sauhusanttu 10.07.2007 11:30:55 | |
---|
Kuten otsikko jo kertoo niin onko kellään kokemusta paikasta, mitä on hyvä ottaa huomioon. Hääkeikka olis elokuun alussa tuolla. |
baron 10.07.2007 12:19:07 | |
---|
Kuten otsikko jo kertoo niin onko kellään kokemusta paikasta, mitä on hyvä ottaa huomioon. Hääkeikka olis elokuun alussa tuolla. 1. Pieni paikka eli äänentoisto hillitty 2. Ainakin viimeeksi salissa oli akustinen flyygeli Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
Eli toisinsanoen mitään ei sitten mikitetä ei edes basaria ? Roudaukseen ja soundtsekkiin on meille annettu aikaa tunti ! Tiukoille menee tietäen aikaisemmista kokemuksista mutta lähdetään sitten liikkeelle minimikalustolla. Eli PA. Yläkaapit subbarit kolme laiteräkkiä joista yhdessä cd md ym pelit väliaikamusaan. Laulut, kiipparit ja basso suoraan PA:sta (Yläkaapit ja subbarit ) ja kitara omasta styrkkarista ? Lattiamonitorit 4 kpl pitää kuitenkin raahata paikalle kun ei oo korva sellaisia ainakaan vielä. Rumpusettiänikin pitää varmaan karsia eli ainakin kotiin jää yksi lautanen ja sen teline ( heh heh ) |
sauhusanttu 10.07.2007 12:49:26 | |
---|
Hupsis jäi yksi tärkeä asia kysynättä miten toi roudauspuoli alakerrran juhlatilaan. Rappuja, ahtaita käytäviä ymy ym ? Sitten tietenkin sähköpuoli mitä löytyy ? Voimavirtaa ei tarvita mutta 16 A takana olevia pistorasioita kyllä mielellään useampi. |
C7 10.07.2007 13:13:41 | |
---|
Jos emäntä on sama, kuin n. 5v. sitten... HÄNET kannattaa ottaa huomioon! Ei ole maailmassa äkäisempää eukkoa. Hän ei ilmiselvästikään pidä soittajista. Meidät laitettiin rappusille soittamaan, vaikka salissa oli myös eräänlainen stage. Stagelle oli emäntä kattanut safkat. Illan tilaaja kävi asiasta huomauttamassa emännälle, mutta eukko ei antanut periksi. Totesi, että bändit on ennenkin soittaneet rappusilla, kierreportailla. Illan päätteeksi eukko kävi vielä kertomassa, kuinka soittotila on keikan jälkeen puhdistettava... helvetti, sitäpä ei jääty enää kuuntelemaan, vaan orkesterimme poistui paikalta jättäen eukon noitumaan peräämme. Ovensuusta huusi vielä, että hyvä tietää, ettei tämä bändi enää Villa Elfvikissä esiinny ... sen katson voitoksemme. Jos tämä emäntä on jo siirtynyt eläkkeelle, niin ihan mukava pikku paikka soittaa... ellette joudu kierreportaille. vanha, mutta elossa! |
sauhusanttu 10.07.2007 14:39:10 | |
---|
Mitenköhän mahtais rumpujen pystytys onnistua kierreportaille ? No jaa ei kannata maalata piruja seinille, mutta toivotaan että tälläiset emännät on jo siirtyneet muille pitopalvelumaille. |
sauhusanttu 10.07.2007 14:47:51 | |
---|
Kahvilan ja pitopalvelun pitäjänä on aloittanut Helmikuussa uusi yrittäjä näin mainittiin ainakin villa elfvikin sivuilla. Yrittäjänä toimii Pekka Heikkinen (Kymppi Catering Oy). Toivottavasti on parempi asenne tällä herralla soittajiin kuin edellisellä emännällä. |
Timi 10.07.2007 14:50:31 | |
---|
Mitenköhän mahtais rumpujen pystytys onnistua kierreportaille ? No jaa ei kannata maalata piruja seinille, mutta toivotaan että tälläiset emännät on jo siirtyneet muille pitopalvelumaille. Oli meilläkin siellä eka ja vika keikka sen emännän takia.Saatana rumpusetti portaikkoon ja kamat!Ei taatusti lähdetä uudestaan ellei järjestelyt ole muuttuneet ja tietty emäntä. Kylmän viileesti! |
Welldrum 10.07.2007 20:01:01 | |
---|
Olen ollut pari kertaa siellä keikalla. Topakka emäntä oli joo. Mahduin sähkörumpuineni ja mikserin kanssa juuri siihen portaiden levennykseen. Ihan kivasti meni ne keikat ja hyvät sapuskat. Kitaristi ei tullut oikein juttuun tuon emännän kanssa. |
