kentsus 08.07.2007 22:13:34 (muokattu 08.07.2007 22:15:09) | |
---|
Mikä siinä on kun kuuntelee jotain musiikkia niin ei osaa olla soittelematta mukana tai osallistumalla muuten (esim viheltäen/laulaen) ? Sama asia autossa kun kuuntelee musaa, eikä voi soitella samalla mukana niin tulee turhautunut olo.. Sit kun on kotona, ei tule oikeestaan kuunneltua yhtään musiikkia vaan kaikki äänet on pois. Mutta asia muuttuu kun ottaa kitaran käteen ja haluaa taustamusiikkia (ts. stereot päälle).. tai haluaa vain soitella mukana. Onko mus jotain vikaa kun tuntuu ettei osaa sillai nauttia musiikista niinkuin muut :( Monet fiilistelee musaa kuunnelles, ite on pakko soitella mukana tai edes tanssia jos on joku tanssitaitoinen tyttö lähettyvillä! Sitäpaitsi, onkohan se edes kovin rakentavaa ettei tule soiteltua kitaralla paljoakaan ihan mitään muuta taustahälyä? Tämän tapaista mun kitaran soitto ollut aina, ollut pakko päästä "osallistumaan". Kaikki lähti biisistä 'Creedence Clearwater Revival - Who'll stop the rain' kalamies#56 >-)))> |
Räkkipeli 08.07.2007 22:44:05 | |
---|
Sul on joku kitarainfluenssa. Yngwie-syndrooma...tai joku. =D Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Karipiirto 08.07.2007 23:27:02 | |
---|
Mulla on ihan sama juttu että aina kun kuuluu musiikkia niin siihen on pakko yhtyä kitaralla ja jos kitaraa ei ole saatavilla niin on pakko viheltää taikka polkea jalkaa tai edes läpyttää reittä kämmenellä musiikin tahtiin. Ihme pöpö. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Napsu 09.07.2007 00:07:19 | |
---|
Jos haluat fiilistellä musiikin tahtiin, niin napsuttele vain sormia ja liikuttele ruuminosia musiikin tahtiin. Ainakin itse luulisin että ei tuo haittaa pahemmin, en kyllä ole lähelläkään asiantuntijaa. |
Jep, vähän samaa vikaa. Kun alkaa musiikkia kuuntelemaan, niin hetken päästä sitä sitten löytää itsensä taas kitara sylissä. Tai sitten useiden tuntien päästä, kyllä se aika rientää kun on kivaa.. nimim. "myöhästyin kerran töistä kun unohduin soittelemaan" What are You gonna do...Bleed on Me? |
Krice 09.07.2007 09:49:02 | |
---|
Sul on joku kitarainfluenssa. Yngwie-syndrooma...tai joku. =D Yngwie-diiva-syndrooma. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Terrorwrist300 09.07.2007 16:21:27 | |
---|
Mä en osaa kuunnella musaa analysoimatta sitä miten se on sävelletty, sovitettu, soitettu ja tuotettu.... oli musa mimmosta tahansa.... |
Räkkipeli 09.07.2007 16:30:08 | |
---|
Yngwie-diiva-syndrooma. Niinhän se olikin. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Retard1 09.07.2007 20:08:59 | |
---|
Mä en kanssa välillä osaa kuunnella musaa ilman, että miettii koko ajan sitä miten kitarariffit siitä biisistä suunnilleen soitetaan. Toinen on sit se, että koko ajan kuvittelee soittavan sitä biisiä livenä :D Se on menoks sano Annie Lennox |
eewo 09.07.2007 20:37:43 | |
---|
Jos osaan soittaa biisin, niin kuunnellessani mietin kokoajan, miten sormet otelaudalla tässä kohtaa vipeltäisivät. Ärsyttävää, kun yrittää kuunnella jotain hyvää biisiä, mutta ei voi nauttia siitä täysin siemauksin. kun mielessä näkyy vain otelauta. :'( "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
Räkkipeli 09.07.2007 21:07:59 | |
---|
