Aihe: Huonoimmat lyriikat
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Tupuna
20.01.2004 10:42:38
Apulannat, zen cafet...ja ne muut

No kylläpä oli hieno ja perusteltu mielipide.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Ticeto
20.01.2004 19:40:58
Kake Randelin - Nasta pimu

Nasta pimu, menee taju. Raju olet pakkaus, anna rakkaus nyt sun.
Nasta pimu, revin nutun. Jutun jos sä ohitat, niin on asiat nyt mun!

Matti Nykänen - V-Tyyli

V on aivan uusi tyyli, lisää pituutta heti, sano lyyli.
Ei tiennyt edessä on kova yö, ennenkuin kello kakstoista lyö.
Valomerkki tuli vedin kortin hihasta, suunnittelin lemmenhetkeä pikaista.
Piikki jos loppuu, niin hitsaan lisää, unohtui mielestä neuvot isän.

V on tyylinä toimivin, sen tietää jokainen gimmakin
Jos kundi gimmalle hymyilee, on silloin mielessä tietenkin
vain...V

Surullista.
Deep Shadow
20.01.2004 19:47:57
No kylläpä oli hieno ja perusteltu mielipide.

Niinpä.. Wirtasen tekstejäkin haukutaan jatkuvasti, mutta sanokaa nyt mikä niissä on vikana..?
"On hämmästyttävää, miten tarkasti todellisuus parhaimmillaan jäljittelee oikeaa elämää." -Alivaltiosihteeri
edutheman
20.01.2004 23:54:49
Niinpä.. Wirtasen tekstejäkin haukutaan jatkuvasti, mutta sanokaa nyt mikä niissä on vikana..?

Makuasia, mitä sitä nyt jotain saatanan rokkipoliisia leikimään ! ! ! puhtaasti maku asia...
-Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon-
jannu
21.01.2004 00:31:10
Sanoituspuoli on nykypopissa mennyt harmittavan usein äänitapetin puolelle. Sanoittaminen on joko yhden tekevää rallatusta tai sitten jargonia jossa ei ole mitään logiikkaa. Itseäni karmaisee esim. Sadetanssin Kuvasi kaltainen-biisin sanoitus...

...

...Mitä tässä biisissä oikein yritetään sanoa? Pitää polkea hiljaa että tuntee näkevänsä taaksepäin kaasu pohjassa jotta voi tuntea häpeää?

Olin pitkään samaa mieltä kunnes luin jostakin herra lauluntekijän tarinan tekstin taustalla.

Teksti on hyvin henkilökohtainen purkaus isälle, joka julkisesti häpeää poikaansa koska tämä vain dokaa ja soittaa bändissä. Mutta samalla isä on myös salaa ylpeä, tai pikemminkin kateellinen koska häneltä ei koskaan löytynyt elämäänsä impulsiivisuutta tehdä mitä lystää.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mr_b
21.01.2004 09:01:44

Kake Randelin - Nasta pimu

Nasta pimu, menee taju. Raju olet pakkaus, anna rakkaus nyt sun.
Nasta pimu, revin nutun. Jutun jos sä ohitat, niin on asiat nyt mun!

Mutta tuohan kertoo...eh... Aika pohjat, voin kuvitella vielä miltä tämä kuullostaa kun Kake vetää sen reippaana rallina... Arh, aivoni sulavat, pois paha ajatus....
And that's the way it is. Even when we're pissed.
Tupuna
21.01.2004 11:56:31
Olin pitkään samaa mieltä kunnes luin jostakin herra lauluntekijän tarinan tekstin taustalla.

Teksti on hyvin henkilökohtainen purkaus isälle, joka julkisesti häpeää poikaansa koska tämä vain dokaa ja soittaa bändissä. Mutta samalla isä on myös salaa ylpeä, tai pikemminkin kateellinen koska häneltä ei koskaan löytynyt elämäänsä impulsiivisuutta tehdä mitä lystää.

