Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Werihukka
09.07.2007 22:25:38 (muokattu 09.07.2007 22:27:21)

Rectossa punainen kanava, modern mode ja silicon diode päälle. Jos ei pysy nopeassa dempissä mukana niin ei ole kyllä vahvistimesta kiinni.

Itselläni ainakin kaikki nopeimmatkin konekivääri dempit tulevat hyvinkin tarkkana ja kirkkaana, ja Recto ei tässä asiassa peitä virheitä. (ellei särö ole tapissa)

Recto vastaa soittoon erittäin hyvin, monille ehkä liiankin hyvin. Mutta tämäkin on taas säätö/kanavakohtaista.

Jos vintage modella ja putki tasasuuntauksella on yrittänyt soittaa jotain nopeaa rässiä, niin ei varmana kuulostakkaan välttämättä kauhean tarkalta. Monet tunnistaa Recton juuri siitä löysästä pörinästä, ja luulevat että se on ainoa asia mihin kyseinen vahvistin pystyy. Se on ominaista vintage moodille ja ehkäpä hieman myös putki tasasuuntaukselle, mutta modern moodi on jo aivan eri maata. Tiukka, massiivinen ja selkeä.

Mää käytän vintagemodea ja diodeja. Tiukka, erotteleva ja dynaaminen saundi.

Todella monipuolinen vahvistin kaikinpuolin minun mielestä. Toimii yksinään aivan loistavasti missä tahansa musiikissa. Channel Style selectillä saa niin väriltään erilaisia saundeja, että vaikea uskoa, ettei siitä saisi toimivaa ääntä aikaiseksi millään.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Boge
09.07.2007 23:07:52
Kokeilin jokunen aika sitten levytukussa tuota stiletto deucee rectokaapin lävitte ja en kyllä ymmärrä miks joku viittis ko. vahvarin ostaa. Ihan järjettömän ohut se soundi ja jos hakee modernimpaan high-gain menoon vahvaria niin ei moisesta ainakaan irtoa, enemmän mun mielestä rokkikone kuin metallivehe. Marsun ja laneyn vastaavat paljon parempia.

Toisaalta en ole oikein saanut fiiliksiä EL34:silla varustetuista vahvareista, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, mutta tämä ei niihin kuulunut. Ja rectokeskusteluun haluaisin sanoa sellasen mielipiteen että recton clean-kanava on mun mielestä iha helvetin hyvä. Tarpeeks pyöree, mutta silti saa mukavan twangin siihe.
Team Shocker!
Ben_D
09.07.2007 23:28:01

Rectossa punainen kanava, modern mode ja silicon diode päälle. Jos ei pysy nopeassa dempissä mukana niin ei ole kyllä vahvistimesta kiinni.

Mua on aina kiehtonut Dual ja Triple Rectifier styrkkarit, mutta en syystä tai toisesta löytänyt testikerrallla niistä mitään järkevää...alkaa epäilyttämään, oliko ko. laite paskana Levytukussa. Livenä ja levyltä olen kyllä ko. styrkkareista kuullut korvia hivelevää high-gain murinaa.

Mä soitan D ja C# vireillä modernia thrashpauketta joten tarvin erottelevuutta ja rouhintaa. Soittotyylini on suhteellisen kovakätinen eli plektraniskut kieliin ovat kovia. Nykyinen vahvistimeni on ENGL Savage, joka on erotteleva ja suht tiukka. Jos menen testaamaan Dual tai Triple Rectifieria niin laitanko punaisen kanavan, modern moodin ja silicon dioden päälle? Pitäiskö sitten alkaa jyristä? Kertokaa, millä asetuksilla testaan, että saan high-gain jytinää? Muut mua ei kiinnosta.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Werihukka
09.07.2007 23:47:47 (muokattu 09.07.2007 23:50:33)

Jos menen testaamaan Dual tai Triple Rectifieria niin laitanko punaisen kanavan, modern moodin ja silicon dioden päälle? Pitäiskö sitten alkaa jyristä? Kertokaa, millä asetuksilla testaan, että saan high-gain jytinää? Muut mua ei kiinnosta.

