Aihe: Pain of Salvation
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
Kiksaus
14.12.2006 21:23:30

Toivottavasti tuo ei tarkoita, että ollaan menossa BE:stä tavanomaisemman jyystön suuntaan!!!!! Mulle BE on ehkä kaikkien aikojen suurin levy kansia myöten ja olenkin hiljaa toivonut, että seuraava PoS-lätty menisi vielä pidemälle sisältäen yhä enemmän puheosuuksia, erikoisia ratkaisuja, orkesteria tms.....

Toiveeni ei taida toteutua! Maailamassa on jo tarpeeksi keskinkertaista metallia!

Se tarkoittaa juuri sitä. Ehkä enemmänkin Toolin suuntaan. Biisit pitkiä siihen nähden, että niissä ei tapahdu mitn. Ei hirveesti melodioita ja yhtä riffiä jauhetaan pitkään. Puheosuuksia en kyllä kaipaisi yhtään enään, mutta sitä orkesteri meininkiä ja enemmän "progeilua". Niinku yks tuttu sano, että kai jokaisen bändin pitää tehdä yks tällänen indrustial tyylinen levy. Vaikuttaa tylsältä levyltä :-(
Late_
14.12.2006 22:24:24
Toivottavasti tuo ei tarkoita, että ollaan menossa BE:stä tavanomaisemman jyystön suuntaan!!!!! Mulle BE on ehkä kaikkien aikojen suurin levy kansia myöten ja olenkin hiljaa toivonut, että seuraava PoS-lätty menisi vielä pidemälle sisältäen yhä enemmän puheosuuksia, erikoisia ratkaisuja, orkesteria tms.....

Toiveeni ei taida toteutua! Maailamassa on jo tarpeeksi keskinkertaista metallia!

Juu, ei toteudu kyllä ei. Todella paljon yksinkertasempaan ollaan menty. Lähinnä biiseissä on yksinkertaisemmat rakenteet, eikä bändisoittimien ohella kovin montaa muuta instrumenttia ole. Huilua ainakin kuuluu välillä ja sitä DGn mandolaa (tai sitten ihan banjoa). Puheosuuksia kyllä löytyy myös.
Huonompaan suuntaan ei missään nimessä olla menty, vain aivan erilaiseen. Erikoisia ratkaisuja siis löytyy. Keskinkertaista metallia tästä ei kyllä saa tekemälläkään. :p

Mutta etköhän saa toiveesi vielä useasti toteutumaan. TPE II nyt ainakin pitäisi sisältää orkesteria ja uskoisin, että myös TPE-tyylistä soitantaa muuten.
-We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease-
kimurantti1
15.12.2006 01:16:13
Kuinka moni teistä kiinnittää huomiota Gildenlöwin lyriikoihin, ja ylipäätään siihen mitä hän haluaa niillä sanoa? Nimittäin jos niihin ei kiinnitä millään tavalla huomiota, musta koko jutusta menee liioittelematta puolet ohi. Varsinkin Be:n tekstit sisältää aika korkealentoista, mutta silti ihan nokkelaa päättelyä ja ajatusleikkiä.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
W4R
15.12.2006 09:17:05 (muokattu 15.12.2006 09:18:10)
Kuinka moni teistä kiinnittää huomiota Gildenlöwin lyriikoihin, ja ylipäätään siihen mitä hän haluaa niillä sanoa? Nimittäin jos niihin ei kiinnitä millään tavalla huomiota, musta koko jutusta menee liioittelematta puolet ohi. Varsinkin Be:n tekstit sisältää aika korkealentoista, mutta silti ihan nokkelaa päättelyä ja ajatusleikkiä.

Juurikin näin. Itselläni ainakin pistää vihaksi tyypit, jotka imuroivat levyn promon netistä ja haukkuvat sen paskaksi, tutustumatta edes levyn tarinaan. Kyllähän Gildenlöw on melkoinen kynäniekka.
"I've got a fever. And the only prescription is more cowbell."
Borlag
15.12.2006 09:40:39

Aluksi tulee kiinnitettyä huomiota itse musiikkiin, ja jos se ei innosta pätkääkään, kuten Scarsickin kanssa kävi. Ei sitä itse tarina/sanoma jaksa innostaa myöskään. Scarsickin kanssa on vielä sekin että se sanoma ei todellakaan ole piilotettu, saatika sitten mitään uutta. Anti-USA ja anti-kaupallisuus on jo aiheena niin loppuun kulutettu että ei jaksa innostaa. Levyn biisit kyllä kuulostavat alkuun ihan hyvältä mutta loppujen lopuksi ovat liian yksitoikkosia ja sisältävät liian vähän vaihtelua säilyttääkseen mielenkiinnon pidempään. Biisit kuten America ja Disco Queen taas ovat aivan omalla tasollaan, America yhtenä kauheimmista biiseistä jota kuullut koko vuonna, ja Disco Queen taas pelkkänä vitsinä. Ei voi muuta sanoa kun että miksi tämmöinen levyllä? Sinkun B-puolena vielä menisi, kertakäyttövitsinä mutta keskellä pitkäsoittoa?

Ja mitä tuohon netistä lataamiseen tulee, niin itse kyllä sitä mieltä että mieluummin sitä levyn kuuntelee ennen kuin rahansa hukkaa huonoon levyyn. Toisaalta taas jos ja kun tietää bändin etukäteen hyväksi, niin ei silloin tuolle pitäisi olla tarvetta vaikka kyllä ne hyvätkin bändit huonoja levyjä osaa tehdä... Tätä promoa en tosin ole ladannut mistään vaan promo CD on hyllyssä
Kiksaus
15.12.2006 10:39:45 (muokattu 15.12.2006 10:41:55)

Aluksi tulee kiinnitettyä huomiota itse musiikkiin, ja jos se ei innosta pätkääkään, kuten Scarsickin kanssa kävi. Ei sitä itse tarina/sanoma jaksa innostaa myöskään. Scarsickin kanssa on vielä sekin että se sanoma ei todellakaan ole piilotettu, saatika sitten mitään uutta. Anti-USA ja anti-kaupallisuus on jo aiheena niin loppuun kulutettu että ei jaksa innostaa. Levyn biisit kyllä kuulostavat alkuun ihan hyvältä mutta loppujen lopuksi ovat liian yksitoikkosia ja sisältävät liian vähän vaihtelua säilyttääkseen mielenkiinnon pidempään. Biisit kuten America ja Disco Queen taas ovat aivan omalla tasollaan, America yhtenä kauheimmista biiseistä jota kuullut koko vuonna, ja Disco Queen taas pelkkänä vitsinä. Ei voi muuta sanoa kun että miksi tämmöinen levyllä? Sinkun B-puolena vielä menisi, kertakäyttövitsinä mutta keskellä pitkäsoittoa?

Ja mitä tuohon netistä lataamiseen tulee, niin itse kyllä sitä mieltä että mieluummin sitä levyn kuuntelee ennen kuin rahansa hukkaa huonoon levyyn. Toisaalta taas jos ja kun tietää bändin etukäteen hyväksi, niin ei silloin tuolle pitäisi olla tarvetta vaikka kyllä ne hyvätkin bändit huonoja levyjä osaa tehdä... Tätä promoa en tosin ole ladannut mistään vaan promo CD on hyllyssä

Veit sanat suustani. Disco Queenissä on kyllä koukuttava kertsi, mutta se on ihan liian pitkä. Biisi tuntuu jotenkin irralliselta siellä keskellä. Olis tehny tästä pelkän sinkun ja jättäny levyltä pois.

EDIT: Niin ku Borlag sanoi. Ei niitä sanoja jaksa kuunnella jos musa on tylsää.
Late_
15.12.2006 15:08:02
Tätä promoa en tosin ole ladannut mistään vaan promo CD on hyllyssä

Onko sen mukana lyriikat ihan?
Borlag
15.12.2006 22:03:45

Ei mitään kansilehtistä, eli ei sanojakaan. Normaali painettu levy jossa kunnon "etiketti", tuskin vastaa lopullista kuitenkaan kun on aika pelkistetty. Kotelossa ainoastaan lappu takakannelle jossa biisilista mustalla tekstillä valkoisella pohjalla. Punasella lukee "Promotional copy, not for sale".
absentmind
21.12.2006 10:45:15 (muokattu 21.12.2006 10:46:28)
Kingdom of Loss olisi ehdottomasti levyn paras biisi, jos soolotonessa olisi vähän potkua, mutta melkein täysin kliiniltä kuulostaa... silti se on ehkä vahvin raita levyllä. Idiocracy on toinen suosikki, ja Flame to the Moth on myös hyvä, vaikkakin siinä on pari levyn melkeinpä huonointa kohtaa. America ja Disco Queen ovat sen sijaan ihan selkeitä skip-biisejä jo, vaikka yleensä en PoSin levyjä kuunnellessa ole skippaillut.

TPE II:ta odotellessa voi tätä ja noita vanhempia pyöritellä. Toivottavasti biisien rakenteissa on vähän enemmän kunnianhimoa Tepi Kakkosella, ettei tämä Scarsickin tyyli osoittaudu ideapulaksi vaan pelkäksi kokeiluksi.
Van Hannes
05.07.2007 14:09:02
Haluaisiko kukaan myydä PoS levyjä?

Huom! Olet kirjoittamassa yli 196 päivää vanhaan ketjuun!
"There Can Be Only One Hannes"
Late_
05.07.2007 16:15:56
Haluaisiko kukaan myydä PoS levyjä?

Huom! Olet kirjoittamassa yli 196 päivää vanhaan ketjuun!

