WinterMad 02.07.2007 19:42:17 (muokattu 02.07.2007 19:51:23) | |
---|
Tästä kaapista on ollut huhuja ja mutua vaikka millä mitalla mutta oikeita käyttökokemuksia on vähän. Olisin itse ko. kaappia laittamassa tulevan Laney GH100L:n kaveriksi ja kaipailisin vähän tietoa tästä. Elementit ovat ainakin laadukkaat, sen tiedän. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htmbodom on paska bändi ku se ei oo ees mitää musikki pelkkää kiljunta paskaa. bodom on iha paska ku ne ei osaa soittaa!!!! |
spadde 03.07.2007 16:58:01 | |
---|
Tosta benttonista en tiedä mitään mutta jos et 4x12 cäbiä tarvii nii osta ihmeessä framuksen 2x12. Musamaailmassa toi tais olla 319 eskoa ja samat celestionin vintage 30 sisällä. Tai ehkäpä hän on ostamassa 40 kiloa säröjä siihen eteen
- M4ss3 m/ |
masterhat 03.07.2007 17:40:58 | |
---|
Tästä kaapista on ollut huhuja ja mutua vaikka millä mitalla mutta oikeita käyttökokemuksia on vähän. Olisin itse ko. kaappia laittamassa tulevan Laney GH100L:n kaveriksi ja kaipailisin vähän tietoa tästä. Elementit ovat ainakin laadukkaat, sen tiedän. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm itsekin olin saman kysymyksen eessä ostaessani GH100L:n pari vuota sitten. Lopulta päädyin kuitenkin laneyn omaan kaappiin jossa on 4x12 celen V30. Hinta ei kuitenkaan ole "kauhean" paha. Ja jämäkkä on rakenne kaapissa. Ulkonäkökin samaa sarjaa nupin kanssa. saksassa maksoi muistaakseni 655;-. Nyt niitä ei ainakaan sieltä saa enää, mutta jostain varmasti |
WinterMad 03.07.2007 17:48:37 (muokattu 03.07.2007 17:52:40) | |
---|
Mietin taas että onko tuo 4x12 kaappi edes tarpeellinen? Nykyään on 50w combo 2x12 kajareilla ja ei kyllä ole ollut mitään ongelmaa. Roudaaminenkin olisi helpompaa. 4x12 olis kyllä makea mutta tarvitsenko sellaista oikeasti? Keikkoja vuodessa n.20 ja osalla ei minkäänlaista mikitystä. Bändikaverilla on Framus CS212 50w combon jatkeena ja on ilmeisesti toiminut hyvin eikä ole ollut valittamista. bodom on paska bändi ku se ei oo ees mitää musikki pelkkää kiljunta paskaa. bodom on iha paska ku ne ei osaa soittaa!!!! |
Twinkle 03.07.2007 17:53:46 | |
---|
Nykyään on 50w combo 2x12 kajareilla ja ei kyllä ole ollut mitään ongelmaa. Roudaaminenkin olisi helpompaa. No ei se sanottavasti ole vaikeampaa, pyöräthän siellä kaapissakin on alla. Nuppi menee mukavasti sen kaapin päällä. Ei sen 2x12 -kaapinkaan kantaminen mitään herkkua ole, joskus tuntuu siltä että isompi mööpeli oli mukavampi kantaa kuin tuo pieni. |
Outline 03.07.2007 18:20:17 | |
---|
onhan noita framuksiakin 4x12 about 500e ;) |
Thule 03.07.2007 18:25:28 | |
---|
No ei se sanottavasti ole vaikeampaa, pyöräthän siellä kaapissakin on alla. Nuppi menee mukavasti sen kaapin päällä. Eipä ne pyörät rappusissa liiemmin auta. Eivätkä myöskään siinä, kun keikkabussiksi valjastettu pikku-Renault huutaa hoosiannaa 4*12" takapenkillä. Enemmän keikkailevat pystyvät varmasti kertomaan tusina syytä, minkä takia 2*12" on kätevämpi. "Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." | No eres nadie! |
WinterMad 03.07.2007 18:37:10 | |
---|
Eipä ne pyörät rappusissa liiemmin auta. Eivätkä myöskään siinä, kun keikkabussiksi valjastettu pikku-Renault huutaa hoosiannaa 4*12" takapenkillä. Enemmän keikkailevat pystyvät varmasti kertomaan tusina syytä, minkä takia 2*12" on kätevämpi. Voihan tuohon ostaa vielä kaveriksi toisen Framuksen sitten kun on rahoissaan. Tosiaankin tuo tila-ongelma on myös että ei 4x12 varmaan kovin liukkaasti sujahda edes farmariautoon kitaran ja nupin kanssa. Peräkärryssäkin mm. rumpujen ja basso-halfstackin kanssa voi olla aika ahdasta. bodom on paska bändi ku se ei oo ees mitää musikki pelkkää kiljunta paskaa. bodom on iha paska ku ne ei osaa soittaa!!!! |