Mä en kanssa välillä osaa kuunnella musaa ilman, että miettii koko ajan sitä miten kitarariffit siitä biisistä suunnilleen soitetaan. Toinen on sit se, että koko ajan kuvittelee soittavan sitä biisiä livenä :D No toi on mullekkin ihan tyypillistä. Mutta en koe että mulla olisi jotenkin ongelmallista kuunnella musaa ihan tekemättä mitään. Monesti kyllä käy niin että jos kuuntelee hyvää musaa ni tekee mieli vaan soittamaan, mutta ei nyt vältisti juuri sitä biisiä mitä kuuntelee. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
toxic 09.07.2007 22:02:58 | |
---|
Itselläni tekee aina silloin mieli soittaa kun se ei ole mahdollista. Paska maailma. |
JK1 09.07.2007 22:13:43 | |
---|
Käykö kellekään muulle sitä, että kun alkaa päässä soida joku biisi minkä osaa soitaa(ainakin suurin piirtein), alkaa sormet näppäillä kämmentä aivan kuin soittaisi kyseistä biisiä? Minkään tunnelmapalojen kohdalla tämä tapahtuu minulle harvemmin mutta, jos on jotain kunnon tykitystä pyörittelen päässäni, käy näin lähes aina. Tämä ei siis varsinaisesti tule 100% automaattisesti vaan se on aivan kuin harjoittelisi biisiä. Joskus jopa jonkun biisin sormitusten osaaminen on minulla parantunut huomattavasti: esim. Mokoman Hiljaisuuden Julistajan olen oppinut soittamaan lähinnä tätä kautta. |
ANtTIKRISTUS 10.07.2007 23:39:41 | |
---|
Itselläni tekee aina silloin mieli soittaa kun se ei ole mahdollista. Paska maailma. SAMA!!! Esim. duunissa himottaa koko ajan soittaa.... ja pari viikkoa sitten olin jossain persereiässä asti kalassa ja kuumotus oli tautinen. Mut sitten kun pääsee kämpille ja sais kepin käteen niin ei enää kiinnostakaan :( Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
ravensoul 11.07.2007 18:10:26 | |
---|
SAMA!!! Esim. duunissa himottaa koko ajan soittaa.... ja pari viikkoa sitten olin jossain persereiässä asti kalassa ja kuumotus oli tautinen. Mut sitten kun pääsee kämpille ja sais kepin käteen niin ei enää kiinnostakaan :( Täällä kans. Töissä tulee usein hirvee hinku päästä käsiks kitaraan ja tuntuu et ny irtois vaikka mitä. Sitte ku lopulta tulee uupuneena kotio ni aika hiljasta että jaksaa alkaa reenimään. Perseestä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Räkkipeli 11.07.2007 20:42:20 | |
---|
SAMA!!! Esim. duunissa himottaa koko ajan soittaa.... ja pari viikkoa sitten olin jossain persereiässä asti kalassa ja kuumotus oli tautinen. Mut sitten kun pääsee kämpille ja sais kepin käteen niin ei enää kiinnostakaan :( Ihmesakkia.. Mun tekee mieli soittaa aina 24/7! Duunissa, kotona, kämpillä, baarissa, naisissa, naisen kanssa, naisen jätettyä...aina. Mulla se on nii hirvee intohimo. =) Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Lauri0 14.07.2007 20:16:40 | |
---|
Mä en kanssa välillä osaa kuunnella musaa ilman, että miettii koko ajan sitä miten kitarariffit siitä biisistä suunnilleen soitetaan. Toinen on sit se, että koko ajan kuvittelee soittavan sitä biisiä livenä :D Mulla lähes aina sama. |
Tatuo 18.07.2007 14:37:39 | |
---|
son rytmi veressä :D mulla sama ongelma ja inspiraatio iskee aina ku kuuntele jotai biisiä www.yad.fi | et sillee |
-Cale 18.07.2007 15:04:03 | |
---|
Täällä kans. Töissä tulee usein hirvee hinku päästä käsiks kitaraan ja tuntuu et ny irtois vaikka mitä. Sitte ku lopulta tulee uupuneena kotio ni aika hiljasta että jaksaa alkaa reenimään. Perseestä. Tämä on näköjään yleinen ilmiö... Koskee myös muita paikkoja/tilanteita. |
Numb 18.07.2007 15:15:52 | |
---|
En osaa kuunnella suurinta osaa musiikista tarttumatta kirveeseen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |