Aihe: Stratocasterin korjailua
1 2
fox
07.07.2007 11:38:59

Mitäköhän soitinrankentajia luulette olevanne kun vaan yritätte laittaa viemään korjaajalle ? eikö soitinrankennuksen tarkoitus ole _itse_ tehdä? : O

Mikäköhän neuvoja kirjoittaja luulee olevansa, mitä kohtaa tuossa Kiven kirjoituksessa on niin vaikee ymmärtää?? ;)

Ihan sikäli vain, että kaikkein kamalinta jälkeä kitaralle tuottaa kutakuinkin aina amatöörin tekemä korjaustyö - samaan ei pääse vaikka yrittäisi kirveellä särkeä - ja kun kyseessä kuitenkin on merkkikitara, on tahallinen turmeleminen (jollaiseksi korjaus helposti muuttuu jos ei oikeasti osaa) aina väärin.

Ja luulis sen rahallisen arvonkin jotain enolle merkkaavan, vallankin jos ja kun se vanhempi Strato on. Jopa 1970-luvun alun CBS-Stratoja uudelleenmaalattuna näkyy olevan tuohon 6-7 kiloeuron hintaan, kas kun niit ei enää valmisteta.
Periaatteessa ammattilaisen tekemä refin eli uudelleenmaalaus laskee kitaran arvoa 20 prossaa, tuskin ns. "amatööri" pystyy parempaa jälkeä tekemään.. Se on se harjoitus joka tekee mestarin.
Aika tuskallista noitten 80-90 luvulla "katu-uskottavasti" maalattujen kitaroitten uudelleenmaalaus on, kertoi eräs soitin-seppä. Pensselillä sudittu Miranol istuu pinnassa kuin tauti. 8)
Kyllä vintage-kitaraa pitäs laittaa ainoastaan sellasen kaverin, joka niitten hommien päälle jotain ymmärtää, jos on hirvittävät täpinät jotain soitinremppaa ja fiksausta tehdä, kannattaa aloittaa kyl jostain satkun-parin projektista...
Mutta tämä on toki vaan täysin minun mielipiteeni.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Klezberg
07.07.2007 12:46:32

Kyllä vintage-kitaraa pitäs laittaa ainoastaan sellasen kaverin, joka niitten hommien päälle jotain ymmärtää, jos on hirvittävät täpinät jotain soitinremppaa ja fiksausta tehdä, kannattaa aloittaa kyl jostain satkun-parin projektista...

Komppaan tätä. Eihän kukaan taidemaalaustakaan ala harrastaa restauroimalla ensi töikseen jonkun arvotaulun.
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
PutkiKarhu
07.07.2007 19:02:15
niinno voihan se tietty niinkin olla :D
winny
08.07.2007 02:36:29
Strato!lukemallani noi kakki jutut,Ko.kitarasta!
No tää on mun mielipide!Ota selvää.mikä vuosimalli strato on?'
Siit selviää,missä se on Todella valmistettu!
Kyseessä saattaa olla "harvinaisen hyvä,Kallis" skeba!
Mä en itse peittelis mitään pikku kolhuja!
Nauhojen välien hionta ja siis,et sais ne kaikki näyttää hyvältä
tarttet helvetin paljon aikaa,oikeat työkalut ja kärsivällisyyttä.
Mut jos tuntuu,et viila,hiomapaperi,teräsvilla pysyy käsissä,
niin anna palaa vaan.Joku jo mainitsikin AP-N,joka on Suomen parhaimpia
Soitinrakentajia/Korjaajia/Fixauksen neuvojia!
Itse käyttäisin sitä keppiä jossain soitinrakentajalla ja kysyisin neuvoja.
Ne ei maksa mitään ja saisit infoo,miten toimia.Eiku Tsemiä projektiin"".
Kirjoittele,miten kävi! ps:Straton takana EI kuulu olla sitä pleksiä,mikä peittää
kammen jouset ja niin usein...monille soittajille...se Maapiuha...
out of doors,in the open air...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)