Aihe: Camel
1 2 3 4 511 12 13 14 1526 27 28 29 30
2541
28.06.2007 06:20:51

Ja sitten hommaa Rain Dances ja Breathless. Hyviä levyjä myös, vaikkeivat neljälle ensimmäiselle vertoja vedäkkään.

Vetävätpäs, "Rain Dances" on nimittäin bändin paras.
Pedroz
28.06.2007 06:58:33

Koskaan ei voi myöskään suositella liikaa bändin neljää viimeisintä levyä, eli Dust & Dreams, Harbour of Tears, Rajaz ja A Nod and A Wink. Harmillisen huonosti saatavilla ovat tosin. Neljän ensimmäisen levyn jälkeisen ajoittaisen hapuilun jälkeen Camel ryhdistäytyi 90-luvun alussa ja teki neljä loistavaa levyä, joista jokainen on hitusen edeltäjäänsä parempi. Kaksi viimeistä hipovat jo viiden tähden rajaa.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Rainer Frilund
28.06.2007 08:11:45

Koskaan ei voi myöskään suositella liikaa bändin neljää viimeisintä levyä, eli Dust & Dreams, Harbour of Tears, Rajaz ja A Nod and A Wink...

Rajaz-levyltä löytyvä omaelämänkerrallinen
"Straight To My Heart" on todella upea.
Siinä isokin mies liikuttuu.
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
Pedroz
30.06.2007 01:53:47

Rajaz-levyltä löytyvä omaelämänkerrallinen
"Straight To My Heart" on todella upea.
Siinä isokin mies liikuttuu.

Sisältää yhden upeimmista Camel-kitaramelodioista ikinä. Aivan mahtava biisi.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Black Church
03.07.2007 22:10:39
Olen bändistä pitänyt jo vaikka kuinka kauan, mutta vasta nytten ostin ensimmäisen Camelin levyni, Moonmadnessin.

Mahtavaa Progea juuu.
Lord of the strings
04.07.2007 22:58:09
Sisältää yhden upeimmista Camel-kitaramelodioista ikinä. Aivan mahtava biisi.

Samalta levyltä mainitsemisen arvoinen kitarasoolo on myös Lawrence -kappaleessa. Aivan loistava.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
mungiisi
19.08.2007 21:05:59
Kiinnostuin itse ko. bändistä tuossa viime kevättalvena kun selvisi että Opethin Mikael fanittaa kyseistä bändiä, varsin tavallinen tarina siis.

Ostin Miragen ja kova levy se on. The Snow Goose ja Moonmadness löytyvät myöskin. Parhainta paikkaa ajaa Moonmadness, Mirage tulee aivan hitusen jäljessa. Freefall on lempikappaleita ellei niistä jopa paraskin.

Mitä levyä suosittelisitte seuraavaksi ostokseksi?
Stupid Flanders...
MaD PiAnIsT
19.08.2007 21:11:02

Luottaisin tähän vanhaan tavaraan, joten suosittelisin Camelin ensimmäistä levyä, Camel. Mielestäni varsin hyvä levy, vaikkakin jäänyt melko pienelle kuuntelumäärälle. Pitäisi tutustua kyseiseen levyyn lähiaikoina enemmän. Mutta hyvä kuva siitä on jäänyt. Sen mää ostaisin noiden muiden kaveriks:)
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
gorgonoidi
19.08.2007 21:18:32

En ole kuullut näitä uudempia, mutta olen kuullut että myöskin neljä uusinta ovat rautaa. Ei kannata unohtaa niitä :)
2541
19.08.2007 22:51:41

"Rain Dances". Hieman erilaista, jazzimpaakin osittain. Mukana bassossa ja laulussa Richard Sinclair, Camelin kaikkien aikojen paras laulaja ja, kaikella kunnioituksella Doug Fergusonia, Colin Bassia ja David Patonia kohtaan, basisti. Myös Mel Collinsin panos on vahva.
sus
20.08.2007 23:15:18
"Rain Dances". Hieman erilaista, jazzimpaakin osittain. Mukana bassossa ja laulussa Richard Sinclair, Camelin kaikkien aikojen paras laulaja ja, kaikella kunnioituksella Doug Fergusonia, Colin Bassia ja David Patonia kohtaan, basisti. Myös Mel Collinsin panos on vahva.

