Aihe: Midi ongelma
1
Nakkiso
05.07.2007 22:11:26
Elikkäs asiaan.. Mulla on 2 kiipparia, Nord Electro ja Roland JX-8P (ei ehkä parhaita mahdollisia masterkiippareita) sekä yksi moduli, Roland XV-3080. Soitan modulin soundeja kummallakin kiipparilla, eli siinä on midi mergeri välissä. Moduli mulla on siinä JX-8P:n päällä. Näppärää, kun nuotit mahtuu vielä modulin viereen siihen synan päällä ja mikseri modulin päälle. Jotain iloakin isoista kiippareista. Suuri osa synan napeista jää piiloon, mutta ei se mitn. Modulin soundeja olen vaihdellut ihan käsipelillä suoraan modulista.

Ongelma on siinä, että kun painelen electron nappeja, niin modulissa tapahtuu aina jotain, mitä en halua sielä tapahtuvan. Esim. leslien nopeuden vaito napista menee patcheistä yksi ääni mykäksi. Olen kyllä tutkinut käyttöohjeita, mutta ei ole tullut selvyyttä, kun en ole noista midi-hommista ihan niin perillä.

Tuleeko mieleen, että missä voisi piillä ratkaisu?
Janne Wirman
06.07.2007 01:29:47
Moro

Homma menee näin: Kun sä nyt mergeet niiden kahen kiipparin tiedot yhteen ni on monimutkasempaa ruveta säätelemään niitä kiipareita. Meet (tarkistin just 2080sta, toimii samoin 3080ssa) System valikkoon, sieltä MIDI ja sit se toka sivu. Sieltä paat pois päältä kaikki System exclusive ja Program change ja kaikki systeemit mitä sä et käytä jos ja kun tosiaan vaihat niitä saundeja suoraan modulista.
Kun kaikki "ylimääränen" midi tieto on ruksattu sieltä pois päältä ni se on sit ihan sama mitä nappeja painelee niissä kiippareissa. Sit toki jos ottaa kaikki pois päältä ni ei tarvi paljoo painella niittä koskettimiaakaan...
Soitat vaan suoraan mulle enskerralla :)
Nakkiso
06.07.2007 11:52:41
Soitat vaan suoraan mulle enskerralla :)

Oot kuitenkin japanissa tai kännissä jos soitan..

Eiku en mä nyt noin tyhmä ole, kyllä mä oon kääntänyt ne kaikki pois, eikä mikään auta. Saundeja voi vaihdella ilman, että mitään ylimäärästä tapahtuu, mutta muista napeista tulee ylläreitä. En ymärrä...
Janne Wirman
11.07.2007 18:50:51
Aijaaa... emmä kyl tajuu et mitä dataa se sit niistä napeista lähettää jos kaikki ne midi ohjaukset on pis päältä. Mul ei oo täs nyt käsillä ton electron manuaaliakaan. Mä voisin kyl vittuillessani simuloida ton sun tilanteen ja ihmetellä.
nimim. Vantaalla selvinpäin
Janne Wirman
11.07.2007 21:19:41
Kyl ainakin mulla (nored elcetro midillä kiinni 2080ssa) ni kun laittaa pois päältä modulista Rx Sys. Excl. ja Tx edit datan ni voi painella ihan mitä vaan nappeja elctrosta sen vaikuttamatta mihinkään modulissa. Tosin nämä valinnat on jo siinä ekalla midi sivulla eikä siellä tokalla niinkun tuolla ylempänä kirjotin.
nimim edelleen selvinpäin Vantaalla
BubbleBob
12.07.2007 13:49:42

Ota MIDI-mergeri pois välistä ja katso onko sillä merkitystä (eli
vain Nortti ja XV kytkettynä kaapelilla) ?
Sitten heitä MIDI-mergeri väliin, mutta älä laita vielä JP:tä kiinni.
Mikä tuo käyttämäsi MIDI-Merge on ?

Onko setup seuraava ?
Nord:MIDI Out ja JX: MIDI Out - MIDI Merge: MIDI Out - XV.
Eli tarvitsetko XV:tä päällekkäissoundeihin Nortille ja JX:lle ?
Floating out of the Screen..
Nakkiso
15.07.2007 11:17:41
Onko setup seuraava ?
Nord:MIDI Out ja JX: MIDI Out - MIDI Merge: MIDI Out - XV.
Eli tarvitsetko XV:tä päällekkäissoundeihin Nortille ja JX:lle ?

Just näin. Kun soittelee vaikka pianoa ja stringssejä niin piano electron ja stringssit JX:n koskettimilla ja kummatkin soundit tulee XV:stä

Mulla on tommonen mergeri:

http://www.thomann.de/fi/midi_solutions_merger.htm

Joskus koitin tota hommaa ilman sitä mergeriä ja sama ongelma oli electron kanssa edelleen. JX:n kanssa en ainakaan ole huomannut mitään ongelmia tähän mennessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)