Aihe: Floikan käyttö
1 2 3 4
Jormaz
16.04.2007 11:08:25
Kokeiltaessa kannattaa varmaa antaa ihan säälimättä kampea ja runnoa niin tietää että pitääkö vire? Itsekin ajattelin että kuinkahan on tollanen vanha floikkatalla, kun ei mikään "nimifloikka" olekkaan... Vaikka sanotaan että vanhassa vara parempi, mutta... :) Eikös Kramerin Pacer Deluxeissa ole jo laadukkaampi floikka?

Onhan tuota tallaa kuitenkin käytetty Jacksonin custom shopissa aikanaan. Jotkut siitä ihan tykkääkin. Mun mielestä vähän kömpelöt ne hienosäätöruuvit siellä tallan perässä, mutta jos jotain hyvää niin ei ainakaan tule vahingossa sohittua. Eikös noissa Kramereissa ihan OFR ole.
a game of bingo gone horribly wrong
-Cale
16.04.2007 11:12:22 (muokattu 16.04.2007 11:25:46)
Onhan tuota tallaa kuitenkin käytetty Jacksonin custom shopissa aikanaan. Jotkut siitä ihan tykkääkin. Mun mielestä vähän kömpelöt ne hienosäätöruuvit siellä tallan perässä, mutta jos jotain hyvää niin ei ainakaan tule vahingossa sohittua.

No ei se sitten ihan surkea voi olla, kait...

Eikös noissa Kramereissa ihan OFR ole.

Jep, eiköhän.

Edit: Onko muuten joitain muita varteenotettavia vaihtareita charvel model 4:sen tilalle samassa hintaluokassa? Siis floikallisia kitaroita. Tuota Kramer Pacer Deluxea olen myös harkinnut, kuulemma hyvä ja kestävä keppi, mutta taitaa olla hieman arvokkaampi? Kriteereinä on että kitara on valmistettu 80-luvulla, ja ei Ibanezeja.
InYourFace90
17.04.2007 15:00:11
No ei se sitten ihan surkea voi olla, kait...

Jep, eiköhän.

Edit: Onko muuten joitain muita varteenotettavia vaihtareita charvel model 4:sen tilalle samassa hintaluokassa? Siis floikallisia kitaroita. Tuota Kramer Pacer Deluxea olen myös harkinnut, kuulemma hyvä ja kestävä keppi, mutta taitaa olla hieman arvokkaampi? Kriteereinä on että kitara on valmistettu 80-luvulla, ja ei Ibanezeja.

Miksei Ibanezeja? :D
Up The Irons!
Booligan
17.04.2007 18:08:53 (muokattu 17.04.2007 18:09:03)

mun mielestä kaikista makeinta mitä floikalla voi tehä on
1) jumalattoman korkeat Satriani/Dimebag harmonicit
2) "riisi&curry" elikkä intialaisvivahteiset n. 1/4 asteen nostot/laskut. nämä siis nopeilla lyönneillä kampea vasten. siinä kuulostaa melkoisen paljon Vailta mutta haittaakos se?
nuotteja säästämättä
-Cale
18.04.2007 09:40:00
Miksei Ibanezeja? :D

Kysytkin vielä! :) Onhan ne sellaisia 15 wee polkkatukkatilupoikien leikkikaluja, joita on suurinpiirtein joka toisella. Parin Iban testauksen jälkeen eivät ole vakuuttaneet, jotain Prestigeä ja RG:tä olen koittanut.
Karipiirto
18.04.2007 11:59:54

Kysytkin vielä! :) Onhan ne sellaisia 15 wee polkkatukkatilupoikien leikkikaluja, joita on suurinpiirtein joka toisella. Parin Iban testauksen jälkeen eivät ole vakuuttaneet, jotain Prestigeä ja RG:tä olen koittanut.

Oliko susta se kaula turhan leveä? Ite kun testasin niin se ensimmäisenä oli harmittamassa. Lisäksi ne RG:t ovat ehkäpä tylsimmän näköisiä pölkkyjä mitä olen nähnyt. Prestigeissä on vähän näköä mutta perusmallit on vain yksivärisiä kapineita. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
-Cale
18.04.2007 12:07:05
Oliko susta se kaula turhan leveä? Ite kun testasin niin se ensimmäisenä oli harmittamassa. Lisäksi ne RG:t ovat ehkäpä tylsimmän näköisiä pölkkyjä mitä olen nähnyt. Prestigeissä on vähän näköä mutta perusmallit on vain yksivärisiä kapineita. :)

No en mä sanoisi että leveä, sillä G&L:ssäni on paksumpi ja ehkä leveämpikin kaula, mutta silti tatsi on paljon parempi, ikäänkuin tukevampi, mutta ei silti vaikeuta soittoa. Ja mitä soittelin kaverin Prestigellä saman vahvarin läpi samoilla säädöillä, oli silloin saundi paljon tukkoisempi ja muutenkin vaan paskempi kun G&L:llä, niin kliineissä kuin säröissä. Kummassakin siis orkkismikit. Vastaavanlaisia kokemuksia myös muilla kitaroilla verrattuna Iboihin, eivät ole mun juttu.
Karipiirto
18.04.2007 12:10:53

No en mä sanoisi että leveä, sillä G&L:ssäni on paksumpi ja ehkä leveämpikin kaula, mutta silti tatsi on paljon parempi, ikäänkuin tukevampi, mutta ei silti vaikeuta soittoa. Ja mitä soittelin kaverin Prestigellä saman vahvarin läpi samoilla säädöillä, oli silloin saundi paljon tukkoisempi ja muutenkin vaan paskempi kun G&L:llä, niin kliineissä kuin säröissä. Kummassakin siis orkkismikit. Vastaavanlaisia kokemuksia myös muilla kitaroilla verrattuna Iboihin, eivät ole mun juttu.

Juu no itelle tuli se kaula varsinkin ylemmillä nauhoilla hiukan hankalaksi kun piti kurkottaa niille paksummille kielille. Mutta joo saundeista en osaa sanoa kun niin pienen hetken testasin ja musakaupassa jollain vahvistimella, jonka merkkiä en muista. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
KickBoX
07.07.2007 11:06:37
Kysytkin vielä! :) Onhan ne sellaisia 15 wee polkkatukkatilupoikien leikkikaluja, joita on suurinpiirtein joka toisella.

No ollaanpa sitä taas erilaista nuorta.
Point
31.07.2007 22:13:48
mites Ibanez RG350DX? siinä on pro edge III... mitenkäs se pelaa?
anssopikasso
03.08.2007 22:38:40
Pelaa muuten yhtä hyvin ku 90v lasissa olevan miehen sukukalleus. Ehkä vähäaikaa voi toimia mutta sitten lurpsahtaa.
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Point
06.11.2007 22:34:55
Pelaa muuten yhtä hyvin ku 90v lasissa olevan miehen sukukalleus. Ehkä vähäaikaa voi toimia mutta sitten lurpsahtaa.

haha! juu antaa sen kitaran sitten olla=) tuntukin kaupassa aika lelulta vehkeeltä.
Snowblind
06.11.2007 22:41:18 (muokattu 06.11.2007 22:44:05)

Koitappa huviksesi joskus RG:n sijasta näitä S-mallin vehkeitä. Hiton hyväntuntuisia vehkeitä ja niitä ei sentään joka pikkulaiholla ole, toisinkuin RG:tä. Sitäpaitsi tuo oma punaisella loimuvaahterakannella varustettu ässä on ehkä seksikkäin tiluhirviö ikinä. Ja tuo iban uusi floikkasysteemi, mikä tuossa on kiinni, on toiminut erittäin hyvin. Vire pysyy ja väyväyt lähtee kovaa.
toi kötsöm ötsöm mötsöm -kohta menee oikeesti "nytsynlää, nytsynlää..." -Tuntematon viiksimiees tulkitsee sanoituksia kappaleesta Piramis - Kobol Angyal.
op76
08.11.2007 09:38:24
En tiedä miten sopii aiheeseen, mutta itse olen opetellut tuota Master of Puppetsin toista sooloa, ja siinä on se vinguttelu kohta. No tämähän on merkattu joka nuotteihin eri tavalla, enkä saa yhtään niistä kuulostamaan aidolle. Kertokaapas miten se pitää tehdä, alkuperäisessä nuottikirjassa oli muistaakseni jotain höpinää, että se painetaan mikkiä vasten!? Kuulostaa kyllä enemmän siltä, että se tehdään huiluäänillä, tai AH:lla.
Jormaz
08.11.2007 10:26:28
Tiettävästi vingahdus oli vahinkoääni joka kuulosti kuitenkin sen verran hyvältä että säästettiin. Mahdollisesti kieli lipsahti otelaudan yli.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Pande
16.11.2007 19:01:27

Yksi suosikkikitaristeistani Michael Lee Firkins perusti soittotyylinsä pitkälti floikan omaperäiseen käyttöön (sekä sormisoittoon), mulkaskaapa tuosta:

http://www.youtube.com/watch?v=QOC11NiyfSE
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
aoi
16.11.2007 19:35:12
Floikalla saa aikaan hienon ja luonnollisen chorus-efektin kuuloisen äänen, kun soittaessa kevyesti liikuttaa tallaa edes-takas esim. pikkusormella. Huomasin tämän kokeillessa kaverin floikkaa. Kuulosti helckarin hywältä. Plussana se, että efektiä voi säädellä reaaliajassa ;D
ilopertti
16.11.2007 19:41:08 (muokattu 16.11.2007 19:42:04)

Yksi suosikkikitaristeistani Michael Lee Firkins perusti soittotyylinsä pitkälti floikan omaperäiseen käyttöön (sekä sormisoittoon), mulkaskaapa tuosta:

http://www.youtube.com/watch?v=QOC11NiyfSE

Hienostihan tuo vetää.

OT/ Mahtavat kainalobassottelut, kyllähän se soittaessa on niin että vyönsolki pitää näkyä kitaran YLÄpuolella :D
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Mikaelo
16.11.2007 19:55:04

Mahdollisesti kieli lipsahti otelaudan yli.

Näinhän siinä kävi.

Kirkin ainoa tähtihetki olikin vahinko.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)