Aihe: Räkki Wahit..
1
Peku911
08.07.2007 22:01:06
Eli asiammasta enemmän tietävät voisivat kertoa että mitä ihmeitä esim. tossa dunlopin "räkkiwahissa" on kun hinta on sanoisin "kohtuullinen". Olen ymmärtänyt, että niissä saisi säädettyä sen millä korkeuksilla (vähän niinkun eq) wahi toimii. Mutta vaikka siinä saisi tuon tehtyä (en ole varma olenko oikeassa) niin en kyllä menisi laittamaan tuota rahamäärää pelkkään wahiin. Onko tuon wahin ja normi wahin soundissa aivan käsittämättömiä eroja?
Lyhyemmin sanottuna kertokaa Miksi ja milloin tuollaisen "räkin" olette hankkineet (vai oletteko) ja milloin tuollainen on "välttämättömyys" hankinta vai onko koskaan?
N33m0
08.07.2007 23:12:15

Tarkoitus olisi hommata tollane laite jossain vaiheessa. Siinä on juuri tuon rangen lisäksi noitten taajuuksien eq:tus jolla saadaa wahin luonnetta muokattua loputtomiin. Yksi ilmeinen ero tavanomaisiin waheihin on piuhametrien väheneminen. Ohjainpolkimeen ei kulje signaalia vaan "wahitus" tapahtuu räkissä. Lisäksi jos oikein innostuu niin tohon voi tunkea muistaakseni 8 pedaalia joita voi ripotella ympäri lavaa jos ei halua seisoa yhdessä paikassa kokoaikaa :P

Mulle on porkkanana se soundin muokattavuus, jolla oikeutan hintalapun.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Dr. Muff
09.07.2007 01:03:21
Tuossa räkkiwahissa ei ole mitään muuta poikkeuksellista etua pedaalimalliseen nähden kuin mahdollisuus käyttää useampi pedaaleita samaan aikaan ja sekin etu on varsin kyseenalainen. Moniko ko. ominaisuutta oikeasti tarvitsee? Valtaosalle on yksinkertaisempaa pitää wah pedaalilaudassa muiden pedaalien kanssa. Sitten on tietty muutama joilla ei ole pedaalilautaa lavalla vaan avustaja vaihtelemassa soundeja. Sillon voipi olla toimiva tuo räkkiwahi ja useampien pedaalien mukanaan tuoma mahdollisuus wahittaa useammassa paikassa. En ole muuten ikinä kuullut ainuttakaan soittajaa jolla mielestäni olisi hyvä wahisoundi ja käyttäisi dunlopin räkkiwahia. Jos säädettävyyttä haluaa niin esimerkiksi Teesen RMC3 antaa rajattomat mahdollisuudet. Toisaalta...jos tone on kohdillaan niin mitään diipadaapa säätimiä ei tarvita. Plug n' play.
Hammer Of The Gods
09.07.2007 01:06:33
Tietääkö kukaan...

...onko olemassa semmosia midi-ohjattavia räkkiwaheja? Se olis kyllä kätevyydessään ihan perusteltu laite. Vois ohjata sitäkin ilman ylimääräsiä vatkuttimia lattialla.
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
oiva tumpeloinen
09.07.2007 10:00:14
Tietääkö kukaan...

...onko olemassa semmosia midi-ohjattavia räkkiwaheja? Se olis kyllä kätevyydessään ihan perusteltu laite. Vois ohjata sitäkin ilman ylimääräsiä vatkuttimia lattialla.

Monessa multivatkaimessahan on filtteri mukana. Sen käyttökelpoisuus vahtelee sitten ihan laidasta laitaan.
N33m0
09.07.2007 15:57:21

En ole muuten ikinä kuullut ainuttakaan soittajaa jolla mielestäni olisi hyvä wahisoundi ja käyttäisi dunlopin räkkiwahia.

