Aihe: Mikkihelvetti ja Telecaster
1
Keke Urlaub
21.01.2004 17:47:04 (muokattu 21.01.2004 17:56:56)

Tultuani karuun johtopäätökseen, nottei ihan kohtuusummilla uutta kitaraa enää nykypäivänä ostetakaan, päätin uusia tämänhetkisen teleni mikit joihinkin parempiin. Liekö omani mallia HelmiYksilö, näin luulisin..
Nyt kun yksikelaisia mikkejä on lukuisilta valmistajilta vielä lukuisampia malleja, pyytäisin kokeneemmilta neuvoja&kuvauksia&suosituksia niiden suhteen.

Erityisesti kiinnostaa Duncanin mikit, DiMarziotkin varauksella.
(Vaikka) kitara on(kin) telecaster, sillä olen soitellut lähes kaikkea kuitenkin metallia vältellen. Kaulan puolelta saisi irrota semmonen lämmin, kevyt murina sekä puhtaat ja tallan puolelta puolestaan sitten semmonen enemmän keskialuevoittoinen ja kuumempi rokkisoundi. Ei kuitenkaan mitään JB jr.-tyylisiä, kyseessä on jo ennestään aika kirkassoundinen kitara.
Lisäys: Niin, ja erottelukyky on aina tärkeätä!
"Niin naurettavaa, ettei naurata." -TL
askomiko
21.01.2004 18:06:29
Duncanin lil59 vai mikäsenytonkaan on aika hyvä. Soundiltaan kuin singlen ja humpparin välimuoto, tehoiltaan juuri sopivasti singleä ruudikkaampi. Kaulaan joku.. mikä vaan telemikki melkeinpä.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
fox
21.01.2004 18:59:11

Duncanin lil59 vai mikäsenytonkaan on aika hyvä. Soundiltaan kuin singlen ja humpparin välimuoto, tehoiltaan juuri sopivasti singleä ruudikkaampi. Kaulaan joku.. mikä vaan telemikki melkeinpä.

Olen pari Telee varustanu Lil´59:llä, toiseen, johon tuli vielä sarjaan-rinnankytkentä nostopotikalla, en päässyt testailutilanteeseen, mutta kyllä se varmaan hyvältä soundasi. Se toinen ainakin oli mielestäni "nam". Enämpi olen kyllä DiMarzioita laittanut mutta.. Taakse lil´59 ja eteen joku Marzion vähän kireempi etumikki...heetkinen, eihän Marziolla oo muuta kuin TwängiKuningas..(Twang King)
Etumikkejä tuntuu olevan harvassa kuin Mustanaamioita Urjalassa...
p130
22.01.2004 08:54:39

Etumikkejä tuntuu olevan harvassa kuin Mustanaamioita Urjalassa...

(HOHO!)

Mutta mikä tähänsä stratomikki sopii telecasterin kaulamikiksi jos jättää pleksin pois tai suurentaa koloa hieman.

Fendereissä toimii aina, ja minimissään 90%:ssa muistakin telehenkisistä kitaroista. Ja jos sattuisikin niin ettei stratomikki sovikaan suoraan niin silloinkin vaadittavat puutyöt ovat hyvin minimaalisia.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Juzzu
22.01.2004 09:13:35
Straton mikki Telen kaulamikiksi on kyllä vaihtoehtoja lisäävä ratkaisu, mutta toisaalta, Telen kaulamikeissä on käsittääkseni perinteisesti kela ohuemmalla langalla käämitty ja muutenkin metallinen kuori vaikuttanee soundiin. Eli jos oikein orjallisesti juuri Telen soundia haluaa, niin Telen mikkiähän se pitää saada.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
p130
22.01.2004 09:18:39

Kaulan puolelta saisi irrota semmonen lämmin, kevyt murina sekä puhtaat

Tuskin tässä perinnetelemikkiä haettiin...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
weelie
22.01.2004 10:42:51
SD Broadcasteria kaikki kehuvat. Fenkun Nocaster on samoilla linjoilla. Kumpaakaan en tosin ole päässyt testaamaan. Kysele tdpri.com :issa.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Ziggy Bubba
31.01.2004 13:55:41

SD:n lil '59:n vaihdoin omaan teleeni. Oikein hyvin pelittää. Tuli aika paljon lisää potkua, varsinkin kun vanha mikki oli kai joku Tokain oma tehottomuuden perikuva..

Ainoa huono puoli on että ton kaulamikin tehot ei ihan vastaa tota Duncania. No, saapahan vähän hiljasempaa soundia jos haluaa.. :D

Oon kuullu aika paljon hyvää myös noista Hot Railseista. Niitä valmistaa kai muutkin kun nää kalliimman hintaluokan valmistajat (SD, Dimarzio). En tiiä säilyykö niillä sitten toi telen ominaissoundi..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)