Joo, on kyllä loistava levy. Camelia utuisimmillaan. Ja se on paljon. Ehkä kaunein Camel-melodia koskaan on 7. raita Elke. Levy on kyllä täydellinen alusta loppuun. Tell me on niin mieletön..
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
2541
21.08.2007 00:56:07

Ehkä kaunein Camel-melodia koskaan on 7. raita Elke.

Minulle riittää jo eka biisi "First Light". Yksi kauneimmista on myös "Ice" tai sitten "Nude" levyn "The Last Farewelll".
Jorte Kariko
21.08.2007 14:15:52 (muokattu 21.08.2007 14:16:42)
Eniten Camelilta kuunneltuja levyjä (lähiaikoina) ovat olleet Harbour of tears, Rajaz, A nod and a wink ja dust and dreams. Olen ehkä kerran kuunnellut tuota Nude levyä joten sen aika varmaan koittaa nyt! Omasta mielestäni ehkä "SE" Camel levy on Harbour of tears (näin tänään, huomenna toisin). nämä 70-luvun Camelit kyllä uppoavat myös mahtavasti, mutta noita neljää edellä mainittua levyä on tullut kuunneltua eniten. Coming of age DVD on myös aivan helvetin kova.
Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo.
Kikolaa
08.09.2007 13:52:39
Nyt levykaupassa käydessäni muistin Åkerfeldtin maininneen Camelin DVD:ssään, ja ostin sitten sen jännimmän näköisen Camel levyn. Mukaan tarttui Stationary Traveller, ja tähän mennessä oon kyllä tykänny.
AGSEN
Velli
12.09.2007 18:39:30 (muokattu 12.09.2007 18:40:42)
Nyt levykaupassa käydessäni muistin Åkerfeldtin maininneen Camelin DVD:ssään, ja ostin sitten sen jännimmän näköisen Camel levyn. Mukaan tarttui Stationary Traveller, ja tähän mennessä oon kyllä tykänny.

Ihan ok levy. Erittäin pop-henkinen verrattuna yhtyeen muuhun tuotantoon. Cloak And Dagger Man on loistava biisi.
HungryFD
13.09.2007 09:26:01
Ihan ok levy. Erittäin kasaripop-henkinen verrattuna yhtyeen muuhun tuotantoon. West Berlin on loistava biisi.
"No time for the old in-out, love, I've just come to read the meter."
velioj
15.09.2007 23:16:05

Minulle riittää jo eka biisi "First Light". Yksi kauneimmista on myös "Ice" tai sitten "Nude" levyn "The Last Farewelll".

Ice on kyllä taivaallinen vedos. Andrew esitteli sen keikalla sanoen että seuraava biisi on syntynyt Amsterdamissa - eräänä hyvin kylmänä iltana....
Jos osaisi soittaa pianoa, tämä biisi olisi kyllä opeteltavien joukossa - sniif.
Air Born
30.09.2007 19:40:28
Onkos muuten porukka vääntänyt itse jotain tabseja/nuotteja/midejä Camelin biiseistä? Netistä olen löytänyt parisenkymmentä, mutta lisää kaipailisin. Itse ainakin joskus virittelin tabia Summer Lightningin loppusoolosta.
SuvantoJ-
01.10.2007 10:05:31
Onkos muuten porukka vääntänyt itse jotain tabseja/nuotteja/midejä Camelin biiseistä? Netistä olen löytänyt parisenkymmentä, mutta lisää kaipailisin. Itse ainakin joskus virittelin tabia Summer Lightningin loppusoolosta.

Nimimerkkisi biisistä olen melodiat/leadit tabittanut joskus, soinnut pitäisi joskus vielä jaksaa miettiä läpi.
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)