masterhat 03.07.2007 18:50:40 (muokattu 03.07.2007 18:52:32) | |
---|
Nyt ottamatta kantaa siihen mikä skobe kannattaa ostaa (osta se mistä saa parhaat vibat), niin kyllä sen verta ruista pitää löytyä ettei 4x12 kaapin raahaaminen tuota ongelmia. Tai tarkoitan lähinnä sitä ettei huono fyysinen kunto saa olla este sille, etteikö voisi hommata juuri sellaisia kamoja joita haluaa. E: Tilaahan nuo vie perkeleesti esim. autossa |
WinterMad 03.07.2007 19:36:05 | |
---|
Nyt ottamatta kantaa siihen mikä skobe kannattaa ostaa (osta se mistä saa parhaat vibat), niin kyllä sen verta ruista pitää löytyä ettei 4x12 kaapin raahaaminen tuota ongelmia. Tai tarkoitan lähinnä sitä ettei huono fyysinen kunto saa olla este sille, etteikö voisi hommata juuri sellaisia kamoja joita haluaa. E: Tilaahan nuo vie perkeleesti esim. autossa Eihän tuossa koossa ole mitään muuta ongelmaa kuin se että itse en ole vielä "täysikasvuinen" ja kaappi painaa melkein saman verran kuin minä itse... bodom on paska bändi ku se ei oo ees mitää musikki pelkkää kiljunta paskaa. bodom on iha paska ku ne ei osaa soittaa!!!! |
Twinkle 03.07.2007 20:23:12 | |
---|
Eipä ne pyörät rappusissa liiemmin auta. Eivätkä myöskään siinä, kun keikkabussiksi valjastettu pikku-Renault huutaa hoosiannaa 4*12" takapenkillä. Yhtä helvettiä sitä pikkulaatikkoa on rappusissa raahata. Isompi mööpeli on myös mukavampi kantaa leveissä rappusissa kun sen saa halutessaan nostettua askelma kerrallaan ilman, että tarttee perse pystyssä vääntää. Kapeissa rappusissa taas on yksi ja sama, ärsyttävää se on joka tapauksessa. Yhdessä kädessä ei 2x12:sta kuljeta ja kylki edellä mennään, sama se sitten että onko hanskojen välissä iso vai pieni laatikko. Tuo pikkuruinen pariisin pyssy huutaa joka tapauksessa hoosiannaa jos se on keikka-ajoneuvona, niin kovin moni ei siihen lähe. Jos todellakin syy miksi kaappi pitäisi jättää ostamatta on se, että se ei mahu keikka-autoon niin kannattaa sitä kulkuneuvoa syyttää enemmin kuin kaappia. Enemmän keikkailevat pystyvät varmasti kertomaan tusina syytä, minkä takia 2*12" on kätevämpi. Niin no minäkin aattelin kertoa kun niitä on tullut kohtuullisen paljon kannettua vaikkei ite ole ollutkaan soittamassa. |
Twinkle 03.07.2007 20:25:02 | |
---|
E: Tilaahan nuo vie perkeleesti esim. autossa Joo, vie. Ja esim. joku Mesan mittoissa oleva 2x12 ei sanottavasti ole kevyempi kuin 4x12, tilavuutta siinä pienessäkin on ihan perhanasti ja painoa. |
WinterMad 03.07.2007 22:06:31 | |
---|
Huomautan vielä että se fyysinen koko ei ole ongelma, kyllä sitä pystyy liikuttamaan autolla mitä on käytettävissä. Tilaahan se vaan vie enemmän kuin 212. |
kojones 03.07.2007 23:14:43 | |
---|
Tähän täytyy sanoa sen verran, että toi Framuksen kaappi on ainakin älyttömän kevyt kantaa. 4x12" melkein vaatii jo kaverin. |
Otsikko ja aloitusviesti johtaa harhaan. Luulin että threadissa puhuttaisiin Harley Benton Vintage 4x12 -kaapin saundista ja käyttökokemuksista :D "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
WinterMad 04.07.2007 13:18:18 | |
---|
Niinhän se alunperin olikin, meni vaan aika offtopiciksi :D |
Miikathebest 07.07.2007 12:00:26 | |
---|
-off topic- Tosiaankin tuo tila-ongelma on myös että ei 4x12 varmaan kovin liukkaasti sujahda edes farmariautoon kitaran ja nupin kanssa. Golf IV variantin tavaratilaan sopii Marsut täydellisesti! Sivuttaissuunnassa jää tilaa pahmusteille sentin verran :) Hei sinä! |
