Aihe: TÄNNE PIKAKYSYMYKSET (jelppikerho)
1 2 3 4 525 26 27 28 29141 142 143 144 145
eewo
07.07.2007 12:24:44
Joo siis tarkotin yhtä kieltä kerralla.

Sitten kannattaa opetella pitämään plektraa noin kuin noissa linkeissä, jotka aiemmin laitoin. Sen jälkeen vaan harjottelemaan alternate-pikkausta (eli käsi liikkuu kokoajan edestakaisin ja osuma kieleen tulee vuorotellen molemmilla plektran puolilla. Huono selitys, mutta ehkä ymmmärsit ;D)
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
iron10
07.07.2007 12:59:16
Kiitos avusta :D Hommasin sen kitaran vasta niin ulalla ollaan, bassoo oon soitellu mutta siitä ei tullu kokemusta kun sormilla tulee vedettyy.
joulupukk1
08.07.2007 15:19:30
Saako mistään netistä enää ladattua ilmaiseksi Guitar Pro 4 demoa?
J.A-K
08.07.2007 15:31:26
Mikä Children of Bodomin kappale olis helpoin soittaa kitaralla?
wrshredder
08.07.2007 16:16:36
Mikä Children of Bodomin kappale olis helpoin soittaa kitaralla?

Jokaiselle varmasti hieman eri. Kuuntele levyjä ja päätä itse.

Saako mistään netistä enää ladattua ilmaiseksi Guitar Pro 4 demoa?

Kuulin Googlelta semmosta huhua että sais..
POST THIS COMMENT TO 2 PEOPLE AND YOU GET RAPED VIOLENTLY BY GROUP OF HORNY SAILORMEN! IT WORKS!!
joulupukk1
08.07.2007 16:20:38
Kuulin Googlelta semmosta huhua että sais..

Juu kyllä kyllä olen jo jonkun aikaa koittanu löytää mutta kaikki missä lukee download pro 4 niin tulee 5 asennusohjelma ja sen käyttöaika on mulla menny umpeen, siksi haen tuota nelosta kun sitä voi käyttää sen testiajan jälkeenkin.
wrshredder
08.07.2007 17:22:52
Juu kyllä kyllä olen jo jonkun aikaa koittanu löytää mutta kaikki missä lukee download pro 4 niin tulee 5 asennusohjelma ja sen käyttöaika on mulla menny umpeen, siksi haen tuota nelosta kun sitä voi käyttää sen testiajan jälkeenkin.

Lataa DC++ :lla
POST THIS COMMENT TO 2 PEOPLE AND YOU GET RAPED VIOLENTLY BY GROUP OF HORNY SAILORMEN! IT WORKS!!
kid ego
09.07.2007 09:43:52
Soittaessani plektralla biisejä joissa tapahtuu enemmän tai vähemmän näppäilyä voin tehdä sen joko napauttamalla kielen, nostamalla käden ja siirtymällä seuraavalla kielelle...

Sitten taas mikäli biisin rytmitys antaa myöten niin en varsinaisesti "nosta" kättäni kitaralta vaan kuljetan plektraa sweepin omaisesti. Tämä tuottaa "jatkuvamman" ja jossakin tapauksissa paremman soundin.

Onko tälle alemmalle tekniikalle jotain erityistä nimeä? Puhdasta sweeppailua se ei ainakaan ole mutta jonkin sortin arpeggio ?

Sitä sweeppauksen kaltaista liikettä kutsutaan economy pickingiksi. Alternate picking taas on sitä että plektra iskee joka toisen nuotin ylös, joka toisen alas.
Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen.
Mntr
09.07.2007 12:02:20
James Hetfieldhän on tunnettu nopeasti downpickkauksestaan, mutta:

rupesin tässä miettimään ni ei kai James oikeasti soita tuota disposable heroesin riffiä downpickkaamalla ? (se e-kielen hakkaus)... Itse olen ainakin pitänyt alternative pickkausta "pakollisena" tuon riffin soittamiseksi.
eewo
09.07.2007 14:28:44
James Hetfieldhän on tunnettu nopeasti downpickkauksestaan, mutta:

rupesin tässä miettimään ni ei kai James oikeasti soita tuota disposable heroesin riffiä downpickkaamalla ? (se e-kielen hakkaus)... Itse olen ainakin pitänyt alternative pickkausta "pakollisena" tuon riffin soittamiseksi.

