Aihe: Roland SH-201
1 2 3 4
JPQ
04.07.2007 14:10:43

Leikari, kiitoksia paljon avustasi, vaivannäöstä ja syntetisointialoittelijan ymmärtämisestä, plussia ropisee :)

Manuaaleja kyllä luen, SH-201 on jo luettuna läpi ja Juno-D on tuossa yhdessä välilehdessä auki, olen näillä näkymin kuitenkin kallistumassa Juno-D:hen. Kyllähän myöhemmin voi ostaa vaikkapa Roland SH-32:sen jos analogipuuhiin haluaa :)

Ai noo vaan sh32 ei ole kovin analogi no eipä sh201 ole hirveän enään nykyään ja siitä en pidä yhtään että eräs ominaisuus vetää sen monofooniseksi.
Janus
04.07.2007 14:54:15
Ai noo vaan sh32 ei ole kovin analogi no eipä sh201 ole hirveän enään nykyään ja siitä en pidä yhtään että eräs ominaisuus vetää sen monofooniseksi.

Unison-moodi?
Leikari
04.07.2007 15:32:00
Unison-moodi?

päivän paras!!

;-)
Leikari
04.07.2007 18:19:27
Varmaan viisas valinta. JX-10:iä ei käsittääkseni kovin paljoa valmistettu eikä niitä Suomessa ainakaan kovin montaa ole

on niitä...
vaikka harvoin liikkuukin ja ovat hinnoissaan

- joten sitten kun tulisi hinku saada se takaisin niin voisi olla hankala löytää.

Ja eikös soittimien kanssa aina käy niin että jos myy pois niin ennemmin tai myöhemmin alkaa harmittaa.

kylä monesti noin on - siksipä en juuri mitään ole myynytkään... tilanpuute kyllä on tehnyt tenää enkä ole viitsinyt mitään ostaakaan
JPQ
05.07.2007 01:41:59 (muokattu 05.07.2007 03:13:41)

Unison-moodi?

Oskiaaattorien välinen synkki mielestäni.
PS. nolo typo korjattu.
maza
05.07.2007 11:10:07

Ja eikös soittimien kanssa aina käy niin että jos myy pois niin ennemmin tai myöhemmin alkaa harmittaa.

Kyllä.

No, päädyin sitten myymään Jupiter kutosen (jolle löytyi ostaja samantien) koska se ei oikeastaan tällä hetkellä tarjoa mitään mitä en saisi vähintään yhtä hyvin toteutettua muilla syntikoillani: Pro-Onessa on samat CEMin oskillaattorit, joten siitä lähtee vähintään yhtä räyhäkkä synclead ja padi/brassiosasto taas onnistuu tuolla Super JX:llä hienosti - etenkin kun käyttää neljä oskua per ääni ja pannailee laitoihin niin kyllä lähtee!

Ehkä sitä sit joskus ostaa Jupiter kasin. Se vähän harmittaa, että tuli JP-4 joskus puoli vuotta sitten myytyä rahapulassa. Se oli hieno peli kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Mika Torvinen
05.07.2007 11:56:03 (muokattu 05.07.2007 11:56:20)
No, päädyin sitten myymään Jupiter kutosen (jolle löytyi ostaja samantien)

Toivon, että tarkoitat mua? :D
Jeh.
Windreaper
05.07.2007 12:31:44 (muokattu 05.07.2007 12:33:49)
Se vähän harmittaa, että tuli JP-4 joskus puoli vuotta sitten myytyä rahapulassa. Se oli hieno peli kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Ärr, etkä mulle sanonut mitään, JP-4 on ehdottomasti sarjan mielenkiintoisin syna :).

Hyvä, että mun JX-10 o kelvannu. Se kone on kyllä raudan ja softan osalta melkoinen purkkaviritys, mutta saundi on timangia :). Ne neljän oskun saundit oli tosin allekirjoittaneen käyttöön vähän liiankin läskejä - varsinkin jos chorus oli päällä.
Clef
05.07.2007 14:24:39

Ehkä sitä sit joskus ostaa Jupiter kasin.

Lontoosta lähtis. http://cgi.ebay.com/ROLAND-JUPITER- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Mika Torvinen
05.07.2007 14:27:49 (muokattu 05.07.2007 14:31:18)
Lontoosta lähtis. http://cgi.ebay.com/ROLAND-JUPITER- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Tuosta nyt ei paljon iloa ole kun nouto vain passaa...

Edit: postittaahan tuo sittenkin, tuossa tiedoissa luki vain muuta.
Jeh.
CPU
20.07.2007 14:31:24
Jos pitää jx-8p:n tai noitten uudempien rolandin lejun väliltä valita, niin ehdottomasti jx-8p imo. Sh-32 oli nimittäin *niin* paskan kuulonen, että harmitti hukkaan menneet rahat + editointi oli kamalaa paskaa.

VA vs. analogi-taistossa ei ole mitään saumaa noilla uusilla oli sitten mitä härveleitä tahansa mukana.

