Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 512 13 14 15 1651 52 53 54 55
muuttolintu
24.05.2007 00:05:18
Ok.
Anteeks jos kun kyselin hölmöjä..
Siispä rolandeja ja yammuja katsastaan..

Eiköhän tämä tästä..kiitos neuvoista..
Matti
emuva
26.05.2007 00:05:58
Mors!

Olisko kellään pistää mitään esimerkkibiisejä tuosta Rolandin D-20 syntikasta? Torilla näkyisi olevan yksi kipale myynnissä, ja saattaisi sopia pienen budjetin muusikolle. Kertokaa myös vähän että sopisiko se käyttööni. Soittelisin pääasiassa heviä (stratovarius, van halen) ja sitten näitä ns synastandardeja (axel f, jump vaikkakin jo edellisessä listauksessa, final countdown, x-files, super-mario jne). Pianoa olen pimputellut, mutta syntikoista ei ole mitään kokemusta, saundi vaan miellyttää :D

Sitten toisena olen miettinyt korgin x5, joka vissiinkin taitaa olla kohtalaisen suosittu hevisyna? Käytettyä hamuaisin, mutta eipä niitä pahemmin markkinoilla näy :S Muita hyviä perussyntikoita, vinkatkaa, rolandilta esim?

Budjetti alle 400€.
Sorgan
28.05.2007 21:04:42
Muita hyviä perussyntikoita, vinkatkaa, rolandilta esim?
Budjetti alle 400€.

No, jos pistät tuohon budjettiisi pari satkua lisää, osta Korg X50! Se on mahtava hevisoitteluun ja perus-synatukseen. Sitä ostosta et varmasti katuisi.
Life without music isn't a life.
emuva
29.05.2007 00:03:08
Njuu, pudjetti ei taivu oikein enempiä. Täytyy sitten vaan kytätä niitä perkeleen käytettyjä, jotka menee heti :D Pahemmin nuita ei kyllä näy kuin rahapulassa olevilta - niin hyviä soittopelejä kun ne korkin x50:t on :D
Tsippare
08.06.2007 21:40:46 (muokattu 08.06.2007 21:42:06)
Mistä repiä halpa kosketinsoitin ja -vahvistin bändisoittoon? Halvimpia vaihtoehtoja KIITOS. Laadulla niin hirveästi välillä... Kiitos.

EDIT: noin 300 eur? Mahdotonta?
Synastikki
10.06.2007 00:08:09

Mistä repiä halpa kosketinsoitin ja -vahvistin bändisoittoon? Halvimpia vaihtoehtoja KIITOS. Laadulla niin hirveästi välillä... Kiitos.

EDIT: noin 300 eur? Mahdotonta?

mitään laadukasta kiipparia tuolla rahalla ei oikein saa edes käytettynä jos tarvetta on vielä vahvistimellekin... vahvistinta ei kyllä tarvitse jos bändillä on käytössä PA...
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Lullervo
11.06.2007 18:06:02
Heissan, nyt tartteisi apua sähköpianon ostamiseen.

Elikkäs pitäisi saada sähköpiano täyspainotetuilla koskettimilla, ja hinta saisi olla about 500e. Tulee siis ensimmäiseksi pianoksi. Pitäisi myös pystyä tilaamaan netin kautta, mielellään Thomannilta. Pianonsoitto alkaa siis sivuaineena musiikkiopistolla vapaasäestyksen muodossa, voi olla että opettaja valittaa ettei ole oikeaa pianoa mutta antaa valittaa. :) Boonusta ois tosiaan jonkunlainen telineviritelmä.

http://www.thomann.de/fi/casio_privia_px_110_set.htm

Tuollaista settiä olen katsellut, kuulokkeilla en tee mitään sillä omasta takaa löytyy 100x paremmat, mutta taitaa silti tulla halvemmaksi kuin tuon pianon + ständin erikseen ostaminen. Hinta olisi erittäin kohdallaan, onkohan nuo soundit minkälaiset? Periaatteessa tarvitsisin vain yhen kunnollisen pianosoundin, irtoaakohan tuosta? Koneelle olisi tosiaan tarkoitus myös nauhoitella, käykö se sillein että heitän vaan plugipiuhan pianosta mikseriin ja mikseristä koneelle ja alan soitella vai tartteeko jotain härpäkettä väliin? Varmaan kysytty 100+1 kertaa mutta ajattelin nyt selvittää kaiken kerralla.
andex
14.06.2007 13:06:44
Moro kaikki!
Auttakaa mua löytämään hyvä syna!

