Aihe: Kitaristit - Millainen tuoli?
1 2 3
ankkiz
05.07.2007 22:02:12 (muokattu 05.07.2007 22:59:03)

En haulla oikein löytänyt muuta kuin rumpalipenkkikeskusteluja, niin päätin tehdä moisen tänne aloittelijatpalstalle.

Aina vaan ei jaksa seistä kotona soittaessa, mutta olen myös täysin kyllästynyt tietokonetuolillani soittamiseen, koska siinä ei oikein voi olla mitenkään mukavassa asennossa.

Siispä, millaista tuolia/jakkaraa/(muuta mitä?) käytätte?

Listaaminen ei kuulemma ole keskustelua, niin siihen samaan voisitte mainita vaikka, että miksi olette huomanneet sen hyväksi, pientä selostusta soittoasennostanne, linkkiä(?) ja mitä teille ikinä tuleekaan mieleen.

Ette varmaan uskoneet tällaista keskusteluaihetta elämänne aikana näkevän, mutta näittepä kuitenkin.
Koitetaan pitää homma asiallisena jookos?

EDIT: Ja käytättekö jonkinlaista erillistä jalkatukea, joko jotain omaa viritelmää tai niitä musiikkiliikkeistä saatavia säädettäviä?
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua.
kid ego
05.07.2007 22:16:24
Ei mulla oikein ole muita vaatimuksia kuin että käsinojia ei sallita. Niistä on soittaessa vain harmia. Nyt mulla on tämmöinen puinen ruokailuryhmän tuoli ja se on hyvä.
Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen.
Puavali
05.07.2007 22:16:38
Baarituoli, semmonen korkea on hyvä.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
tilujätkä
05.07.2007 22:17:12 (muokattu 05.07.2007 22:18:35)
Haaveena on semmonen kromattu baarijakkara jossa on musta nahkainen istuinosa... Jossa EI ole selkänojaa. Se on paras juuri siksi että selkänoja puuttuu ja jalan saa tuettua sinne tuolin jalkojen tukitangon päälle. Tuli hommattua pari semmosta jossa on selkänoja koska ne oli halpoja... Mutta ei ne oo hyviä soittamiseen... Mukavia muuten kyllä.
KurtCobain
05.07.2007 22:17:14 (muokattu 05.07.2007 22:19:11)
Mun mielestä tässä ehdottomasti paras soitto asento:

Mene sängylle ja silleiten jos sänky on pokittain seinän vieressä niin mene seinää vasten. Sitten pistä selkäsi taakse 3 tyynyä taaksesi. yksi perseen ja selän alla pikkusen, yksi keski selän alla ja yksi niskan/ takaraivon alla ja silleiten että asentosi on vähän taka kenossa ja tuolloin itse saat parhaan soitto asennon. Tuollaisen teen varsinkin jos yöllä soittelen nii toi on hyvä :D

Edit: näköjään kysyttiinkin tuolia :D no, jos omistat sängyn joka on poikittain seinää vasten niin toi äskönen on loistava :)
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
Harvestman
06.07.2007 06:40:00
Sitten pistä selkäsi taakse 3 tyynyä taaksesi. yksi perseen

Luin tuon että:

Sitten pistä selkäsi taakse 3 tyynyä taaksesi. yksi perseeseen

Ei minulla muuta. Sorry...
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
Billsner
06.07.2007 09:53:00
Musta klaffituoli pehmustetulla istuinosalla. 7,95 € Jyskistä. Kyllä kelpaa istua ja soitella.
Wrapped in plastic
KurtCobain
06.07.2007 11:19:07
Joo, sängylläsoitellessa itselläkin on lähes vastaavanlainen viritelmä.

