PoLFus 21.01.2004 18:35:26 | |
---|
Eli tänään tuli Peavey classic 50 212 kotiin!! On kyllä aika rolli vehje. Ääninäytteitä myöhemmin! Onnitteluja otetaan vastaan :) ~ 7ender $tratocaster ~ |
Solex 21.01.2004 18:40:31 | |
---|
Wau, varmasti hyvä peli. Itse olen katsellut tuota huvikseen Thomannilta. Hey, kun tuossa on 2x12 elementit niin jos saat tilaisuuden joskus niin tuletko raportoimaan miltä tuo kuulostaa verrattuna siihen pienempään perusmalliin. Niin ja ne tärkeimmät: Onnea vahvistimen hankinnan johdosta, muista rokata ankarasti! Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
kalkkuna 21.01.2004 18:41:56 | |
---|
Jep, onnea vaan, itse tollaista oon testannut aika monta kertaa, ja oon todennut ok skobeksi, paljon maksoi? |
maksoi mitä maksoi....(ei väliä) tuosta rokkaamisesta tuli mieleen. Tein äsken J-Stationilla ja Peaveyn "lead" kanavalla aikamoisen Wylde - jyrän! Pistän ääninäytteitä sitten kun voin. maksoin 700 ~ 7ender $tratocaster ~ |
Straton 21.01.2004 21:05:40 | |
---|
Kylläpäs on nyt forumille tullut pienen ajan sisällä lisää putkimiehiä. Juuri näin :> Ite oot!!! |
Kimble 21.01.2004 21:40:02 | |
---|
Kylläpäs on nyt forumille tullut pienen ajan sisällä lisää putkimiehiä. Juuri näin :> Itsekin viime viikolla liityin putkimiehiin. Ostin ENGLin Screamer-combon. Ja soundi on mahtava. |
goose 21.01.2004 22:45:07 | |
---|
Onneks olkoon ensinnäkin ja toiseksi et maksanu edes paljon. Jos käytetty niin ei siltikään törkeen kallis. Täytyy sanoa että mä oon vähän kade sulle tosta combosta. Itse oon pärjänny toistaiseksi classic kolmekymppisellä ja oon tullu kaipaamaan sellasia juttuja kuin sulake kätten ulottuvilla ja kaks external speaker plugia. Molemmathan muistaakseni löytyy tosta vehkeestä. Onkos musta? Ja pidähän hyvää huolta siitä. Mä ainakin pitäisin. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Jaffe 21.01.2004 22:58:10 (muokattu 21.01.2004 22:58:50) | |
---|
ongos siinä jo standby ja power katkaisijat vai pelkkä power? niin ja onnea vaan uudelle!! tarttis varmaan itellekki joskus........ Tosimiehet ei mitään tietokonetta pelaa.
-No mitä ne sitten tekee? Ämpyilee yksin jossain pimeässä nurkassa ja kasvattaa partaa? Juo kossua raakana wc:ssä? -billsner - |
kalkkuna 22.01.2004 00:09:28 | |
---|
ongos siinä jo standby ja power katkaisijat vai pelkkä power? niin ja onnea vaan uudelle!! tarttis varmaan itellekki joskus........ No putkisetä se on, niin kai siinä nyt stand by on, siis on siinä, oon nähnyt, ja testannut. |
J-R 22.01.2004 01:56:40 | |
---|
No putkisetä se on, niin kai siinä nyt stand by on, siis on siinä, oon nähnyt, ja testannut.
Voipi olla putkisetä vaikkei stanby:ta olisikaan. Näin ainakin DeltaBluesissa. Olenkohan vallan väärässä jos muistelen että tuolla on jotain tekemistä sen kanssa kuinka tasasuuntaus on toteutettu. DB:ssä se ainakin on toteutettu puolijohteilla joten standbya ei (kaiketi sen takia) tarvita. Eli jos ihan, ihan tarkkoja ollaan niin (näin siis ainakin DB:n osalta) kyseessä "vain" 99,5% putkipaavo ;)...
|
BaariMikko 22.01.2004 01:57:03 | |
---|
Tämä taitaa olla nyt kolmas ketju jossa tätä toitotan, mutta saman vehkeen 30-wattinen versio tuli hankittua eilen. Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla
huolellinen. Kaljakori viritetään A:han.
