Aihe: säröä voxille??
1
hanninen1
05.07.2007 00:09:31
Hei vaan,
palaan taas fiksujen kysymyksieni kanssa tänne kiusaamaan teitä mutta nyt on oikeasti ongelma.
Elikkäs säröpedaali olis nyt hakusessa. Näin alkuun mainittakoon että vahvistimena toimii siis kiina-Vox AC30 ja kitarana fender telecaster custom shop 60' relic orkkis singlecoileilla. Ja asiaan, eli muuten olen kamoihin helvetin tyytyväinen enkä nyt rupea mikkejä tms. vaihtamaan eli ne voi unohtaa mutta joku särö olisi tarpeen. tällä hetkellä mulla on ibanezin ts-9 joka on helvetin hyvä ja sit voxin bulldog distortion. Iha jees, mut bulldog distortionista saatu särö on jotenkin aivan liian tiukka mulle. Sellainen liian kireä eikä sellainen rouhea jonka haluaisin. Kysymys kuuluukin että mikä pedaali tuottaisi sellaisen mukavan rouhean, ison ja lämpimän särön toimimaan sellaisessa pop/rock/punk meiningissä. bändeinä on www.leapband.com ja www.automaticeye.com jos haluaa tietää minkä tyyliseen musaan olis tulossa.

Tiedän että te rakkaat ystävät osaatte mua auttaa ja ehdottaa jotain joten antakaa palaa.. kiitos jo etukäteen.

-Niko
Schenker
05.07.2007 00:52:39
Moro.

Eikös tuo Bulldog ole putkisärö? Vinkkinä, kannattaa kokeilla erilaisia putkia siihen, esim. ECC81, ECC82. Olettaen siis että siinä on ECC83-sarjan putki/putket vakiona?

Voisin veikata, että kuvailemasi säröön aika lähelle pääsisi EH:n Big Muffilla.
What are You gonna do...Bleed on Me?
hanninen1
05.07.2007 00:58:05
Moro.

Eikös tuo Bulldog ole putkisärö? Vinkkinä, kannattaa kokeilla erilaisia putkia siihen, esim. ECC81, ECC82. Olettaen siis että siinä on ECC83-sarjan putki/putket vakiona?

Voisin veikata, että kuvailemasi säröön aika lähelle pääsisi EH:n Big Muffilla.

Kiitos, mut en usko että putken vaihto tohon auttaa niin radikaalisti, se ei vaan jotenkin oon sen tyyppinen särö mitä etsin. Toi Big Muff on kovasti mietityttänyt, mutta en oo ikinä kyseistä laitetta päässy kokeilemaan mutta mieli tekis.. joku ihmeen mielikuva mulla tosin on että se ei oo ihan se mitä haen mutta mistä sitä tietää kokeilematta..=)
Puavali
05.07.2007 09:07:33
Jos tubrscreamer ja marshall guvnor kuulostaisi hyvältä peräkkäin? Tai kuulostaahan ne, mutta jos ne kelpais sullekin?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
hanninen1
05.07.2007 17:30:59
Barber Direct Drive on hyvä vaihtoehto, koska se on tummahko soundiltaan ja hyvä kaveri kirkkaalle Voxille. Kokeile:

http://www.custom-sounds.com/epages … e274159fa3d3d06af+EN/products/12300

Toi vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta, pitänee siis käydä ainakin testaamassa. Onko mitään tietoa et missä tota vois olla hyvllyssä näin pk-seudulla?
keskiorv
06.07.2007 09:13:57
Ja taas kerran suosittelen testaamaan myös T-rex Mudhoneyn. Todella rouhea särö, ja pelaa loistavasti ainakin mun ac30:n kanssa. Suosittelen.
hanninen1
11.07.2007 13:14:46
Ja taas kerran suosittelen testaamaan myös T-rex Mudhoneyn. Todella rouhea särö, ja pelaa loistavasti ainakin mun ac30:n kanssa. Suosittelen.

kävin kokeilemassa noita t-rexin säröttimiä ja hyvältähän ne kuulosti, ei kuitenkaan ollu ihan sellaista soundia mitä haen..
Tuli tossa mieleen ku katelin valikoimia että onko jollain kokemuksia seymor duncanin lava boxista? vaikuttaa ainakin kovin mielenkiintoiselta ja tänään sitä olis tarkoitus käydä kokeilemassa..
Dr. Muff
11.07.2007 14:39:21
Hotcake Voxin kanssa kuulostaa aikalailla siltä kuin itse vahvistin olisi säröllä. En tiedä miellyttääkö sellanen mutta hyvin toimii joka tapauksessa.
hanninen1
13.07.2007 16:46:44
nyt sitten löytyi se mitä olen niin pitkään etsinyt. Kävin kaupoissa kiertelemässä ja musamaailmassa törmäsin ihmeelliseen laitteeseen nimeltä MI Audion Blues Pro. Aivan mahtava särö jo sellaisenaan ja kun ostin vielä seymor duncanin pickup boosterin ni ei meinannu hymyilylle tulla loppua ku treenikämpälle pääsin soittamaan. Nyt voin vihdoin lopettaa sen kamojen perässä juoksemisen koska tuo on juuri sitä mitä tällä hetkellä haluan. TOMII!

Kiitokset taas kerran kaikille jotka tässä asiassa auttoivat ja hyvää kesää!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)