taikakameli 10.01.2007 18:40:04 | |
---|
Focus 3 sattui matkaan jokin aika sitten, pirun kova levy. Love Remembered ja Sylvia putoaa tällä hetkellä eniten Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
kepe-5 10.01.2007 20:57:34 | |
---|
Hocus Pocus on jo jonkin sortin klassikkobiisi ja mainio vetäisy, tosin liveversiona purevampi. Vähäisten tutkimusten perusteella yhtyeen muu tuotanto ei iske samalla tapaa. "Oh boy. What would rock 'n roll be without a good feedback?" -David Gilmour |
Wahi 10.01.2007 21:32:01 | |
---|
Muu tuotanto on ihan aliarvostettu, jotenkin niin tyypillistä että juuri bändin omaa tyyliä vähiten kuvaavasta kappaleesta tulee hitti :/ Mutta hyvä biisi se Hocus Pocuskin on! |
taikakameli 13.01.2007 17:35:09 | |
---|
Mutta hyvä biisi se Hocus Pocuskin on! Mun mielestä se on aika tylsä Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
Supernaut 19.01.2007 13:57:30 (muokattu 19.01.2007 13:58:41) | |
---|
Focus 3 on aivan mahtava levy. Ostin sen viime kesänä ja kuuntelin ensimmäisen kerran läpi metsään suunnatulla parvekkeella kuuden aikaan aamulla, kolmen päivän juomisputken päätteeksi. Se oli kokemus. Bändin tuotannon alkupään levyt ovat muutenkin hyviä, loppupää ei ole ihan niin hienoa. Nuoruuden tuhlata voit, muttet säästää. - Pelle Miljoona: Elä (kun olet nuori vielä) |
Lord of the strings 21.01.2007 01:14:12 | |
---|
Tässä nyt huvittuneisuuden jälkimainingeissa ollaan kavereiden kanssa kateltu tota menoa ja todettu, että toi kitaristi on kyllä ihan tautisen kova kepittäjä. Jan Akkerman on kyllä ihan kitaristien kärkikastia minun silmissäni. Yhtä unohdettu kitaristi kuin bändinsäkkin. Valitettavasti. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
taikakameli 31.01.2007 17:41:15 (muokattu 31.01.2007 17:45:52) | |
---|
Nää CD-remasterit näköjään poikkeaa jonkin verran originaaleista. Ainakin In And Out Of Focuksella biisien järjestys on päinvastainen kuin vinyylillä ja mukana ovat kappaleet Sugar Island ja House of the King Edit: Netin tonkiminen osoitti, että nuo kappaleet olivatkin mukana ekalla hollannin-painoksella. No biisijärjestys ainakin on "väärä" Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
Lippa 13.02.2007 08:25:26 | |
---|
Tämä bändi on minulle uudempi tuttavuus. Musiikillisesti todellinen runsaudensarvi ja jotkut tässäkin ketjussa linkitetyt livepätkät ovat ihan hermotautisen kovia. Puhuttelee! |
Bad 14.02.2007 13:24:22 | |
---|
Muistaako kukaan tätä juttua: Akkermania haastateltiin brittirock-lehteen, saattoi olla NME, ja tokaisi: Olen parempi kuin Clapton! - Nämä lehti-ihmiset painoivat sen tietenkin etusivulle isoilla kirjaimilla ja seurasi valtava Clapton -addiktien vastaisku ja Akkerman tyrmättiin 6-0. Ei olisi pitänyt, on se vaan kova jätkä. Saako noita CD-painoksia jostain? Mulla ei nääs ole muuta kuin ruostuneita kelanauhoja ja Thijs van Leer'in sooloalpuumi, jossa Akkerman ei muistaakseni lurittele ollenkaan. Ja loppuun ääntämisohjeita: Nimi lausutaan öppaut: "Täis fanleer". Hehheh. Se on hollantia se. Ja sitä on helpointa harjoitella umpikännissä lihapiirakkaa syöden. |
SARJE 15.02.2007 20:05:48 | |
---|
vinkkinä, youtubestä löytyy aika paljon näitä "focus new skin" videoita, joissa tosin on vain van ljeer alkuperäisjäsen. ihan hyviä nuokin. -eijjole! |
kepe-5 18.02.2007 11:47:03 | |
---|
