Aihe: Sturm und Drang- Rising Son
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19 20
Lord of the strings
07.07.2007 14:56:38
Kyllä se Laiho ihan suomeksi ainakin Unholy Alliancen keikalla haastoi.. Elävästi muistan mm. tällaiset välispiikit: ''Mitä meidän tampereen matafakin heitkryy!'' ja ''Mä oon kuunnellu liikaa hewy vitun metallii! Huutakaa lujempaa!''

Vitun deadnight fuckin' warrior!
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Abgrund
07.07.2007 16:18:47
Luulisi nyt Suomessa asuvana sen verran suomea osaavan, että välispiikit sujuisi ongelmitta. Osaisin minäkin spiikata ruotsiksi, jos tarve vaatisi, vaikken ikinä ruotsinkielisellä alueella ole asunutkaan. No, oikeastaan ihan sama.

Itse bändistä ajattelin alkuaan, että onpa piristävää kaiken arikoivusbuumin keskellä, että Suomesta tulee oikeasti hyvin soittavia, säveltäviä (Rainbow in the dark, tiedetään...) ja laulavia nuoria lupauksia hevirintamalle.

Tällä hetkellä näen "bändin" suomenruotsalaisena isukkina, joka on luonut Sturm Und Drang -nimisen tuotteen ja saa sillä tuotteellaan mukavasti euroja taskunpohjalle.

Eihän siinä mitään. Söpöt pojat soittavat muiden säveltämää kivaa heviä teinitytöille.
Ave imperator! Morituri te salutant!
gorgonoidi
07.07.2007 17:02:49

Voin itse myöntää täysin, että olen perkuleen kateellinen Sturm und Drangin jätkille. En silti äidy haukkumaan bändiä. Soittakoot jos haluavat ja vientiä on, ei siinä mitään.
Bändin musiikki ei kuitenkaan osu aivan minun musiikkimakuuni, mutta en silti koe tarvetta haukkua bändiä paskaksi. Kyllä maailmaan mahtuu paljon huonompiakin bändejä ja artisteja, joita olisi jopa syytäkin haukkua.

Itse voin kyllä sanoa että en tunne minkäänlaista kateutta näitä tyyppejä kohtaan. Vaikka en pidä heidän musiikistaan en ole heitä haukkumassakaan. Ei mullakaan ole mitään heitä vastaan, mutta en kyllä heitä arvostakkaan.

Mutta mutta, bändistä pääsenkin sitten tähän iki-ihanaan Asko Kalloseen. Mies on mielestäni täysi kusipää, hänestä näkee selvästi kuinka hän yrittää saada vain rahaa musiikilla. "Pestataan tällänen koulupoikien bändi joka soittaa kasariheviä, varma hitti ja rahaa tulee kun ne ei tajua sopimuksista paskan vertaa". (Hiukan kärjistettynä).

Nii ettet sää ny olis kateellineen Askollekkin ;)

Luin hesarin nyt-liitteestä Strum und Drangin haastattelun. Vaikuttivat ihan järkeviltä jätkiltä, mutta siinä vaiheessa kun Asko Kallonen vertasi 'sturmateitten' laulajaa RONNIE JAMES DIOON (!!!), olisin ollut valmis kuristamaan Kallosen jos olisi tullut kadulla vastaan. _KETÄÄN_ ei saa verrata Dioon.

Ai ei saa ketään missään nimessä verrata Dioon?
Tuntuu että otat vähän liian vakavasti tän jutun. Eiköhän se ole selvä että tälläinen bändi saa paljon kritiikkiä ja haukkuja, samalla kuin myös menestystä ja Asko Kallosten ja muiden ylistystä. Ihan selvä juttu se on ja jokainen tietenkin saa sanoa mielipiteensä. Juuri jätkien iästä ja menestyksestä johtuen tämä kaikki mylläkkä on alkanut.
Kyllä täällä M.netissä varmaan näitä kateelliasia muitakin on, mutta minä en ainakaan.
Quru
07.07.2007 18:13:47
Oma mielipiteeni on se, että ketään ei saisi verrata Dioon. Se on tosin vain minun mielipiteeni. Stur und Drangin laulaja on kyllä hyvä ja taitava, ei siinä mitään.