Joees 07.07.2007 12:56:16 (muokattu 07.07.2007 12:58:36) | |
---|
Tosiaankin tuo tila-ongelma on myös että ei 4x12 varmaan kovin liukkaasti sujahda edes farmariautoon kitaran ja nupin kanssa. Peräkärryssäkin mm. rumpujen ja basso-halfstackin kanssa voi olla aika ahdasta. Jos farkussa on kaadettavat takapenkit niin ei oo mitään ongelmaa... Meillä oli tossa taannoin Nissanin farkussa Mesan 4x12" kaappi ja 2 nuppia. 4 kitaraa laukkuineen, basso+laukku, yksi Marshallin pikkucombo, 1 lätkäkassillinen studiorojua, 2 reppua + sekalainen määrä rojua ja rompetta. Tilaa jäi vielä. Autossa oli kuskin lisäksi yksi ihminen. :-) Tuli vain mieleen noin niinkun näistä tilajutuista. Kysehän on vaan siitä miten ne sinne laittaa, hoho. E: Kyseisessä autossa on myös ollut kaksi rumpusettiä ja kolmannesta setistä jotain rojuja. Kaikki meni ehjänä perille helposti. Rumpusettejä ei tietenkään oltu kasattu... Ettei joku rupee sitten ihmettelemään. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
VIPMetal 07.07.2007 13:05:56 | |
---|
Monesti myös bändikaverit auttaa tossa 4x12" kaapin kantamisessa, ainakin meillä. Eikä tuo kaappi edes ole lähelläkään painavinta keikalle roudattavaa. Varon keikoilla rumpalin teline-casea, kun se peräkärryn uumenista ilmestyy... =) Otan ne levysalkut siitä vierestä! Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
kimurantti1 07.07.2007 13:07:03 (muokattu 07.07.2007 13:17:53) | |
---|
Yhtä helvettiä sitä pikkulaatikkoa on rappusissa raahata. Mä olen tästä kyllä niin eri mieltä. Ainakin Mesan 2x12 painaa sen 33kg, ja siksipä sen kantaa yksinkin ihan kivasti. Ei tarvi kykkiä perse pystyssä, kun ensinnäkin nostaa kaapin selkä suorassa, ja ottaa siitä valmiiksi sellaisen otteen, että voi sen nostaa vyötäröä ylemmäs. Kantaakin kun voi monella eri tavalla, ja tilanteesta riippuen jotkut tavat on järkevämpiä kuin toiset. Jos todellakin syy miksi kaappi pitäisi jättää ostamatta on se, että se ei mahu keikka-autoon niin kannattaa sitä kulkuneuvoa syyttää enemmin kuin kaappia. Aika erikoinen ajatuksen kulku tässä. Eihän se ole kaapin eikä ajoneuvonkaan syy. Ainoastaan omaa tyhmyyttään siitä voi syyttää, jos ostaa kaapin, joka ei mahdu keikka-autoon. Ihan oikeasti, kuitenkin se roudattavuus on yksi aika tärkeä realiteetti, joka on syytä ottaa huomioon, jos keikkailee edes vähän useammin kuin pari kertaa kuussa. On kuitenkin "vähän" järkevämpää jo ostovaiheessa harkita, ja ostaa tarpeisiinsa järkevän kokoinen kaappi, kuin syyttää autoa ja vaihtaa isompaan sen takia, ettei se tosi cool 4x12 mahtunutkaan muiden keikkakamojen kanssa sinne. On myös aivan älytöntä väittää, ettäkö 4x12 menisi samalla vaivalla kuin 2x12. 4x12 on suurinpiirtein kaksi kertaa isompi, ja se tarkoittaa tasan sitä. Tietysti tyypeille, jotka ei ikinä lähde treenikämppää pitemmälle, homma on aivan se ja sama. Eikä sillä, jos siitä 4x12 kaapista lähtee omaan makuun ylivoimaisesti parempi soundi kuin 2x12:sta, ja on valmis sitten kanssa roudaamaan sen, niin siitä vaan. On kuitenkin aivan mieletöntä väittää, että 4x12 olisi helpompi tai jotenkin käytännöllisempi ratkaisu, koska sitä se ei millään mittapuulla ole. E: Joo, vie. Ja esim. joku Mesan mittoissa oleva 2x12 ei sanottavasti ole kevyempi kuin 4x12, tilavuutta siinä pienessäkin on ihan perhanasti ja painoa. Kyllä se on sanottavasti kevyempi ja pienempi, voit vaikka mennä johonkin musakauppaan varmistamaan mittanauhan kanssa. Mä tiedän, kun olen molempia roudannut, ja em. syista 2x12:n itse omistan. |