Saako noita CD-painoksia jostain? Itse olen bongannut Focusin levyjä ainakin Levykauppa Äxän nettisivuilla ja Aironmusiikki.fissä. "Christ. What would rock 'n roll be without a feedback?" -David Gilmour |
Kiksaus 09.03.2007 13:36:21 | |
---|
Kuuntelen tässä juuri Jan Akkermanin sooloa "Blues Hearts". On muuten pirun hyvä levy. Vähän tollasta Larry Carlton meininkiä, ei siis niinkään bluussia, ehkä enemmän jotain smooth jazzia. Kyllä se äijä osaa soittaa vielä vanhoilla päivilläkin. Onko muita jotka on tutustunut Akkermanin soololevyihin? Itelläni on Jan Akkerman (-77), Live (-78) ja 10 000 clowns on a rainy day (-96). |
Aivokalvo 01.07.2007 17:35:34 | |
---|
"Lähellä reunaa, varrella virran" |
P2 02.07.2007 12:57:49 | |
---|
Ei kyllä pääse lähellekään alkuperäistä tuo, 70-luvulla kaikki oli paremmin. Akkerman pesee lattiat tuolla "kitaristilla". "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Aivokalvo 02.07.2007 14:15:57 | |
---|
Ei kyllä pääse lähellekään alkuperäistä tuo, 70-luvulla kaikki oli paremmin. Akkerman pesee lattiat tuolla "kitaristilla". No enhän minä nyt sellaista voi väittääkään. Kyllä silti sydäntä lämmitti nähdä Thijs-vaari vielä voimissaan. "Lähellä reunaa, varrella virran" |
No enhän minä nyt sellaista voi väittääkään. Kyllä silti sydäntä lämmitti nähdä Thijs-vaari vielä voimissaan. Juu. Ilmeisesti ihan ylimpiä ääniä ei enää pystynyt vetämään, kitaristi taisi laulaa jotain niitä korkeimpia kohtia. Hyvin veti eniveis, mutta kalpenihan se pahasti, kun katsoin heti perään tuon '73-telkkarivedon. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Teijo K. 04.07.2007 09:38:26 | |
---|
Ei kyllä pääse lähellekään alkuperäistä tuo, 70-luvulla kaikki oli paremmin. Akkerman pesee lattiat tuolla "kitaristilla". Miusta tuo kitaristi oli hyvinkin tyylinmukainen eikä Akkermanin soitto teknisesti tai tyylillisesti nyt niin parempaa ollut. Luulin jo että siellä olisi ollut joku Jussi Petrussi tuon perusteella. Hyvin se veti, ihan turhaa mollaamista. Vanhoja miehiähän ne alkuperäisporukka on, että siihen nähden. Mukavahan tuo oli nähdä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
DethBanger 21.08.2007 17:18:15 | |
---|
Tuli ostettua hetken mielijohteesta (en todellakaan kadu!) toi moving waves. Kolahti siis todella hyvin, vaikka ei ollut sitä mitä luulin sen olevan. Seuraavaks III ? Oon saanu sellasen mielikuvan et se olis hyvä albumi. Onko Sylvia sillä levyllä? Ja eikun hi-hat heilumaan!! |
taikakameli 21.08.2007 21:04:14 | |
---|
Tuli ostettua hetken mielijohteesta (en todellakaan kadu!) toi moving waves. Kolahti siis todella hyvin, vaikka ei ollut sitä mitä luulin sen olevan. Seuraavaks III ? Oon saanu sellasen mielikuvan et se olis hyvä albumi. Onko Sylvia sillä levyllä? Onhan se. Suosittelen levyä muutenkin. Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
ganesha 17.11.2008 20:54:05 | |
---|
Kuuntelen tässä juuri Jan Akkermanin sooloa "Blues Hearts". On muuten pirun hyvä levy. Vähän tollasta Larry Carlton meininkiä, ei siis niinkään bluussia, ehkä enemmän jotain smooth jazzia. Kyllä se äijä osaa soittaa vielä vanhoilla päivilläkin. Onko muita jotka on tutustunut Akkermanin soololevyihin? Itelläni on Jan Akkerman (-77), Live (-78) ja 10 000 clowns on a rainy day (-96). vanha ketju blaablaa. tuo live-levy on kyllä helkutin kova. viina. hanuri. ja naiset. |