Aihe: Käsivarret vahvistuvat ---> ketteryys kärsii??
1 2
baron
29.06.2007 17:54:46

Mä pelaan sulkista soittamisen lisäksi enkä ainakaan siitä mitään haittaa oo havainnut, pikemmin päinvastoin.
Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born"
Synth
03.07.2007 11:18:54
Mä pelaan sulkista soittamisen lisäksi enkä ainakaan siitä mitään haittaa oo havainnut, pikemmin päinvastoin.

Eihän se sulkis mikään voimalaji olekaan :) Ei ole mua haitannut ainaskaan.
Olis vaan pakko saada tuo jettiharrastus sopimaan kiipparoinnin kanssa yhteen kun ei kummastakaan tahdo luopua :(
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Anonymous-jazz
03.07.2007 17:52:16

No ei se koriskaan ole niille näpeille se aivan turvallisin laji mutta no can do kun on tuohon lajiin jo niin tykästynyt.
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
Leper Messiah
03.07.2007 18:26:25
Tai sitten kyse on vaan siitä, että ne kädet on siitä hommasta jumissa, joka aiheuttaa sen ettei oikein kulje?

Itselläni ei myöskään tuo harrastus ole pianistin kannalta turvallisin, mutta sormet ja ranteet ovat aika pitkälti kunnossa kuitenkin pysyneet tähän asti, vaikka koripalloa on tullut se kymmenisen vuotta pelailtua.
aaro
10.07.2007 14:55:53 (muokattu 10.07.2007 14:56:12)
Eikö käsivarren ja ranteen rentoutta pysty myös harjoittelemaan? Tai siis, tiedän että pystyy. Ite soittelin joskus liian jäykillä käsillä ja opettaja kiinnitti huomiota.
En sitten tiedä onko kyseessä olevassa esimerkissä kyse tästä vai siitä ettei kerta kaikkiaan saa kättä rennoksi.
Nimittäin rento käsihän on tekniikan perusasioita(kuten kaikki kai tietävät).

Toivottavasti vastaukseni ei ollut itsestään selvyys ja siksi turha, ajattelin vain että rentouden harjoittelemisesta ei ole kukaan vielä maininnut...
baron
10.07.2007 15:18:48

Eikö käsivarren ja ranteen rentoutta pysty myös harjoittelemaan? Tai siis, tiedän että pystyy. Ite soittelin joskus liian jäykillä käsillä ja opettaja kiinnitti huomiota.
En sitten tiedä onko kyseessä olevassa esimerkissä kyse tästä vai siitä ettei kerta kaikkiaan saa kättä rennoksi.
Nimittäin rento käsihän on tekniikan perusasioita(kuten kaikki kai tietävät).

Toivottavasti vastaukseni ei ollut itsestään selvyys ja siksi turha, ajattelin vain että rentouden harjoittelemisesta ei ole kukaan vielä maininnut...

Älä oleta tällä palstalla mitään, kaikki info on hyödyllista!
ville viaton
10.07.2007 19:15:42
Vähän aiheen vierestä, mutta silti; Mua ärsyttää kun bändin laulajattaret niin usein kieltäytyvät roudaamasta, vedoten johonkin naurettavaan - kuten heikkouteensa - vaikka juuri heidän ei tarvitse soittaa mitään. Itse sitä sormet verillä kantaa kamoja ja sitten pitäisi vielä vuodattaa sydänvertaan tuottaakseen sulosointuja - HUOM - juuri näiden samojen laulajattarien tulkinnan tueksi...

PS. Olen siis naimisissa laulajattaren kanssa joka nyt on poissa kotoa ja minä istun mnetissä parkumassa juoden keskiolutta.
Rock'n'roll is never die.
Ondine
11.07.2007 08:59:27
Muutamat perustekniikkatreenit auttaa kyllä pitämään käsiä vireessä. Mut ylipäätään miksi ihmiset ei usko omaa fysiikkaansa? Jos särkee niin ei ehkä kannata jatkaa just sillon.
baron
11.07.2007 10:44:22

Oisko se jotain edistystä, että sormet (sormia liikuttavat lihakset) ei oo mitenkään kipeitä, ne on vaan niin "väsyneitä" että pakko keskeyttää treenit kun ei niistä mitään tule?
zepeteus
15.07.2007 16:22:17
Ennen soittamista olisi lienee syytä lämmitellä ja venytellä kätensä ja sormensa. Näin lihakset ja jänteet saadaan valmisteltua tulevaan toimintaan, ei hypätä kylmiltään pukille.

Sama pätee kaikkeen ruumiilliseen toimintaan. Varsinkin aikoinaan näki saleillakin kavereita jotka saapastelivat sisään ja repivät samantien niin raskasta rautaa kuin sisu ja sielu sieti. Naureskelivat penteleet vielä niille jotka lämmittelivät muutenkin kuin parilla puuskahduksella ennen tositoimia. No, samaisille kavereille ei myöhemmin auttanut aina enää kortisoni eikä leikkauksetkaan, arkitoimetkin rajoittuneita.

Sanotaan keholle päivää vaikka jo heti aamusta, tulee kaveri mukana päivän toimissa paljon kivuttomammin, harrasti sitten mitä hyvänsä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)