Asko Kallonen, kyllä siinä mielessä olen kateellinen hänelle, että äijä tienaa ihan hyvin. En kyllä muuten.

Kyllä ymmärrän että bändi saa enemmän kritiikkiä kuin vastaava bändi, jos siinä soittaisi vaikka parikymppisiä jätkiä. Kritiikki on hyvä asia, jos se on perusteltua ja asiallista. Haukkuminen ei ole hyvä asia. Kritiikki voi olla negatiivista ilman, että se on haukkumista.
gorgonoidi
07.07.2007 18:16:54

Ok, annan sulle plussan.
Ziggy Bubba
07.07.2007 21:40:29 (muokattu 07.07.2007 21:42:01)

Bändi muiden joukossa tämäkin.

No huh, huh - aika hehkutusta :D

Onhan se kovin suomalaiskansallinen piirre, että kun joku saa suhteellisen nopeasti jotain, varsinkin kun jampat ovat nuorempia kuin mnetin keskustelijat keskimäärin (?), aletaan haukkumaan bändiä yms. Kateus, tuo katala piirre erityisesti meissä suomalaisissa.

Sen katalan kateuden seassa saattaa olla porukalla myös huomio siitä, että bändin musiikki on todella moneen kertaan paljon paremmin tehty aiempina vuosina, eivätkä jannut edes selviydy hommistaan kovin hyvin.
You said a' what now?
aikavaikea
07.07.2007 21:52:29
bändin musiikki on todella moneen kertaan paljon paremmin tehty aiempina vuosina, eivätkä jannut edes selviydy hommistaan kovin hyvin.

Tämän tekstin voisi painaa yhdeksänkymmentäprosenttisesti kaikkien uusia levyjä tekevien bändien levysaatteisiin. Varsinkin "hevi"bändien.

Hyvin ne pojat vetää.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Oceancalibra
11.07.2007 15:55:54 (muokattu 11.07.2007 16:04:31)
Eilenkin eräässä ohjelmassa selvis, että Isä tekee biisit ja laulaja vain sanottaa...

"Sturm Und Drangin biisien takana on Isä Patrik. Hän ja Andre säveltävät biisejä yhdessä, ja Andre tekee lyrikat"

Ajankohtainen kakkonen
TV2 Tiistai klo 21.00 10.7.2007
http://areena.yle.fi/toista?id=291262
Redneck Southern Metal
aivokuolio
11.07.2007 16:12:32
Eilenkin eräässä ohjelmassa selvis, että Isä tekee biisit ja laulaja vain sanottaa...

"Sturm Und Drangin biisien takana on Isä Patrik. Hän ja Andre säveltävät biisejä yhdessä, ja Andre tekee lyrikat"

Noise.fi-haastattelusta:

"Totta kai on tuntunut hyvältä lukea arvosteluja, joissa levystä pidetään, koska olemme tehneet sen eteen töitä pitkään ja paljon. Joissain arvioissa taas lukee, että managerimme ja isäni Patrick olisi tehnyt kaikki levyn biisit. Se ei tunnu kovin hyvältä, sillä yhdessähän me biisit teemme, ja se ihan lukeekin siellä levynkannessa. Yleensä biisit syntyvät niin, että niitä lähdetään työstämään jostakin keksimästäni riffistä. Sanoitukset taas teen aina kokonaan itse, paitsi nyt levyllä olevista biiseistä The Raveniin teimme sanoitukset yhdessä basistimme Henkan kanssa."

