Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Manetti
06.07.2007 22:42:38
sitähän määkin oon koko aika tarkottanu..mut tuntuu vaan siltä että sitä oikeutta ei ole kaikilla van pitää vetää ne herneet heti nekkariin kun ne tulee muilta kun kamuilta..heh heh..8D

Ai mä vai, mitä, vattuileeks joku mulle häh?
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
rheinone
06.07.2007 23:24:55 (muokattu 06.07.2007 23:25:54)
Minkäslaiset vehkeet tarttis olla että sais tuupattua oman vedon messiin kisaan? Tääki on varmaan miljoona kertaa kysytty ja vastattu, mut pankaas linkki. Kiitti!
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Manetti
06.07.2007 23:28:27 (muokattu 06.07.2007 23:40:14)
Minkäslaiset vehkeet tarttis olla että sais tuupattua oman vedon messiin kisaan? Tääki on varmaan miljoona kertaa kysytty ja vastattu, mut pankaas linkki. Kiitti!

Ostit sie miulta mustan Yamahan basson joskus aikaa sitten?

Eihän tähän muuta tarvita kuin jonkunlainen raituri tai tietokone/ääänikortti, etuaste tai styrkkari jossa line out, äänityssofta ja paikka mihin tuupata tuotoksensa...esim. mikseri. Unohtuko jotain?
thomasgynn
06.07.2007 23:54:10
Minkäslaiset vehkeet tarttis olla...

Gene Simmons sanoi uudelle Kiss-kitaristille kun veti jotain tarpeetonta tilua, että soita munalla niin jengi diggaa!

Pefletti eli Pod taitaa olla melko monella näissä karkeloissa. Ihan muutama taitaa joskus vetää tyylikkäästi old skoolilla, eli mikittämällä vaffarin. Kiinnostaisi itseäkin, mutta ei oikein kehtaa luukuttaa kerrostalossa vasitenkin kun alakerrassa asuu salaperäisillä lapuilla kommunikoiva vanhempi nainen.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
Manetti
07.07.2007 00:01:06 (muokattu 07.07.2007 00:02:29)
Pefletti eli Pod taitaa olla melko monella näissä karkeloissa.
Jep...tai sitte Microcube, V-amp Pandorabox tai joku vastaava. Mukaan vaan karkeloihin!
Ossi
07.07.2007 00:20:25 (muokattu 07.07.2007 00:54:54)

Siis onko tämä nyt tulkittava niin, että kaikkia skabavääntöjä ei olekaan vedetty mies+kitara+piuha+mikitettyvahvistin-systeemillä? Taidan ostaa kazoon.

edith: Kas eipä tarvikaan, sainkin sellaisen kakrulta joululahjaksi.
Socialite
07.07.2007 00:38:10
Siis onko tämä nyt tulkittava niin, että kaikkia skabavääntöjä ei olekaan vedetty mies+kitara+piuha+mikitetty vahvistin systeemillä? Taidan ostaa kazoon.

Voi kun pystyisikin vetämään noin, eikä jollain kusisella etuasteella kuten tällä hetkellä... Mut mut kerrostalo on kerrostalo. Ei varmaan naapurin Pikkarainen tykkää, jos käyn tavoittelemaan mukavaa pikku päätesäröä täällä yksiössä...
Look at them yo-yo's
ReBeat
07.07.2007 00:50:55

Mä laitoin tasapuolisuuden nimissä ripauksen sekä perinteistä analogista pedaalisäröä, etuasteputkisäröä että digitaalista mallinnussäröä. Ja siitä sitten linjaan. Olis kyllä niin kiva kokeilla mikitettynä että olis vähän luonnollista feedbackia... mutta ei :|
Ossi
07.07.2007 00:54:06

Voi kun pystyisikin vetämään noin, eikä jollain kusisella etuasteella kuten tällä hetkellä... Mut mut kerrostalo on kerrostalo. Ei varmaan naapurin Pikkarainen tykkää, jos käyn tavoittelemaan mukavaa pikku päätesäröä täällä yksiössä...

Sepä se! Ymmärrän aivan täysin tuon ongelman. Ja meikäläisen tuntien ymmärsit myös varmaankin, että tuo oli vaan sellainen kepeä heitto.