sauhusanttu 10.07.2007 21:57:38 | |
---|
Mutta entäs akustiset rummut ? Ei taida siihen syvennykseen mahtua eikä muuten mikseri ja laiteräkki minkä päällä mikseri keikan aikana pidetään. Pitää kyllä varmaan etukäteen sopia että saadaan soittaa siellä missä " soittolava " on " eikä missään rappusissa. Mitähän muuten muusikkojen liitto sanois työturvallisuudesta tosta rappusissa soittamisesta. |
uruttaja 10.07.2007 22:04:04 | |
---|
Mitähän muuten muusikkojen liitto sanois työturvallisuudesta tosta rappusissa soittamisesta. Tilaa ihmeessä keikallesi muusikkojen liitosta etukäteen pääluottamies ja työsuojelupiiristä työsuojelutarkastaja. Kyllä ne sitten sanoo ihan varmasti jotain. Ei ne sinne itsestään mene, vaan jäsenen toimeksiannosta. |
KoskPaavo 11.07.2007 00:55:10 | |
---|
Tilaa ihmeessä keikallesi muusikkojen liitosta etukäteen pääluottamies ja työsuojelupiiristä työsuojelutarkastaja. Kyllä ne sitten sanoo ihan varmasti jotain. Ei ne sinne itsestään mene, vaan jäsenen toimeksiannosta. Onkohan hää jäsen siis? Mutta mielestäni muuten vaan muusikontyötä tekevä tietysti tuon voi ilmoittaa ilman jäsenyyttä, kai nuo soittopaikatkin on työehtosopimuksessa jotenkin määritelty. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
uruttaja 11.07.2007 01:33:27 | |
---|
Onkohan hää jäsen siis? Mutta mielestäni muuten vaan muusikontyötä tekevä tietysti tuon voi ilmoittaa ilman jäsenyyttä, kai nuo soittopaikatkin on työehtosopimuksessa jotenkin määritelty. Ravintolamuusikot soittavat ravintoloissa ja heillä on oma TES ja pääluottamusmies. Studio-.ja keikkamuusikoille löytyy myös luottamusmies. Työehtosopimuksessa ei ole mittoja soittopaikasta. |
KoskPaavo 11.07.2007 12:21:50 | |
---|
Ravintolamuusikot soittavat ravintoloissa ja heillä on oma TES ja pääluottamusmies. Studio-.ja keikkamuusikoille löytyy myös luottamusmies. Työehtosopimuksessa ei ole mittoja soittopaikasta. Aika jännä juttu , periaatteessa siis hovi voi osoittaa vaikka hissiin soittamaan, tai tuossa tapauksessa ainakin minä siirtyisin poies kokonaan "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
baron 11.07.2007 12:31:19 | |
---|
Aika jännä juttu , periaatteessa siis hovi voi osoittaa vaikka hissiin soittamaan, tai tuossa tapauksessa ainakin minä siirtyisin poies kokonaan Kai privaattitilaisuudessa tilaajallakin on sananvaltaa. Ainaskin silloin kun mä satun olemaan tilaajana. Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
jeppeq 11.07.2007 12:37:15 | |
---|
Aika jännä juttu , periaatteessa siis hovi voi osoittaa vaikka hissiin soittamaan, tai tuossa tapauksessa ainakin minä siirtyisin poies kokonaan Helppo nakki, vetäisi siellä vaan "hissimusaa" :) Oon mäkin soittanut yhdet sukulaishäät rappusilla, mutta se oli ihan alkuvaiheessa, 78 tai 79, siis tuhat yhdeksänsataa. "Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa" |
Fuzzy Boner 11.07.2007 12:39:10 | |
---|
|
jeppeq 11.07.2007 14:51:53 | |
---|
"Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa" |
Jäärä 12.07.2007 08:13:26 | |
---|
Jopas oli kornia meininkiä. Mä olen ihan oikeesti luullut, että moista muzakia ei kukaan kehtaa vetää livenä. Mut hyvin soitettu ja silleen. Tämmösen musiikin diggailijalla on nykyään kissanpäivät, voi mennä minne tahansa tavarataloon, istua johonkin tuoliin, sulkea silmänsä ja antaa musiikin viedä mukanaan. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Fuzzy Boner 12.07.2007 08:48:43 | |
---|
Jopas oli kornia meininkiä. Mä olen ihan oikeesti luullut, että moista muzakia ei kukaan kehtaa vetää livenä. Mut hyvin soitettu ja silleen. Tuu kattoo elokuussa. Sit näät!! |