Laulajakitaristi Andre siis äänessä.

http://www.noise.fi/haastattelut/?id=452
I've got soul but I'm not a soldier
Casse
24.07.2007 12:46:03 (muokattu 24.07.2007 12:46:28)

Suomalainen bändi, jonka jäsenet puhuu pääasiassa ruotsia, ja laulaa englanniksi mutta bändin nimi on saksaa (korjatkaa, jos tässä meni kieli väärin). Ihan mukava sekoitus ;D
Enpä oo kyllä muuta biisiä kuullu ku Rising Sonin ja aika peruskamaa.. Saa nähä mitä näistä tyypeistä tulee.. vai hukkuuko neki vaan jonneki mysteerien sokaisemaan unholaan.
Keppikeksi
24.07.2007 14:02:09 (muokattu 24.07.2007 14:02:54)
En voi kieltää olevani kateellinen kun pojat ampaisivat Tuskan lavoille ja Sweden Rockiin ihan tuosta vain. Mutta en jotenkin osaa arvostaa näitä jamppoja yhtään.

Näitä poikiahan haastateltiin jokunen tovi sitten ilmestyneessä Infernossa.

"Se, missä kuulemaansa ja yhtyeen jäsenten ikää tulee miettineeksi eniten, Andrén kypsän lauluäänen ja poikien hyvän soittotaidon lisäksi, ovat sanoitukset, joissa puhutaan mm. vanhoista hyvistä ajoista ja siitä kuinka siivet palavat poroksi tiputtaen maailman hylkimän taivaalta. On kysyttävä, kuinka näin kypsiin sanoitusaiheisiin on päädytty.
- Ei me olla mitään appelsiinijaffaa, kommentoi Jesper saaden aikaan melkoisen naurukohtauksen."

Tuo kommentti sai minut halveksimaan näitä henkilöitä. En tunne Sturmin poikia henk.koht, mutta Mirror Of Madnessin pojat puolestaan tunnen. Minun mielestä on suorastaan törkeää pojilta, jotka pääsevät Tuskan lavoille soittamaan LAULAJAN ISÄN TEKEMILLÄ BIISEILLÄ, moittia MOM:ia, jotka sentään säveltävät biisinsä täysin itse (Appelsiinijaffassa musaopettaja oli tainnut bassojutuissa auttaa) ja myöskin sanoittavat ne itse. Appelsiinijaffa taitaa muutenkin olla poikien inside-vitsi, jonka tyhmät ihmiset ovat ottaneet tosissaan. :) Siksi Mirrorien debyyttikaan ei ole ilmestynyt vaikka sinkku on ollut pihalla jo pitkään ja sopimus on takataskussa. Rumpalia lainatakseni: "Emme me ole mitään sävellyskoneita, niin ei me saada ulos biisejä sitä tahtia mitä monet muut...".

Eli vaikka Sturmin musiikki olisi kuinka käypää, niin minä en pysty hyväksymään tuollaista.

EDIT: korjattu virheitä (ja samalla vahingossa painoin varoitusta... >
Paska bändi, paskat kamat, ei kaupallista potentiaalia
jeps
24.07.2007 14:03:27 (muokattu 24.07.2007 14:07:01)
Jos Rising Sonin olisi tehnyt jokin isompi heavybändi niin se olisi kehuttu täällä jo puhki. Itse kuuntelen musiikkia ja päätän sen perusteella onko se hyvää, oli tekijä kuka tahansa. Tämä kyseinen biisi ei ole ainakaan sen huonompi kuin mitä nämä nykyiset "legendat" meille tarjoavat. Makuasioita nämä on mutta kuitenkin...
Deino
24.07.2007 14:05:15

Tuo kommentti sai minut halveksimaan näitä henkilöitä.

Sama juttu pisti silmään. Ei kyllä minultakaan tipu yhtään arvostusta jos isä tekee biisit pojille.
Jebe-
24.07.2007 14:30:40
Eikö tuo Patrik-isi ole joku levy-yhtiömies? En muista oliko se juuri Hesarin Nyt-liitteessä vai missä, mutta siinä mainittiin ainakin että tuon seikan takia isi ei halua tulla julkisuuteen.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
eino mutku
24.07.2007 14:33:32
Sama juttu pisti silmään. Ei kyllä minultakaan tipu yhtään arvostusta jos isä tekee biisit pojille.

