Aihe: Wurlitzer 200 hurina
1
maza
05.07.2007 11:02:28

Vaihda loputkin elkot.

Veikkaisin, että ongelmana on kuitenkin se että jossakin päin soitinta on maajohto irti / huonosti kiinni / puuttuu kokonaan. Käytätkö pianoa maadoitetussa pistorasiassa?
shamaani74
05.07.2007 11:47:33
olen asunut soittimen tyylille uskollisena -70luvun taloissa joissa ei tietenkään ole maadoitettuja pistorasioita. muistaisin kuitenkin että olen koittanut käyttää maadoitetussakin ongelman poistumatta, koitanpa kuitenkin vielä uudelleen. Saakohan mitenkään hiljaiseksi jos on pakko käyttää maadoittamatonta?
shamaani74
05.07.2007 16:38:36
kokeilin vetää kylppärin vale-maadoitetusta pistorasiasta ja hurina vaimeni todella paljon. eli, ilmeisesti vaatii vain hyvin maadoitetun pistorasian. pitää vielä varmistaa vehkeen omat maadoitukset.

löytyiskö mistään hyvää opasta tämän wurlin muihin säätöihin, vire on hyvä, mutta soundi hiukan tummahko. saako mitenkään kirkkautta?
maza
07.07.2007 13:10:47

kokeilin vetää kylppärin vale-maadoitetusta pistorasiasta ja hurina vaimeni todella paljon. eli, ilmeisesti vaatii vain hyvin maadoitetun pistorasian. pitää vielä varmistaa vehkeen omat maadoitukset.

Hyvä että auttoi! Sähkömies voi käydä sulle helposti pistämässä maadoituksen normaalipistorasiaankin. Tai jos osaat tehdä itse niin eipä kyseessä paha rasti ole. Itse en ole ihan vakuutussyistä maadoittanut oman lukaalin pistorasioita. Taito tuohon kyllä olisi mutta ei sähkömiehen papereita.

löytyiskö mistään hyvää opasta tämän wurlin muihin säätöihin, vire on hyvä, mutta soundi hiukan tummahko. saako mitenkään kirkkautta?

Jos soundi on turhan tumma, niin kyseessä voi olla myös se että etusen konkat alkavat olla käyttöaikansa päässä. Mä en ole itse Wurlyjä räplännyt (kerran jameissa pääsin Sami Niemisen pianoa soittamaan ja aika erilainen oli Rhodeseihin verrattuna) mutta varsinkin jos etusessa on paperi/vahakonkkia niin niiden vaihto voi saada ihmeitä aikaiseksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)