Aihe: Ongelmia Floyd Rosen kanssa..
1
brn2sk8
05.07.2007 18:27:48
Elikkäs.. Ostin tossa Jackson Dk-2 update skitan, siinähän on floikka.. Nyt kun en oo ennen omistanukkaan floikallista, tää on ensimmäinen semmonen ja oon ihan kujalla sen kanssa niin neuvokaa..

Eli uutena ostin, tehdaskielet otin irti ja pistin GHS boomerssit 011 sarjan kiinni, mutta en osaa ilmeisesti käyttää tallaa tai en tajua jotain muuta asiaa skitassa koska en saa sitä mitenkään vireeseen.. Kun saan E:n vireeseen niin talla nousee niin että kaikki muut laskee, sitten kun viritän A:n seuraavana vuorossa ja saan sen vireeseen niin E laskee alavireeseen.. Kun viritän uudestaan E:n niin talla laskee ja A menee ylävireeseen.. Noidankehä!! Mitä teen? Auttakaa.. Kitara ei ole kertaakaan ole ollut vireessä, kauhea tilanne.. Onko floikassa siis joku kikka millä sen saa pysyyn vaan yhdessä asetuksessa tai jotain? Yhdessä vaiheessa kun olin saanut kaikki lähes vireeseen niin talla oli noussut niin paljon ettei sillä saanut ollenkaan kammettua mitään, vaan oli ihan sama oliko se floikka siinä vai kiinteä.. En tajua.. Voiko se olla siitä että kielet on väärää settiä? Pitäisikö hankkia kevyemmät kielet joissa on vähemmän jännitystä, johtuuko koko asia siitä? Koskaan en oo kuullu moisesta..

Muuten skitta toimii täydellisesti, mutta en tosiaan osaa säätää tallan kanssa kitaraa vireeseen yhtään, pikkusen ärsyttää..
The major lead guitar
teukka
05.07.2007 20:24:39
Hommassa on kyse puhtaasti kielten ja floikan jousien voimista suhteessa toisiinsa.
Et siis voi virittää ensin vain yhtä kieltä vireeseen vaan tasaisesti kaikki sinnepäin, samalla kiristellen/löysäten floikan ankkuriruuveja kopan takapuolelta.
Sama juttu tulee vastaan jos vaihdat esim virettä.

Eli kolmen asian suhde:Kielet, vire, floikka.

Toivottavasti selkis, pikkuhiljaa puljaten siitä pääsee jyvälle.
Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction
Krice
05.07.2007 21:32:54 (muokattu 05.07.2007 21:42:26)

Yhdessä vaiheessa kun olin saanut kaikki lähes vireeseen niin talla oli noussut niin paljon ettei sillä saanut ollenkaan kammettua mitään

Yleensä tehdaskielet on 9-settiä, joten kun laittaa 11-settisen niin se vetää tallaa ylöspäin. Paras keino välttää on lisätä jousi tai vaikka kaksi jos tarpeen (takana on useimmiten kolme jousta) jotka vastaavat paksumpiin kieliin paremmin ja vetävät tallaa takaisin suorempaan. Hienosäätöä sitten ruuveilla joilla jouset on kiinnitetty runkoon.

Virettä voi myös laskea, jolloin jännite vähenee. 11-setillä pitäisin itse ainakin yhden sävelaskelen matalampana kuin normaali E-vire. Toisaalta käytän 9-settiä joten kampi pysyy niiden kanssa hyvin kuosissa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
fox
06.07.2007 00:06:10

Virettä voi myös laskea, jolloin jännite vähenee. 11-setillä pitäisin itse ainakin yhden sävelaskelen matalampana kuin normaali E-vire. Toisaalta käytän 9-settiä joten kampi pysyy niiden kanssa hyvin kuosissa.

Pienillä viremuutoksilla saattaa olla apua laittaa niitä jousia vaikka "viuhkaan" eli esim. kun käyttää 3 jousta, laittaa reunimmaiset jouset vaikka siit tallan inertiablokista kaikkein reunimmaisiin reikiin, ja siihen jousipirtaan taas keskimmäisiin, että ovat niinkuin "viuhkamuodossa"..Muutenhan floikkatalla on tosiaan vähän työläämpi säädeltävä.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)