Itse katselin netistä, että: YAMAHA MM6 olis hyvä.
Onks se hyvä? Hyvät saundit? Voiko sillä nauhottaa? Voiko käyttää wave sampleja?

kertokaa jotai muita hyviä synia/koskettimia!
hinta olis joku: 500-600 €

-kiitos :)
j0nas
18.06.2007 18:02:27
Moi!

Onko joku testannut tätä Rolandin SH201:stä http://www.thomann.de/fi/roland_sh_201.htm ? Onko ihan lelu vai saako demotason synat sillä vedettyä?

Kiitos jo etukäteen!
Pluus
19.06.2007 12:51:14
Hei, onko kenelläkään kokemuksia tai mielipiteitä jammun P70s:stä?
optimistx
20.06.2007 15:36:53

Olisikohan täällä Hammond-asiantuntijaa, joka osaisi arvella käypää hintaluokkaa Hammondille, jonka tyyppi (ehkä) selvinnee kuvista

http://www.24.fi/optimistx/myydaan/hammond.htm

?

Kiitos ystävällisistä näkökohdista etukäteen!
baron
21.06.2007 14:13:52

Hei, onko kenelläkään kokemuksia tai mielipiteitä jammun P70s:stä?

Mulla on vuoden verran ollut mökkisoittimena.
1. Ihan kiva kosketus
2. Grand piano soundit OK.

Soundivalikoima niukka. Sopii himakäyttöön, ei keikkailuun.
Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born"
Tolvanen
25.06.2007 16:53:13
Mulla on vuoden verran ollut mökkisoittimena.
1. Ihan kiva kosketus
2. Grand piano soundit OK.

Soundivalikoima niukka. Sopii himakäyttöön, ei keikkailuun.

Häiritseekö sinua muuten yhtään nuo 6w sisäiset kajarit? Eikös ne yleensä ole 8w? Pompin itse ton P70 ja Casion Px - 110 välillä, mutta mulla taisi joskus olla joku laskin missä luki Casio, niin tiedä häntä... Luin myös jammun sivuilta, että toi kosketus juttu joku patentoitu "Graded Hammer Thouch", jonka pitäisi sitten olla parempi, kun muissa hintaluokan vermeissä.
Janus
25.06.2007 17:20:29
Olisikohan täällä Hammond-asiantuntijaa, joka osaisi arvella käypää hintaluokkaa Hammondille, jonka tyyppi (ehkä) selvinnee kuvista

http://www.24.fi/optimistx/myydaan/hammond.htm

?

Kiitos ystävällisistä näkökohdista etukäteen!

Toi on ns. romua. Muutamista kympeistä 100-200 euroon, luulisin. Mitään järkevää soittofunktiota tolla ei himapimputtelun lisäksi ole.
baron
27.06.2007 11:28:59 (muokattu 04.07.2007 12:18:08)

Häiritseekö sinua muuten yhtään nuo 6w sisäiset kajarit? Eikös ne yleensä ole 8w? Pompin itse ton P70 ja Casion Px - 110 välillä, mutta mulla taisi joskus olla joku laskin missä luki Casio, niin tiedä häntä... Luin myös jammun sivuilta, että toi kosketus juttu joku patentoitu "Graded Hammer Thouch", jonka pitäisi sitten olla parempi, kun muissa hintaluokan vermeissä.

