Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Manetti
07.07.2007 12:15:46 (muokattu 07.07.2007 12:34:08)
Entinen meni poseen kun tuli 2500 viestiä täyteen, joten jatketaanko tästä..?
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
MadMatt
07.07.2007 12:35:10

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!eka
EKA!
Nothin' but the blues
kimurantti1
07.07.2007 12:40:41

Eikun mennään bassopalstalle rölöttämään Ö-vireisistä kitaroista ja siitä, kuinka basistit tulee meidän kitaristien tontille 6-kielisillä bassoillaan... :-D
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Kuha
07.07.2007 12:44:38

Joopati joo.
J.Hollström
07.07.2007 14:02:40 (muokattu 07.07.2007 14:03:55)
Minkäslaiset vehkeet tarttis olla että sais tuupattua oman vedon messiin kisaan? Tääki on varmaan miljoona kertaa kysytty ja vastattu, mut pankaas linkki. Kiitti!

Siis äänityspuolella? Mulla on läppäri ja ilmainen Audacity ohjelma. Latenssiongelman olen ratkonut ulkoisella USB-äänikortilla. Tohon korttiin suoraan joku mallintava härpätin tai sitten mikserin kautta mikillä vahvistinta.

Tosta joku vinkkilinkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=84416
Bookkeeper
07.07.2007 14:19:02
Minä en saanut toimimaan...

MicroCube kiinni äänikorttiin -> kajarien kautta kuului ok kun vain piti volumen hiljaisella. Äänitys päälle -> lopputulos pelkkää sotkua. Sen lisäksi Audacity päätti lopettaa taustan soittamisen äänitettäessä. En muuttanut mitään asetuksista enkä keksi millä ko. toiminnon saisi taas päälle.

Osaisiko kukaan auttaa?
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
oiva tumpeloinen
07.07.2007 14:23:00 (muokattu 07.07.2007 14:23:49)

MicroCube kiinni äänikorttiin -> kajarien kautta kuului ok kun vain piti volumen hiljaisella. Äänitys päälle -> lopputulos pelkkää sotkua. Sen lisäksi Audacity päätti lopettaa taustan soittamisen äänitettäessä. En muuttanut mitään asetuksista enkä keksi millä ko. toiminnon saisi taas päälle.

Osaisiko kukaan auttaa?

Erillinen vai integroitu äänikortti? Mikä softa?

Jotain tarkastettavaa: Asio-ajurit, nauhoitukseen käytettävä lähde ja sisäänottotasot.

Joissain softissa saa myös valittua nauhoitettavan alueen etukäteen. Poistamalla sen, pyörii koko pätkä alusta loppuun.
-AjA-
07.07.2007 14:45:42

Osaisiko kukaan auttaa?

Mulla on Micro cuben "rec out / phones" -liitännästä piuha äänikortin linjasisääntuloon ja seuraavanlaiset asetukset Audacityssä:

http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/audacity.jpg

Linjasisääntulon volume on täysillä winkkarin säädöistä ja Micro cuben volume on mahdollisimman pienellä. Tuntuu toimivan ihan hyvin ja kaikki raidat toistuu nauhoitettaessa.

Toivottavasti jeesaa :-)
Bookkeeper
07.07.2007 14:57:24
Mulla on Micro cuben "rec out / phones" -liitännästä piuha äänikortin linjasisääntuloon ja seuraavanlaiset asetukset Audacityssä:

http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/audacity.jpg

Linjasisääntulon volume on täysillä winkkarin säädöistä ja Micro cuben volume on mahdollisimman pienellä. Tuntuu toimivan ihan hyvin ja kaikki raidat toistuu nauhoitettaessa.

Toivottavasti jeesaa :-)

Jeesaapa hyvinkin :-)

Analog Mix (line/CD)

Mikä näistä olisi vastaava:

- Stereo mix
- Line in
- Microphone
- CD player
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
-AjA-
07.07.2007 15:09:06

Mikä näistä olisi vastaava:

- Stereo mix
- Line in
- Microphone
- CD player

Jaa'a. Luulis sen olevan joko toi "Stereo mix" tai "Line in".
Tältä näyttää taas meikäläisen winkkarin ääniasetukset:

http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/audacity_2.jpg

Toi mute pitää tietty ottaa pois soittaessa/nauhottaessa. Pidän sitä vaan jostain syystä mutella kun en soittele/nauhottele :-)
Manetti
07.07.2007 15:15:02 (muokattu 07.07.2007 15:37:45)

...Toivottavasti jeesaa :-)...
...Jeesaapa hyvinkin :-)...

http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/audacity.jpg)
http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/audacity_2.jpg

Ei mittään pärsseen nuolentaa, mutta plussaa pläjähtää siitä että oot hieno mies kun jaksat täällä pyyteettömästi jeesailla immeisiä, niin linkityksissä kuin muissakin asioissa.
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
BigPapa
07.07.2007 15:18:33 (muokattu 07.07.2007 15:23:24)

Tunnelma on välillä kun ravintolan naistenveskissä vähän ennen valomerkkiä..

