Aihe: Apua Cubase SX 3 käyttäjälle
1
Lefa
06.07.2007 08:33:16
Cubasen olen siis hommannut ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni koitan nauhoitella kitaraa koneelle. Olen vetänyt johdon suoraan Boss ME-50 stä koneen mikrofoni pluginiin ja vaikka kitara kuullostaakin hyvältä niin ääni tulee noin sekunnin viiveellä . Mikä neuvoksi?

Olisiko suositeltavaa hankkia DI-boksi?
Torniojaws
06.07.2007 09:07:29 (muokattu 06.07.2007 09:09:09)

Viive johtuu äänikortin asetuksista (latenssi). Koita säätää latenssia pienemmäksi kunnes ääneen tulee häiriöitä: erilaista pätkimistä, poksuja ja pauketta. Sen jälkeen nosta latenssia pari pykälää. Esim. 256 tai 512 samplen latenssi riittää jo täysin kitaransoittoon.

Jos poksuu vieläkin, niin joudut hankkimaan paremman äänikortin. Latenssi on yksi asioista, joka paranee lähes lineaarisesti hinnan kanssa. Tosin kohtuuhinnoilla voi hyvinkin saada riittävän alhaisen latenssin. Esim. M-Audio Audiophile maksaa jotain 90 euroa ja latenssin saa helposti 256 sampleen.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Janus
06.07.2007 09:11:09
Cubasen olen siis hommannut ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni koitan nauhoitella kitaraa koneelle. Olen vetänyt johdon suoraan Boss ME-50 stä koneen mikrofoni pluginiin ja vaikka kitara kuullostaakin hyvältä niin ääni tulee noin sekunnin viiveellä . Mikä neuvoksi?

Olisiko suositeltavaa hankkia DI-boksi?

Ei auta DI-boksi. Eikä auta tonnin (waretettu?) softa, mikäli käytössä ei ole kunnollista äänikorttia ajureineen. Yleiset pelisäännöt kannattaa varmaan taas vilkaista läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)