vaan jouset pikkaisen löysemmälle, vireen pitävyydestä en mene takuuseen...

Niinpä...

Onkos se sun nykyinen talla uutta vai vanhaa(vintage) mallia eli kuudella vai kahdella pultilla etureunasta kiinni? Mikäli se on 6-pulttinen versio, niin siinähän joutuu oikeasti "asentamaan" sen uuden kelluvan tallan. Siihen 2-pulttiseen saattaisi saada jopa sellaisen kelluvan tallan, joka istuu suoraan ankkuripultteihin, niin ei tarvitsisi niitä tehdä uusiksi...

Enpä osaa sanoa... olisko ollu kuudella... tai sit ei. Oikeastaan se on aika sama vaikka asentamiseen menisi kaksi päivää, hinta on jo sovittu. Kokeilen nyt kuitenkin, korjaaja lupasi lunastaa tallan takaisin jos en tykkää siitä. Mulla on toinen strato perus tallalla joten se on ihan kiva saada toisesta vähän toisenlainen. Kokeilemalla se selviää. Kiitos neuvoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)