Aihe: Vahvistin valintaan apua M.netin raadilta. 1 | |
---|---|
![]() 03.07.2007 21:54:43 (muokattu 04.07.2007 07:07:55) | |
Uusi räkkimallin kitaravahvistin haussa. Raskaamman musiikin pitäisi taittua esim.kotiteollisuus, charon, him, CMX, Apulanta mutta kuitenkiin hyvät puhtaat pitää olla. Etuasteet mitä olen nyt vakavammin miettiny ovat: Line6 XT Pro ja Rocktronin VooDu valve ja päätteeksi roctron velocity (100?).. Miten noilla laitteilla päjää tuollaisessa musiikissa. Riittääkö tuo Velocity100 tuollaisen raskaamman musiikin tuuttaamiseen ( meidän bändissä rumpali todella kovakätinen ja yleensäkin volumet treeneissä on kovat ). Itseäni enemmän kinnostaisi tuo Voodu ( onhan siellä putket ), koska PODin soundeja on haukuttu kovin digitaalisen kuuloiseksi. Arvostelut mitä olen noista lukenut kertovat, että ennen kuin soundit ovat kohdallaan saa aikaa käyttää useamman tunnin. Joten musaliikkeessä pikainen testaaminen tuskin tekee yhtään viisammaksi. Muitakin vahvistimia saa toki ehdottaa. Vaatimuksia sen verran että neljä kanavaa pitää löytyä, ja jos ei laitteessa itsessään ole efektejä niin midiohjaus esim G-majorille. Ensisijaisesti live käyttöön on tulossa. Äänitykset hoidetaan sitten mikittämällä. ehkä olen vaan. | |
![]() 03.07.2007 23:40:55 | |
Uusi räkkimallin kitaravahvistin haussa. Raskaamman musiikin pitäisi taittua esim.kotiteollisuus, charon, him, mutta kuitenkiin hyvät puhtaat pitää olla. Etuasteet mitä olen nyt vakavammin miettiny ovat: Line6 XT Pro ja Rocktronin VooDu valve ja päätteeksi roctron velocity (100?).. Sansamp PSA 1.0/1.1. Tuosta lähtee kyllä varsin hyvin nuo mainitsemasi musiikkisuuntaukset. Loput on sitten kiinni muista osista ja kitaristin soittotatsista. Miten noilla laitteilla päjää tuollaisessa musiikissa. Riittääkö tuo Velocity100 tuollaisen raskaamman musiikin tuuttaamiseen ( meidän bändissä rumpali todella kovakätinen ja yleensäkin volumet treeneissä on kovat ). Itseäni enemmän kinnostaisi tuo Voodu ( onhan siellä putket ), koska PODin soundeja on haukuttu kovin digitaalisen kuuloiseksi. Arvostelut mitä olen noista lukenut kertovat, että ennen kuin soundit ovat kohdallaan saa aikaa käyttää useamman tunnin. Joten musaliikkeessä pikainen testaaminen tuskin tekee yhtään viisammaksi. Hyvin pärjää noilla. Joku tuhdimpi pääte voisi olla, käsittääkseni kun tuo Velocity 100 tuuttaa vaan 45W monona 8 Ohmiin eikä ole edes siltausmahdollisuuksia. Ensisijaisesti live käyttöön on tulossa. Äänitykset hoidetaan sitten mikittämällä. Ks. Ed. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 04.07.2007 07:55:21 (muokattu 04.07.2007 07:56:31) | |
Nyt heräsi kiinnostus. Ainakin harmonycentrallin arvostelujen perusteella se hakkaa PODit ja VooDun, kokemuksia? Onkos tässä minkälaatuiset puhtaat? Löytyykö kunnon ääninäytteitä? Tuossa voodussa on efektit samassa, mikä efektilaite sopisi tämän kans.? Jos tulkitsin oikein noita aikaisempia keskusteluja niin tämä toimii parhaiten trankkupäätteen kans, jopa PA päätteen kans? onko totta? E: Sansamp PSA 1.0/1.1. -Mitä eroa näillä on? ehkä olen vaan. | |
![]() 04.07.2007 10:38:03 (muokattu 04.07.2007 11:21:05) | |