Jos viritystouhu menee liian pitkälle,
ollaan jo AA:ssa. |
Jaffe 22.01.2004 08:23:12 | |
---|
No putkisetä se on, niin kai siinä nyt stand by on, siis on siinä, oon nähnyt, ja testannut. classic 30 versiossa ei sitä standby katkasijaa oo. Tosimiehet ei mitään tietokonetta pelaa.
-No mitä ne sitten tekee? Ämpyilee yksin jossain pimeässä nurkassa ja kasvattaa partaa? Juo kossua raakana wc:ssä? -billsner - |
goose 22.01.2004 08:42:45 | |
---|
Paljos tuo viiskybänen muuten mahtaa painaa? Kolmikymppinen on vielä ihan mukava roudattava kun se on sen piirun vajaa 20 kg. Tarkennukseksi vielä että Classic30 ja 50 erot ovat hyvin pieniä. Samat putket (kolme etu12AX7 ja neljä pääte EL84). Säädöt eroavat hiukan. 50:ssä mm. precense. Ja 50:ssä myös standby toisin kuin 30:ssä niinkuin viisaimmat ovat jo huomanneet ;). 50:ssä tietenkin 2 kartiota eli stereo. Ja RMS watteja 50 nimensä veroisesti. 50:ssä edelleen se mun himoitsema sulake esillä ja 8ohmin ja 16 ohmin external speaker plugit. Jeh. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
touhis 22.01.2004 08:53:02 | |
---|
Itselläni on ollut ilo ja kunnia luukuttaa classic 50:stä täpöllä. Se oli oikein miellyttävää, lahkeetkin lepattivat. Suits you! ;-) People tell me that walking blues ain't bad. |
Lonesome 22.01.2004 08:53:06 | |
---|
Onnea, onnea, onnea! Peavey Classic 50W... Tulee nostalgisia muistoja mieleen. Tosin 70-luvun lopun VTM-sarjan Classic oli ihan eri peli, mutta kuitenkin. Siinäkään ei ollut stand by-kytkintä. Putkiakin oli vain kaksi 6L6 Sylvaniaa päättärissä. Toisaalta Music Manin 65W vahvarissa oli sama hybridi-kaava, mutta silti stand by kytkin. Joku asioihin perehtynyt voisi kertoa, onko tuohon sb-kytkimen puuttumiseen monesta uudesta täys-putkikoneesta jokin järjellinen ja perusteltu syy, vai pelkkä rahan säästö valmistuksessako on kyseessä? Kiitos jo etukäteen... T: Nimimerkki "Harkitsen Laney LC15R:n hankintaa, eikä ole siinäkään kuin pelkkä power-kytkin." "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Sammakko 22.01.2004 08:57:45 | |
---|
Jeah. Peavey classic!! Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
p130 22.01.2004 09:08:09 | |
---|
50:ssä tietenkin 2 kartiota eli stereo. Olisiko noin...? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Volle 22.01.2004 09:52:55 | |
---|
50:ssä tietenkin 2 kartiota eli stereo. Eihän se, että sama jytä ulostetaan kahdesta elementistä tee siitä stereota. Stereon idea taitaa olla, että kaiuttimista tulisi enemmän tai vähemmän toisistaan poikkeavaa ääni, joka yleensä on vahvistettu ihan erillisissä päätteissä, jotka voivat toki olla samoissa kuorissa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |
Jusstus 22.01.2004 09:58:54 (muokattu 22.01.2004 10:01:35) | |
---|
Olisiko noin...? Ei se stereo oo, vaan siinä on kaks ämyriä. Stereo tarkottais sitä, että siitä tulis kaks eri kanavaa ulos, vasen ja oikea, toinen toisesta ja toinen toisesta kartiosta. Siinä pitäis olla kaks sisäänmenoakin (vasen ja oikea) jotta olis oikeesti stereo. Taikka joku sisäänrakennettu stereoefekti. Mutta kyllä toi saundiin vaikuttaa, kun ne kartiot ei käyttäydy ihan identtisesti kuitenkaan. Jos ette usko, niin koittakaapa liittää tohon stereoefektejä... Edit: Maailma on nykyisellään pullollaan klassikoita. Mutta kelpo pelejähän nuo ovatkin... "These go to eleven.." |
goose 22.01.2004 13:20:36 | |
---|
joo kiitti pojat. puhuin läpiä päähäni kiireessäni. Eli ei missään tapauksessa oo stereo! ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |