E.Q 04.07.2007 13:25:32 (muokattu 04.07.2007 13:37:14) | |
---|
...tiedä vaikka voitaisit ja saisit tehdä seuraavaan sgabaan sellaisen taustan et plyys ukot ois pihalla. Ihme narinaa täällä. Aina vaan on jonkun mielestä huono tausta ja ajatellaan että kyllä mää voittasin jos vaan olis kerranki kunnon tausta. Jo aikanaan hamassa skaba30:ssä plyys ukko teki tollasen vähän rokimman taustan kun oli taas naristu ainaisista blues taustoista. http://mp3.mikseri.net/hifi/e/ekku_-_sooloskaba30_tausta.mp3 vaan kuinkas kävi ? Hoho, oon mä vaa hyvä, tai olin, enää tääl ei pärjää. Edittiä: Niin ja saanko esittää toivomuksen noin yleensä taustan tekijöille, että huomioikaa tai siis koittakaa jättää tilaa sille tulevalle soololle ihan reilusti, ainakin sille taajuus-alueelle missä soolokitara yleensä pyörii, ettei mene kaikki tasomittarit heti punaselle kun lisää soolon siihen taustaan. K100#10 |
Manetti 04.07.2007 13:39:37 | |
---|
Ihme narinaa täällä. Aina vaan on jonkun mielestä huono tausta ja ajatellaan että kyllä mää voittasin jos vaan olis kerranki kunnon tausta. Ja sitten joskus kun nää narisijat saavat mieleisensä taustan, mutta eivät mielestään riittävästi pisteitä, niin sitten naristaan siitä et miks mä en saanu ku näin vähän pisteitä..eikä vaivauduta edes äänestämään....näin se vaan menee. ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
J.Hollström 04.07.2007 13:41:47 | |
---|
Edittiä: Niin ja saanko esittää toivomuksen noin yleensä taustan tekijöille, että huomioikaa tai siis koittakaa jättää tilaa sille tulevalle soololle ihan reilusti, ainakin sille taajuus-alueelle missä soolokitara yleensä pyörii, ettei mene kaikki tasomittarit heti punaselle kun lisää soolon siihen taustaan. Itse olen aina normalisoinut sen taustan, jos se on jo tapissa valmiiksi. |
Manetti 04.07.2007 15:02:19 | |
---|
Itse olen aina normalisoinut sen taustan, jos se on jo tapissa valmiiksi. Samoin...ja joskus on pitänyt vähän eq:takin käyttää taustaan että saa kitaran erottumaan paremmin...joidenkin vetoja kun kuuntelee niin on siellä vissin jonkunlaista masterointiakin harrastettu...tästä uusimmasta tekisi mieli poistaa se napsaus siitä alusta....ei kai siitä sakoteta jos tommosia kevyitä säätöjä tekee?...en ainakaan usko. ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
E.Q 04.07.2007 16:22:19 (muokattu 04.07.2007 16:22:53) | |
---|
Siis tarkoitin sitä että jo taustaa tehdessä kannattaa soittaa sellaiset taustainstrumentit jotka ovat samalla äänialueella kuin soolokitara niin ihan reilusti hiljempaa sisään koska siihen on tulossa vielä lisää tavaraa ja kaikenlisäksi vielä se kaikkein oleellisin asia joka tulisi loppupeleissä olla hyvin esillä. Mutta nyt taas jos useat ovat tottuneet normalisoimaan joka kerta niin normailisointi taas yrittäisi täyttää juuri tämän aukon, että en tiiä sitten. Ehkä sarjassamme vähä turhaa napinaa tämäkin, hyvinhän näiden kanssa ollaan kuitenkin pärjäilty. K100#10 |
Manetti 04.07.2007 16:22:59 (muokattu 04.07.2007 16:49:31) | |
---|
