Aihe: Onko mikään näistä bassoista ostamisen väärti?? 1 | |
---|---|
![]() 20.01.2004 21:17:34 | |
Eli olen kitaristi sekä laulaja mutta haluaisin soittaa bassoa myös siinä sivussa, sekä se olisi erittäin kätevä kotinauhotuksiin ettei tarvi sitä midipelleilyä alkaa tekemään.. Eli vaihtoehdot: Fender Mexico Jazz Bass, ei varmasti voi olla huono ainakaan ja hintakaan ei oo paha.. OLP Stingray kopio, testasin tätä yhdessä musaliikkessä ja pidin siitä, hyvä ja tiukka soundi ja soitettavuus, tosin aika painava.. Jep, no koska en ole basisti niin muita ehdotuksia ei tällä hetkellä ole, ja niitä saatte heittää vapaasti.. hintaluokka saisi olla 300-500 euron välillä | |
![]() 20.01.2004 21:44:14 | |
Molemmat ovat tuohon hintaluokkaan aivan mainioita valintoja. Itse liputtaisin Fenderin puolesta, mutta se on vain makukysymys. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 20.01.2004 21:48:18 | |
Itse ehkä kallistuisin OLP:n puolelle,tosin en ole Fenderiä ikinä testannut. | |
![]() 20.01.2004 22:05:17 | |
Fender Mexico Jazz Bass, ei varmasti voi olla huono ainakaan ja hintakaan ei oo paha.. Ei paha, legendaarinen Jazz-soundi on saatavissa tälläkin bassolla, Jazz ei ole ikinä huono valinta. OLP Stingray kopio, testasin tätä yhdessä musaliikkessä ja pidin siitä, hyvä ja tiukka soundi ja soitettavuus, tosin aika painava.. Kuten Jazz Mexico on lähellä "aitoa" Jazzia niin on OLP MM2 hyvin lähellä Stingraytä, passiivinen elektroniikka verrattuna Stingrayn aktiiviseen rajoittaa hieman soundivalikoimaa mutta mikeistä lähtee sen verran signaalia ettei siitä ainakaan jää kiinni. Murea Stingray-soundi löytyy ja soitettavuus on aivan mahtava, satiinilakattu kaula on hyvä kädessä. Älä vaan hurahda viisikieliseen OLP:n, se on jo kaukana Stingray5:stä, ainakin B-kieli on ihan onneton. | |
![]() 20.01.2004 23:43:47 (muokattu 20.01.2004 23:44:10) | |
Meksikon Fenkut ovat mielestäni hntansa väärttejä. OLPia En ole kokeillut, mutta kelvoksi väittävät. Kahden mikin ansiosta jatsari on tietysti vähän monipuolisempi, mutta käytännössä yksi hyvä soundi varmasti riittää tarkoituksiisi. Eli fiilispohjalta vaan. Musiiikinlajikin tietysti ratkaisee jonkin verran, vaikkakin molemmat bassot (tai ainakin niiden esikuvat) kyllä taipuvat lähes kaikkiin genreihin. Huomaa myös että jatsarissa on hieman kapeampi kaula. Noista kahdesta kelpaa jo valita, mutta jos jotain muuta vielä haluat kokeilla niin vakiosuositukseni on Yamaha. BB-sarja sopisi hyvin budjettiisi. Joka tapauksessa tervetuloa bassonomistajien iloiseen joukkoon. Tulet huomaamaan että nelikielinen vie helposti mennessään... Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. | |
![]() 21.01.2004 19:52:08 | |
Ylläri: Joka tapauksessa tervetuloa bassonomistajien iloiseen joukkoon. Tulet huomaamaan että nelikielinen vie helposti mennessään... Vau!! mikä vastaanotto basistien maailman!! lämpimät kiitokset siitä! Myös kaikilla muilla on ollu järkevää sanottavaa, joten autto mua kyllä jonku verran!! kiits!! Nyt pitäis vielä valita jompikumpi.... hmm.... Muuten kannattaisko mun hankkia minkälainen pikkuvahvari mukaan?? kuitenki nauhottelen periaatteessa sillä eli eikö se basso yleensä plugata suoraan linjatuloon vahvarin mikittämisen sijasta?? tietenki jos muulloinki soittaa niin se on aika kökön kuulosta ilman styrkkaria eli onko ehdotuksia?? kohtuullisen halpaa sais olla... ja hyvä soundista jos vain mahdollista... ja saako muuten basson pikkucomboista edes hyviä saundeja?? uskois että ku bassolla on niin tiukka ja matala myrinä niin tarvis isompaa styrkkaria.... mut en tiedä | |
