Aihe: semmonen jännä judska..??
1
Kampuzzjeah!
20.01.2004 22:30:21
eli miten tehdään se temppu joka on northerin mirror of madness videolla jossa Ranta soittaa sooloa ja lopuks se tekee jonku harmonicin liuuttamalla plektraa ja vasenta kättä samaan aikaan!?eli miten toi homma toimii..?

täää on vähän sekavasti selitetty,mut toi video löytyy northerin kotisivuilta!
Antti1
21.01.2004 00:14:49 (muokattu 21.01.2004 00:20:09)
Ootko varma, ettei ole vain joku videokikka? En nyt jaksa tuota videota hakea ja kuunnella, mutta hiukan oudolta kuulostaa. Pysyykö se sävel kokoajan samana, vai muuttuuko se sen liun myötä? Jos se oikeesti tekiskin sen ihan normaalilla tavalla ja kampea vääntäen? En mä tiiä..

Toisaalta tulee mieleen hiukan samankaltainen temppu, jota voi tehdä pelkällä plektralla. Siis plektran syrjällä kun tappailee kieliä ihan mistä kohtaa tahansa, saa soiteltua vaikka ukko nooaa. En siis tarkoita normaalia tappingia, vaan sellaista, jossa kieliin juuri ja juuri vain kosketaan ja ääni kuuluu normaalia oktaavin korkeammalta. Tämä toimii parhaiten kolmella ylimmällä kielellä, säröllä ja otelautakädellä kielet demppaamalla. Vähän vaikea selittää.. Täytyy katsoa, jos saan ftp-ohjelmat pelaamaan, niin saan laitettua ääninäytteen tänne tuosta tempusta. Tällä tempulla hieman sovellettuna saa pomppuhevikitaristit myös scratchailtua, joten voitte potkia dj:n mäkeen.

EDIT: Ja niin se, miten tämä mun kertoma tempaus liittyy mahdollisesti tuohon edelliseen. Tuota scratchaukseen käytettävää keinoa hyväksi käyttäen saattaisi saada aikaan hiukan harmonicsin kuuloisen vinkauksen, jonka sävelkorkeutta voi muuttaa liu'uttelemalla eri kohdista kieltä mielen mukaan. Hauskoja vinkuvia ääniä ja outoa livetoimintaa saa myös aikaan, kun tempaset floikasta kammen kesken biisin lennossa irti ja teet sillä tuon "tapping" -tempun ja muita liu'utuksia kieliä pitkin.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Keppis
21.01.2004 10:57:44
täää on vähän sekavasti selitetty,mut toi video löytyy northerin kotisivuilta!

Se video ei mun mielestä ollut siä enää viimeks kun kävin kattooon. Oon kyllä nähy sen videon mutta ei kyllä nytten tuu mieleen mikä kikka se vois olla. Kuuluuko se levylläkin?
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
MV
21.01.2004 20:37:50
Toi himin kitaristi on tehny saman esim tosa uudenvuoden livekeikassa.biisi tais olla right here in my arms?
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Kassu
21.01.2004 20:44:10
Toi himin kitaristi on tehny saman esim tosa uudenvuoden livekeikassa.biisi tais olla right here in my arms?

Zakk Wylde on useaankin otteeseen Live at Budoganissa.
Keppis
22.01.2004 12:17:26
Mää kuuntelin sitä äsken levyltä ja sehän veti siihen lopuun artificiallin pinchin ja sitten liu`utti.
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)