En tosin ole tota jx:ää testannut, mutta junoista 60 ja 106 on testattu, pakko sanoo, että pelkkä oskillaattori filsut auki kuulostaa jo niin paljon paremmalta kun mikään mallinnus mitä oon kuullu (oon kuullu/testannu monia), puhumattaakaan kun laittaa vähän filsun liikkumaan.

K.
aaro
20.07.2007 15:39:27
Nyt kun tässä on keskusteltu juuri niistä syntikoista joita ite olen katsellut niin:

Nettisurffailulla olen löytänyt kaksi hyvän budjettiluokan kiipparia. Tuo juno-d ja mm6. Olenko käsittänyt oikein että ovat mahdollisuuksiltaan ja muutenkin melko samaa luokkaa?

Junoa kokeilin kerran liikkeessä. Pidin ainakin organ/hammondisaundeista eikä pianosaundissakaan ollut haukkumista. Mites tuo mm6, onko kokemuksia? Luin pelistä saksankielisen arvostelun. Mikäli ymmärsin oikein niin jotain siinä haukuttiin että kun se kuuluu motif-perheeseen niin ei saundit ole sen mukaiset. No ei kai tietenkään hinnasta päätellen, mutta mites esim. verraten junoon, onko kokemuksia??

Lähinnä soittelen rokki/jatsibiisejä ja sitten säestyshommia tulisi tehtyä...
tuskinpa mitään diskoteknopoppia kauheesti ainakaan..

mahtaako mm6:sta olla missään kokeiltavissa?
Flashboy
05.08.2007 23:01:43

Mites toi Roland sh-201 sopii rokkihommiin? Tarkoitus olis jotain melodian ym. pätkiä soitella särökitaroiden sekaan.
Quru
09.08.2007 13:20:07
Nyt kun tässä on keskusteltu juuri niistä syntikoista joita ite olen katsellut niin:

Nettisurffailulla olen löytänyt kaksi hyvän budjettiluokan kiipparia. Tuo juno-d ja mm6. Olenko käsittänyt oikein että ovat mahdollisuuksiltaan ja muutenkin melko samaa luokkaa?

Junoa kokeilin kerran liikkeessä. Pidin ainakin organ/hammondisaundeista eikä pianosaundissakaan ollut haukkumista. Mites tuo mm6, onko kokemuksia? Luin pelistä saksankielisen arvostelun. Mikäli ymmärsin oikein niin jotain siinä haukuttiin että kun se kuuluu motif-perheeseen niin ei saundit ole sen mukaiset. No ei kai tietenkään hinnasta päätellen, mutta mites esim. verraten junoon, onko kokemuksia??

Lähinnä soittelen rokki/jatsibiisejä ja sitten säestyshommia tulisi tehtyä...
tuskinpa mitään diskoteknopoppia kauheesti ainakaan..

mahtaako mm6:sta olla missään kokeiltavissa?

Ostin tuon Juno-D:n enkä SH-201:stä, itsellänikin oli MM6 harkinnassa mutta se vaikutti melko muoviselta (=lelummalta) verrattuna Juno-D:hen. Sain sen T-kaupasta tässä muutama päivä sitten, olen hyvin tyytyväinen. Sekvensseriähän tässä verkeessä ei ole, toisin kuin MM6:ssa, mutta ei se itseäni ainakaan häiritse kun mukana tulee Sonar LE ja tietokone on tässä metrin päässä synasta, raitojen säätäminen on imo helpompaa hiirellä ja näppäimistöllä kuin koskettimistosta.

Tuossa Juno-D:ssä on helppo säätää soundeja, noilla potikoillahan voi säätää lennosta, valikosta sitten muuten. Paikoittain soittimen käyttölogiikka on hitusen outo, mutta siihen tottuu nopeasti. Pieni näyttö hiukan arvelutti itseäni, mutta näyttö on erittäin selkeä. Soundit ovat hyvät, tosin näillä näkymin mitään hyvää valmista heviliidisoundia ei ole löytynyt, mutta eihän sitä tarvitsekaan valmiinta löytyä. Jousista ihastuin itse välittömästi PortaStrings-soundiin. Jos sinulla ei ole kiirettä, niin voin viikonloppuna äänittää joitakin soundeja esimerkkeinä (kun nuo valmiit esimerkkibiisit tuppaavat kaikki olemaan jotain teknojumputia).
aaro
11.08.2007 13:44:31 (muokattu 11.08.2007 13:46:25)
Tuossa Juno-D:ssä on helppo säätää soundeja, noilla potikoillahan voi säätää lennosta, valikosta sitten muuten.
Onko niissä puheissa perää etteikö potikoista voisi säätää tarpeeksi laajalti. Mielestäni sekä MM6:ssa että juno-d:stä on sanottu samaa.

Jos sinulla ei ole kiirettä, niin voin viikonloppuna äänittää joitakin soundeja esimerkkeinä (kun nuo valmiit esimerkkibiisit tuppaavat kaikki olemaan jotain teknojumputia).

Ei ole kiire! Ajattelin tehdä hankinnan vasta syyskuun alussa kun kotoota muuton jälkeiset yleisen elämisen kustannukset muuten hahmottuvat. Jonkinlainen ääninäyte tosiaan olisi hyvä. Perus pianosaundeista ja urkusaundeista ainakin noin niinkun rokin ja bluesityylien soveltuvuuteen. Ja tosiaan jos näytteeseen saisi vielä niitä potikkasäätöjä kun kiinnostaa että miten paljon se käytännössä vaikuttaa.

Olen oikeastaan jo melkein päätynyt juno-d:n ostoon käytetyiltä markkinoilta. Sain hyvän tarjouksen eräältä henkilöltä(en halua paljastaa hyvän tarjouksen antajaa :D ellei hän halua itse asiaa mainita :D ) ja kyllähän juno on uutenakin oliko se nyt satasen halvempi kuin MM6.

E: Katselin muuten ulkomaalaisia keskustelupalstoja ja sieltäkin löytyi vertailukeskusteluja näiden kahden mallin väliltä. Pitäisiköhän sellainen perustaa tännekin? Molemmathan ovat aikas suosittuja malleja tuossa hintaluokassa..
MKDELTA
12.08.2007 16:38:45

Mites toi Roland sh-201 sopii rokkihommiin? Tarkoitus olis jotain melodian ym. pätkiä soitella särökitaroiden sekaan.
No se näyttäisi olevan elektroniseen musaan suunniteltu laite mutta kun hallitsee subtraktiivisen synteesin niin sillä saa varmaan aikalailla kaikkea aikaan. Riippuu ihan millaisia melodioita haluaa.

Tosin olen kuullut että sh201sessä olisi huonommat filtterit verrattuna saman hintaluokan muitten valmistajien VA-syniin.
Quru
12.08.2007 16:59:50
Onko niissä puheissa perää etteikö potikoista voisi säätää tarpeeksi laajalti. Mielestäni sekä MM6:ssa että juno-d:stä on sanottu samaa.

Junossahan noita potikoita on 6, jokaiselle kaksi käyttötarkoitusta joita voi vaihtaa nappia painamalla. (=12 säätömahdollisuutta, kaikkia vois soveltaa joko molempii ääniin, tai sitten ylempään tai alempaan.) Potikoilla onnistuu perus-cutoffit, balancet, attack- ja release-timet, decayt yms. Perusjutut siis löytyvät, jos lähtee esim. jotain valmista liidisoundia säätämään omia tarkoituksia varten niin noilla pärjää aika pitkälle. Valikoihin tarvitsee mennä siinä vaiheessa kun pitää vaihdella layerioitavia ääniä, pitch-bendin vaikutuksia niihin yms. tälläistä hommaa mitä tarvitsee kun lähtee tekemään enemmän omaa soundia. Soundien hienosäätö käy näillä potikoilla loistavasti vaikka kesken biisin, valikoita ei tarvitse kahlailla kun on ensin säätänyt soundin pohjan kuntoon.

Ei ole kiire! Ajattelin tehdä hankinnan vasta syyskuun alussa kun kotoota muuton jälkeiset yleisen elämisen kustannukset muuten hahmottuvat. Jonkinlainen ääninäyte tosiaan olisi hyvä. Perus pianosaundeista ja urkusaundeista ainakin noin niinkun rokin ja bluesityylien soveltuvuuteen. Ja tosiaan jos näytteeseen saisi vielä niitä potikkasäätöjä kun kiinnostaa että miten paljon se käytännössä vaikuttaa.

Onnistuupi, pistän yksityisviestiä sitten kun pätkä on valmis. Oletusurut ovat mielestäni vähän laihahkot, mutta soittelen sitten omia settejäni siihen myös :P

Tuosta hintaerosta vielä, T-kaupasta noiden hintaero oli 57e silloin kun katsoin, joten jos sekvensseriä todella tarvitsee, ei MM6:sen hinta ole juurikaan Juno-D:tä suurempi. Tosin jos sekvensseri on pakollinen, voisi kääntää katseen jo astetta kalliimpaan Juno-G:hen, jossa on melko paljon verran muita hyviä ominaisuuksia verrattuna Juno-D:hen ja MM6:seen. Ainakin vehjettä on kehuttu paljon, itse olen myös sitä koesoittanut liikkeessä ja tuntui oikein hyvältä.
maza
12.08.2007 18:55:05

Ostin JP-4:n takas kun tuli ikävä. :D T. nimim. paha Gaasi.
aaro
12.08.2007 21:27:25
Tottapuhuen en edes tiedä tarkkaan mitä sekvensserillä tekee! No ehkä suunnilleen tiedän..
Ei sellaista varmaankaan tarvii..
Mut siis valmiit saundit noin muuten on aika samantasoisia vai?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)