Aihe: ensimmäinen bassoefekti?
1 2
Incarnation
20.01.2004 16:12:05
toi bossi alko kiinnostaa!!! taidan mennä kokeileen joku päivä. kiitoksia kaikille

Muista sitten ostaa muuntaja samalla. Patterit nääs tahtoo kulua niin prkln äkkiä. Onnea matkaan.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
HC-Audio
20.01.2004 16:52:41

kannattaa testata vähän myös Electro Harmonixin Big Muffia, joka on erittäin legendaarinen ja miehekäs. Ei mitään huonoa sanottavaa itselläni..
"It's My duty to please that booty"
Cornflake
20.01.2004 21:14:01
Incarnation:
Aika kova hinta mielestäni mutta en ole kyllä kuullut kyseisestä pelistä (EBS) yhtään pahaa sanaa.

Halpa ja hyvä ovat taaskin kaksi eri juttua. Fiksusti tekee se joka ei tingi laadussa vaan ostaa suoraan sen minkä tarvitsee. Kompromissit ja päivittely on perseestä. Kerran se vain kirpaisee. Vaffaripuolella voi olla vähän vaikeampi temppu, mutta pedaalipuolella on pikku säästöllä kaikilla varaa. (Pakko olla:-)

Tuo EBS MultiComp on koko hinnan väärti. Suosittelen.

Jos minun pitäisi nyt valita mitkä kaksi laatikkoa ostaisin ensin ne olisivat: kunnollinen kompura (esmes tuo EBS) ja kunnollinen mutella varustettu lootaviritin (esmes Bossin TU-2).

Halpaa multiefektihärdelliä en harkitsisi ikipäivänä. En edes laadukkaampaa. Basso ei ole mikään efektialusta. Multivermeistä pääsee paras soundi kun ne molskahtavat veteen osuttuaan ensin siihen vesilintuun.
Lick my lovepump!
Cornflake
20.01.2004 21:22:49
HC-Audio:
kannattaa testata vähän myös Electro Harmonixin Big Muffia, joka on erittäin legendaarinen ja miehekäs. Ei mitään huonoa sanottavaa itselläni..

Minulla on tuosta senverran huonoa sanottavaa ettei kyseessä ole kovin monipuolinen boxi. Joko enemmän pörinää tai vielä enemmän. Säröpotikka nollissakin pieree jo niin perkeleesti (joka on tietti hjyvä sinänsä:-).

Tällä meinaan vain sitä että kannattaa kokeilla ja funtsia onko tuo se särö joka potkii, kaikki eivät välttämättä tykkää noin kovasta pörinästä.

Muuten rock. Muffi on Muffi.

(Jos jollakulla on suositella hyvää pikku-pieru / rutina / reunoilta murenevaa säröä, joka ei syö pohjia niin olen kuulolla. Vähän on ollut kiikarissa jokin toinenkin, tuosta muffista kun ei saa em. sointia irti.

Bossin OD kokeiltu, eikä ihan täysin vakuuttanut.)
Lick my lovepump!
Incarnation
20.01.2004 21:44:57
Cornflake, mainitsit tuon BOSS TU-2 virittimen. Onkos se sitten hintansa väärti? Muuttaako soundia efektiketjussa ollessaan?
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
2541
20.01.2004 21:49:12

Cornflake, mainitsit tuon BOSS TU-2 virittimen. Onkos se sitten hintansa väärti? Muuttaako soundia efektiketjussa ollessaan?

On. Ei.
Incarnation
20.01.2004 21:56:10
On. Ei.

Kiitos.
Thain
20.01.2004 23:39:32
(Jos jollakulla on suositella hyvää pikku-pieru / rutina / reunoilta murenevaa säröä, joka ei syö pohjia niin olen kuulolla. Vähän on ollut kiikarissa jokin toinenkin, tuosta muffista kun ei saa em. sointia irti.