*köh* Michael Amott... *köh*
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Räkkipeli
09.07.2007 17:07:38
*köh* Kerry King... *köh*
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Dr. Muff
09.07.2007 18:38:55 (muokattu 09.07.2007 18:39:44)
*köh* Michael Amott... *köh*

Pikaisen u-tubetuksen jälkeen voin sanoa ettei ole mun cup of tea. Taitaa ton hevandemusan soundi-ihanteet olla vaan niin toisesta maailmasta verrattuna omiin. Mun mielestä uusista hemmoista hyvä wahisoundi löytyy esim Trey Spruancelta Evidencessä. Kätevä jannu ja muutenkin aika makeet soundit. Vanhoista pieruista Page, Clapton, Trower, Gibbons, Blackmore ja erityisesti Hendrix. Eli aikalailla toisesta ääripäästä mun suosikit. Enempi diggaan perinteisesta Vox-soundista.. Slashin livewahsoundi on siinä rajoilla, paikkapaikoin kuulostaa varsin kohtuulliselta. Räkkiwahi on ainakin kuulunut kalustoon. Studiossa aika varmasti käytetty jotain mikä ollut kulloinkin käsillä (tai jaloissa). Ainakin RMC3n kanssa näyttäytynyt..

Jos katoitte live earthia ni Hammetti wahitteli taas ainakin Enter Sandmanin soolossa ja olipa kamala wahisoundi. Eikö Hammetti oo Dunlopin räkkiwahin käyttäjä?

Tossa utube-pätkää räkkiwahista ja tossa ainakin kuuluu Dunlopille tyypillinen alakerta josta en tykkää, jotkut siitä ilmeisesti pitävät:

http://youtube.com/watch?v=6xQcDeVZ4w0
oiva tumpeloinen
09.07.2007 19:43:03
Pikaisen u-tubetuksen jälkeen voin sanoa ettei ole mun cup of tea. Taitaa ton hevandemusan soundi-ihanteet olla vaan niin toisesta maailmasta verrattuna omiin. Mun mielestä uusista hemmoista hyvä wahisoundi löytyy esim Trey Spruancelta Evidencessä. Kätevä jannu ja muutenkin aika makeet soundit. Vanhoista pieruista Page, Clapton, Trower, Gibbons, Blackmore ja erityisesti Hendrix. Eli aikalailla toisesta ääripäästä mun suosikit. Enempi diggaan perinteisesta Vox-soundista.. Slashin livewahsoundi on siinä rajoilla, paikkapaikoin kuulostaa varsin kohtuulliselta. Räkkiwahi on ainakin kuulunut kalustoon. Studiossa aika varmasti käytetty jotain mikä ollut kulloinkin käsillä (tai jaloissa). Ainakin RMC3n kanssa näyttäytynyt..

Eipä varmaan ketään yllätä, ettei hevimaailman soundit maistu, jos jotain muuta soittelee. Kaikki varmaan vetäisi samoilla romuilla, jos samat soundit maistuisi kaikille.

Jos katoitte live earthia ni Hammetti wahitteli taas ainakin Enter Sandmanin soolossa ja olipa kamala wahisoundi. Eikö Hammetti oo Dunlopin räkkiwahin käyttäjä?

Tossa utube-pätkää räkkiwahista ja tossa ainakin kuuluu Dunlopille tyypillinen alakerta josta en tykkää, jotkut siitä ilmeisesti pitävät:

http://youtube.com/watch?v=6xQcDeVZ4w0

Enpä katsonut tuota videota, mutta jos se on Kirkin masterpiece, niin eipä paljoa yllätä. Sen herran tuotoksia on hyvä kaivaa malliesimerkiksi tänne, kun hänen wah-kikkailut on yksi m.netin haukutuimpia aiheita.
Dr. Muff
09.07.2007 20:06:20
Enpä katsonut tuota videota, mutta jos se on Kirkin masterpiece, niin eipä paljoa yllätä. Sen herran tuotoksia on hyvä kaivaa malliesimerkiksi tänne, kun hänen wah-kikkailut on yksi m.netin haukutuimpia aiheita.

Ei Kirkin soitto kai tähän liity. Siinä klipissä tuli aika hyvin esille sitä wahisoundia kun hän polki hitaahkosti antaessaan soinnun soida. Mitä kirkkiin liittyviin antipatioihin tulee niin niistä en tiedä mitään, eikä kiinnosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)