Aihe: Onko kokemuksia CD On:sta??
1 2 3
Larry
20.01.2004 09:37:09
Juu oon käyttänyt, muutamalla päivällä on mennyt pitkäksi toim ajat. Mutta hinnat on ollu kohdallaan. Ja aikaajoin niillä on tarjous, että saa tuotteita rahtivapaastikin.

Suhteellisen hyvät valikoimat löytyy ja hinnat on paremmat kuin esim. "Fazun" ryöstölafka.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
käki
20.01.2004 10:05:50
Mitäs peliä tää on? cdonilta tilataan, eli sieltä tilataan mistä halvimmalla saadaan eli siis thomannilta? Tukekaas nyt suomalaista pienyrittäjää kun aina jaksatte jauhaa kuinka thomannilta tilaus on syntiä.

Ja minä poika se en jaksa tukea suomalaista pienyrittäjää, enkä suurtakaan, jos käytössäni on rajallinen summa rahaa.

Jos saan tuotteen halvalla jostain muusta maapallon kulmasta, tilaan sen sieltä, enkä todellakaan maksa enempää kuin on pakko.

Ihme kitinää muutenkin tuosta suomalaisuuden tukemisesta musiikki-/soitinkeskustelussa. Tosi on se, että valtaosa soittimista valmistetaan ulkomailla. Siellä ne maksavat myös vähemmän, usein jopa tulleineen Suomeen tuotuna.

Jos markkinoille ilmestyy laadukas suomalainen tuote, joka on Suomessa valmistettu, lupaan harkita sen ostoa ulkomaisen sijaan.

Joten turha saarnata synninteosta tai muusta sellaisesta. Suomalaisten perisynti tuntuu olevan "liika rehellisyys", verottajaa ja valtiota pitäisi vaan tukea ilman sen suurempaa kritiikkiä.

Tämä meni off-topicin puolelle, mutta kuluttaja viisastukoon, oli sitten kyse levy- tai autokaupoista(ei, en mene Saksaan Mersua hakemaan).
Asialliset hommat hoidetaan vasurilla, muuten tehdään töitä kuin ellun kanat.
salmivaara
20.01.2004 10:15:53

En tajunnut sanaakaan tästä? Mikä oli pointti?

Minusta tuo pointti oli aika selkeä.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Lonesome
20.01.2004 10:27:45
Sen jälkeen, kun Boxman meni konkkaan about v. 2000 syksyllä, olen tuolta tilannut kymmenittäin levyjä. Kyllä palvelu on mennyt parempaan suuntaan. Alkuaikoina eivät suunnilleen vastanneet sähköpostiin, mutta nyttemmin on ilmeisesti aspan kapasiteetti parantunut. Pisin toimitusaika taisi olla, kun tilasin Wigwamin "Fresh Garbage"-levyn joulukuun lopussa ja se tuli maaliskuussa! Ja siis kyselyihin ei tällä välin vastattu. Tästä on nyt jo kolme vuotta. Nythän niillä on tämä tilausten seurantasysteemikin.

Lähettivät tuossa ennen joulua ensimmäistä kertaa väärän levyn. Sain palautuskuoren, jolla pitäisi lähettää ko. levy takaisin, kun saan oikean. Ei kyllä ihme jos menee sekaisin, kun kahden eri levyn nimi on lähes sama. Tilasin Mott The Hoople:"Two Miles From Live Heaven"ja lähettivät levyn "Two Miles From Heaven". Tosin eri koodithan noilla on, joten eihän näitä saisi sattua. Ei vaan sitä oikeaa levyä ala kuulua...

Valikoimiin on tullut yhä enemmän myös pikkumerkkien julkaisuja ja oikeastaan ainoa ongelma on se, että myynnissä on periaatteessa vain eurooppalaisia julkaisuja. Toisaalta muutamat levyt ovat olleet jenkkilän painoksia ilman lisähintaa, mutta siis monen bändin osalta puuttuu osa kataloogista, koska eurooppalaista julkaisua ei ole.

Hintataso on laskenut selvästi, vaikka Boxmanin hinnoitteluvirheiden (siis varmasti tappiolla myytyjen levyjen) jälkeen ei aluksi tuntunut kovin edulliselta. Nice Price/Mid Price levyjä saa jopa hintaan 4,45 eur ja kyseessä ovat usein uusimmat remasteroidut painokset. Okei, ehkä suosin musiikkia, joka ei mene kaupaksi. Pointti on kuitenkin siinä, että ihmettelen tätä jatkuvaa epäilyä, että jos levystä ei pyydetä sikahintaa, kuten esim. Iron Maidenin-levyistä aiemmin, niin jossain on oltava vikaa. Valmiiksi vähintään kannet valmiiksi rikki tms.

Pakkaustyyli on kyllä heikkoa. Ohut pahvi ei paljon auta, jos posti antaa kunnon kyytiä. Tulee samalla mieleen Fazerin Musiikkikerho, jonka muovi-pakkaukset väänsivät vinyyli-levyjen kuoret aikoinaan soikeiksi.