Nyt heräsi kiinnostus. Ainakin harmonycentrallin arvostelujen perusteella se hakkaa PODit ja VooDun, kokemuksia? Onkos tässä minkälaatuiset puhtaat? Löytyykö kunnon ääninäytteitä? Tuossa voodussa on efektit samassa, mikä efektilaite sopisi tämän kans.? Jos tulkitsin oikein noita aikaisempia keskusteluja niin tämä toimii parhaiten trankkupäätteen kans, jopa PA päätteen kans? onko totta? E: -Mitä eroa näillä on? ääninäytteet löytyy tech 21 kotisivuilta ja 1.1 on uudempi versio. mulla on rocktronin xpression, 1.1:sen kans ja on pelittäny ihan hyvin mutta, onhan niitä muitakin efekti vaihtoehtoja:) kyllähän ne cleanitkin on ihan hyvät(sen vähän mitä olen kokeillu) ja säätömahdollisuuksia kyllä piisaa jollei tehdasasetukset miellytä. trankkua trankulle | |
![]() 04.07.2007 11:14:46 | |
1.1 on uudempi versio. Se selvisi suht helposti, mutta eroaako käytännössä/soundeissa muuten kuin että etupaneliin on tullut TRIM-potikka? Miten tuo TRIM vaikuttaa? ääninäytteet löytyy tech 21 kotisivuilta Löytyykö m.nettiläisten tekemiä näytteitä, joista ois selvillä hieman taustoja? ehkä olen vaan. | |
![]() 04.07.2007 12:33:26 (muokattu 04.07.2007 12:37:12) | |
Se selvisi suht helposti, mutta eroaako käytännössä/soundeissa muuten kuin että etupaneliin on tullut TRIM-potikka? Miten tuo TRIM vaikuttaa? Soundit ovat identtiset. Ainoa ero on tosiaan tuolla Trim-potikalla ja sitten On/Off -kytkimellä, joka löytyy 1.1-versiosta. Trim potikalla voit nostaa tai laskea kaikkia taajuusalueita kerralla, jos laitteen oma EQ ei riitä. Itse koin tämän hyödylliseksi siten, että pidin Trimmiä täysillä ja leikkasin EQ:lla vähän bassoa ja diskanttia pois. Näin sai sitä kaivattua middleä sieltä huomattavasti lisää. Laitteessa kun ei ole erikseen keskitaajuuksien säätöä ollenkaan. Trim on erittäin käyttökelpoinen lisä, mutta jos se middle ei ole sun juttu niin silloin on varmaan aivan sama hommaatko 1.0 vai 1.1. Löytyykö m.nettiläisten tekemiä näytteitä, joista ois selvillä hieman taustoja? Tsekkaahaan Kunnasjan bändi nimeltä Helion. Ainakin uudemmilta levyiltä kaikki kitararaidat on äänitetty Sansamp PSA 1.0:lla, jota ajetaan Mesan 50:50 -päätteeseen. Samanlaista soundia on tarjolla, ajoitpa melkein minkä tahansa päätteen läpi. Myös muistan etäisesti, että toinen kotimainen bändi Amoral käytti noita, ainakin puoliksi. Ja jossain vaiheessahan Nightwishin Empulla oli se käytössänsä. Ai niin ja taitaa se löytyä myös Children of Bodomin jäsenien räkeistä varalta. :) Eli kyllähän tuon tyylisuunnan musiikkiin se on omiaan se. Ääninäytteistä on paha mennä sanomaan, en ole ainakaan kuullut ihan pelkkiä sellaisia. Helionin soundit kuitenkin vastasivat sitä, mitä laitteesta sain itse ulos jo pelkän kuulokeliitännän kautta. Edit: Nuo Tech 21 ääninäytteet ovat ihan hirveää kuraa. Varmaan huonoimmat tehdasasetussondit, mitä laitteesta saa ulos. Kun itse säätää, saa paljon parempaa ja selkeämpää murinaa. Edit 2: trankkua trankulle Se on kyllä putkiemuloitu analogietunen. ;-) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 04.07.2007 12:47:20 | |
Soundit ovat identtiset. Ainoa ero on tosiaan tuolla Trim-potikalla ja sitten On/Off -kytkimellä, joka löytyy 1.1-versiosta. Trim potikalla voit nostaa tai laskea kaikkia taajuusalueita kerralla, jos laitteen oma EQ ei riitä. Itse koin tämän hyödylliseksi siten, että pidin Trimmiä täysillä ja leikkasin EQ:lla vähän bassoa ja diskanttia pois. Näin sai sitä kaivattua middleä sieltä huomattavasti lisää. Laitteessa kun ei ole erikseen keskitaajuuksien säätöä ollenkaan. Trim on erittäin käyttökelpoinen lisä, mutta jos se middle ei ole sun juttu niin silloin on varmaan aivan sama hommaatko 1.0 vai 1.1. Tsekkaahaan Kunnasjan bändi nimeltä Helion. Ainakin uudemmilta levyiltä kaikki kitararaidat on äänitetty Sansamp PSA 1.0:lla, jota ajetaan Mesan 50:50 -päätteeseen. Samanlaista soundia on tarjolla, ajoitpa