Thomy 03.07.2007 11:11:17 | |
---|
Huonohko homma. Paitsi tietysti Anttilalle, jonka sisäänostajasta tulee entistä Merkittävämpi Henkilö. Enemmän valtaa yhä harvemmille, tuttu ilmiö mm. radiokanavilta... |
MK73 03.07.2007 11:12:20 (muokattu 03.07.2007 11:30:10) | |
---|
Kun Fazer Musiikki lopetti ja Free Record tuli tilalle, niin tilanne näytti pysyvän hyvänä. Samat levyt olivat todella kattavasti tarjolla ja hyllyjä oli genreittäin vaikka muille jakaa. Sitten tapahtui jotain mikä muutti kaiken. Alkoi kampanjat jotka uutuudenviehätyksessä olivat juhlaa. Elokuvia ja cd-levyjä kivaan kimppahintaan. Mitä sitten vaikka jazzpöytä pieneni kun tilalle tuli tälläinen aletarjotin? Varmasti kampanjan päätyttyä tuo jazzpöytä tulee takaisin .. Eipä tullut. Pian katosi lisää valikoimaa ja tilalle tuli kirjoja ja lisää kampanjapöytiä. Liian nopeasti oli koko perkeleen ketju täynnä vain top20 levyjä ja kampanjapöytiä jossa samat nimikkeet pyörivät kuukaudesta toiseen. Samaan aikaan FRS:n alelevyt sai esim: Anttilasta halvemmalla. Surkeaksi meni koko ketju, ei tule ikävä. Juuri näinhän siinä kävi. Anttilan TopTen on jo pitkään ollut meikäläisen pääasiallinen levykauppa. Siellä valikoimat ovat runsastuneet samalla kun FRS vajosi alas. Nyt täytyy vain toivoa, että edes Anttila pitää pintansa "kokokansan musiikkikauppana", pikkuputiikit kun eivät ole kaikkien ulottuvilla. |
salmivaara 03.07.2007 11:29:05 | |
---|
Eipä tule ikävä Record Free Shoppia. Melko surkeasti on asiat jos levyostokset on ton jämäpuljun ja Anttilan varassa. Against the grain |
KillingMachine 03.07.2007 12:24:57 | |
---|
Sanoisin että minua tämä ei haittaa yhtään. Ainakin Free Record Shopin nettikauppa on valikoimaltaan kehnoin levykauppa ja sieltä on aina tavara varastosta loppu. Hinnatkin on toisinaan ihan liian kohtuuttomat. Jos normaali levy maksaa toisessa levykauppassa 18,90 € niin Free Record Shopissa se on 21,90 €. "Common ruse dirty face
Pretty noose is pretty hate" |
kivi 03.07.2007 12:36:03 | |
---|
Free record shop on kyllä jäänyt mieleen ihan muuten kuin kunnioitettavana levykauppana, leffoja ja pelejä kai se myynti alkoi enemmän olla. Ikävää kuitenkin, sikäli että a) FRS ehti jo antaa kuoliniskun monelle "oikealle" levykaupalle ja b) kun FRS:n ja Anttilan välillä ei ole kilpailua, saattaa Anttilan harjoittama levyjen ja dvd:iden halpadumppaus laantua. Mistäs minä tiedän. Olen käynyt FRS-myymälöissä vain pari kertaa, ja silloinkin samalla tavalla häpeillen ja moneen kertaan tuttuja pälyillen kuin jos olisin joutunut menemään hampurilaisravintolaan, tiedätte kai: "Ai perhana, eihän kukaan näe mun antavan rahaa imperialisteille ja lihansyöjille???" On se nimittäin oikeasti musiikista diggaavalle ihmiselle niin nolo paikka. Itse asiassa just niinkuin joku McDonalds. :-( |
Teijo K. 03.07.2007 12:40:24 | |
---|
Free record shop on kyllä jäänyt mieleen ihan muuten kuin kunnioitettavana levykauppana, leffoja ja pelejä kai se myynti alkoi enemmän olla. Ikävää kuitenkin, sikäli että a) FRS ehti jo antaa kuoliniskun monelle "oikealle" levykaupalle ja b) kun FRS:n ja Anttilan välillä ei ole kilpailua, saattaa Anttilan harjoittama levyjen ja dvd:iden halpadumppaus laantua. Mistäs minä tiedän. Olen käynyt FRS-myymälöissä vain pari kertaa, ja silloinkin samalla tavalla häpeillen ja moneen kertaan tuttuja pälyillen kuin jos olisin joutunut menemään hampurilaisravintolaan, tiedätte kai: "Ai perhana, eihän kukaan näe mun antavan rahaa imperialisteille ja lihansyöjille???" On se nimittäin oikeasti musiikista diggaavalle ihmiselle niin nolo paikka. Itse asiassa just niinkuin joku McDonalds. :-( Vähän tuolleenkin kyllä, mutta mites, onkos tuossa Anttilan ja Record Free Shopin välillä mitään oikeaa eroa tuossa mielessä? Muistaakseni olen Anttilasta ostanut viimeksi levyjä vinyylipoistomyynneistä ja RFS valikoimista ei muistaakseni ole kertaakaan löytynyt yhtään mitään ostettavaa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
Tuomas 03.07.2007 12:41:40 (muokattu 03.07.2007 12:41:56) | |
---|
|
the Gas Fuzz 03.07.2007 12:44:06 | |
---|
