Aihe: Kokemusta Line6 Toneport UX2:sta?
1
sacrebleu
03.09.2006 13:03:40
Olen harkinnut pitkään pienimuotoisen ja edullisen "kotistudion" hankkimista. Line6:sen Toneport UX2 vaikuttaa edulliselta ja ominaisuuksiltaan hyvältä vaihtoehdolta pöytälaatikko-muusikolle.

Laitteeseen voi kytkeä suoraan kitaran, basson tai mikrofonin. Näin vain rummut jäisivät erikseen äänitettäväksi. Minulle ei ole tosin vielä auennut, voinko laittaa efektipedaaleita kitaran ja laitteen väliin.

Kellään kokemusta?

http://www.line6.com/toneport/

http://www.thomann.de/thoiw3_line6_toneport_ux2_prodinfo.html
kivi
03.09.2006 19:28:18
Olen harkinnut pitkään pienimuotoisen ja edullisen "kotistudion" hankkimista. Line6:sen Toneport UX2 vaikuttaa edulliselta ja ominaisuuksiltaan hyvältä vaihtoehdolta pöytälaatikko-muusikolle.

Laitteeseen voi kytkeä suoraan kitaran, basson tai mikrofonin. Näin vain rummut jäisivät erikseen äänitettäväksi. Minulle ei ole tosin vielä auennut, voinko laittaa efektipedaaleita kitaran ja laitteen väliin.

Kellään kokemusta?

http://www.line6.com/toneport/

http://www.thomann.de/thoiw3_line6_toneport_ux2_prodinfo.html

Voit laittaa efektejä väliin, tosin mukana tuleva GearBox-softa tarjoaa aika hyvät mahdollisuudet soundinmuokkaukseen muutenkin.

Pöytälaatikkomuusikolle ja kotidemoilijalle melkoisen hyvä laite, ja oon mä soittanut osan levykitaroistakin toneportilla; sekä tuottajan UX2:lla että nyt omalla UX1:llä joka on musta aivan riittävä ja vähän halvempi - bassonkin kanssa toimii.

Mulla on siis audiokoneessa oikeat isot studiokortit ym, mutta ostin läppärille UX1:n demoilua ja matkan päällä soittamista varten.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Puavali
04.09.2006 07:31:32
Voit laittaa efektejä väliin, tosin mukana tuleva GearBox-softa tarjoaa aika hyvät mahdollisuudet soundinmuokkaukseen muutenkin.

Jotenkin hieman liian vähäiset on nuo Gearboxin vaihtoehdot, munsta. Kaikkia pedaaleja voi laittaa toki eteen. Ne Model Pack'it vaimitäneoli houkuttelisi kyllä.

Pöytälaatikkomuusikolle ja kotidemoilijalle melkoisen hyvä laite, ja oon mä soittanut osan levykitaroistakin toneportilla; sekä tuottajan UX2:lla että nyt omalla UX1:llä joka on musta aivan riittävä ja vähän halvempi - bassonkin kanssa toimii.

UX2 antaa ykköseen verrattuna mahdollisuuden kondensaattorimikin käyttöön, joka on plussaa monelle.

Mulla on siis audiokoneessa oikeat isot studiokortit ym, mutta ostin läppärille UX1:n demoilua ja matkan päällä soittamista varten.

Kivi on kovettu pro. Minä en. :o)
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
dullelysium
13.10.2008 10:53:35

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 463 päivää vanhaan ketjuun!" Yeah.

Mutta kysyn kuitenkin, että tietääkö kukaan miten tuolla onnistuu esim. rumpujen äänitys demoiluun? MEinaan, että rummut mikseriin-mikseristä ulostulot toneporttiin?

Ja toimiiko tuo vain sillä omalla softallansa? Ettei voi nauhottaa muulla ohjelmalla?

Tässä yritän ettiä usb äänikorttia, jolla voitais nauhottaa demobiisejä, ettei tarttis raiturin kanssa niin kaukaa kiertää kaikkea. Helpottais paljon, kun sais koneesta suoraa painaa rec ja mössöä tulee läpi.
Take a gander the bigger they are the harder they fall
Lennu
14.10.2008 23:35:32

Mutta kysyn kuitenkin, että tietääkö kukaan miten tuolla onnistuu esim. rumpujen äänitys demoiluun? MEinaan, että rummut mikseriin-mikseristä ulostulot toneporttiin?

Joo, kyllä. Laitteen takana on linjasisääntulot (left/right), johon voi vetää mikseristä piuhat. Laitteen ajurisoftasta vaan sitten valitsee Line 1&2 sisääntulosysteemiksi. Kahella mikillä voi pistää myös suoraan siihen mokkulaan.

Ja toimiiko tuo vain sillä omalla softallansa? Ettei voi nauhottaa muulla ohjelmalla?

Toimii millä vaan. Itse äänittelen Logicilla, laitteen oma softa ei ole päällä.

Tässä yritän ettiä usb äänikorttia, jolla voitais nauhottaa demobiisejä, ettei tarttis raiturin kanssa niin kaukaa kiertää kaikkea. Helpottais paljon, kun sais koneesta suoraa painaa rec ja mössöä tulee läpi.

Kyllä tää siihen toimii ihan hyvin.
Isojussi on se puu, se iso puu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)