Vaikka olis kuinka henkilökohtainen purkaus isälle, niin silti teksti on kömpelöä ja huonosti toteutettua. Paskimmat lyriikat pitkiin aikoihin. Olen sanaton.
Pluto
21.01.2004 12:04:41 (muokattu 21.01.2004 12:04:52)
Juustossa löytyy

Mulla juu juu juustossa löytyy
Sitä kaikille mä jaan, sen te tuutte huomaamaan
Että juu juu juustossa löytyy
Sitä kaikki multa saa, sinä myös jos otat vaan
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Jarkko G.
21.01.2004 12:15:33
Rupeaa hymyilyttämään usein kun kuulen Deep Purplen Woman from Tokyo .. jotenkin niin herttaista

My woman from tokyo
She makes me see
My woman from tokyo
She’s so good to me
Jäsen X
21.01.2004 12:31:45
Threadin väärinkäytökset:

Tässä varmaan lähettiin alunperin hakemaan sanoituksia, jotka ovat tahattomasti huonoja/hauskoja/noloja, joten esimerkiksi Spinal Tap:in ja ilmeisesti Teräsbetonin sanoituksia ei tarvitsisi puida..
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
jannu
21.01.2004 12:32:54 (muokattu 21.01.2004 12:53:37)
Vaikka olis kuinka henkilökohtainen purkaus isälle, niin silti teksti on kömpelöä ja huonosti toteutettua. Paskimmat lyriikat pitkiin aikoihin. Olen sanaton.

Olen eriävää mieltä.

EDIT: Siis en väitä että teksti olisi muuttunut miksikään, paremmaksi tai huonommaksi, sen myötä kun ymmkärsin sanat. Mutta mulla ei varsinaisesti ole koskaan ollut mitään pahaa sanottava noista lyriikoista. Ei riitä mun mielestä perusteluiksi, että sanat on huonot koska niitä ei ymmärrä.
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Tupuna
21.01.2004 13:29:31
Olen eriävää mieltä.

EDIT: Siis en väitä että teksti olisi muuttunut miksikään, paremmaksi tai huonommaksi, sen myötä kun ymmkärsin sanat. Mutta mulla ei varsinaisesti ole koskaan ollut mitään pahaa sanottava noista lyriikoista. Ei riitä mun mielestä perusteluiksi, että sanat on huonot koska niitä ei ymmärrä.

Mutta mua ärsyttää se, että täytyy yrittää tehdä jotenkin hienonkuuloisia sanoituksia, vaikkei ymmärretä hyvästä kirjoittamisesta paskaakaan. Tekotaiteellisuus ärsyttää. Jos ei osaa runoilla mutta yrittää silti tehdä oman tason ylittävää tekstiä, niin siitä tulee aina lähes poikkeuksetta kömpelöä. Siinä mielessä täytyy antaa propsit Ripsipiirakalle, kun kirjoittavat sellaisia tekstejä rehellisesti mitä ovat. Vaikkei tyyli minua henkilökohtaisesti miellytäkään.
jannu
21.01.2004 15:20:49
Tekotaiteellisuus ärsyttää.

Mitä on tekotaiteellisuus? Kuka määrittelee taiteelisuuden? Sinäkö?

Ja kuten jo aiemmin sanoin, olen eri mieltä kanssasi. Sun täytyy vaan elää sen tiedon kanssa.
----------------
L.Ruoska
21.01.2004 22:48:57

Blinkin ja Offsprining jutut on aika huonoja.

Tekno ja poppi kilpailee ihan omassa kastissaan kyl koska niiden ei oo tarkotuskaan välittää mitään syvällisiä ajatuksia. Gimmel on aika oksettavaa..

Ihme miten jotkut dissaa sitä 51koodia, ei se Vedenjakaja niin kauhee oo. "Voisiko tänään olla se päivä" on paljon tylsempi.
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Margarita
22.01.2004 01:33:02
Mä määrittelisin tekotaiteellisuuden näin: sitä että yrittää tehdä jotain taiteellisen kuuloista/näköistä tietoisesti, vaikka ei osaakaan...

Mitä ihmettä, saahan sitä taidetta tehdä vaikkei osaisi. Kokeilemallahan sitä parhaiten löytää uusia juttuja. Oon hyvin epäileväinen kyseisen ilmaisun suhteen. Sitä käytetään liian usein ajattelemattomasti.

Suurimmalla osalla ihmisistä on täysin vilpitön halu luoda ja tuntea olevansa luova. On ahdasmielistä ja tekopyhää lähteä leimaamaan toista tekotaiteelliseksi vain sen takia ettei ymmärrä toisen tekemisiä tai pidä niistä - tai ajattelee itse pystyvänsä parempaan. Laskelmoiva imagon rakennus ja taiteen tyhjyys ovat asia erikseen.

Oon itse ainakin huomannut, että jos ensimmäinen reaktioni toisen taiteeseen on että "voi voi, onpas tuo naiivia/tekotaiteellista/keskeneräistä/suorastaan narsistisen vapautunutta," olen sen tekijälle melkein poikkeuksetta jollain tasolla myös kateellinen. Täten teoksen leimaaminen tekotaiteelliseksi muodostuu mulle itsesuojelumekanismiksi.
leka
22.01.2004 10:30:01
Mitä ihmettä, saahan sitä taidetta tehdä vaikkei osaisi.

Enhän mä nyt tuota tarkoittanutkaan... Vaan sitä että että esim. mä yrittäisin tehdä sanoituksen joka olisi yhtä kummallinen kuin Yrjänällä ja tekisin biisin:

Sieluni talvinen hauta
Ei tottele nahkapaimenta.
Ruosteisen pirunkanteleen
ikuiseen kiroukseen.

Tässä olen yrittänyt tehdä tahallaan hienon kuuloista lyriikkaa. Olen vain heitellyt sanoja peräkkäin siinä toivossa että joku pitää tätä runoutena.

Tai jos että veisin taidenäyttelyyn teoksen jossa on puoliksi syötyjä omenoita. En sen takia että minulla olisi luomisen tarve tehdä se, vaan siksi että minua pidettäisiin avantgardistisena taiteiljana. Se olisi "tekotaiteellista"
yleistäminen on aina väärin
miän vain
22.01.2004 11:00:55

Enhän mä nyt tuota tarkoittanutkaan... Vaan sitä että että esim. mä yrittäisin tehdä sanoituksen joka olisi yhtä kummallinen kuin Yrjänällä ja tekisin biisin:

Sieluni talvinen hauta
Ei tottele nahkapaimenta.
Ruosteisen pirunkanteleen
ikuiseen kiroukseen.

Tässä olen yrittänyt tehdä tahallaan hienon kuuloista lyriikkaa. Olen vain heitellyt sanoja peräkkäin siinä toivossa että joku pitää tätä runoutena.

Tai jos että veisin taidenäyttelyyn teoksen jossa on puoliksi syötyjä omenoita. En sen takia että minulla olisi luomisen tarve tehdä se, vaan siksi että minua pidettäisiin avantgardistisena taiteiljana. Se olisi "tekotaiteellista"

Hei, tuo oli hienosti sanottu!

Nimen omaan tuo tulee mieleen Sadetanssin teksteistä. Kuulostaa erittäin tekemällätehdyltä. Sitä ei kuitenkaan kai nyt enää voi leimata tekotaiteeksi, koskapa tiedämme että kirjoittaja on oikeasti yrittänyt välittää ajatuksen, eikä vain pelkkää muotoa. Idea ei kuitenkaan tule kuulijalle asti; rivit eivät tunnu liittyvän toisiinsa mitenkään, edes tunnelmaltaan. tuossa muka-CMX:sässä oli sentään yhtenäinen fiilis, ja sitä voisi jopa onnistuneesti tulkita. Siis jos ei tietäisi ettei se oikeasti edes yritä tarkoittaa mitään.

Sadetanssi tuntuu tässä yrittävän haukata liian isoa palaa, sanoa asiota joita ei osaa pukea sanoiksi. Eipä ihme, että tulos on tuollainen.

Alkuperäiseen aiheeseen:

Mikko Alatalolololololla on ihan loistava kertosäe, kertoo vissiin kai netistä ja uudesta telkkarisysteemistä

Digi-digi-digi
tässä tulee ihan hiki
jannu
22.01.2004 15:28:12 (muokattu 22.01.2004 19:59:33)
Sadetanssi tuntuu tässä yrittävän haukata liian isoa palaa, sanoa asiota joita ei osaa pukea sanoiksi. Eipä ihme, että tulos on tuollainen.

Mä en edelleenkään ymmärrä, mitä epäselvää niissä sanoissa on? Nehän muodostavat täysin selkeitä lauseita eivätkä ainakaan minusta ole keskenään mitenkää irrallisia.
No ehkä me jäsennämme vaan asioita eri tavalla.

Ok, palataan tosiian alkuperäiseen aiheeseen.

Oliskohan ollut Mascara, tuo huonon maun tyttöduo(vai trio) yhdeksänkymmentälukuisessa suomisohjossa. Jossain biisissä oli rivi:

Yhteen iltaan tää
juttu saada jää

Siis mitä helvettiä? Eihän tuo edes tarkoita mitään. Sen ymmärtäisi jos se olisi että "yhteen iltaan tää juttu jäädä saa", tosin eihän se enää rimmais. Silti noin ei voi sanoa. Asia jää saada tähän? Apuva!
----------------
Pluto
22.01.2004 17:58:30
Seksi vie ja taksi tuo
Siideri mua liikuttaa
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)