Minulla ei onnistu tuo suoran linkin tekeminen, vaikka olen kuinka monta kertaa yrittänyt, joka kerta olen kirjoittanut oikein... Mitä teen? Jostain syystä en ite saanut yllä olevaa linkkiä toimimaan mutta löytyy se tossa alla olevastakin pienellä vaivalla... Tämä alla oleva systeemi ei tunnu enää toimivan, ainakaan kaikilla, oisko mikseri tehnyt jotain muutoksia tsydeemeihinsä? HUOM! Jos laitat soolon mikseri.net:iin, toimi seuraavasti rakentaessasi linkkiä sooloosi: 1) http://mp3.mikseri.net/hifi/2) tiedoston eka kirjain ja kauttaviiva 3) tiedoston nimi (Huom ! vain pieniä kirjaimia) Eli esimerkkinä: http://mp3.mikseri.net/hifi/e/esimerkkisoolo.mp3 ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
Manetti 04.07.2007 16:43:05 | |
---|
Mutta nyt taas jos useat ovat tottuneet normalisoimaan joka kerta niin normailisointi taas yrittäisi täyttää juuri tämän aukon, että en tiiä sitten. Mun äänitysoftalla se normalisointi vaikuttaa mun ymmärtääkseni vain sen normalisoitavan datan voimakkuuteen ..eikä muuta mitään taajuuksia...mut en tiiä miekää mittää :) ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
Jzci 04.07.2007 18:13:18 | |
---|
Kokeilin m.net approved systeemillä (Yamaha Pacifica + Microcube + weppikameran mikki)...ei onnaa. Kohisee, humisee, signaali liian heikko. Osaisiko kukaan ehdottaa simppeliä mutta toimivaa ratkaisua? Microcuben record outputista piuha äänikortin mikkisisääntuloon. Kyllä tuolla tavalla ainakin parempaa jälkeä saa kuin jollain weppikameramikillä. |
apenaattori 04.07.2007 19:24:49 (muokattu 04.07.2007 19:27:55) | |
---|
Jaahas, täällähän on valtava häly noussut sillävälin kun olen ollut muualla. Pitääpä osallistua täältä mökiltä käsin keskusteluun. Taustojen suhteen pallo on mielestäni hyvä pitää edellisen skaban voittajalla. Voittajien vastuulla on siis mielestäni muistella viime skaboja ja tuoda vaihtelua. Vaihtelun ei tarvitse olla hevi-bluus -vaihtelua, niitä genrejä kun löytyy tästä maailmasta mutama muukin. Tommy The Catin ehdotus on muuten ihan ok mutta rajoittaa mielestäni liikaa taustantekijän vapauksia. Eli voittajat saisivat mielestäni tehdä taitojensa/mielikuvituksensa rajoissa erilaisia ja vaihtelevia taustoja. Vaikka bluesmies ei osaisikiaan vetää heviä, niin se ei tarkoita sitä etteikö tausta voisi olla erilainen. Monet täällä heitetyistä ehdotuksista kuulostavat täysiltä susilta jo syntyessään. Homma on syytä pitää simppelinä, kaikki järkyttävät "skaban taustan valinnan äänestyksen äänestys" -jutut menevät mielestäni täydeksi pelleilyksi. Voittajat siis tekevät taustan, mielellään viime aikojen taustoja silmällä pitäen. Muut soittavat parhaimpansa mukaan, voittaja saa tehdä seuraavan taustan. Jälkipyykin vikisijät voisi jättää omaan arvoonsa. Itsekin kaipaan vaihtelua taustoihin, mutta tästä asiasta ruikuttamisesta on tullut monille tapa. Juu ja joku tuolla porasikin tuosta minun osallistumisaikomuksestani, en ollut tietoinen että skaba loppuu jo torstaina kun kirjoitin sen viestin. Eli en todellakaan oleta että minua odoteltaisiin. Jeps, siinä joitain minun ajatuksiani. Tärkeintä minusta on ettei homma mene liian vakavaksi. Pidetään hommat simppelinä, ei kaiken tarvitse olla täydellisen aukotonta ja tasapuolista. Parannuksia voi ja pitääkin tehdä, mutta kohtuus kaikessa. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Kuha 04.07.2007 19:28:25 | |
---|
Jeah! Uus lapio vihdoinkin! Ku olis vaan malttanu edes virittää ja säätää, mut ku ei! Hyvä kun et säätänyt - erittäin makea soundi ja hieno veto muutenkin! |
kattilakettu 04.07.2007 19:30:35 | |
---|