Diodit, Normal (keskiasento) tai modern (toinen ääriasento) niin johan alkaa jytistä. Recto sitten aukeaa vasta reenivolumilla parhaiten, mutta ite oon ainakin saanu suht hyvää murinaa pienilläkin volumeilla. Basso kannattaa laittaa aika alas, middle on mulla ainakin täysillä ja treble melko alhaalla. Sitten alkaa jytistä oikein urakalla. Lisäks: Triple ainakin tarvii lämmetä melkosen pitkään. Jos sitä ei pidä 5-10min lämpiämässä, niin se saundi muuttuu vasta 15min soiton jälkeen reenivolumeilla middlekkäämäksi ja iskevämmäksi. Dualista ei kokemusta.

Edit: Korostan sitä, että jos tasasuuntaus on putkilla, niin kunnon junttaa ei saa irti.
this1sux
10.07.2007 00:53:38 (muokattu 10.07.2007 00:55:01)
Meikänkin Duali aukeaa tosiaan aika isoilla volyymeillä vasta ja jotenkin mä tajuan sen hyvyyden aina nimenomaan kun koko bändi soittaa. Silloin se tulee bändin läpi juuri niin kuin toivoisi ja täydentää viereistä Engliä mukavasti eikä niiden tarvitse kilpailla keskenään.

Edit:
Itsehän tosin käytän edessä sd-1:stä boosterina, jotenkin se soundi vaan selkeytyy vielä sillä. Käytössä on siis vanhempi, 2-ch recto.
lalalaa
Werihukka
10.07.2007 02:00:37 (muokattu 10.07.2007 02:15:24)

Meikänkin Duali aukeaa tosiaan aika isoilla volyymeillä vasta ja jotenkin mä tajuan sen hyvyyden aina nimenomaan kun koko bändi soittaa. Silloin se tulee bändin läpi juuri niin kuin toivoisi ja täydentää viereistä Engliä mukavasti eikä niiden tarvitse kilpailla keskenään.

Edit:
Itsehän tosin käytän edessä sd-1:stä boosterina, jotenkin se soundi vaan selkeytyy vielä sillä. Käytössä on siis vanhempi, 2-ch recto.

Itsellä myös tuo vanhempi 2-kanavainen.

Nauhottelin klippiä.

http://www.soundclick.com/bands/son … fm?bandID=585087&songID=5538560

Channel style: Vintage
Tasasuuntaus: Silicon Diode
Presence1 12, Presence2 and Treple 14, Bass 11, Middle 100% ja Gain kello 14-15 eli vähän liikaa.

Muut:
Mikki T-Bone SC450, Framuksen Dragon-kaappi, Jackson RR24.

Edit: Jaahas, olis pitäny soittaa klikin kanssa :(
Ben_D
10.07.2007 08:04:45

Itsellä myös tuo vanhempi 2-kanavainen.

Nauhottelin klippiä.

http://www.soundclick.com/bands/son … fm?bandID=585087&songID=5538560

Channel style: Vintage
Tasasuuntaus: Silicon Diode
Presence1 12, Presence2 and Treple 14, Bass 11, Middle 100% ja Gain kello 14-15 eli vähän liikaa.

Muut:
Mikki T-Bone SC450, Framuksen Dragon-kaappi, Jackson RR24.

Edit: Jaahas, olis pitäny soittaa klikin kanssa :(

Pistä vielä Modern kanavaklippi...
Leper Messiah
10.07.2007 12:18:37 (muokattu 10.07.2007 12:18:43)
Itse topicin aiheesta, eli Stiletto Tridentistä senverran, että se tosiaan taitaa olla enempi keskialuevoittoinen, eikä recto-tyylinen murisija. Mokoman Saikkonen sanoi joskus että eihän sillä (elikä hänen stiletosta ulos käskemällään) soundilla perkelekään soita itsekseen, mutta bändin äänimaailmaan sulautuu mitä mainioimmin, etenkin kun Aallolla on Rectifier.