melkein minkä tahansa päätteen läpi. Myös muistan etäisesti, että toinen kotimainen bändi Amoral käytti noita, ainakin puoliksi. Ja jossain vaiheessahan Nightwishin Empulla oli se käytössänsä. Ai niin ja taitaa se löytyä myös Children of Bodomin jäsenien räkeistä varalta. :) Eli kyllähän tuon tyylisuunnan musiikkiin se on omiaan se. Ääninäytteistä on paha mennä sanomaan, en ole ainakaan kuullut ihan pelkkiä sellaisia. Helionin soundit kuitenkin vastasivat sitä, mitä laitteesta sain itse ulos jo pelkän kuulokeliitännän kautta. Edit: Nuo Tech 21 ääninäytteet ovat ihan hirveää kuraa. Varmaan huonoimmat tehdasasetussondit, mitä laitteesta saa ulos. Kun itse säätää, saa paljon parempaa ja selkeämpää murinaa. Edit 2: Se on kyllä putkiemuloitu analogietunen. ;-) sori, olet oikeassa! | |
![]() 04.07.2007 13:19:26 | |
No mitenkäs pärjäävät vertailussa? - Rocktron Voodu valve - TECH 21 PSA-1/1.1 - Line6 POD XT Näistä tuo PODi alkaa pikkuhiljaa putoomaan pois kyydistä. Kunnasjan "tarinoista" sain sellaisen kuvat että Piranha olisi parempi kuin PSA-1. ja eikös tuo Piranha ole aikalähellä tuota VooDua?? Soundilta kaipaisin enemmän sellasta Kotiteollisuuden 5150-tyyppistä murinaa kuin COB sirinää.. ehkä olen vaan. | |
![]() 05.07.2007 14:40:59 | |
- Rocktron Voodu valve - TECH 21 PSA-1/1.1 Nämä kaksi ovat karsiutuneet loppusuoralle.. Kumpaa suosittelee raati? Tuota PSA-1.1 -etuastetta pääsen testailemaan viikonloppuna, mutta Voodun testaukseen ei ole mahdollisuutta. Pikkusen enemmän huokuttais tuo Voodu koska (laadukkaat)efektit on samassa paketissa, eikä erillistä muljutinta tarvitse. Kummassa noissa on luonnollisemmat/laadukkaammat soundit? ehkä olen vaan. | |
![]() 06.07.2007 19:21:56 | |
Kummassa noissa on luonnollisemmat/laadukkaammat soundit? Viisaita valintoja. Podxt:n ja Voodu:n omistaneena voin sanoa, että Voodu:ssa on nimenomaan luonnollisempi soundi. Voodu on vain suoranainen säätöhelvetti(valikko/alavalikko jne). Siinä voisi sitten taas Psa olla omiaan suoraviivaisemmalla käyttöliittymällä. | |
![]() 06.07.2007 19:26:18 | |
PSA on simppelimpi, siinä ei ole efektejä, mutta se soundaa yksinkertaisesti paremmalta tavoittelemassasi musiikkityylissä. Ja helvetti. Kyllä sitä nyt senverran tajutaan, että nämä ovat täysin makuasioita. :) Ei me voida sun puolesta päättää, mikä on sinulle hyvä. Menet vaikka kauppaan testaamaan. Voodua myydään mielestäni kyllä ainakin Helsingin puodeissa. Meikäläinen sille nyt ei kuitenkaan lämmennyt sen säätöhelvetin takia. Sansamp oli mukavan raaka ja tarkoitukseen täydellinen vehje, jollekin bassohipille sen vissiin menin myymään, kun ei se räkki ollutkaan mun juttu. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 06.07.2007 19:56:31 (muokattu 06.07.2007 20:06:33) | |
PSA on simppelimpi, siinä ei ole efektejä, mutta se soundaa yksinkertaisesti paremmalta tavoittelemassasi musiikkityylissä. Tämän halusinkin kuulla.. Mun tavoittelema soundi on kumminkin lähempänä tota CMX/Kotiteollisuus linjaa kuin Charon/Bodom linjaa.. Ja helvetti. Kyllä sitä nyt senverran tajutaan, että nämä ovat täysin makuasioita. :) Ei me voida sun puolesta päättää, mikä on sinulle hyvä. Tiedän. en oleta että olisit asian puolestani päättänyt! Lopullisen päätöksen teen tietysti itse. Menet vaikka kauppaan testaamaan. Meikäläinen sille nyt ei kuitenkaan lämmennyt sen säätöhelvetin takia. En ole löytänyt Voodua Rovaniemen Musiikki kaupoista. Ja jostain sellaisen löydän niin luulen etten juurikaan puolentunnin kokeilusta