Mua kyllä vähän harmittaa. FRS kun tuppas olemaan ainut levy/dvd kauppa näillä leveyksillä. Sieltä oli hyvä hakea täydennystä cd/dvd kokoelmaan, huokeita klassikoita etc... Tosin itse kyllä suvereenisti shoppailen netistäkin. Jotenkinhan se on huvittavaa et Hollantilainen FRSketjun omistaja päätti myydä vain suomen ketjun pois, muissa pohjoismaissahan toiminta jatkuu. Niin ja joku jenkkiläinen pelifirmahan tän ketjun sit osti. |
Jarkko G. 03.07.2007 12:46:58 | |
---|
Mua kyllä vähän harmittaa. FRS kun tuppas olemaan ainut levy/dvd kauppa näillä leveyksillä. Sieltä oli hyvä hakea täydennystä cd/dvd kokoelmaan, huokeita klassikoita etc... Tosin itse kyllä suvereenisti shoppailen netistäkin. Jotenkinhan se on huvittavaa et Hollantilainen FRSketjun omistaja päätti myydä vain suomen ketjun pois, muissa pohjoismaissahan toiminta jatkuu. Niin ja joku jenkkiläinen pelifirmahan tän ketjun sit osti. EB Games tosiaan osti suomen myymälät ja vanhat työntkeijät taisi sinne siirtyä. Kampissa on jo yksi EB Games ja vaikea onkin kuvitella että nyt jokaisen FRS:n tilalle uusi pelikauppa tulisi. "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
kid ego 03.07.2007 15:16:30 (muokattu 03.07.2007 15:17:01) | |
---|
Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen. |
-Cale 03.07.2007 17:29:27 | |
---|
Itse en löydä mistään levykaupoista oikeastaan koskaan mitään mitä olen aikeissa ostaa, tai muuten vaan hyviä levyjä. Siksi onkin järkevämpää tilailla netistä, valikoimakin kun on nettipuljuissa yleensä paljon laajempi. Joten en jää kaipaamaan, tosin taisin pari levyä ostaa joskus aikoinaan Free Recordista, yksi ainakin oli HORNAN!!! tupla-cd :D Sitäkään en jäänyt kaipaamaan kun pois myin. |
Lähikauppias 03.07.2007 18:06:05 | |
---|
Hyvä, ehkä mm. 8raidalle ja Stupidolle riittää nyt enemmän asiakkaita. |
DJKaaos 03.07.2007 19:17:37 | |
---|
Pikkupuodit ja yksittäiset sopit on mun suosiossa. Hyvinkään Isabel on muuten pirun hyvä pikkupuoti. Minä olen minä. |
gandar 03.07.2007 19:21:32 | |
---|
Pari aletarjousta olen Free Record Shopista hyödyntänyt, mutta yleensä ostan levyni muualta ihan puhtaasti hintaan katsoen. Toisaalta Savonlinnan Levymestassa käydessä tarttuu yleensä aina jotain mukaan, jo kaupan hengen siivittämänä. Ja jos on omistaja myymässä, lähtee vielä yleensä tiskillä pari lisää. Ceci n'est pas une signature |
McNulty 03.07.2007 20:10:18 | |
---|
Siel ei ollut vinyyleitä, niin ei ollut kauheasti ostettavaakaan. Joskus alennuksista pari metallilevyä nappasin... enpä ole jäänyt kaipaamaan. if the shit fits... wear it! |
Jenka 03.07.2007 20:53:43 (muokattu 03.07.2007 20:56:51) | |
---|
Eipä kovin häävi kauppa. Tarjouksetkaan eivät mitään kovin ihmeellisiä. Nyt on poistomyynnit meneillään, ja levyjä/leffoja saa kolme kahden hinnalla (halvin ilmaiseksi), mutta yksittäisen levyn hinnaksi on poikkeuksetta laitettu ~10 €, useat jopa ihan täyshintaisia. Se tarkoittaa, että levyt saa melkeinpä ihan kunnon levykaupasta samaan hintaan. Tuollaisista paikoista alentuu ostamaan vain niitä erityishalpoja levyjä. Sama pätee Stokkaan ym. Näiden valikoimat ovat yleensä surkeita, mutta tarjouskoreista saattaa löytyä kolmella eurolla jotain hyvin yllättävää ja hyvää. Kunnon levyostoksille sitten mennään ihastuttaviin pikkuputiikkeihin, joiden valikoima kattaa suurimmaksi osaksi omankin musiikkimaun. |
lapio 03.07.2007 22:31:50 | |
---|
Kyllä ihan helposti löysin tuolta Jyväskylän freestä kolme levyä ostettavaksi tuon tarjouksen ansiosta. Eivät ne valikoimat nyt niin huonot olleet ikinä, mutta monesti levyjä vaan sattui saamaan muualta halvemmalla. |
salmivaara 03.07.2007 22:33:55 | |
---|
Hyvä, ehkä mm. 8raidalle ja Stupidolle riittää nyt enemmän asiakkaita. Mikäs toi ensin mainittu on? Against the grain |
jannu 03.07.2007 23:14:11 | |
---|
Kokemukseni kyseisestä puljusta jäivät pääosin sen verran pakkasen puolelle, ettei tule ikävä. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Pikkupuodit ja yksittäiset sopit on mun suosiossa. Hyvinkään Isabel on muuten pirun hyvä pikkupuoti. Näitä saisi olla oikeastaan enemmän. Swampin liikkeet on ihan kivoja. |