Mokoman tapauksessa taitaa vaikuttaa myös se, että vaikka KLK:lla ja Viidellä Vuodenajalla Saikkonenkin päästelee A:sta, niin jako taitaa silti olla se, että Saikkonen vetelee drop-d:llä ja Aalto seitsenkielisellä.
Räbbänä
10.07.2007 12:45:11
Mokoman tapauksessa taitaa vaikuttaa myös se, että vaikka KLK:lla ja Viidellä Vuodenajalla Saikkonenkin päästelee A:sta, niin jako taitaa silti olla se, että Saikkonen vetelee drop-d:llä ja Aalto seitsenkielisellä.

Saikkosella on kaksi custom viperia joista toinen on 25,5" skaalalla ADADGB-vireessä ja toinen on 24,75" skaalalla Drop. D:ssä. Näitä hän sitten vaihtelee biisien mukaan.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
Leper Messiah
10.07.2007 13:14:22
Saikkosella on kaksi custom viperia joista toinen on 25,5" skaalalla ADADGB-vireessä ja toinen on 24,75" skaalalla Drop. D:ssä. Näitä hän sitten vaihtelee biisien mukaan.

Niin. Ja kun esim. vanhoissa biiseissä Saikkonen vetää D:stä ja Aalto sitten seiskakielisellä A:sta, taitaa olla lähinnä luonnollista, että Saikkosen Stileton soundi on enemmänkin sellainen middlepiikki, kun taas Aallon rectifierin eq muistuttaa enemmän V:tä.

"Treenijakson aikana kokeilimme pariakin eri vahvistinmerkkiä soundin päivittämisen toivossa. Toivottu tuoreus saatiin aikaiseksi Mesan Triple Rectifierilla ja Stiletto Tridentilla. Kuisma Rectifierin muhkeus ja meikän Stileton vittuimaisuus soivat treeneissä niin ytimekkäästi yhteen, että kaupat oli tehtävä", kertoo Saikkonen päiväkirjassa aiheesta.
Werihukka
10.07.2007 13:29:11

Pistä vielä Modern kanavaklippi...

Pistän tänään illemmalla.
Tomi_R
10.07.2007 19:42:58 (muokattu 10.07.2007 19:43:10)

Tässä on pieni klippi Rectifierin punainen kanava/moderni moodi/silicon diode asetuksista.

Soittelin vain tällaista riffintynkää ja taustalle jonkinnäköisen arpeggio sweep+tap.

Kamat tässä clipissä: Schecter Hellraiser C-7 -> Ibanez TS-9(vain mieto boost) -> Mesa Single Rectifier -> Orange PPC412 kaappi -> Shure SM57

En huomannut virittää kitaraa, joten pientä epävireisyyttä on havaittavissa...

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=718968
Ben_D
10.07.2007 19:45:53

Tässä on pieni klippi Rectifierin punainen kanava/moderni moodi/silicon diode asetuksista.

Soittelin vain tällaista riffintynkää ja taustalle jonkinnäköisen arpeggio sweep+tap.

Kamat tässä clipissä: Schecter Hellraiser C-7 -> Ibanez TS-9(vain mieto boost) -> Mesa Single Rectifier -> Orange PPC412 kaappi -> Shure SM57

En huomannut virittää kitaraa, joten pientä epävireisyyttä on havaittavissa...

Joo...studiossa oon soittanut Single Rectolla ja soundi oli todella kuiva kuten tossa klipissä....kuullun mukaan Single ja Dual / Triple eroavat soundeiltaan.
Tomi_R
10.07.2007 22:04:41 (muokattu 10.07.2007 22:05:03)

Tuli pistettyä yksi klippi lisää. Vetäisin taas hatusta jonkun mättöriffin, ja jätin ne tiluttelut pois taustalta. Samat vehkeet ja säädöt, mutta mikki eri kohdassa.