Eikös sen ihan kuulekin siitä, että siinä on käytetty myös alternatea?
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
Mntr
09.07.2007 14:54:16
Eikös sen ihan kuulekin siitä, että siinä on käytetty myös alternatea?

Jeps... piti vaan varmistaa kun kaveri heitti niin uskottavasti legendaa :)
emuva
09.07.2007 20:02:27
Ters!

Mistä löytyisi esiteltynä tabulatuurien kera erilaisia blues turnaroundeja ja tyylejä? Muutenkin bluussirytmitykset ja tyylien nimet olisi kiva oppia. Heti menen ihan jäähän kun kaveri sanoo "Texasii" tjsp :)

Youtubevideot - niissä ei ole tabloja yleensä ja heikosti näytetty kuinka soittaa.
wrshredder
09.07.2007 20:51:24
Ters!

Mistä löytyisi esiteltynä tabulatuurien kera erilaisia blues turnaroundeja ja tyylejä? Muutenkin bluussirytmitykset ja tyylien nimet olisi kiva oppia. Heti menen ihan jäähän kun kaveri sanoo "Texasii" tjsp :)

Youtubevideot - niissä ei ole tabloja yleensä ja heikosti näytetty kuinka soittaa.

*karjuu*
Kirjastosta!!1
emuva
09.07.2007 22:46:08
*karjuu*
Kirjastosta!!1

Maailmankaikkeudesta!1

Onko jotain teoksia kenties joita suositella?
wrshredder
10.07.2007 02:45:35
Maailmankaikkeudesta!1

Onko jotain teoksia kenties joita suositella?

En muista sisälsikö mitenkään eri blues tyylejä ,mutta eri blueskitaristien tyylejä oli ainakin. Paras (ja ainoa) blues opas jota olen ikinä käyttänyt tosin siitä on vuosia. Sisältää muistaakseni kasetin ja kirjan ,vai oliko se cd. No eniveis opettaja hepun nimi oli ainakin Kenny Sultan. Veljen kanssa sille naurettiin kun sillä oli takatukka. Mutta hyvin se soitteli kyyl..

..?
Oblivius
11.07.2007 12:37:49
ostin RANDALL RG100G3 vahvistimen ja oon sitä hetken tutkinu ja ihan hyväksi todennut mutta yksi asia on epäselvä.Vahvistimen takana on vipu josta voi säätää asennot GND.LIFT eli mikä sen tarkoitus on?????Olen käyttöohjeesta katsonut mutta ei meinaa toi suomennos luistaa sen kohdalla...taitaa olla ihan peruskauraa mutta en ole ihan hirveesti perehtynyt vahvistimien ihmeelliseen maailmaan
Moimies
12.07.2007 12:35:37
ostin RANDALL RG100G3 vahvistimen ja oon sitä hetken tutkinu ja ihan hyväksi todennut mutta yksi asia on epäselvä.Vahvistimen takana on vipu josta voi säätää asennot GND.LIFT eli mikä sen tarkoitus on?????Olen käyttöohjeesta katsonut mutta ei meinaa toi suomennos luistaa sen kohdalla...taitaa olla ihan peruskauraa mutta en ole ihan hirveesti perehtynyt vahvistimien ihmeelliseen maailmaan

Mulla sama tilanne eli jos joku viisaampi tietää niin olisi mukava tietää tuon nippelin tarkoitus. Googletus ei juurikaan auttanut.
Archt!!!
panadol
12.07.2007 13:32:19

Guukkeli sanoo: Ground Lift - A process used to eliminate ground loops (usually present in the form of hum) in systems whereby one or more of the grounds in the system is disconnected ("lifted"). The process can be executed via an in-line adaptor which disconnects pin one of the XLR connector, or via a switch found on many pieces of audio equipment, which disconnects the audio signal ground from the chassis ground. The highly unsafe and heartily not recommended method to lift a ground is by cutting or otherwise disabling the grounding pin on the AC cord. This is a highly dangerous way to eliminate ground loops. Avoid it at all costs.

Eli jos vahvari pörisee kovasti keikkapaikan sähköillä, voit kokeilla auttaako kytkimen kääntö.
Jaqqi1991
12.07.2007 20:21:47
Jotain samantyylistä kitarataiteilua olisin vailla. Tuo alku on ainakin hemmetin hienon kuuloinen

http://mp3.mikseri.net/hifi/s/speed … no_soolo_-_the_element_of_space.mp3
We may be humans, but were still animals
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)