TIK 20.01.2004 17:18:16 | |
---|
Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.
"Kukaan ei tanssi selvinpäin, ellei ole hullu" |
TIK 20.01.2004 21:09:59 | |
---|
..nostinpa kun tipahti niin hjelvetin nopeaan. Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.
madu 20.01.2004 21:16:02 (muokattu 20.01.2004 21:18:25) | |
---|
Omistan samanlaisen pelin. Ihan kelpo kitara tosin jäänyt hyvin vähälle soitolle. Hintalaatu suhde kohdallaan. Ei kuitenkaan soi kovin isosti kun koppa ei ole kovin suuri, mutta eipä soi muutkaan ohutrunkoiset kummoisesti. Viimeistely kohdallaan ja soi hyvin. Kannattaa testata useampi sillä eroja löytää heti soittotuntumassa varsinki kielien korkeudessa. Eli itse olen antanut tallalle vähän hiekkapaprua eli madaltanut aavistuksen kieliä. Tehdaskielet oli aivan kauheeta kuraa joten ne heti vaihtoon jos ostat. Muuten tämä on suomen myydyimpiä elektroakustisia joten kommentteja varmasti löytyy lisää :) Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Kannattaa testata useampi sillä eroja löytää heti soittotuntumassa varsinki kielien korkeudessa. Onko näin? Kuinka suuria nämä heitot sinun kokemuksella ovat olleet? Itse olen lukenut Yamahan varsin tasaisesta laadusta näiden kitaroiden suhteen. PS. Kitara on jo kyllä tulossa Thomannilta :), hieman kyllä jännä kakka housussa millainen yksilö saapuu... Kova laukku APX:lle + itse kitara yht. 468e Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.
madu 20.01.2004 23:06:28 (muokattu 20.01.2004 23:07:28) | |
---|
Onko näin? Kuinka suuria nämä heitot sinun kokemuksella ovat olleet? Itse olen lukenut Yamahan varsin tasaisesta laadusta näiden kitaroiden suhteen. PS. Kitara on jo kyllä tulossa Thomannilta :), hieman kyllä jännä kakka housussa millainen yksilö saapuu... Kova laukku APX:lle + itse kitara yht. 468e No lähinnä heittoja ollut sellaisessa hienosäädössä, kuten esim. satulassa ja tallassa mutta kaikki ne pystyy kyllä fiksaamaan. Kävin läpi tommoset 6 eri yksilöä ennen valintaa. Osassa oli kielet älyttömän korkealla ja valitsin yksilön joka tarvi vähiten säätöä kielten osalta. Tehdaskielet skitassa oli tod. paksut jotka kyllä lisää sointia, mutta vaihdoin ohuempiin jotta bendit jne. onnistuvat helpommin. Hyvä kitara on ollut ja mikitkin ovat mielestäni täysin riittävät ja equlla saa hyvin säädettyä sointia. Aika pehmeä sointinen. Kieliä kannattaa vaihtaa usein sillä intonaatio menee aika nopeasti ainakin minulla pieleen. Liian vähän olen tosiaan soittanut, hypistelenkin tässä juuri omaa apx:ääni ja päätinpä alkaa soittamaan :) Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
TIK 20.01.2004 23:19:05 | |
---|
....>:L ...keles. Voi kun voisikin soitella, mulle tuleva APX:ä on nyt jossain kylmässä kontissa matkaamassa ihan yksin ;( Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.
madu 21.01.2004 09:10:46 | |
---|
....>:L ...keles. Voi kun voisikin soitella, mulle tuleva APX:ä on nyt jossain kylmässä kontissa matkaamassa ihan yksin ;( Eiköhän sieltä hyvä kitara saavu, toivotaan niin. Minkälaisella finishillä otit? Mulla on semmoinen sinertävänvihreällä burstilla. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
TIK 21.01.2004 09:29:22 | |
---|
Aluksi mietin sitä translucent blue viimeisteltyä, mutta päädyin perinteiseen kokomustaan. Mulle aina varma valinta :) Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.
Jabe 21.01.2004 10:48:16 | |
---|
Mulla on ollut jo vuosia APX 4A, ja asilallinen skitta on se. Erityisesti keikkakäytössä se on ollu hyvä. Olen laittanut DI -boxin kautta PA'han, ja hyvin pelittää. Elektroniikka on ok, eq käyttökelpoinen, patterinvaihto helppoa. Akustinen soundi ei tietenkään ole muhkea verrattuna isokoppaiseen, kokopuukantiseen laatukitaraan. Mutta ihan asiallinen, tasapainoinen ja selkeä soundi, mun mielestäni. Eihän tällaisen pienikoppaisen elektroakustisen ole tarkoituskaan kilpailla jonkun dreadnough'n kanssa. Summa summarum mun mielipide: asiallinen kitara keikkailuun ja satunnaiseen akustiseen jammailuun. |
madu 21.01.2004 10:54:44 | |
---|
Aluksi mietin sitä translucent blue viimeisteltyä, mutta päädyin perinteiseen kokomustaan. Mulle aina varma valinta :) Mulla on ilmeisesti juuri tuo translucent blue. Sitä kokomustaakin on muistaakseni kahta erilaista: Semmoinen kiiltävä lakka ja sellainen mattapintainen jossa on ikään kuin kohoumina niitä puun syitä. Jälkimmäistä ole käsissä pitänyt ja hieno oli kuin mikä. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
TIK 29.01.2004 05:00:12 | |
---|
Kitara tuli ehjänä ja hyvinvoivana perille. Hyvä yksilö sattui ja täytyy sanoa että on aivan hemmetin hyvä kitara soittaa! Voi vedellä huoletta tuonne ylärekisterin puolelle (ja sitä riittää 22 nauhan verran..) ...ja nättikin kun mikä :) Tekasin nyt akustisen biisin uuden kitaran kunniaksi, voi käydä kuuntelemassa niin saa selkoa suurinpiirtein millainen soundi APX:stä lähtee. Kitaran EQ likimain nollilla, hivenen alataajuutta korostettu. Kaikua kyllä lisätty, mutta kai siitä jotain selvää saa.. Demostudiossa: OPPRESSION - Forever Rain - Heittäkää nyt niitä kommenttejakin sitte sinne :P Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.
madu 29.01.2004 09:01:47 | |
---|
Kitara tuli ehjänä ja hyvinvoivana perille. Hyvä yksilö sattui ja täytyy sanoa että on aivan hemmetin hyvä kitara soittaa! Voi vedellä huoletta tuonne ylärekisterin puolelle (ja sitä riittää 22 nauhan verran..) ...ja nättikin kun mikä :) Tekasin nyt akustisen biisin uuden kitaran kunniaksi, voi käydä kuuntelemassa niin saa selkoa suurinpiirtein millainen soundi APX:stä lähtee. Kitaran EQ likimain nollilla, hivenen alataajuutta korostettu. Kaikua kyllä lisätty, mutta kai siitä jotain selvää saa.. Demostudiossa: OPPRESSION - Forever Rain - Heittäkää nyt niitä kommenttejakin sitte sinne :P Onnea uudelle kitaralle ;) Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
TIK 29.01.2004 13:31:55 | |
---|
Kiitoksia. Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est.