Aihe: Mitä kapuloita käytät?
1 2 3 4 517 18 19 20 21 22 23 24
Zabijak
02.05.2007 15:30:11
Pro Markin 420 eli Portnoy-signaturet.
Archie_72
03.05.2007 17:57:17

Vic Firthin American Classiceja (koko Rock eli pikkusen paksummat kun 2B) ja keikkakapuloina Vaterin Color Wrapit (silver, 5B). Noi Vaterin kapulat taittaa aivan tautisen hienosti valoa et se saa näkyviin kaikki spektrin värit...
Ei tartte auttaa...!!!
Honnakekka
21.06.2007 16:19:35 (muokattu 22.06.2007 00:04:20)
Nyt tulee sanomista noista millenium-kapuloista. Lähinnä siksi että jos niitä joku täällä on haukkunut niin itselläni katkesi eilen valovuosia sitten setin mukana tullut milleniumkapula. Kysymys kuuluukin että kuinka kauan kapula kesti aktiivista soittoa? Vastaus kuuluu: reilut kaksi vuotta aktiivista mättöä ja tipitkin olivat vielä suhteellisen kunnossa. Katkesi sitäpaitsi kun löin puolivahingossa riden kupuun kapulan varrella turhan kovaa. Että kyllä nekin ihan toimivia pelejä tuntuu siis olevan. En kuitenkaan ostamaan lähtisi sellaisia aivan välttämättä.

E: Joo, just tulin reenikämpältä ja tuntuu aika puhkisyöty olevan koko kapula-arsenaali, viimeisen kahden päivän saldo katkenneissa kapuloissa on 3. Aikaisemmin ei ole mennyt kapuloita juuri koskaan. Harmi kun ei paikkakunnalla ole enää ees musaliikettä mistä sais uusia kun enää on kolme soittokelposta tikkua jäljellä.
Jospa tuo kaveri muistas tuoda Jyväskylästä muutaman parin eikä jois kaljaa koko mun 20€:llä.

Niin ja itselläni käytössä on lähinnä 5A ja 2B kapulat. Mihinkään merkkiin en ole vakiintunut, Firthejä varmaankin hommaan nyt.
Kikolaa
21.06.2007 17:27:00
En kuitenkaan ostamaan lähtisi sellaisia aivan välttämättä.

;)

Nyt on Regal Tipin 8A kapulat käytössä, hyivn pelaa. Painoa on tarpeeksi, hyvä tatsi.
dumbass
21.06.2007 20:14:14 (muokattu 21.06.2007 20:16:00)

Virth 5BN:t tuli hankittua, tämä pari on kevyt mutta paksu, tykkään. 2B varmaan seuraavaksi hankintaan. Nyt kun noilla 7A-tulitikuilla yrittää saada jotain aika seksi ni tuntuu ettei ole mitään käsissä.
Mitä enemmän, sitä enemmän
petro123
23.06.2007 20:41:05
Ittellä käytössä nykyään Balbexin Pro2 Hickoryt, elikkä paksuilla palikoilla mennään :P. Ennen oli samaa mallia hornbeamia, mutta niitä paisko viikossa hajalle parin helposti, nykyset on parhaat mitä oon tähän mennes testannu.
People=Shit
l337dr
23.06.2007 23:01:46
Balbexin hickory-kepit on kyl parhautta. Mukavan painosia. Reboundia löytyy...
Völler, Klinsman zwei, Riedle...
Tsei-Tsei
02.07.2007 15:41:21

Vic Firth Steve gadd singaturet toimii ainakin mulla :D
Pearl one reason play for drums
.Fisu.
02.07.2007 15:50:08
Mahdollisimman suurilla harjoitellessa, muuten vapaavalintaisesti.. :)
Asennetta piisaa!
gulfstream650
05.07.2007 08:33:41

Noissa on hyvät tipit.

Zildjianin John Rileyn Jazz Concert kepakoita. Ei mitkään älyttömät halot, muttei mitkään sukkapuikotkaan, sopii omaan napakkaan soittotyyliini.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Axuman
05.07.2007 23:48:31
Vuosien jälkeen aloitellut taas nakuttelemaan - tällä kertaa s-rummuilla.