No entä jos se isä tekee sen biisin jollekin mielestäsi katu-uskottavalle artistille. Tippuuko silloin arvostusta hyvästä biisistä biisintekijälle tai artistille oivasta tulkinnasta ja panoksesta. Tai tuottajalle biisin tuottamisesta?

Yritän tässä sanoa, että kun Loiri laulaa niitä Junnun tekemiä lauluja, jotka joku toinen on sovittanut, ja taiteilija käy "vain" vetämässä laulun purkkiin, niin harvalta sitä arvostusta kuitenkaan puuttuu... Eli ei se että tekee kaiken itse voi olla ainoa keino jolla arvostusta ansaitaan.
kalamies#23 >-)))> "En ymmärrä vanhempia jotka pakottavat lapsiaan musiikkiharrastuksen pariin. Meillä ainakin saavat ihan itse valita minkä soittimen haluavat pää- ja minkä sivuaineeksi."
Hipelius
24.07.2007 14:35:16
No entä jos se isä tekee sen biisin jollekin mielestäsi katu-uskottavalle artistille. Tippuuko silloin arvostusta hyvästä biisistä biisintekijälle tai artistille oivasta tulkinnasta ja panoksesta. Tai tuottajalle biisin tuottamisesta?

Yritän tässä sanoa, että kun Loiri laulaa niitä Junnun tekemiä lauluja, jotka joku toinen on sovittanut, ja taiteilija käy "vain" vetämässä laulun purkkiin, niin harvalta sitä arvostusta kuitenkaan puuttuu... Eli ei se että tekee kaiken itse voi olla ainoa keino jolla arvostusta ansaitaan.

Eikös se pointti ollut että he dissasivat Mirror of Madnessia? Ja SuD:lla ei ole hirveästi varaa dissata ketään :)
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
eino mutku
24.07.2007 14:44:45
Eikös se pointti ollut että he dissasivat Mirror of Madnessia? Ja SuD:lla ei ole hirveästi varaa dissata ketään :)

Se oli eri pointti :) Sen mä allekirjoitan, että toisten dissaaminen ei yleensä vie omaakaan asiaa eteenpäin, ja toisilla siihen on vielä vähemmän varaa kuin toisilla. Ammattilaisethan ovat normaalisti toisilleen varsin solidaarista porukkaa, yksi suurimmista eroista musta proon ja amatöörin välillä. Lähinnä vaan tuota lausetta kommentoin jota lainasin.

Ja itsehän olen täysi amatööri. olen vain kuullut juttuja :)
kalamies#23 >-)))> "En ymmärrä vanhempia jotka pakottavat lapsiaan musiikkiharrastuksen pariin. Meillä ainakin saavat ihan itse valita minkä soittimen haluavat pää- ja minkä sivuaineeksi."
aikavaikea
24.07.2007 15:19:57
Meidän isi tekee teidän isien biisit!!1!!

Mahtavaa musakeskustelua sivutolkulla. Ei sillä, hauska tätä on lukea.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Cadaver
24.07.2007 16:31:33

Jatketaanpa tarpeetonta mussutusta näin Tuskan keikkaa muistellessa: ärsytti, kun Alexilla oli teknisiä ongelmia aiheuttavia rimpulakitaroita. Eikä soittanut toista sooloa Fear Of The Darkissa, eli hieman Andre-painotteiseksi meni. Niin ja onhan se aika blasphemy soittaa näitä ihan peruscovereita kuten Rikkoen Lakia ja Vainoharhainen, mutta kukin tavallaan..
Metelin eri muotoja: Agent Metal Revenant Riivaaja Sodomia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)