Tukekaa ihmeessä kotikulmien levykauppiasta, jos vaan mahdollista. Kuinkahan suuri osa sitä on tullut aikoinaan vietettyä elämästään esim. Tampereen Epesissä levyjä tsekkaillen ja rahaa investoiden. Järjetön määrä aikaa & valuuttaa! Sen lisäksi vielä tilailin postin kautta. Elämä muuttuu, enää ei tuohon hengailuun ole mahdollisuutta, joten nettikauppa sopii minulle, niin hintojen kuin ja kotiinkannon puolesta paremmin kuin hyvin. Suurkuluttajaksi olen syntynyt ja myös jäänen...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Isodee
20.01.2004 12:14:47
Viimeksi joulun alla tilasin. Levyt tulivat vähän alle viikossa ilman mitään naarmuja tai halkeamia.

Kerran ryssin yhden maksun kanssa ja maksoin saman laskun kahteen kertaan. Kirjoitin CDONin asiakaspalvelun, josta saapui vastaus 3:ssa minuutissa!

Lähettivät minulle shekin jolla pystyin lunastamaan rahat mitkä olin vahingossa maksanut. Toki pankki otti omat käsittelymaksunsa, mutta tyhmyydestä sakotetaan.

Siis oikeastaan pelkkää hyvää sanottavaa. Ai niin, amerikkalaisia julkaisuja ei löydä. Huono.
weelie
20.01.2004 14:41:25 (muokattu 20.01.2004 14:42:10)
joskus vielä viime kesänä käytin cdonia enemmän kuin normaaleja levykauppoja. hinnat edullisia, nopea ja varma toimitus, ei postikuluja...

Mä tilaan levyni ulkomailta ellei lähikaupasta saa. Dollarin kurssikin on aika suotuisa tätänykyä. cdconnectionia olen yleensä käyttänyt. Tai vaikka käytettynä GEMMistä, sillä mitä niillä naarmuilla on väliä.

CDONista ei juurikaan ole kokemusta, mutta ihan OK palvelua olen saanut.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Dr. Muff
20.01.2004 15:51:28
Muutaman kerran olen ottanut yhteyttä ja kitissyt rikkinäisistä kansista ja aina on kohteliaasti pahoiteltu ja lähetetty uudet. Vaikkakin kerran lähettivät uudet rikkinäiset kannet.

Välillä hyviä tarjouksia ja löytöjä mutta muuten hinnat on aika samat kuin lähikaupassa.
Lainatkaa rahaa??
SiwamieS
20.01.2004 15:56:30
Huonoja kokemuksia. Ei voi tilata ellei ole 18. Pah.

Ääh, minäkin käytän tuota vielä muutaman viikon ihan vaan äiten nimissä... =)
There's too much caffeine in your blood stream and a lack of real spice in your life..
Il Brutto
20.01.2004 16:09:24

Ehjänä on aina muuten tulleet, vaan kerran löytyi yksi irronnut hammas siitä keskustasta. Pahvikannet vielä, niin vitutti. Toimitusajat heittelee joskus aika pahasti, toisinaan tulee kolmessa päivässä, joskus menee kuukausikin.
There's something in the world today/Don't know what it is but it sure smells rotten/Babylon's burning and the fire seems waterproof -Armstrong/Frederiksen
kastei
20.01.2004 18:40:58 (muokattu 20.01.2004 18:45:17)
Huonoja kokemuksia. Ei voi tilata ellei ole 18. Pah.

Eipä oo mua estänyt :-)

Siis tilaamasta ihan omalla nimelläkään. Mistäs ne sais tietää, että mun oikee syntymävuosi onkin 1986 eikä -76 ? :-)
Solex
20.01.2004 18:55:34
Olen tilannut sieltä ~20 levyä. Jokaisella kerralla levyt ovat tulleet 3 viikon päästä arvioidun 6 päivän sijan. Viimeisellä kerralla kahdesta levystä oli kansi rikki, en jaksanut nähdä vaivaa valittaa.

Minä ja 2 kaveriani pistettiin omat tilauksemme eri levyistä samana päivänä, kaikki 3 tilausta saapuivat jälleen kerran luvatun 6 päivän sijasta 3 viikon päästä samana päivänä?!?

Levyt ovat suurimmaksi osaksi niin halpoja että olen pannut villasella toimituksen ongelmat. Asiakaspalvelu on toimivaa ja maksutapa on laskulla paljon kuluttajaystävällisempi.
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
Ticeto
20.01.2004 18:57:59
Vain huonoja kokemuksia. Kävi nimittäin niin, että vuosi sitten tilasin levyn (Iron Maidenin Seventh Son Of A Seventh Son). Tilaus tapahtui muistaakseni aamulla ja sain tilausvahvistuksen. Ruokatunnilla tyttöystäväni soitti ja sanoi ostaneensa kyseisen levyn paikallisesta liikkeestä.

No, noudatin sivulla olleita ohjeita ja lähetin e-mailia, jossa mainitsin tuotekoodin, levyn nimen ja kirjoitin, että haluan perua tilauksen.