![]() 21.01.2004 20:13:12 | |
Muuten kannattaisko mun hankkia minkälainen pikkuvahvari mukaan?? Ei kannata, ainakaan äänitysmielessä, varmasti saat paremman soundiin suoraan linjaan soittaen kuin mikitämällä jotain rupista pikkukomboa. Sen sijaan jonkun etuvahvistimen kautta basso kyllä kannattaa vetää. Millainen äänityszydeemi sinulla on (erillinen mikkietunen vai mikseri? Miten äänität kitarat?)? Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. | |
![]() 21.01.2004 20:31:47 | |
No tällä hetkellä mulla on vaan yks huonompi shuren mikki ja ei sen enempää... mut heti ku ens tili tulee niin luultavasti ostan pikkumikserin ja shure 58:n ja niillä sitte tulis nauhottaaa.... niin joo ja lisäks uusin äänikortin sb-live digitaaliseksi! mut ajattelin sitä bassovahvaria ihan niinku soittomielessä.... eihän siitä saa kunnon fiiliä irti ku rämpyttelee bassoa jonku stereon kautta.. | |
![]() 21.01.2004 21:17:07 | |
No tällä hetkellä mulla on vaan yks huonompi shuren mikki ja ei sen enempää... mut heti ku ens tili tulee niin luultavasti ostan pikkumikserin ja shure 58:n ja niillä sitte tulis nauhottaaa.... niin joo ja lisäks uusin äänikortin sb-live digitaaliseksi! mut ajattelin sitä bassovahvaria ihan niinku soittomielessä.... eihän siitä saa kunnon fiiliä irti ku rämpyttelee bassoa jonku stereon kautta.. Jos on koneessa käyvät kaiuttimet, niin vedä DI-boksin kautta mikseriin. Boksi toimii esivahvistimena. Hanki Presari ja ole tosimies! | |
![]() 21.01.2004 21:46:07 | |
Jos on koneessa käyvät kaiuttimet, niin vedä DI-boksin kautta mikseriin. Boksi toimii esivahvistimena. Jep. Henk. koht. kokemukseni on ettei halpojen pikkukombojen soundi ole juurikaan stereoita parempi. Säästä rahat ainakin toistaiseksi. Ja pieni korjaus: ei DI-boksi varsinaisesti vahvista mitään, se vain balansoi signaalin ja muuntaa impedanssin sopivaksi. Varsinainen vahvistus tapahtuu mikserissä. Ja BTW, mikäli kitaravahvistimessasi on linjaulostulo, voit toki kokeilla sen käyttämistä bassoetusena - kunhan et luukuta kaiutinta hajalle ;-) Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. | |
![]() 21.01.2004 22:06:58 | |
Eli olen kitaristi sekä laulaja mutta haluaisin soittaa bassoa myös siinä sivussa, sekä se olisi erittäin kätevä kotinauhotuksiin ettei tarvi sitä midipelleilyä alkaa tekemään.. Eli vaihtoehdot: Fender Mexico Jazz Bass, ei varmasti voi olla huono ainakaan ja hintakaan ei oo paha.. OLP Stingray kopio, testasin tätä yhdessä musaliikkessä ja pidin siitä, hyvä ja tiukka soundi ja soitettavuus, tosin aika painava.. Jep, no koska en ole basisti niin muita ehdotuksia ei tällä hetkellä ole, ja niitä saatte heittää vapaasti.. hintaluokka saisi olla 300-500 euron välillä Moi! Noi on varmaan hyviä pelejä molemmat mutta kuulin tossa että Silvennoisen Hessu osti studio käyttöön Cortin Cubrowin suunniteleman basson ja mitä ittekkin kokeilin niin hyvä peli on.Se nyt menee pikkasen yli ton sun budjetin mutta käy ihmeessä kokeilemasa! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)