Kukas hullut sitä nyt PoSin levyistä luopuisi? ;)

TPE II:ta odotellessa voi tätä ja noita vanhempia pyöritellä. Toivottavasti biisien rakenteissa on vähän enemmän kunnianhimoa Tepi Kakkosella, ettei tämä Scarsickin tyyli osoittaudu ideapulaksi vaan pelkäksi kokeiluksi.

Joo TPE II:sta odotellessa, heh juuum..
Kiksaus
06.07.2007 00:10:44

Kukas hullut sitä nyt PoSin levyistä luopuisi? ;)

Joo TPE II:sta odotellessa, heh juuum..

Mun käsityksen mukaan Scarsick oli TP2. Tai sit en tajunnu läppää...
Late_
06.07.2007 01:30:41
Mun käsityksen mukaan Scarsick oli TP2. Tai sit en tajunnu läppää...

Juu, näin juuri. Tyyppi tuossa ylempänä vaan puhui Scarsickista ei-TPE2:na :p
Davos
10.07.2007 19:28:19
Ihme spekulointia, siinähän se lukee Scarsickin kansissa että "The Perfect Element Pt.2" ja "He".

Minulle kyseessä on se suurin bändi maailmassa. Gildenlöwin uskomaton nerokkuus niin sanoitus kun sävellyspuolella, sekä koko bändin ylimaalliset lahjat omien instrumenttiensa ja ääniensä käyttöön on summattuna jotain aivan käsittämättömän upeaa. Jos yksi levy pitäisi maailmasta valita autiolle saarelle mukaan, se mitä todennäköisimmin olisi Pain of Salvationin BE!
Van Hannes
11.07.2007 10:38:36
Tuli mieleen tälläinen kysymys että mitä mieltä olette uudesta basistista Simon Andersonista? Ite tykkäsin keikan jälkeisestä kokemuksesta vaikka siitä on jo muutama kuukausi aikaa.

Millainenkohan uusi rumpali on?
shovi
11.07.2007 10:54:11
Tuli mieleen tälläinen kysymys että mitä mieltä olette uudesta basistista Simon Andersonista? Ite tykkäsin keikan jälkeisestä kokemuksesta vaikka siitä on jo muutama kuukausi aikaa.

Millainenkohan uusi rumpali on?

Hyvinhän se soitti, mut oli kyllä tyyliltään hiukan tuollainen euroneekeri. Mitä, onko PoSin rumpali vaihtumassa?
"Jokaisessa meissä asuu pieni sankari, vaikka rintakarvoja olisikin vain kaksi." -PomppoK
Van Hannes
11.07.2007 13:12:51
Mitä, onko PoSin rumpali vaihtumassa?

Onhan se jo ilmoitettu jo jonkin aikaa sitte. Rumpali haluaa elää tyypillistä "Svenssonliv" (suom. "Virtanen-elämä").
Kiksaus
11.07.2007 13:40:45 (muokattu 11.07.2007 13:46:32)

Jos yksi levy pitäisi maailmasta valita autiolle saarelle mukaan, se mitä todennäköisimmin olisi Pain of Salvationin BE!

Aivan käsittämättömän hyvä levy. Vieläkin löytää uusia asioita kun kuuntelee.
Oma suosikkijärjestys:

Be
Remedy Lane
TPE1
12:5
Entropia
1h by the Concrete Lake
Scarsink (typo, mut en jaksanu korjaa, kuvaa mun mielipidettä levystä.)
Landstr
11.07.2007 13:42:56
Itse löysin bändin vasta viime kuussa ja nyt on kaikki levyt ja pakko on vähän hehkuttaa. Olen eniten kuunnellut Remedy Lanea, BE:tä ja Scarsickiä, joista tietenkin ylivoimaisin on Be. Remedy Lanen tyyliin kyllästyin parin kuuntelukerran jälkeen, joten Scarsickin kuuntelu teki hyvää. Aivan loistava levy kaikin puolin, vaikka pari heikkoutta löytyykin (Disco Queen ja Spitfall). Kingdom Of Loss ja Mrs. Modern Mother Mary ovat mielestäni kovimmat kappaleet levyltä.

Kolmea ensimmäistä en ole päässyt vielä kuuntelemaan paljoakaan. Mitä olen ehtinyt, ne tuntuvat musiikiltaan kaikki aika samanlaisilta. Ei huonolta, mutta samanlaisilta. The Perfect Element pt.1:n olen ottanut nyt käsittelyyni, saa nähdä mitä se antaa. Jos PoS on ensi vuonna tulossa takaisin itänaapuriinsa, olen varmasti menossa. Gildenlöwin sanoitukset ovat mielestäni parasta mitä bändistä löytyy, sillä ne iskevät juuri samoihin asiohin mitä minä pidän tärkeänä. Tämän hetken parasta musiikkia, kieltämättä.

Gildenlöw on nero.
Fuck off
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)