Tämä alla oleva systeemi ei tunnu enää toimivan, ainakaan kaikilla, oisko mikseri tehnyt jotain muutoksia tsydeemeihinsä? HUOM! Jos laitat soolon mikseri.net:iin, toimi seuraavasti rakentaessasi linkkiä sooloosi: 1) http://mp3.mikseri.net/hifi/ 2) tiedoston eka kirjain ja kauttaviiva 3) tiedoston nimi (Huom ! vain pieniä kirjaimia) Eli esimerkkinä: http://mp3.mikseri.net/hifi/e/esimerkkisoolo.mp3 EI TOIMI EI VAIKKA OHJEIDEN MUKAAN ON TEHTY!!!!!!!! @}-,--´-- |
mos6581 04.07.2007 19:36:13 | |
---|
Hyvä kun et säätänyt - erittäin makea soundi ja hieno veto muutenkin! Kiitos samoin! Aattelin vielä siivota ennenku alan soittelee ja tohkeissani imuroin ainoan suht ok plektrani, joten sormihommiks meni hehe. |
Bookkeeper 04.07.2007 20:25:55 (muokattu 04.07.2007 20:31:39) | |
---|
Microcuben record outputista piuha äänikortin mikkisisääntuloon. Kyllä tuolla tavalla ainakin parempaa jälkeä saa kuin jollain weppikameramikillä. Ok...tänks. En tosin saanut toimimaan. Mikrokuutio mikkisisääntuloon, volume hiljaiselle, äänitys päälle -> lopputulosta ei tunnista kitaraksi... EDIT - tarkennus: kun soittelee kajarien kautta, kuuluu ok. Nimen omaan äänittäminen "vääristää" soundin ihmeelliseksi sekasotkuksi. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
BigPapa 04.07.2007 20:51:52 | |
---|
Kovaa tarinaa Manetilla ja Kuhalla ja Velsalla....ja Jucciczella....ja Jukilla....ja ...ja ...ja.... monella muulla....8)... no mut rento asento koneen ääressä ja relausta kunnon grooven parissa: http://www.youtube.com/watch?v=4Jirg2kGvBwThe real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Manetti 04.07.2007 20:59:03 (muokattu 04.07.2007 20:59:26) | |
---|
EI TOIMI EI VAIKKA OHJEIDEN MUKAAN ON TEHTY!!!!!!!! Vois vaikka kysästä mikserin ylläpidolta et onks ne menny muuttelee jotain? Mie voin vaik kysyy, ni ei sitte immeiset turhaan yritäkään laittaa tolla vanhalla systeemillä ja saapi uudet ohjeet tohon skabojen alkuun. ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
BigPapa 04.07.2007 21:02:58 (muokattu 04.07.2007 21:48:43) | |
---|
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Manetti 04.07.2007 21:54:11 | |
---|
Vanhuus ei tuu yksin... Nyt pätkii ja pahasti...olin ihan varma et tänään on torstai ja klo melkein yheksän illalla ku aloin hätäpäissäni vetää tota omaa vetooni....mut tässähän ois ollu viel vuorokausi aikaa. Taijan vetää ton uudes.......tai no, antaa olla. ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
Mistä.. taköhän johtuu, että kun pickaa kovaa niin ääni alkaa särkemään ikävästi, mutta toisaalta sitten jos laittaa pienemmälle niin ei meinaa kuulua mitään. Ärsyttävää.. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
oiva tumpeloinen 04.07.2007 23:17:52 | |
---|
Mistä.. taköhän johtuu, että kun pickaa kovaa niin ääni alkaa särkemään ikävästi, mutta toisaalta sitten jos laittaa pienemmälle niin ei meinaa kuulua mitään. Ärsyttävää.. Lyttää signaali kompuralla? |
Karipiirto 04.07.2007 23:34:22 | |
---|
Lyttää signaali kompuralla? Heh, kun ton ois tiennyt niin olis ehkä tullu pareet saundi omaan vetoon mutta mä yritin vain saada pehmeämpää saundia vääntelemällä mikkikytkintä, tonepotikoita ja volyymia. Nooh, olen ensikerralla taas hitusen viisaampi. Ennemmin en luovuta kun saan ensimmäisen ihan oikeasti ansaitun pisteeni. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |