Aihe: Cubase .cpr filen "putsaus" kun plugarit eivät enää aukea.
1
Timo JM
05.07.2007 23:55:23

Mistähän mahtaa johtua, että Cubasen .cpr tiedosto "sekoaa" toisinaan niin, ettei projektissa saa enää kaikkia plugin efektejä avattua. Pahimmassa tapauksessa voi käydä niin, ettei efekteistä aukea enää puoliakaan.

Mitä olette tällaisessa tilanteessa tehneet? Aiempiin tallennusversioihinkaan ei viitsisi palata koska silloin joutuisi tekemään useamman päivän työt uudestaan.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
sami_sumea
06.07.2007 00:54:53

Mistähän mahtaa johtua, että Cubasen .cpr tiedosto "sekoaa" toisinaan niin, ettei projektissa saa enää kaikkia plugin efektejä avattua. Pahimmassa tapauksessa voi käydä niin, ettei efekteistä aukea enää puoliakaan.

Veikkaan että sulla on joku rikkinäinen plugari - itse en muistaakseni ole koskaan Cubasella törmännyt tuohon..

Mikä Cubasen versio sulla on?

...
"Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
kivi
06.07.2007 01:20:07

Mitä olette tällaisessa tilanteessa tehneet? Aiempiin tallennusversioihinkaan ei viitsisi palata koska silloin joutuisi tekemään useamman päivän työt uudestaan.

Tapahtuuko tuota vieläkin?

Cubase VST32:ssa silloin vuonna kirves tuota tapahtui koko ajan. Ei muuta kuin luoda uusi projekti ja sitten vanhasta exporttia peliin, ja viedä kaikki raidat ja pöydät ym. puhtaaseen projektiin.

Projektihistoriaan jäi näet vähän väliä jotain höhhää, joka ei lähtenyt kulumallakaan, eikä edes näkynyt, mutta hidasti kyllä olennaisesti, saattoipa kaataa koneen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Torniojaws
06.07.2007 09:29:03 (muokattu 06.07.2007 09:38:48)

Tuohon on jokin kikka, jota en nyt tarkalleen muista. Jos oikein muistelen, niin pelkästään uudelleenimeämällä plugin-kansio (...\Steinberg\Cubase SX\VSTPlugins) pitäisi plugarit "poistua" projektista. Sitten voit aukaista sen tiedoston ja poistaa ongelmaplugarit itse projektista. Sen jälkeen nimeät plugarikansion taas normaaliksi siivousten jälkeen.

E:
Jos kokeilet tuota, niin ota alkuperäisestä .cpr-tiedostosta varmuuskopio. En ole varma poistaako Cubase "puuttuvat" plugarit automaattisesti kokonaan. Periaatteessa sen pitäisi vain alussa valittaa, ettei sitä ja tätä löydy. Lisäksi se merkitsee puuttuvat ** -merkeillä plugarin nimen alussa ja lopussa mikseri-ikkunassa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Timo JM
06.07.2007 20:26:48

Tuohon on jokin kikka, jota en nyt tarkalleen muista. Jos oikein muistelen, niin pelkästään uudelleenimeämällä plugin-kansio (...\Steinberg\Cubase SX\VSTPlugins) pitäisi plugarit "poistua" projektista. Sitten voit aukaista sen tiedoston ja poistaa ongelmaplugarit itse projektista. Sen jälkeen nimeät plugarikansion taas normaaliksi siivousten jälkeen.

Mun mielestä tässä ei ole nyt kyse tuosta.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)