..ja viisaimmat voivat yrittää arvata noita kakkosklipin lopussa olevia kahta riffiä ;)

Ja siitä kuivuudesta, itsellä on melko paljon presenceä ja säröä ei loppujen lopuksi ole mitään kauheasti (klo 12) niin tämä myös vaikuttaa siihen ns. kuivuuteen. Itse pidän sen tyyppisestä saundista, varsinkin basson kanssa.

Werihukka
10.07.2007 22:40:45

http://www.soundclick.com/bands/son … fm?bandID=585087&songID=5541262

Tossa Channel style select Modern Triple rectolla. Muuten samat säädöt kun viime klipissä, mutta basso nollissa.

Ite en oikein tykkää tosta Red to Modern-saundista. Eniten pidän vintagesta nyt ja normal on parempi ja mehukkaampi jyräsäröihin kun tuo modern. Ehkä se kuiva on hyvä kuvaamaan tuota modernia tosiaan.
kipu69
10.07.2007 22:57:55
Toivottavasti tämä ei mene topicin ohi. Kyllähän Mesat kuuluu vahvareiden eliittiin mutta kertokaas rehellisesti onko hinta/laatu suhde paikallaan? itsellä haaveena joskus saada dual rectifier, mutta ku noi maksaa ihan v*tusti...
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
DZN
10.07.2007 23:15:26
Ei pysy vahvari perässä ainakaan noissa Werihukan klipeissä. TomiR:llä oli buuster jo välissä mutta soundi ei ollut edelleenkään tarpeeksi tiukka ja tukeva. Tota mä just tarkoitin. Toi vahvari ei vaan ole tarpeeksi tiukka.

Tää vertailu on tietysti vähän epäreilua, mulla on verrokkina VHT, vertailua silti.
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
10.07.2007 23:25:12

Ei pysy vahvari perässä ainakaan noissa Werihukan klipeissä. TomiR:llä oli buuster jo välissä mutta soundi ei ollut edelleenkään tarpeeksi tiukka ja tukeva. Tota mä just tarkoitin. Toi vahvari ei vaan ole tarpeeksi tiukka.

Tää vertailu on tietysti vähän epäreilua, mulla on verrokkina VHT, vertailua silti.

No mulla verokkina ENGL Savage, joka on myös suhteellisen tiukka. Väitän siltikin, että esim. Testamentilla styrkkari pysyy messissä....ja muistaakseni Cannibal Corpse veti Rectifierilla Tavastian keikalla....
Werihukka
10.07.2007 23:27:49 (muokattu 10.07.2007 23:44:16)

Kyllä se perässä pysyy. Soitan tuon riffin aina vaan niin löysästi, että saan sen murisemaan pitkään. Kyllä siitä minun mielestä tiukkaakin saa irti. Riippuu tietty ihan, että mitä pitää tiukkana ja mihin sitä vertaa tosiaan :)

Edit: Menipäs offtopikiksi kokonaan. Aloittajalle eli Werdelle anteeksipyydöt ja sanonpahan vaan, että tuskin tulet pettymään. Vaikka monet haukkuu, että on ylämiddlepiikkiä ja kaikkea, niin minun mielipide asiaan on se, että hyvä saundi ei ole sama kun kaikista hifein ja korvia hyväilevin saundi, vaan hyvä saundi on hyvä, jos se toimii bändin kanssa ja äänittäessä mainiosti. Rectossa ja varsinkin v30 elementeissä oleva ylämiddlepiikki ei ole kovin korvia hivelevää, mutta se puskee hyvin läpi bändin kanssa ja mikitettäessä se häviää häiritsemästä kokonaan.

Epäilin kun musiikinopettaja joskus sano, että ei ole kuullut kenenkään luopuvan Mesastaan sen jälkeen kun semmosen on saanut käsiinsä, mutta nyt kyllä voin sanoa, että tuskin itsekkään olen luopumassa, ikinä. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)