Aihe: Edwardsin kitarat?
1
Luotomeister
09.07.2007 16:49:33
Voitteko kertoo että missä noita on ja mistä niitä saa? Millasia noi kitarat oikein on? Hyviä/Huonoja? Voitteko laittaa jotain muutakin yleistä tietoa kyseisistä kitaroista?
hapan
09.07.2007 16:54:36
Voitteko kertoo että missä noita on ja mistä niitä saa?

Japanissa.

Millasia noi kitarat oikein on? Hyviä/Huonoja?

Sekä hyviä, että huonoja.

Voitteko laittaa jotain muutakin yleistä tietoa kyseisistä kitaroista?

No eipä muuta, kuin että melko hankalia saatavia jotkut mallit.
Traditional
09.07.2007 16:55:52
No eipä muuta, kuin että melko hankalia saatavia jotkut mallit.

Haulla löytää ja kvg.
Antikristus. Hehe.
Texas Oil
09.07.2007 18:03:43
Hyviä/Huonoja?

omasta kokemuksesta voin sanoa, että kelpo yksilöitä ainakin nuo minun omani ... en viitsi ruveta täällä kauheasti tuulettelemaan ... koska täällä saa yleensä heti nokkiinsa ... jos rupeaa kehumaan tai vertaamaan niihin tiettyihin merkkeihin ;) pistän ennemmin vaikka pikaviestillä jos kiinnostaa ...
~ texas oil ... since 1930 ~
Luotomeister
09.07.2007 22:42:45
omasta kokemuksesta voin sanoa, että kelpo yksilöitä ainakin nuo minun omani ... en viitsi ruveta täällä kauheasti tuulettelemaan ... koska täällä saa yleensä heti nokkiinsa ... jos rupeaa kehumaan tai vertaamaan niihin tiettyihin merkkeihin ;) pistän ennemmin vaikka pikaviestillä jos kiinnostaa ...

joo laita vaan (pikaviestiä). mullekin alettiin vittuileen kun kehuin jacksonia XD
orionstar
09.07.2007 22:50:58

musamaailma tuo suomeen edwardsia tilauksesta....
Caught under wheels' roll...
McNulty
09.07.2007 23:08:10 (muokattu 09.07.2007 23:09:18)
joo laita vaan (pikaviestiä). mullekin alettiin vittuileen kun kehuin jacksonia XD

Se saattoi johtua ihan jostain muusta, kuin valmistajasta. Oletko nyt omistanut ensimmäisen Jacksonisi viikon vai kaksi? Sillä kokemuksella ei kauheasti kannata avautua vielä :)

Mutta joo, saahan sitä kritisoida merkkejä, kuin myös kehua. Täytyy kuitenkin pitää faktat faktoina ja mutuilut jossain muualla. Niin monella on jotain sanomista erään merkin tuotteista, vaikka kokemukset ovat kovin rajallisia. Samaan syssyyn vielä hehkutetaan sitä omaa kopiota samasta teemasta. Kehuisi ja kertoisi mielipiteen omasta kopiostaan, eikä lähtisi maalailemaan typeriä rinnastuksia.

PS. Texas Oilille sen verran, että tsekkasin siun Edwardsin "LP:n" jossa näytti olevan viilulla saatu aikaan tuo loimukansi. Yllättäen erään toisen merkin Les Pauleissa ne loimukannet ovat ihan kokonaan loimua, eikä vain viilutettuja. Selittää siis eroja hinnassa ainakin valmistusmateriaalien osalta. Ei ole tuo loimuvaahtera kaarevakantisiin soittimiin sopivina paloina mitään halvinta lystiä.

Niin ja tämähän nyt ei tarkoita sitä että se "aito oikea" olisi sen johdosta parempi, tai että kopio olisi huonompi. Se on vain yksi niistä asioista jotka selittävät erilaista hintalappua.
if the shit fits... wear it!
Jonttu _
09.07.2007 23:09:02

Voitteko kertoo että missä noita on ja mistä niitä saa? Millasia noi kitarat oikein on? Hyviä/Huonoja? Voitteko laittaa jotain muutakin yleistä tietoa kyseisistä kitaroista?

japanistahan näitä kuten monet ovat todenneet jo, tosiaan itse kun näitä japanissa testailin kun olin siellä käymässä, niin erittäin päteviltä tuntuivat, ja on hienon näkösiä myös monet. :)
Kuitenkin mulle tarttui itelleni ibanezi käteen kotiin tuotavaksi, koska kaipasin hard tail tyyppistä kitaraa mielummin.
Texas Oil
09.07.2007 23:15:37 (muokattu 09.07.2007 23:19:03)
PS. Texas Oilille sen verran, että tsekkasin siun Edwardsin "LP:n" jossa näytti olevan viilulla saatu aikaan tuo loimukansi.

samapa tuo ... soi kuitenkin hel... hyvin ... se on ainakin mulle pääaisa .. heh

kansi kii ... omaiset on nähny ;)
McNulty
09.07.2007 23:18:37
samapa tuo ... soi kuitenkin hel... hyvin ... se on ainakin mulle .. heh

Nimenomaan. Mikä on muuten sinun järjestys Grecon, Orvillen ja Edwardsin suhteen. Mikä vie voiton ja miksi? Itse en ole kuin muutamaa Grecoa ja Orvillea päässyt hypisteleen, mutta ne olivat vallan mainioita soittimia. Samoin Fenixin vanhemmat FenixPaul-mallit olivat päteviä kopioita samasta teemasta.
if the shit fits... wear it!
Texas Oil
09.07.2007 23:32:02 (muokattu 09.07.2007 23:39:15)
ehkä toi Greco:n EGF1200 on noista se lippulaiva ja toi ObG'59R on kans erinomaisen hywä ... edwards:t on mun mielestä hinta/laatu suhteessa erittäin asiallisia ... japanissa on tyylinä tehdä samalla merkillä - samasta mallista monen eri hintaluokan kitaroita esim. jos vaikka koittaa jotain wanhaa greco LP replikaa niin se voi olla aivan kuraa, jos se on kyseisen mallin alimpaa kastia, mutta päinvastoin saman mallin paremmilla spekseillä tehdyt hieman kalliimmat versiot voivat vastaavasti olla aivan helmiä ... valitettavasti suomeen maahantuodaan tai on maahantuotu yleensä vain näitä alimman kastin 'alkupaloja' ... syynä lienee se, että ne paremmat mallit/versiot ovat yleensä vain japanin omille markkinoille tarkoitettuja kitaroita ... sääli sinänsä! ... niitten hommaaminen ei kuitenkaan ole kovin vaikeaa, enkä tarkoita ebaytä ...
Werde
09.07.2007 23:44:48
Onko nuo Orvillet muuten kuinka paljon paremmin viimeisteltyjä kuin jenkki-Gibsonit? Sai taas nauraa kyllikseen kun testikierroksella tsekattiin G:t kalleimpia Custom Shop -reissueita myöten, ja kaikissa oli mm. selvää pykälää kaulan bindauksissa.
Texas Oil
10.07.2007 00:02:55
Onko nuo Orvillet muuten kuinka paljon paremmin viimeisteltyjä kuin jenkki-Gibsonit?

turha aloittaa koiratappelua ... en ota kantaa ... gibsoni on gibsoni ja orville on orville ... viimeistelyvikoja löytyy varmaakin molemmilta/kaikilta kitaramerkeiltä ...
Thanatopsis
10.07.2007 01:00:21
Tuleeko tuollaisen ostaminen kuinka paljon kalliimmaksi, kuin kitaran alkuperäinen hinta?
Farewell happy fields where joy forever dwells
NoCo
10.07.2007 01:04:22 (muokattu 10.07.2007 01:06:33)
Onko nuo Orvillet muuten kuinka paljon paremmin viimeisteltyjä kuin jenkki-Gibsonit? Sai taas nauraa kyllikseen kun testikierroksella tsekattiin G:t kalleimpia Custom Shop -reissueita myöten, ja kaikissa oli mm. selvää pykälää kaulan bindauksissa.

Mua taas nauratti historic'ien sointujen tärinä bodyssä joka tuntui selkeesti ekoille nauhoille asti.
N.C.
J.Hollström
10.07.2007 01:39:32

Missä liikkeessä tommosia löytyy? Määkin meen nauramaan itteni kuoliaaks.
Pehvanssi
10.07.2007 08:14:56 (muokattu 10.07.2007 08:17:18)
Annetaanko niiden Gibsonien nyt olla ihan rauhassa siellä kaupassa naurattamassa/ itkettämässä ja puhutaan nyt noista Edwardseista? Ei jokaisen lp-mallisia kitaroita käsittelevän keskustelun tarvitse mennä ihan pelleilyksi.
Amuranen
11.07.2007 01:18:05
Loistavia pelejä hintaan nähden ja Japanin mailtahan niitä saa hommattua, joko eGay:sta tai sitten suoraa jostain Japanin putiikista tilaamalla kuten Katanaguitarsista tai sitten Musamaailmasta väitti joku myös näitä saatavan. Suosittelen.
No money, no job, no car. But I'm in a band.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)