Muutoissa o mukana kulkenut nippu ShawstiX 7A kapuloita - näihin tykästyin jo aikanaan akustisilla soitellessani ja edelleenkin pidän yksinä parhaista.

Mutta taitaa olla, ettei näitä saa suomesta enää mistään.

Jos särkyvät, niin Zidjianin Anti-Vibe on pohdinnassa.
Linnunlaulupuu
08.07.2007 01:33:18
Vic Firth Steve gadd singaturet toimii ainakin mulla :D

Noi on todella mainiot, vaikka tuntuvatkin hieman lyhyehköiltä mun käsissä. Huono puoli on myös se, että jos kädet tykkäävät hikoilla, niin kapuloihin tulee todella ankeriasmainen tatsi. Siksi varma valinta itselle on aina pro-markin Simon Phillips -tikut.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Jeltz
08.07.2007 01:42:13
Noi on todella mainiot, vaikka tuntuvatkin hieman lyhyehköiltä mun käsissä. Huono puoli on myös se, että jos kädet tykkäävät hikoilla, niin kapuloihin tulee todella ankeriasmainen tatsi. Siksi varma valinta itselle on aina pro-markin Simon Phillips -tikut.

Mäkin tykkäilin Gaddien tatsista, mutta lyhyys häiritsi. Päädyin sitten käyttämään Balbexin Jazzeja, jotka on mukavasti sen 16" pitkiä, niin ei jää lyhyiksi. Hikkori- ja pyökkitikkujen välillä en ole mitään lopullista valintaa tehnyt. Molempia on useampi pari tullut käytettyä kuitenkin, ja Jazz on valikoitunut ultimaattisena parhaiten käteen sopivana käyttöön. Isommilta valmistajilta ei ole vastaavaa pitkää ja ohutta tikkua löytynyt.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Nolte
08.07.2007 20:39:37
Ostinpa huvikseni välillä jotain muuta, kuin Taman Japanese Oakkeja. Pro-Mark Ed Shaughnessyt.

Tammea ovat nekin ja hyväntuntuiset yksien treenien perusteella. Valitsin pallopäisellä tipillä olevat ja niillä symbaalit tuntuisivat soivan ehkä vähän kirkkaammin, kuin Tamoilla. Pöntöt soivat jykevämmin. Johtunee varmaan tipin muodosta ja siitä, että nuo Pro-Markit vaikuttaisivat olevan kärkipainoisemmat, kuin Tamat. Tuntuma kutakuinkin samaa tasoa molemmissa. Isokokoisiin pallopäisiin tippeihin ei tullut yhdellä kerralla mitään säröjä. Jopa kestäviin Tamoihin olen saanut selviä jälkiä yksissäkin treeneissä. Hyvältä vaikuttaa...

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ;pid=4831&mgid=48&sgid=216#
Hyvät kamat - huono soittaja!
Lehtisa
09.07.2007 22:17:50
itse käytän vic firtheja ja novia koko on 7a.
koera
09.07.2007 23:07:18
Linnunlaulupuu
10.07.2007 01:20:38
Päädyin sitten käyttämään Balbexin Jazzeja, jotka on mukavasti sen 16" pitkiä, niin ei jää lyhyiksi.

Noihan kuulostaa hyvältä! Taidanpa kokeilla seuraavaksi skyseisiä palikoita.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Jeltz
10.07.2007 19:12:47
Noihan kuulostaa hyvältä! Taidanpa kokeilla seuraavaksi skyseisiä palikoita.

Suosittelen kyllä, mutta puhuinpa näköjään läpiä päähäni. Ovat siis Jazzit 16 17/32" pitkiä, eikä 16". Normaali 5A on 16" ja samanpaksuinen kuin Jazz.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
trashmetal
12.07.2007 18:26:39

Nyt on vic firth 5a maple nylon tips kannatan!
mmmm.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)