En tosin soittele sängyllä kuin ne ~30min sormilämmittelyt telkkarinedessä, kun vahvistin ja tietokone on toisessa huoneessa. Ja pedaalejakin olisi istuumakuullaan suhteellisen haastava polkea :D

Niin ite käytän tota suunnilleen ainoastaa yöisiä akustisia sessiota varten :D
weelie
06.07.2007 11:22:43
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Chemo
06.07.2007 12:21:03

Yleensä istualtani soittaessa mulla on alla puinen "ruokailutuoli", ilman käsinojia. Selkänoja ei haittaa, joskin en siihen nojaakaan.

käytättekö jonkinlaista erillistä jalkatukea

Ilman muuta. Mä soitan istualtani lähinnä klasaria, jolloin jalkatuki on tarpeen. Käytän semmoista kaupan mallia, nehän ovat halpoja peruskilkkeitä joissa ei oo mitään syytä pihistellä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
tilujätkä
06.07.2007 14:24:29
http://www.theguitarchair.com/

:D

Eikä tuolla standardilla olekaan hintaa kuin 299$...
apenaattori
06.07.2007 14:34:28 (muokattu 06.07.2007 14:34:46)
Ette varmaan uskoneet tällaista keskusteluaihetta elämänne aikana näkevän

Itseasiassa uskoin itse perustavani tällaisen ketjun joskus. Jokin mukava soittotuoli on nimittäin täälläkin hakusessa. Tietokonetuoli ei siis ole hyvä?
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
KurtCobain
06.07.2007 15:25:50
Eikä tuolla standardilla olekaan hintaa kuin 299$...

Vittu tollasenhan pystyy kuka vaan tekee. :D
hullu_ukko
06.07.2007 15:30:58 (muokattu 06.07.2007 15:32:37)
Vittu tollasenhan pystyy kuka vaan tekee. :D

Totta.. Laadusta en menisi vannomaan.. Kerran rakensin tosi näpsäkän kolmijalkaisen jakkaran.. Valitettavaa oli se, että sillä pystyi istumaan vain yhdessä tietyssä asennossa tai lensi naamalleen.

E: Framuksen skoben päällä istuskelen soitellessani ilman sähköjä.. Muuten sängyn laidalla tai baarijakkaralla, jossa on matala selkänoja.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
ankkiz
06.07.2007 19:00:07 (muokattu 06.07.2007 19:03:12)

Itseasiassa uskoin itse perustavani tällaisen ketjun joskus. Jokin mukava soittotuoli on nimittäin täälläkin hakusessa. Tietokonetuoli ei siis ole hyvä?

Riippuu toki tietokonetuolista, omistani en ainakaan tykkää.
Syynä saattaa olla, että istuin kaartuu päästä alaspäin, jolloin tuolin reunalla soittaessa on ihmeasennossa, ja tuolin perälläkään ei voi istua kunnolla kitaran kanssa.

Tuleekos noi jalkatuet sen jalan alle, jonka päällä pitää kitaraa vai mitenkä?

Onko jotain nyrkkisääntöä, jolla saa mitattua itselle sopivimman tuolin, ja jalkatuen korkeudet?
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua.
JamesHetfield
06.07.2007 22:04:13 (muokattu 06.07.2007 22:04:31)

Totta.. Laadusta en menisi vannomaan.. Kerran rakensin tosi näpsäkän kolmijalkaisen jakkaran.. Valitettavaa oli se, että sillä pystyi istumaan vain yhdessä tietyssä asennossa tai lensi naamalleen.

Heh, pieni offtopic tähän väliin, tuli kyllä hymy huuleen kun luin et oot tehny tollasen viritelmän.
Minäkin tein viime vappuna kolmijalkaisen tuolin itelleni, ja sen tekeminen kesti tasan sen aikaa mitä juhlivan suomalaisen kaatuminen tuolin päälle kestää...:)
Kovaa mättöä: http://www.myspace.com/damagingfallout
-Cale
07.07.2007 00:11:30
Tällainen vanha valkoinen puinen tuoli, jossa ei ole mitään pehmusteita. Mahdollisimman epämukava, joten jo halusta soittelee seisaaltaan, mikä on hyvä asia.
Sik
07.07.2007 14:30:08
Itse viihdyn tällaisella perus toimisto/tietokonetuolilla, jota saa kaasujousella laskettua tarpeeksi alas. Jalkojen pitää olla tukevasti maassa, jotta kitaran saa hyvään asentoon syliinsä.
"Ehkä sitten, kun osaan jotain..."
Jaz
07.07.2007 23:18:40

Akustista tuli soitettua sohvalla. Sähkökitaraa lattialla istuen. Sohva on jees, mutta lattialla istuessa puutuu kyllä jalka alta aikayksikön.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)