viisastu, juuri tämän säätöhelvetin takia. Jossain Voodua koskevassa keskustelussa kirjoitettiin: tunti per presetti ei riitä hyvän soundin saamikseksi. enkä tarkoirta että tuo mikään sääntö olisi, mutta juuri minulla siihen säätämiseen voi kulua 3 tuntia per presetti. Mielipideasioitahan nämä on, mutta haluaisin kuulla niiltä jotka on kumpaakin testannu että kummalla pääsee lähemmäksi tuota Kotiteollisuus murinaa. E: Vahvarin osto on edessä vasta tuossa elokuun lopussa, että onhan tässä vielä aikaa kattella josko tuollainen Voodu jostain tulisi vastaan testattavaksi. PSA-1.1:stä pääsen kuitenkin huomenna testaamaan.. ehkä olen vaan. | |
![]() 06.07.2007 20:16:06 | |
Tämän halusinkin kuulla.. Mun tavoittelema soundi on kumminkin lähempänä tota CMX/Kotiteollisuus linjaa kuin Charon/Bodom linjaa.. Tiedän. en oleta että olisit asian puolestani päättänyt! Lopullisen päätöksen teen tietysti itse. En ole löytänyt Voodua Rovaniemen Musiikki kaupoista. Ja jostain sellaisen löydän niin luulen etten juurikaan puolentunnin kokeilusta viisastu, juuri tämän säätöhelvetin takia. Jossain Voodua koskevassa keskustelussa kirjoitettiin: tunti per presetti ei riitä hyvän soundin saamikseksi. enkä tarkoirta että tuo mikään sääntö olisi, mutta juuri minulla siihen säätämiseen voi kulua 3 tuntia per presetti. Mielipideasioitahan nämä on, mutta haluaisin kuulla niiltä jotka on kumpaakin testannu että kummalla pääsee lähemmäksi tuota Kotiteollisuus murinaa. E: Vahvarin osto on edessä vasta tuossa elokuun lopussa, että onhan tässä vielä aikaa kattella josko tuollainen Voodu jostain tulisi vastaan testattavaksi. PSA-1.1:stä pääsen kuitenkin huomenna testaamaan.. Ihan tälleen ohimennen kysyn, kun en aloituspostissa nähnyt (alkoholi?) mitään viittauksia päätevalintaan. Eli mikä on tulossa päätteeksi? Oletko ehkä ajatellut, että näillä hinnoilla (etunen + pääte + kaappi) saisit oikeastaan ostettua jo sen Peaveyn 6505:n combon itsellesi? :) Sillä ainakin saisit ko. murinat ihan oikeastikin. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 06.07.2007 20:20:27 (muokattu 06.07.2007 20:20:38) | |
Ihan tälleen ohimennen kysyn, kun en aloituspostissa nähnyt (alkoholi?) mitään viittauksia päätevalintaan. Eli mikä on tulossa päätteeksi? Silmä käteen ja se pullo pidetään toisessa. Velocity huudettu. | |
![]() 06.07.2007 20:42:22 | |
Silmä käteen ja se pullo pidetään toisessa. Velocity huudettu. Niinpä niin. Siellähän se olikin. No, joka tapauksessa ~500€ käytetty SansAmp ja 200€ käytetty Velocity ja joku kaappi kyllä vastaavat käytetyn 6505 212 -combon hintaa. Näin torillakin tuossa yhden sellaisen. Mutta jos se räkki on SE juttu niin turhahan tässä on sitten höpistä. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 07.07.2007 00:07:14 (muokattu 07.07.2007 00:16:02) | |
~500€ käytetty SansAmp ja 200€ käytetty Velocity ja joku kaappi kyllä vastaavat käytetyn 6505 212 -combon hintaa. Eikös tuo ole aika ykspuolinen vahvistin.. puhtaat taitaa olla aikamoista kuraa? monipuolisuutta kaipailisin. Kun hommaan sen efektimuljuttimen niin se tulee sitten erilliseen räkkiin tuohon kombon päälle? Ei hyvä.. Kaappi mulla on jo enestään (ja sellanen "merkitön" 300W PA-trankkupääte).. Tarvitaan siis etunen, pääte ja myöhemmin joku efekti. Jos Vooduun päätyn niin tuolta efektin ostamiseltakin vältytään. Eikös tuo PSA ole parhaimmillaan jonkun neutraalin päätteen kans? sattais toimia myös tuo jo olemassaoleva PA-pääte. ehkä olen vaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)