Seuraavana päivänä tuli sitten sähköpostia, että tilausta ei voi enää perua, koska tilaus oli mennyt jo postitukseen. Siitä riemastuneena kirjoitin takaisin, että mitenkäs näitä tilauksia voidaan sitten perua? Siihen sain vastauksen, että "valitamme tapahtunutta".

Kaverini kuitenkin halusi saman levyn, joten se meni sitten sinne. Toiste en ole tilannut.
Deg
20.01.2004 19:36:56

Miltei aina on tullut ajallaan levyt, tosin harvinaisemmissa kestää kauemmin. Ja uutta kantta lähettävät jos on rikkinäistä tullut postissa.
Sexual Chocolate, Baby!!
Ussr
20.01.2004 22:19:24

Monia kertoja on tullut levyjä sieltä tilattua, eikä minulla mitään pahaa sanottavaa firmasta ole.

Kerran on tainnut tulla levy hieman rikkinäisillä kansilla mutta sain uudet tilalle. Toimitusajatkaan eivät ole heittäneet, ihmeellistä kyllä, kun jotkut ovat odotelleet joitain levyjä kuukausia. Viimeisimmässä tilauksessa yksi tuli jälkitoimituksena mutta sekin kolahti postilaatikkoon päivän muiden levyjen jälkeen..
Are You Ready For Some Darkness?
-Turbojugend Imatra-
testgatehead
20.01.2004 22:27:15
Siitä riemastuneena kirjoitin takaisin, että mitenkäs näitä tilauksia voidaan sitten perua? Siihen sain vastauksen, että "valitamme tapahtunutta".

Niinkuin postimyynnissä yleensäkin, eli tuotteen saa palauttaa 14 päivän kuluessa sen saapumisesta.

Itsellä kyllä hyviä kokemuksia. Paketti tulee suoraan kotiin, eikä tarvitse hakea postista mikä on tietysti mukavaa. Kotelot on mulla säilyneet ehjinä (yhtä kertaa lukuun ottamatta, mutta lähettivät ehjät tilalle). Muutamia kymmeniä kertoja tullut tilattua.

Niin ja kai sitä paikallista levykauppiasta tukisi mielelläänkin, harmi vaan että se ei myy mun musiikkimakuuni istuvia levyjä :(
jukedog
21.01.2004 11:01:42
Olen tilannut varmaan yli sata kertaa, ei moittimista,joskus tosi halvalla esim : powder monkeys cd 2,45 e... miinuksena on etteivät aina pysty toimittamaan ruotsalaisten rock bändien levyjä!! 1 levy on venaamassa, ollu ties kuinka kauan ja tulee jos tulee. Jos eivät pysty toimittamaan niin antavat 3 euron alennuskoodin...
God Created Woman, But the Devil Invented the Blues... -TYLA-
Mimi
21.01.2004 12:34:54
Tilaaminen kohtuu helppoa, ja mulle aiknakin on tullu levyt asiallisessa kunnossa perille asti eikä aikaakaan ole ihan mahdottomasti kulunut (tai siis isukkihan ne levyt siis oikeesti on tilannu, kun tosiaankin on näin että ellei ole täysi-ikäinen ni ei saa tilata =), jeps, aivan varmasti). Hinnat on mun mielestä todella hyvät, halvempaa kun esim. Fazerin musiikkikerhossa ja postikulut on ihan olemattomat...
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
J.K.Ruudio
21.01.2004 13:32:55
Tilasin kaksi CD:tä kun oli tarjouksena postimaksut ilmaset. Toisen levyn kotelossa oli se levyn kiinnityskohta hajonnut,joka hieman haittasi. Muuta valittamista ei tainnut olla.
Tuplat ne olla pitää!
schism
21.01.2004 14:53:57

Lähinnä parina viime kesänä olen tuolta varmaan yhteensä kolmisen-nelisenkymmentä levyä tilannut.

Miltein poikkeuksetta tulleet 14-15 päivän sisällä, kerran taisi joku chumbawamba tulla jälkilähetyksenä ja yhden kerran oli levy päässyt loppumaan.

Viime aikoina levyjen keskiöt olleet usein rikki, mutta tosiaan mailin hujautuksella sieltä tippuu parissa päivässä pehmustettuna uudet kannet tilalle. Hyvää toimintaa.

Monet ulkomaiset vähänkin indiemmät levyt löytyvät parhaimmillaan tuolta alle viidentoista euron, tai sitten enintään se noin 17 eurokaista.
Samat levyt kotiliikkeissä yleensä reippaasti yli 20e pienten tilausmäärien vuoksi.

Eli yleensä tuolta tulee ensimmäisenä tarkisteltua levyjen hinnat ja tilaukset, ja sitten vasta lähtee paikallisiin..

Tosin tuo JS tuossa (@turku) pistelee parhaimmillaan yhtä halvat hinnat ulkomaisille uuutuslevyille, että cdonista tilaileminen tullee vähenemään reippaasti muutenkin kuin rahatilanteen puolesta.
hukkam.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)