Aihe: Edullinen putkivahvistin
1 2
professori
05.07.2007 11:02:47
Elikkäs, olen vaihtamassa vahvistinta, kyllästyin Spider II 30w-trankkupeliin, on niin muoviset soundit.

Rahhoo ois tämmöseen kuin Peavey valveking 112 50w (täysputki), lisäks kaupassa suosittelivat Cratelta tulevaa jotain samantehosta täysputkipeliä,jonka pitäs olla tosi kova. Hintaluokka siellä 500€ kantturoilla.

Mielipiteitä?
Umas
05.07.2007 11:09:49 (muokattu 05.07.2007 11:12:04)

Elikkäs, olen vaihtamassa vahvistinta, kyllästyin Spider II 30w-trankkupeliin, on niin muoviset soundit.

Rahhoo ois tämmöseen kuin Peavey valveking 112 50w (täysputki), lisäks kaupassa suosittelivat Cratelta tulevaa jotain samantehosta täysputkipeliä,jonka pitäs olla tosi kova. Hintaluokka siellä 500€ kantturoilla.

Mielipiteitä?

No mä en crateen kyllä koskis, mut kai niiltäkin ihan hyviä tulee.
Ehkä kannattais kyttäillä käytettyjä?
Millaista musaa soitat? ...heviä ilmeisesti.
edit. Tuon minä ostaisin =P
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=172999
edit2. Kannattaa katsoa myös sitä valvekunkkua käytettynä
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
mhaarala
05.07.2007 11:11:00
Haku voisi olla kova sana... varsinkin ValveKingistä on aika hiton monta viestiketjua mistä luulisi löytyvän vastauksia noihin kysymyksiin.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
professori
05.07.2007 11:12:16
hakua tuli käytettyä joo. Oisin vaan halunnu vähän "päivittyneempää" keskustelua. Heviä en oikeestaan soita, mutta haluan kyllä vahvistemen jolla sitäkin voi soittaa.
Umas
05.07.2007 11:15:38

hakua tuli käytettyä joo. Oisin vaan halunnu vähän "päivittyneempää" keskustelua. Heviä en oikeestaan soita, mutta haluan kyllä vahvistemen jolla sitäkin voi soittaa.

Väittävät että valvekunkul saa vaikka mitä aikaseks, mutta itse en pitänyt ollenkaan =P
Niin ja tätä tääl on ainakin kehuttu http://www.thomann.de/fi/hugheskett … r_edition_tube_20th_anniversary.htm
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
Simo78
05.07.2007 11:16:38 (muokattu 05.07.2007 11:18:18)

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149806

Toi aloitettiin eilen! Näitä uusia ketjuja samoista aiheista aloitetaan lähes joka päivä, putkivahvareista ja multiefekteistä, niin ei jengi jaksa kaikkiin kirjoitella samoja vastauksia.
Simo78
05.07.2007 11:24:09 (muokattu 05.07.2007 11:34:07)
Sieläkin kys. agentti kommentoimassa jotain muuta aloitettua ketjua... Onko se nyt niin kauheeta?!?

Tossa ois mun pointti agentoitiin! Näistä yksittäisistä ketjuista tiedon haku voi kyllä olla hidasta ja turhaa, jos sama tieto löytyy jo muista. Taitaapi tuolla keskutelujen säännöissäkin olla jotain asiasta mainittu...

Voisiko ylläpito lisätä pyväksi aiheen multiefekteistä? Ja halvoista putkivehkeistä, esim. Ohjeet vahvarin ostoon n.1000€:llä, tai jotain sinnepäin.
minidriver
05.07.2007 11:37:20 (muokattu 05.07.2007 11:38:16)

En silti pidä suurimpana syntinä uuden ketjun aloittamista. Jos henkilö x on saanut tänään x00 euroa härpäkkeen z hankintaan niin lienee helpoin tapa kysyä asiaa tuoreen otsikon alla kuin penkoa ketjua vuodelta 7, kenties kysyä siellä ja saada vastaukseksi:"Käytä hakua molopää! Sehän lukee tuossa sivulla 894!" But that's just me talking. Elämäni ei mene vituiksi uusista kenties vähän (itselleni) tarpeettomistakaan ketjuista.

e. sori ihan kauheesti ku nyt näin kirjoitin. En jatka aiheesta enää koskaan.
150 g margariinia
1 ½ dl sokeria
1 muna
3 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl kardemummaa
1 tl vanilliinisokeria
1 l mustikoita
Simo78
05.07.2007 12:09:46

Totta oli toi sunkin kirjoitus joo... Merry go ´round ja siilleen, ei kai sille mitään voi. Älä nyt noin helpolla luovuta=) Mä varmaan jatkossakin urputan, kun ei ole muuta elämää=)
-Cale
05.07.2007 12:34:13
En silti pidä suurimpana syntinä uuden ketjun aloittamista. Jos henkilö x on saanut tänään x00 euroa härpäkkeen z hankintaan niin lienee helpoin tapa kysyä asiaa tuoreen otsikon alla kuin penkoa ketjua vuodelta 7, kenties kysyä siellä ja saada vastaukseksi:"Käytä hakua molopää! Sehän lukee tuossa sivulla 894!" But that's just me talking. Elämäni ei mene vituiksi uusista kenties vähän (itselleni) tarpeettomistakaan ketjuista.

Aivan näin!
mhaarala
05.07.2007 13:14:06

No siihenkin asiaan niistä vanhoista olisi luultavasti löytynyt vastaus. En oikein tiedä miten paljon niitä juttuja voi "päivittää", kun se vahvistin ei sinänsä ole muuttunut miksikään sitten julkaisunsa... mutta lyhyesti: kyllä kingillä voi soittaa muutakin kuin heviä, siinä on yllättävänkin hienot kliinit. Reverb on tosin täysin kelvoton. Hyvällä kaapilla ja hyvällä kitaralla (ja soittajalla) siitä irtoaa hintaansa nähden varsin hyvät soundit.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
ReBeat
05.07.2007 13:24:33

Voisiko ylläpito lisätä pyväksi aiheen multiefekteistä? Ja halvoista putkivehkeistä, esim. Ohjeet vahvarin ostoon n.1000€:llä, tai jotain sinnepäin.

Mitä noihin vahvistimen ostamista auttaviin ohjeisiin pitäisi sisältyä? Mulla ei tule mieleen muuta kuin että osta sellainen vahvistin josta itse pidät. Ja Marshallia ei kannata ostaa ikinä uutena. Se on aina väärä ratkaisu, ellei sitten hinta ole silloinkin käytetyn hinta.
Simo78
05.07.2007 13:38:00 (muokattu 05.07.2007 13:40:39)
Mitä noihin vahvistimen ostamista auttaviin ohjeisiin pitäisi sisältyä? Mulla ei tule mieleen muuta kuin että osta sellainen vahvistin josta itse pidät. Ja Marshallia ei kannata ostaa ikinä uutena. Se on aina väärä ratkaisu, ellei sitten hinta ole silloinkin käytetyn hinta.

Pahan laitoit meikäläisen vastaamaksi=)

Ehkäpä joku bonecrusher tai Kivi osaisi kirjoittaa jotain perusohjeita? Ettei tarvitsisi ihan kaikkea tietoa yrittää hakea näistä yksittäisistä ketjuista. Esim. esitellä uudet ja käytetyt yleisimmät vaihtoehdot ja niiden hyvät ja huonot puolet, mihin musatyyliin sopii parhaiten jne., siis muutakin kuin IMO tietoa. Sitten jos sieltä ei löydy, niin alkaa lisää hakemaan tietoa yleisen keskustelun kautta. Ton hintasia vahvistimia kun tuntuu jengi aika paljon hakevan.

En tiedä onko tossa nyt mitään järkeä? Tulipa vaan mieleen...
s7ra7
05.07.2007 16:54:00

Onko ketjun aloittajalla jokin vahvistin joka on jo pitempään kiinnostanut? Joskus se vahvistin jota on jo pitkään katsellut (ja kokeillutkin pariin kertaan) on paras, koska on jo ikäänkuin valmistautunut sen omistamiseen ja sen heikot puolert on helppo sietää. Toivottavasti nyt ymmärsitte pointin :D

Valvekingiä on ainakin lehdissä kehuttu, se tai käytetty hotrod-fender olisi oma valintani hintaluokassa n.500e..
P-Nut
05.07.2007 17:42:19

Itse lähdin musaliikkeeseen varta vasten testaamaan Fenderin Blues Junioria, mutta kyseinen vahvistin oli nostettu liikkeessä hieman vaikeaan paikkaan enkä sitä itse heti viitsinyt alkaa sieltä nostelemaan pois, joten ajattelin myyjää odotellessa testata vieressä olevaa Peavey Classic 30-vahvaria, jossa oli oikein piuhakin valmiiksi paikallaan.

Mielessäni oli heti jo täältäkin niin monesti luetut kommentit Classicin elementin huonoudesta ja yleensäkin siitä, että vahvari pääsee oikeuksiinsa vasta sitten kun elementti ja putket on vaihdettu paremiin. Tietty nämä ovat mielipiteitä, mutta niin moni on täällä tuota hokenut, että luulisi sillä jotain perää olevan....ehkä

Noh uusi Highway 1 seinältä alas ja piuha kiinni. Tykkäsin alusta alkaen vahvistimen soundista. Cleanit olivat todella mieluisat ja särökin yllättävän hyvä, joskin se tarvii avuksi pedaalin mikäli kovin tuhteja säröjä hakee. Peaveytä soiteltuani ajattelin kuitenkin testata vielä Blues Junioria, joka Peaveyn jälkeen oli suoraan sanottuna melkoinen pettymys. Clean soundi oli siinäkin varsin hyvä, mutta säröpuoli olikin sitten aivan kauheata pieremistä/pörinää. Myös yleinen soundimaailman monipuolisuus oli Peaveyssä selvästi laajempi/toimivampi ja yleisestikin mielestäni parempi.

Suurin yllätys oli kuitenkin se miten hyvin Peaveytä sai "avattua" ilman korvien räjähtämistä. Olen ajatellut kotisoitteluun jonkinmoista putkivahvistinta ja Peaveyn 30w tuntui ennen testausta jo aivan liian suurelta määrältä tehoja ja totta puhuen kyllähän se onkin,mikäli vahvistinta haluaa kunnolla huudattaa. Mielestäni Peavey tarjosi kuitenkin suhteellisen pienellä äänenvoimakkuudellakin kuitenkin todella hyvät soundit, jotka toimivat kotisoitossa oikein hyvin.

Yleensäkin täällä muodostunut kuva vahvistimesta muuttui omalta osaltani aika paljon. 500 euron tarjous Peaveystä tuntui jo varsin houkuttelevalta ja saa nähdä kauanko vahvari kaupassa pysyy :) Tulipas taas tekstiä, mutta suosittelen ainakin itse kyseistä vahvaria jos haussa on edullinen putkivahvari.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
superfly
05.07.2007 17:52:16
Aikas hauskaa P-Nut, itselläni on ollut nuo molemmat yllämainitut vahvarit ja mielipiteeni ovat oikeastaan täysin päinvastaiset Blues Jr:n eduksi :) Classicin soundi toimii kyllä jonkun aikaa mutta siihen nenäsaundiin kyllästyy melko nopeasti. Mutta makuja on monenlaisia, mikäs siinä. Ketjun aloittaja menee ihan itse kokeilemaan kauppaan eikä osta sikana säkissä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
P-Nut
05.07.2007 18:35:50

Aikas hauskaa P-Nut, itselläni on ollut nuo molemmat yllämainitut vahvarit ja mielipiteeni ovat oikeastaan täysin päinvastaiset Blues Jr:n eduksi :) Classicin soundi toimii kyllä jonkun aikaa mutta siihen nenäsaundiin kyllästyy melko nopeasti. Mutta makuja on monenlaisia, mikäs siinä. Ketjun aloittaja menee ihan itse kokeilemaan kauppaan eikä osta sikana säkissä.

Heh :) Toki koitan vetästä vielä pitemmän testisession kumpaakin vahvistinta vielä vertaillessa, mutta näin ainakin oli itselläni ajatukset ensimmäisen testisession jälkeen :) Ja tosiaan ketjun aloittajalle : Ei muuta kun vauhdilla liikkeeseen testaamaan eri vahvistimia, koska jutut täällä ovat täysin ihmisten omia mielipiteitä vaikka niitä mukava onkin lueskella ja niistä jotain suuntaa tietysti päätöksiin saakin.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
professori
05.07.2007 20:35:30
Onko ketjun aloittajalla jokin vahvistin joka on jo pitempään kiinnostanut?

Ei oikeestaan..pitäs vaan löytää hyväsoundinen vahvistin, jolla voi soittaa kaikkea lämpimästä bluesista ihan kunnon metalliin. Ois kiva saada semmosia grungesaundejakin ulos, tyyliin Smashing Pumpkins, jos joku bändin tietää.

Yleisestihän kaikki sanoo että putkipeli on paras peli, ja esim kokeiltuani marshallin nuppi+kaappi trankkupeliä tulin tulokseen, ettei mitenkään liian kovat soundit ollu. Sit jos hintaluokka pitää olla siinä 500€ kantturoilla niin eipähän tuon Valve Kingin lisäks pahemmin muita putkipelejä saa, paitsi se kehuttu Crate.

Tehoja pitäs olla väh.50w, ja tuota Valve kingiä käyn testaa just 112:na.

Pyydän anteeksi kaikilta että olen uusiavuton ruma idiootti, joka ei tajua käyttää hakua.
trih
06.07.2007 03:58:41
Meikä kyllä suosittelisi testaamaan tätä. On vielä halvempikin ja 12" elementti kuten isommissa peleissä. Ei tuo 15W niin vähän ole. Ite saan älytöntä meteliä 5W putkivahvarilla 8" elementillä.
http://namm.harmony-central.com/WNA … ntent/Peavey/PR/Windsor-Studio.html
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)