Vierastan hymiöitä. Se on vähän semmosta kanssaihmisten älynlahjojen ja huumorintajun aliarvioimista. Onhan niillä toki puolensa, varsinkin toisilleen tuntemattomien välisessä jutustelussa.
blaekie
07.07.2007 00:54:10 (muokattu 07.07.2007 00:57:03)

Siis onko tämä nyt tulkittava niin, että kaikkia skabavääntöjä ei olekaan vedetty mies+kitara+piuha+mikitetty vahvistin systeemillä? Taidan ostaa kazoon.

hehee, aika velikultia ootte, mikitetyllä vahvistimella .. (tirsk), juu juu, pitäis tulla taustan aikas kovaa myös jos meinais kuulla jotain tommosen sanotaan vaikka 100watttisen plexin "pääteputkisärön" yli, tai rinnalle. No juu, mökillä landella vois tehdä tommosii virityksii, kun lähin naapuri on kilsan päässä 8)

EDIT: juu ja ymmärsin että kirjoittelit tota "pilke" silmänkulmissa, ilman hymiöitä 8D
Nii onkii ...
Karipiirto
07.07.2007 00:56:27

hehee, aika velikultia ootte, mikitetyllä vahvistimella .. (tirsk), juu juu, pitäis tulla taustan aikas kovaa myös jos meinais kuulla jotain tommosen sanotaan vaikka 100watttisen plexin "pääteputkisärön" yli, tai rinnalle. No juu, mökillä landella vois tehdä tommosii virityksii, kun lähin naapuri on kilsan päässä 8)

Onhan vahvistimissa volyymi. Mä ainakin vedän mikitetyllä vahvistimella, vaikkakaan tuota kapinetta ei kyllä voi putkivahvistimeen verrata edes vitsinä. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
blaekie
07.07.2007 01:01:23

Onhan vahvistimissa volyymi.
on on , mutt se pitää olla asennos 11, jos meinaa saada pääteputkisäröä 8)
Nii onkii ...
Manetti
07.07.2007 01:01:40
Miekii vanha putkimies siirryin ensin keinokuormaan ja sitten peflettiin....tosin keikalle jos menisin niin siellä kyllä käyttäsin ehtottomasti jotain täysputkicomboa.
Ossi
07.07.2007 01:09:53

Köh.. no Marshallit taitaakin olla semmosia värkkejä, mitkä herää henkiin siinä vaiheessa kun muut on jo kuollu. En ole muuten tosiaankaan koskaan kokeillut noita. Lienevät hyviä.

En minäkään täällä pihamörskässä lujaa soita. Naapurit eivät ole ongelma vaan se, että en itse siedä enää kovaa ääntä. Ja yllättävää kyllä "ravintolavolumellakin" voi saada aikaiseksi ihan sopivaa rähinää.
Manetti
07.07.2007 01:16:22 (muokattu 07.07.2007 01:23:35)
....että en itse siedä enää kovaa ääntä....
Mulla ihan sama juttu... mistäköhän se muuten johtuu.... kun aika moni vähän iäkkäämpi soittaja on kertonut samasta ilmiöstä...
blaekie
07.07.2007 01:31:02 (muokattu 07.07.2007 01:35:33)

Mulla ihan sama juttu... mistäköhän se muuten johtuu.... kun aika moni vähän iäkkäämpi soittaja on kertonut samasta ilmiöstä...

varmaan on korville tullut tunnit täyteen, vanhuus ei tule yksinään (itsekään en ole mikään teini enää, 43v) . mutta täytyy myäntää että joskus on kiva "kokeilla" ihan stadionvolyymillä, silleen että tyrät rytkyy.

EDIt niin ja piti sanoman siitä saundista, että siihenhän vaikuttaa, minkälaine kaappi yms on sen pääteputkisärön/päätemuuntajasärön ajossa (jos puhutaan second harmonic säröstä),
Nii onkii ...
Manetti
07.07.2007 01:46:03 (muokattu 07.07.2007 01:46:45)
varmaan on korville tullut tunnit täyteen
Jep tod. näk. jotenkin herkistyny liian koville äänille....voi johtua myös siitä et 70- 80 luvulla soitettiin niin järjettömän lujaa, eikä ollut puhettakaan mistään kuulonsuojaamisesta...tai sitte siitä et musiikkiliikkeessä duunissa olessa joutui kuuntelemaan 8 tuntia päivässä kun nuoret kitarasankarit tuli testailemaan vahvistimia ja soittamaan smoke on the wateria.... täysillä :)
blaekie
07.07.2007 01:53:57

Jep tod. näk. jotenkin herkistyny liian koville äänille....voi johtua myös siitä et 70- 80 luvulla soitettiin niin järjettömän lujaa, eikä ollut puhettakaan mistään kuulonsuojaamisesta...tai sitte siitä et musiikkiliikkeessä duunissa olessa joutui kuuntelemaan 8 tuntia päivässä kun nuoret kitarasankarit tuli testailemaan vahvistimia ja soittamaan smoke on the wateria.... täysillä :)

mää oon varmaan käyny heittämässä smoukit, jos oot ollu musafasulla noihin aikoihin ;-) tsori
Nii onkii ...
Manetti
07.07.2007 01:59:23
mää oon varmaan käyny heittämässä smoukit, jos oot ollu musafasulla noihin aikoihin ;-) tsori

No niin ...sun vika ;) en ollu musafasulla duunissa ja kyllä niistä munkin get oneista ja smoke on the vatereista on jokunen musiikkiliikkeen myyjä varmaan saanu traumoja :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)