Aihe: Audio pätkii Cubasessa
1
Quu
02.07.2007 13:49:17

Eli mulla on käytössä Cubase SE ja nyt kun jokin aika sitten hain koneeni kämpältä porukoiden luokse ja rupesin nauhoittelemaan, niin huomasin että sekä nauhoituksessa että toistossa audio pätkii melko tasaisesti.
Ennen tätä ongelmaa ei ole ilmennyt.

Kyse on siis siitä, että kun aloitan nauhoittamaan niin kone katkaisee input-signaalia suht tasaisin väliajoin (ja edellisten raitojen toistoa samaan aikaan).
Tästä on tuloksena se, että input-signaali menee nollille ja ei jatku ennenkuin uudestaan näppää kitaraa/bassoa/whatever.

Muiden raitojen toistossa käy niin, että se katkaisee sen toiston ja sitten kun kaikki taas hetken päästä toimii normaalisti, niin se toisto jatkuu siitä mistä se katkesi.
Ei näin mitään voi soitella, kun tahditus menee joka kerta päin helvettiä.. Vituttaa.

Osaisiko kukaan auttaa..?

Kyselkää jne. kertoilen lisää sitä mukaa kun muistan.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Torniojaws
02.07.2007 14:46:54

Onko sinulla jonkinlainen noise gate päällä joko räkissä tai plugarina master-kanavassa?
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Quu
02.07.2007 17:09:54

Onko sinulla jonkinlainen noise gate päällä joko räkissä tai plugarina master-kanavassa?

No setuppihan mulla on siis: Kitara/basso->Pod XT->Phonic mm1202(?)-pikkumikseri->PC & Cubase.

Ja ei ole noisegatea käytössä, ei Podissa eikä VST:nä.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Quu
14.07.2007 14:28:33

Voiskohan liian pieni bufferi tuota tehdä??? Ks helpistä kohta latency. Siihen pääsee myös käsiksi Device > Dewvice Setup. Ohjauspaneelissa saattaa myös äänikortille olla kuvake, mistä voi latenssia säätää.

Liian pieneksi säädetty latenssi katkoo ainakin nauhoitettua raitaa toistossa.

PS. Mulla on myös Cubase SE3

Voisihan tuota kokeilla, vaan kun ei tätä ongelmaa ole ennen ollut ja säädöt (bufferit yms.) ovat kokoajan pysyneet samoina.
BotneLapio
16.07.2007 14:30:42
Oletko asentanut mitään ohjelmia viimeaikoina koneeseesi? Onkos käytössäsi virustorjunta?
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento
masterhat
17.07.2007 17:42:25
Bufferilta tuo haiskahtaa erittäin roimasti. Vaan outoa on se jos konee setupit ei ole muuttunut mitenkään, ja nyttemmin kone prakaa. Virtapiikitkään tuskin on syynä jos niitä tulee usein ja tasaisin väliajoin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)