Mistäs sä muuten ton tiedät? Onko tarkempaakin researchia tullut tehtyä aiheen tiimoilta?

Ja varmaankin nimim. "Kokemusta on"...8)....
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
-AjA-
07.07.2007 15:20:29

Ei mittään pärsseen nuolentaa, mutta plussaa pläjähtää siitä että oot hieno mies kun jaksat täällä pyyteettömästi jeesailla immeisiä, niin linkityksissä kuin muissakin asioissa.

Heh, pitäähän sitä jelppiä kun ei siitä sen kummempaa vaivaa ole :-)
Krice
07.07.2007 16:27:32

Linjasisääntulon volume on täysillä winkkarin säädöistä ja Micro cuben volume on mahdollisimman pienellä.

Minä taas huomasin, että linjavolume kannattaa pitää jossain puolessa välissä niin ei ala ääni särkemään kun iskee plektralla kovaa clean-soundeilla. Se tuntuukin aika loogiselta näin jälkikäteen, että jos linjavolume on täysillä niin kaikki mikä iskee yli alkaa särisemään.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Bookkeeper
07.07.2007 16:49:19
Jeps, lämpimät kiitokset avusta :-)

Krice, laitoin linjavolumet ensin täysille, sitten niin hiljaiselle kuin mahdollista. Lopputulos sama...pelkkää sekasotkua. Pitäisikö luovuttaa suosiolla ja kokeilla jos weppikameran mikillä saisi äänitettyä?
-AjA-
07.07.2007 16:53:45

Minä taas huomasin, että linjavolume kannattaa pitää jossain puolessa välissä niin ei ala ääni särkemään kun iskee plektralla kovaa clean-soundeilla. Se tuntuukin aika loogiselta näin jälkikäteen, että jos linjavolume on täysillä niin kaikki mikä iskee yli alkaa särisemään.

mun käsittääkseni volume pitäis pitää mahd. pienellä siellä, mistä se signaali tulee (tässä tapauksessa micro cube) ja pitää vastaanottopäässä vaikka ihan täysillä. Sen ei pitäis vaikuttaa särkemiseen, jos vaan cuben/tms. päässä ei volumea ole liikaa. Tää nyt on aika mutua, mut eihän toi linjasisääntulon volumesäätö signaalia mitenkään enää vahvista, vaan ikäänkuin vain säätää sen "vastaanottotason" signaalille tjsp.
Ite saan ainakin puhtaimman signaalin em. menetelmällä. Jos taas linjavolaa laskee ja microcubesta nostaa, ääni alkaa särkeä paljon helpommin etenkin korkeilla taajuuksilla.

Joku viisaampi varmaan korjailee asiavirheet :-D
Imper
07.07.2007 16:57:17

Jeps, lämpimät kiitokset avusta :-)

Krice, laitoin linjavolumet ensin täysille, sitten niin hiljaiselle kuin mahdollista. Lopputulos sama...pelkkää sekasotkua. Pitäisikö luovuttaa suosiolla ja kokeilla jos weppikameran mikillä saisi äänitettyä?

Tota, eihän sulla vaan ole esim. AP Guitar Tuner nauhoitettaessa päällä? Tai eihän sulla oo mitään muuta ohjelmaa päällä, joka vois vääristää signaalia? AP Guitar Tuner ainakin tekee nauhoituksesta sekasotkua.
Everyone is a per-son
-AjA-
07.07.2007 16:58:00

laitoin linjavolumet ensin täysille, sitten niin hiljaiselle kuin mahdollista. Lopputulos sama...pelkkää sekasotkua.

Tuli tästä mieleen, että onhan se cubelta tuleva piuha nimenomaan äänikortin "line in":ssä (tyypillisesti sininen reikä), eikä mikki sisääntulossa (punainen)?
oiva tumpeloinen
07.07.2007 17:00:59
mun käsittääkseni volume pitäis pitää mahd. pienellä siellä, mistä se signaali tulee (tässä tapauksessa micro cube) ja pitää vastaanottopäässä vaikka ihan täysillä. Sen ei pitäis vaikuttaa särkemiseen, jos vaan cuben/tms. päässä ei volumea ole liikaa. Tää nyt on aika mutua, mut eihän toi linjasisääntulon volumesäätö signaalia mitenkään enää vahvista, vaan ikäänkuin vain säätää sen "vastaanottotason" signaalille tjsp.
Ite saan ainakin puhtaimman signaalin em. menetelmällä. Jos taas linjavolaa laskee ja microcubesta nostaa, ääni alkaa särkeä paljon helpommin etenkin korkeilla taajuuksilla.

Joku viisaampi varmaan korjailee asiavirheet :-D

Minen mitään noista tiedä, mutta toisaalta sitä linjatason säädintä nostamalla nostetaan koneen etusen vahvistusta, jolloin siitä saattaapi seurata kohinaa.

Kokeilemallahan tietenkin selvittää parhaiten, mikä on paras vaihtoehto. Jonkinlaisia kompromisseja dynaaminen soundi aina kaipaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)