1. Kun yksin soittelen, korkeintaan säestys-CD:n päälle, niin volyymi on ollut mulle riittävä.
2. Joskus jos joku haluaa nukkua samassa paikassa, olen käytttänyt kuulokkeita.
3. Nää on niin makuasioita eli kokeile kumpaakin ja ota se, joka enemmän miellyttää. Mä oon tottunut tykkäämään Jammun kosketuksesta ja niinpä mulla on niitä useita.
Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born"
Murgo
04.07.2007 10:12:47

Millainenhan soitin on Korg X3? Miten suhtautuu täälläkin kehuttuun X5:een? Noita näyttäisi kohtuuhintaan löytyvän käytettynä. Tarjoaako soundillisia etuja tuohon Roland D10:een nähden kun jätkät valittavat että se kuulostaa Casiolta :) (Ohjelmoinnistahan sekin kai on kiinni mutta kun ei tiedä mitä sille pitäisi tehdä ettei kuulostaisi Casiolta) Ja yllättäen heviä soitellaan.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Skyfall666
05.07.2007 13:32:31
X3 on tuon paljon puhutun X5:n isoveli. Sama soundiengine mutta paljon lisäominaisuuksia, kuten aftertouch. Sekvensserikin löytyy + huomattavasti kestävämpi metallinen kuori kuin nykyisissä muovileluissa. Omistin kyseisen vehkeen aikaisemmin, mutta myin sittemmin pois pilkkahinnalla kun pari namiskaa päätti rikkoontua. Harmittaa kyllä sinänsä, laatuvehje kun on kyseessä. Varsinkin jousi- ja padisoundit ovat mielestäni erittäin hyviä vielä tänäkin päivänä (laite tuli markkinoille v. 1993 ja oli ihan ammattitason vehje tuolloin).

Hevin soittoon X3 sopii paremmin kuin hyvin, useat sounditkin ovat samoja kuin N364:ssa, jolla eräskin mr. Holopainen kertoi nauhottaneensa kahden ensimmäisen Nightwish-levyn synaraidat. Ainoa miinus mikä tulee heti mieleen on pianosoundit, jotka tietysti Korgin tuntien on aika lailla kehnoja.
Murgo
05.07.2007 14:49:55

Kiitos tiedosta, eli katselen ko. laitetta "sillä silmällä".
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
wangasa
06.07.2007 21:05:03
Moi!

Tähän asti olen soitellut tuolla Korgin X50:llä, jonka ostin tuossa lopputalvesta. Ongelmani on se, että soundit kuulostavat erittäin surkeilta. Käsittääkseni kyseissä pelissä on suurin piirtein samat soundit kuin tuossa TR-sarjassa.
Tässä tuli sitten mieleeni, että en kokonaan uutta syntsaa viitsisi ruveta hankkimaan, ja kun mielestäni X50 on hieno ulkonäöltäänkin, kevyt, eikä koskettimistossa ole valittamista, ajattelin hankkia tuohon lisäksi moduulin.
Olen katsellut tuota Rolandin Fantom XR:ää ja Yamahan Motif:a. Kumpi olisi kannattavampi vai kannattaako moduulia ollenkaan ostaa, sillä olen melkoinen amatööri soundien muokkailussa. Enkä ole edes tuota X50 mukana tullutta tietokonesoftaa kokeillut. Mutta pointtini on se, että pystyykö tarpeeksi hyvänä soundien muokkaajana X50:sta saamaan ammattitasoisia soundeja vai tuleeko tulevaisuudessa vielä sellainen vaihe, että olisi ostettava hyvä moduuli joka tapauksessa tuohon lisäksi.
Eli pitäisikö ottaa itseään niskasta kiinni ja tutustua laitteeseen ja sen ominaisuuksiin paremmin vai kannattaisiko tuo moduuli hankkia ja ryhtyä opiskelemaan sitten sen kanssa työskentelyä (soundien muokkaamisia ym.).

Asiasta toiseen. Olisin myös halukas ostamaan jonkinlaisen vasarakoskettimisen masterkeyboardin pianobiisien, kuten klassisen soittoon, kun ei ole minkäänlaista aikomusta kunnon pianoa ostaa. Olen katsellut tuota CME UF8:a, olen ainakin kuullut kehuttavan sitä tällä foorumilla. Ehdotuksia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)