Aihe: SecondaryMind : Insomnia (instrumentaaliproge) (Rock/Pop) 1 | |
---|---|
![]() 08.07.2007 23:45:57 | |
Bändin nimi: SecondaryMind Kappaleen nimi: Insomnia (instrumentaaliproge) Genre: Rock/Pop URL: http://www.kolumbus.fi/johannes.kur … n/misc/secondarymind_-_insomnia.mp3 (Mp3) Instrumentaaliprogerockpläjäys. Pituus: 5:11 Biisin runko on tehty jo joskus pari vuotta sitten. Nyt ajattelin tehdä biisin valmiiksi ja siitä tulikin mielestäni yllättävän onnistunut. Kaikenlainen biisiin liittyvä kommentointi on tervetullutta. | |
![]() 09.07.2007 08:17:26 | |
Ei huono, jos ketä metalliprogeilu kiinnostaa. Kitarakeskeistä menoa, mielestäni vähän liikaakin, koska sooloilussa ei ole tarpeeksi ideaa, välillä vingutetaan pelkästään vinguttamisen takia. Tämä vaatisi enemmän/tarkemmin sävellettyjä melodioita. Tempot vaihtelevat ja osia piisaa, kuten teknisessä progessa kuuluukin. Minuun kolahtaa enemmän se progen tunnelmallisempi osasto, tämä keskittyi tekniikkaan. Mutta se on oma ongelmani, ihan laadukas demo joka tapauksessa. Kitaran soundit kuulostivat pelkän tietokoneen oman "kaiuttimen" kautta liian modernin säröisiltä. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore | |
![]() 09.07.2007 17:40:26 | |
Onhan tämä monipuolinen ja mielenkiintoinen luomus. Tarkkaan sliipattua tekniprogea, ja se liian sliipattu vie tältä piisiltä mun pisteet. Midiä ilmeisesti käytetty ja sillähän saa tahdit tasan kohdalleen, niin tarkasti kun ei ihminen pysty soittamaan. Käytän itse omassa tuotannossa jonkun verran midiä hyväkseni mutta yritaän muistaa "humanize" eli inhimmillisyyttä soitantaan. Nyt varsinkin kohdassa 1:10-2:00 kuulosta konemaiselta, koska varmaan onkin sitä. Mutta piisi on ihan yees, ja suurelta yleisöltä saat varmaan hyvät pojot. Tiedän, kun saa konesoittimet soittamaan 100% tarkasti tahdilleen niin haukutaan, ja sitten kun oikeilla vehkeillä soittaa hiukan pieleen niin haukutaan. Ei ole helppoo olla säveltäjäsovittajasoittaja tänä päivänä. Mutta pistä lisää musaa peliin, sitä kuuntelee ihan mieluusti :) t. mahan | |
![]() 10.07.2007 23:49:05 | |
Kiitos kommenteista. ...ihan laadukas demo joka tapauksessa. Kitaran soundit kuulostivat pelkän tietokoneen oman "kaiuttimen" kautta liian modernin säröisiltä. Kiitän. Kitaran soundi ei ole ihan sitä mitä mä siltä itse haluaisin. Ehkä se on vehkeistä kiinni, ehkä taidon puutteesta tai ehkä molemmista. Niin tai näin vähän soundi tuppaa olemaan liian sirkkelimäinen. Midiä ilmeisesti käytetty ja sillähän saa tahdit tasan kohdalleen, niin tarkasti kun ei ihminen pysty soittamaan. Käytän itse omassa tuotannossa jonkun verran midiä hyväkseni mutta yritaän muistaa "humanize" eli inhimmillisyyttä soitantaan. Nyt varsinkin kohdassa 1:10-2:00 kuulosta konemaiselta, koska varmaan onkin sitä. Itse käytän midiä ja niihin liittyviä plugineja kaikessa muussa paitsi kitarassa, koska mulla ei juuri muuta mahdollisuutta ole. Onhan se jossain määrin totta, että kun kaikki menee täysin tahtiin niin biisistä saattaa kadota sielukkuutta. Mutta toisaalta taas pidän sitä myös hyvänä treeninä kun on pakko yrittää soittaa täysin tahtiin muiden kanssa.:) Onhan tässä kyllä sekin puoli, että kun täysin amatööripohjalta lähdetään pistämään narulle biisiä, niin kyllä se on suureksi osaksi kaiken siihen liittyvän tuotannon opettelua ja harjoittelua, jolloin lopputulos ei millään voi olla ammattimaista. Mutta eipä se ole tarkoitustaan, lähinnä omaksi huviksenihan minäkin näitä väsäilen. Mutta pistä lisää musaa peliin, sitä kuuntelee ihan mieluusti :) Kiitos, kiitos. Katsotaan taas puolen vuoden päästä jos olisin silloin jotain saanut aikaiseksi.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)