Ootko kokeillut EBS:n ja Ibanezin bassosäröjä?
Don't break the groove.
vanttera
20.01.2004 23:56:00

Mulla on tuommonen Dodin Bass overdrive. Se on ihan hyvä kyllä, ei tosin mikään superduper. Ja ei siis syö alapäätä, toisin kuin esim. tuo big muff. Nykyään käytän sitä oikeastaan lähinnä boostaamaan omaa putkinuppia, jolloin rupi tuleekin nupin etuasteesta. Se on jo superduper.
Lennu teki omakuvan. Tänks.
delites
21.01.2004 00:09:37

Meinasin itsekin ostaa jonkun multiefektin bassolle kun "onhan niissä monta erillaista säröä mistä valita". Sitten menin kauppaan kokeilemaan jotain zoomia ja bass v-amppia (vaikka oikeastaan se taitaa olla etuaste?) ja bossin ODB-3:sta. Ja kävin vielä muualla testaamassa jotain ibanezin vastaavaa (kuin ODB) mutta Bossissa oli kuitenkin hieman räyhäkkäämpi soundi. Ibanez oli muistaakseni hieman halvempi (10€?) kuin Boss mutta kun patteriluukun nappula hajosi jo kaupassa testatessa niin ostin Bossin ja olen ollut tyytyväinen.
Toimii hyvin myös metalli musiikissa (ja muussakin), osta pois, hyvä peli..
balzary
21.01.2004 13:16:16

virittimistä puheenollen, onko kukaan testannut useampaakin viritintä bassokäytössä? mielipiteitä? joku täyttyä kuraa, ei tunnista alimpia säveliä?

tähän asti oon käyttänyt bass podin viritintä, mutta eipä tuota jaksa pelkässä virittimen ominaisuudessa roudailla keikoille/reeneihin jos muun laisten kamojen kautta soittelee tällä hetkellä.
Str prd skrz prdel!
balzary
21.01.2004 13:29:48

eikös tuota bossin virityspedaalia vois käyttää signaalin jakoonkin, jos ei kerran soundia muuta? näyttäisi olevan kaks ulostuloa, bybass ja normaali.

jos sellasta viritystä joskus tarvitsisi...
Str prd skrz prdel!
HC-Audio
23.01.2004 15:56:26

Mulla on tuommonen Dodin Bass overdrive. Se on ihan hyvä kyllä, ei tosin mikään superduper. Ja ei siis syö alapäätä, toisin kuin esim. tuo big muff. Nykyään käytän sitä oikeastaan lähinnä boostaamaan omaa putkinuppia, jolloin rupi tuleekin nupin etuasteesta. Se on jo superduper.

Eihän big muff todellakaan syö alapäitä, ainakaan munoma. Pikkusäröä siitä ei tosin irti saa. säröpotikka nollilla se antaa sellasen tunkkasen ja erittäin alapääpainotteisen putkistygesaundin.
"It's My duty to please that booty"
Cornflake
23.01.2004 17:07:39
Incarnation:

2541 jo vastasikin. Selkeästi on ja ei.

Thain

En. Tuo EBS pitää kyllä tsekata ensitilassa.

Delites:
ostin Bossin ja olen ollut tyytyväinen.
Toimii hyvin myös metalli musiikissa (ja muussakin), osta pois, hyvä peli..

Minulla on ollut Bossin OD, en oikein lämmennyt. Toisaalta voisihan sitä taas kokeilla, josko maku on muuttunut.

HC-audio:
Eihän big muff todellakaan syö alapäitä, ainakaan munoma.

Mitenkähän tämän ottaisi... Minusta muff säröttää alapäänkin aika messevästi ja silloin siitä lähtee vähän pohjaakin pois. Tämä säröytyminen on sinänsä ihan mainio juttu, propsit muffille. Mutta kuten todettu siitä lähtee se yksi särö, pientä mureutta sillä ei saa.
Lick my lovepump!
2541
23.01.2004 18:51:26 (muokattu 23.01.2004 19:08:56)

Tämä säröytyminen on sinänsä ihan mainio juttu, propsit muffille. Mutta kuten todettu siitä lähtee se yksi särö, pientä mureutta sillä ei saa.

Big Muff on nimenomaan fuzz, ei sillä kitarankaan kanssa saa kuin pierua näin kärjistetysti sanottuna. Mutta tuohon tarkoitukseen omiaan.
Cornflake
23.01.2004 18:56:20
2541:
Big Muff on nimenomaan fuzz

Ei minulla ikinä ole sellaisia harhoja ollutkaan että muffi jokin yleisboxi olisi,-)
Lick my lovepump!
2541
23.01.2004 19:08:32

Ei minulla ikinä ole sellaisia harhoja ollutkaan että muffi jokin yleisboxi olisi,-)

En sitä tarkoittanutkaan, mutta tuntemani kitaristi myi omansa pois, koska "oli liian puuroa". Nyt sitä kuitenkin harmittaa...:)
Yeah
23.01.2004 19:28:10

no jos haluut hyvän efektin ni voisin suositella bossin gt6b:tä
paitsi et se maksaa aika paljon...mut se o hyvä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)